CatalinD
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2019
- Mesaj Privat
Buna seara, de curand intampin si eu probleme la ralanti. Daca las motorul la ralanti incepe acul de la turometru sa tremure pana aproape se opreasca masina(doar la rece, daca se incalzeste motorul pare sa dispara problema), dar inca nu mi s-a intamplat sa se opreasca.(precizez ca pana acum nu am avut niciun fel de problema, o am de aproximativ de 7 luni si se comporta bine.) Intrebarea mea este daca ar putea fi din cauza faptului ca nu am un punct fix din care alimentez, adica alimentez de unde apuc cu benzina. Am observat si ca check engine-ul se aprinde, dupa 1 km se stinge, apoi iar se aprinde si tot asa.
Deci cauza ar putea fi faptul ca nu alimentez din aceiasi statie si cu acelasi tip de benzina? Fiindca am mai citit pe forum/alt forum ca din cauza asta ar putea fi.
Model: Zafira
An fabricatie: 2002
Cod motor: Z18XE
Deci cauza ar putea fi faptul ca nu alimentez din aceiasi statie si cu acelasi tip de benzina? Fiindca am mai citit pe forum/alt forum ca din cauza asta ar putea fi.
Model: Zafira
An fabricatie: 2002
Cod motor: Z18XE
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut.
1. Încearcã întâi la rece cu mufa debitmetrului scoasã. Daca pornește bine, e defect și trebuie înlocuit. La fel am avut și eu, e cel mai probabil ca defect (desi pe tester poate apãrea ok la parametri).
2. Daca mergi cu benzina la limita (ceea ce faceam și eu greșit pânã acum), când strada unde parchezi e puțin aplecatã spre spre bordura, mașina pornește prost sau deloc, dar daca o pui la drept dau cu rotile din dreapta puțin mai sus (pe bordura, de exemplu) va porni ok. Limita la care incep problemele e de vreo 8-10 litri, depinde de strada, asta pt cã rezervorul e construit asimetric.
3. Ar mai putea sã tragã aer fals, adicã unul din furtunele ce ajung in admisie sa fie crapat (cel mai frecvent e cel subțire ce vine din spatele filtrului de aer in spatele clapetei). Dar, in principiu ar trebui sã facã și la cald, nu numai la rece
Mai sunt și altele (bobina întreruptã, pompa sau filtru benzina... etc), dar încearcã întâi astea trei.
O zi buna.
1. Încearcã întâi la rece cu mufa debitmetrului scoasã. Daca pornește bine, e defect și trebuie înlocuit. La fel am avut și eu, e cel mai probabil ca defect (desi pe tester poate apãrea ok la parametri).
2. Daca mergi cu benzina la limita (ceea ce faceam și eu greșit pânã acum), când strada unde parchezi e puțin aplecatã spre spre bordura, mașina pornește prost sau deloc, dar daca o pui la drept dau cu rotile din dreapta puțin mai sus (pe bordura, de exemplu) va porni ok. Limita la care incep problemele e de vreo 8-10 litri, depinde de strada, asta pt cã rezervorul e construit asimetric.
3. Ar mai putea sã tragã aer fals, adicã unul din furtunele ce ajung in admisie sa fie crapat (cel mai frecvent e cel subțire ce vine din spatele filtrului de aer in spatele clapetei). Dar, in principiu ar trebui sã facã și la cald, nu numai la rece
Mai sunt și altele (bobina întreruptã, pompa sau filtru benzina... etc), dar încearcã întâi astea trei.
O zi buna.
LLevi127
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2019
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
CatalinD
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2019
- Mesaj Privat
Salutare, revin cu detalii noi. Am schimbat bobina de inducție la recomandarea unui mecanic, cu una nouã delphi, cea veche fiind beru. Am observat o micã schimbare la modul cum trage mașina, dar problema principala tot nu am rezolvat-o. De asemenea am verificat clapeta de accelerație, debitmetru. bujii, ulei, filtre și tot nu am gãsit problema. Am fost la un tester și mi-a dat p0170. Mi-a zis ceva de supapele de la admisie și sonda lambda 2. Voi ce pãrere aveți având în vedere cã mașina trage foarte bine?
