- MRobertoDaniel
- OP
- 18 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Astra 2005 0035
- Botosani
MRobertoDaniel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 0035
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut ! Am curãțat țeava care duce la egr , era plinã si am curãțat cu w40 si șters bine . Dupa am dat cu wd40 si in locul unde se îmbina țeava cu egr si este acolo si un cerc ca un bãnuț mare , am dat si acolo si am curãțat , am pus tot la loc , dar precizez ca s a inserat si am pus tot la loc si șuruburile nu le am strâns cum erau , doar le am strâns ma mana . Cand sa dau cheie nu pornește , se aude cum învârte electromotorul , baterie Ok , dar ca si cum nu ar primi motorina si învârte in gol . Am scos ceva , a mai patit cineva sau trebuie strânse bine șuruburile si uscata bine țeava si toate alea sa meargã ? Mulțumesc
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- MRobertoDaniel
- OP
- 18 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Astra 2005 0035
- Botosani
MRobertoDaniel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 0035
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
k3nt
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bihor
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2013
- Mesaj Privat
- MRobertoDaniel
- OP
- 18 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Astra 2005 0035
- Botosani
MRobertoDaniel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 0035
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
k3nt
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bihor
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2013
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- MRobertoDaniel
- OP
- 18 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Astra 2005 0035
- Botosani
MRobertoDaniel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 0035
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
Am reușit sa o pornesc . Motoarele de 1.7 CDTI ,101cp sunt problematice la depunerea calaminei pe galerie de admisie/ egr . Odata ce motorul are o uzura avansatã / mulți km ( a mea are 235k ) , calamina aceea intra la supape si cat de mica ar fi , poate si de un mm , ea este atat de tare , mai rau ca o piatra si nu mai lasa supapa sa se închidã . Așadar motorul nu fãcea compresie . Din nenumãrate ori la dat cu spray pentru motor si dat la automat nu s a rezolvat nimic decât baterie moarta , Electromotor încins etc . M-a tras la șufã un Ford Transit si prin viteza a 2 a si cu eliberarea ambreiajului a pornit instant . Având șocul mult mai mare fata de învârtirea electromotorului la automat , el a rupt mizeria aia de calamina si a facut compresie ... Am curãțat cu spray egr de la valvoline , a ieșit o grãmada de fum negru ( calamina distrusã ) si acum mașina merge perfect . Asa ca mai bine da ți câțiva lei acolo la in service decât sa i a cu platforma la service pentru ca nu pornește sau altele , cel putin eu asta am patit . Va mulțumesc pentru ajutor !
- sharky_boy
- *
- 4 mesaje
- din 04 Jun 2016
- Astra 2008 Z17DTL
- Dambovita
sharky_boy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2016
- Mesaj Privat
In caz ca mai pateste cineva pe viitor... Acelasi lucru am patit si eu. Dupa prima incercare de pornire a tras calamina si au ramas supapele blocate deschis - motor Z17DTL . Solutia mea a fost turnarea cu ajutorul unei palnii in admisie a aproximativ 0.5 l Decarburol. Am distribuit cu palnia astfel incat sa ajunga in dreptul fiecarui cilindru, apoi am invartit motorul de cateva ori cu cheia tubulara si imediat a inceput sa faca compresie.
Se pare ca acest Decarburol este foarte eficient in dizovarea calaminei. Dupa aceasta operatiune motorul a pornit la sfert.
Se pare ca acest Decarburol este foarte eficient in dizovarea calaminei. Dupa aceasta operatiune motorul a pornit la sfert.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cand cureti acolo demontezi doar admisia cu clapetele+tubulatura de aer si nu te mai bagi sa cureti orificiile prin care isi trage motorul aer in admisie decat daca stii care cilindru e cu toate 4 supapele inchise. Pe cilindrul respectiv poti sa râcâi atat cât poti ajunge în jos (tragi afara cand râcâi mizeria, nu o impingi în jos) apoi sufli bine ambele orificii cu aer comprimat. Cel mai usor stii care cilindru e cu supapele închise atunci când dai jos capacul motor, se vede cu ochiul liber care cilindru nu are pastilele de pe paharele supapelor atacate de cama.
Si eu am avut emotii când am demontat acolo, am râcâit pe indelete în orificiile de admisie din supape scotând afara tot ce am putut scoate cu multa multa rabdare, dar preventiv i-am scos bujiile si am învârtit de mai multe ori motorul la mâna ca sa sara afara eventualele mizerii cazute în cilindrii motor prin orificiile de la bujii (numai la cilindrii care au supape deschise mizeriile sunt aruncate afara pe lânga supape). Daca nu mai ai compresie, simti imediat ca motorul nu se mai opune pe unul din cilindrii sai atunci cand incerci sa-l invarti la mana cu cheia sau intr-a cincea cu masina pe cric.