Incã o întrebare: unde se afla motorașul pas cu pas? Credeti ca ar putea fi și de la el?
Incã o întrebare: unde se afla motorașul pas cu pas? Credeti ca ar putea fi și de la el?
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Salut..Aceeasi problema o am si eu pe vectra B (Z18XE,2002, cu GPL). Eu am schimbat bujii, bobina, pompa de benzina, filtru benzina. Am curatat clapeta si am incercat cu alta clapeta second cu care mergea si mai rau.
Am incercat si cu alt debitmetru nou, ceva marca mai slaba, dar tot oscila relantiul(nu am putut testa prea mult ca nu era al meu), nu asa tare, dar tot se simtea.
Cu mufa de la debitmetru scoasa, merge perfect, nu oscileaza deloc, dar se simte ca masina nu are aceeasi putere.(cand pornesc urca la 1200, sta acolo 20-30 secunde, dupa care coboara la 800 rpm, fara oscilatii)
Problema pare sa fie din clapeta (motoras pas cu pas) sau debitmetru (dar ar trebui verificat cu unul VDO, care costa "doar " 600 ron), desi exista pe forum cateva thread-uri ce aceasta problema, unde unii au schimbat cam tot ce se putea fara a rezolva problema. (La mine valorile returnare pe tester, pentru debitmetru sunt bune, undeva la 13-14 kg/h,la rece).
La mine, daca pornesc din loc cand turatia inca oscileaza, motorul merge destul de rau, inecat, smuceste daca apas acceleratie mai tare...dupa ce se incalzeste putin, merge bine.
Daca rezolvi problema sa ne spui si noua...
Am incercat si cu alt debitmetru nou, ceva marca mai slaba, dar tot oscila relantiul(nu am putut testa prea mult ca nu era al meu), nu asa tare, dar tot se simtea.
Cu mufa de la debitmetru scoasa, merge perfect, nu oscileaza deloc, dar se simte ca masina nu are aceeasi putere.(cand pornesc urca la 1200, sta acolo 20-30 secunde, dupa care coboara la 800 rpm, fara oscilatii)
Problema pare sa fie din clapeta (motoras pas cu pas) sau debitmetru (dar ar trebui verificat cu unul VDO, care costa "doar " 600 ron), desi exista pe forum cateva thread-uri ce aceasta problema, unde unii au schimbat cam tot ce se putea fara a rezolva problema. (La mine valorile returnare pe tester, pentru debitmetru sunt bune, undeva la 13-14 kg/h,la rece).
La mine, daca pornesc din loc cand turatia inca oscileaza, motorul merge destul de rau, inecat, smuceste daca apas acceleratie mai tare...dupa ce se incalzeste putin, merge bine.
Daca rezolvi problema sa ne spui si noua...
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Și eu am avut problema la debitmetru (la rece mergea întrerupt, dacã apãsãm accelerația dãdea sa moarã motorul (asta pânã când antigelul trecea de 27 de grade, vãzut pe Vaux-Com). Dupã aceea mergea perfect (vara, nu fãcea probleme toatã ziua, doar dimineața).
L-am schimbat cu unul Delphi (nici original, dar nici cel mai ieftin, a fost cam vreo 300 lei acum un an) și de atunci a mers perfect (fara erori gen P0100 sau P0170).
Atenție, insa, la fiecare înlocuire de piese (ansamblu clapeta sau debitmetru) trebuie sã scoți borna la baterie și sã o lași decuplata macar o ora (sa uite erorile și sã se rãceascã motorul cat de cat). De preferat ar fi sa o lași câteva ore (peste noapte). Apoi, la fel de important, sa o pornești și sã o lași la relanti pânã urca apa la temperatura de lucru (când deschide termostatul), fara sa o turezi deloc, doar ii dai cheie și o lași așa (ca sã își calculeze calculatorul amestecul optim pe toatã plaja de temperatura).
Spor!
L-am schimbat cu unul Delphi (nici original, dar nici cel mai ieftin, a fost cam vreo 300 lei acum un an) și de atunci a mers perfect (fara erori gen P0100 sau P0170).
Atenție, insa, la fiecare înlocuire de piese (ansamblu clapeta sau debitmetru) trebuie sã scoți borna la baterie și sã o lași decuplata macar o ora (sa uite erorile și sã se rãceascã motorul cat de cat). De preferat ar fi sa o lași câteva ore (peste noapte). Apoi, la fel de important, sa o pornești și sã o lași la relanti pânã urca apa la temperatura de lucru (când deschide termostatul), fara sa o turezi deloc, doar ii dai cheie și o lași așa (ca sã își calculeze calculatorul amestecul optim pe toatã plaja de temperatura).
Spor!
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
RIancu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2019
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt posesor de Zafira A 2001 1.8 benzina motor Z18XE. Am observat ca de ceva timp relantiul la pornire fluctua intre 500 si 1000 rot/min.
Zic sa ma documentez si sa vad poate reusesc sa-i fac ceva fara sa recurg la service. Citesc eu pe forum, imi fac o idee de ce ar trebui facut si ma apuc de treaba. Am dat jos clapeta de acceleratie. Depuneri erau insa nu cine stie ce. Am curatat-o bine cu W40 peste tot. Am decolmatat si orificiul de sub clapeta care rea infundat aproape de tot. Garnitura noua, verificat furtune sa nu fie crapate... montaj final. Pun contactul si astept cam 10 min pana la pornirea motorului. Surpriza! Motorul moare la relanti. Ma mai documentez putin si intervin si la debitmetrul de aer. Il desfac si surpriza... unul din firele hot nu mai era. Am scos mufa de la debitmetru: motorul porneste dar are turatia blocata la 1500 ture. Am verificat erorile cu metoda "pedala" - 0140, 0229, 1440, 0135. Concluzia: service-ul e sfant.
Credeti ca o pot folosi fara debitmetru ca sa ma tarasc pana la service?
Multumesc!
Sunt posesor de Zafira A 2001 1.8 benzina motor Z18XE. Am observat ca de ceva timp relantiul la pornire fluctua intre 500 si 1000 rot/min.
Zic sa ma documentez si sa vad poate reusesc sa-i fac ceva fara sa recurg la service. Citesc eu pe forum, imi fac o idee de ce ar trebui facut si ma apuc de treaba. Am dat jos clapeta de acceleratie. Depuneri erau insa nu cine stie ce. Am curatat-o bine cu W40 peste tot. Am decolmatat si orificiul de sub clapeta care rea infundat aproape de tot. Garnitura noua, verificat furtune sa nu fie crapate... montaj final. Pun contactul si astept cam 10 min pana la pornirea motorului. Surpriza! Motorul moare la relanti. Ma mai documentez putin si intervin si la debitmetrul de aer. Il desfac si surpriza... unul din firele hot nu mai era. Am scos mufa de la debitmetru: motorul porneste dar are turatia blocata la 1500 ture. Am verificat erorile cu metoda "pedala" - 0140, 0229, 1440, 0135. Concluzia: service-ul e sfant.
Credeti ca o pot folosi fara debitmetru ca sa ma tarasc pana la service?
Multumesc!
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Poti merge fara debitmetru cuplat fara probleme, doar ca va fi consumul ceva mai mare.
P0140 - O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0229 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch C Circuit Intermittent
P1440 - Purge Valve Stuck Open
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
"Concluzia: service-ul e sfant"
Stii ce o sa zica, nu? Sa schimbi tot, potrivit codurilor de eroare (ambele sonde lambda, valva de purjare vapori, senzor pedala) + debitmetru, normal. Si nu sunt sigur ca va merge ok dupa. Asta daca nu stii pe un mecanic bun la Opel.
Spor.
P.S. Apropo, de unde esti? Poate te ajuta cineva din zona, macar pt probat piese + sters erori.
P0140 - O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0229 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch C Circuit Intermittent
P1440 - Purge Valve Stuck Open
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
"Concluzia: service-ul e sfant"
Stii ce o sa zica, nu? Sa schimbi tot, potrivit codurilor de eroare (ambele sonde lambda, valva de purjare vapori, senzor pedala) + debitmetru, normal. Si nu sunt sigur ca va merge ok dupa. Asta daca nu stii pe un mecanic bun la Opel.
Spor.
P.S. Apropo, de unde esti? Poate te ajuta cineva din zona, macar pt probat piese + sters erori.