Si eu am avut emotii când am demontat acolo, am râcâit pe indelete în orificiile de admisie din supape scotând afara tot ce am putut scoate cu multa multa rabdare, dar preventiv i-am scos bujiile si am învârtit de mai multe ori motorul la mâna ca sa sara afara eventualele mizerii cazute în cilindrii motor prin orificiile de la bujii (numai la cilindrii care au supape deschise mizeriile sunt aruncate afara pe lânga supape). Daca nu mai ai compresie, simti imediat ca motorul nu se mai opune pe unul din cilindrii sai atunci cand incerci sa-l invarti la mana cu cheia sau intr-a cincea cu masina pe cric.
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
DA! Aia stiu ce fac - nu se baga la curatat admisia din chiulasa. Iti demonteaza si apoi curata galeria de admisie cu clapetele, tubulatura si clapeta de acceleratie, poate si EGR-ul. Adica ceea ce ar trebui sa poata face oricine care a pus mana pe o cheie si a mesterit ceva pe la masina lui (ca majoritatea colegilor care si-au curatat o buna parte din mizeria depusa pe traseul de aer si au postat rezultatul operatiunii aici pe forum).
Exista si o parte buna a lucrurilor daca demontezi tu : vezi cata mizerie era si daca era uscata sau uleioasa. Asa poti sa iti dai seama de starea turbinei sau a supapei din capacul culbutorilor in functie de cat ulei gasesti in tubulatura spre admisie (si in admisie) ori daca injectoarele au diuzele obosite deci nu mai atomizeaza corect motorina injectata(egr-ul probabil va fi obturat de calamina rezultata din ardere).
L.E:
O curatare corecta a chiulasei se face cand chiulasa se demonteaza de pe masina pentru operatiunea de ,,rectificat plan chiulasa,, (la acest model de chiulasa se poate face doar dupa demontarea tuturor supapelor). Atunci poti vedea în realitate câta mizerie exista defapt în orificiile de admisie si evacuare :
Mizeria asta depusa in imediata apropiere a capului supapei nu o poti scoate cu chiulasa montata pe masina. Doar dupa demontare, si ai de frecat serios cu periuta de dinti cu decarburol... uneori e atât de dura ca trebuie râcâita cu surubelnita.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 15 Jan, 2019 4:40 pm, modificat de 3 ori în total
Exista si o parte buna a lucrurilor daca demontezi tu : vezi cata mizerie era si daca era uscata sau uleioasa. Asa poti sa iti dai seama de starea turbinei sau a supapei din capacul culbutorilor in functie de cat ulei gasesti in tubulatura spre admisie (si in admisie) ori daca injectoarele au diuzele obosite deci nu mai atomizeaza corect motorina injectata(egr-ul probabil va fi obturat de calamina rezultata din ardere).
L.E:
O curatare corecta a chiulasei se face cand chiulasa se demonteaza de pe masina pentru operatiunea de ,,rectificat plan chiulasa,, (la acest model de chiulasa se poate face doar dupa demontarea tuturor supapelor). Atunci poti vedea în realitate câta mizerie exista defapt în orificiile de admisie si evacuare :
Mizeria asta depusa in imediata apropiere a capului supapei nu o poti scoate cu chiulasa montata pe masina. Doar dupa demontare, si ai de frecat serios cu periuta de dinti cu decarburol... uneori e atât de dura ca trebuie râcâita cu surubelnita.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 15 Jan, 2019 4:40 pm, modificat de 3 ori în total
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
Shatter
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z 17 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2012
- Mesaj Privat
sharky_boy a scris:In caz ca mai pateste cineva pe viitor... Acelasi lucru am patit si eu. Dupa prima incercare de pornire a tras calamina si au ramas supapele blocate deschis - motor Z17DTL . Solutia mea a fost turnarea cu ajutorul unei palnii in admisie a aproximativ 0.5 l Decarburol. Am distribuit cu palnia astfel incat sa ajunga in dreptul fiecarui cilindru, apoi am invartit motorul de cateva ori cu cheia tubulara si imediat a inceput sa faca compresie.
Se pare ca acest Decarburol este foarte eficient in dizovarea calaminei. Dupa aceasta operatiune motorul a pornit la sfert.
Se pare ca acest Decarburol este foarte eficient in dizovarea calaminei. Dupa aceasta operatiune motorul a pornit la sfert.
Salut. Am acelasi motor, am curatat si eu EGRul fara sa il dau jos de pe masina si teava care duce la galeria de admisie aer, plus cat am putut din intrarea in aceasta galerie. Am avut grija cat am putut sa nu dau calamina in interiorul galeriei , chiar am bagat si aspiratorul acolo si am tras calamina in asa fel incat sa nu mai vad nici un fel de particule libere.
Dupa montare, evident nu mai pornest (altfel nu ajungeam aici). Nu am nici un cod de eroare pe interfata, dar nu porneste...
Dau la cheie si suna ca si cum nu face explozie pe nici un cilindru... Nu am deconectat nici o mufa, nici macar pe cea de la clapeta de acceleratie. Poate doar sa fi miscat ceva pe acolo cand am scos si bagat teava vietii... aia de la EGR la intake.
Cum si unde se baga solutia asta? Si cum se invarte motorul manual? Ca nu am facut niciodata asa ceva pe masina asta.