Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • nitaserban

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Simptome:
1. La pornire am doua simptome ciudate de putin timp. Prima ar fi o pornirea mai grea, parca inecata urmata de un zgomot ciudat, ca un capac care zornaie pe o oala. A doua ar fi ca imediat dupa pornire ii scade turatia de cateva ori pentru scurt timp. Ambele dispar dupa ce aparent motorul ruleaza un pic.
2. Azi am descoperit si o pata de ulei, curat, sub masina (vezi si poza). Pozitionarea este in stanga motorului, daca stai cu fata la el cf imaginilor.

De la ce ar putea fi pata de ulei si de la ce ar putea avea pornirea asa greoaie. Sunt chestiuni separate sau sunt strans legate intre ele?

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi va rog?

Multumesc

Cod(uri) eroare: niciun cod de eroare
----
Model: Astra H
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z13DTH
Skip ads

  • ilie71

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Din poze se vede ca este antigel ( este rosu ) . Verifica pompa de apa .
  • ilie71

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pornire greoaie , verifica bujii ( daca este la rece ) sau senzor arbore cotit (crankshaft) . Este necesara o diagnoza inainte sa schimbi ceva.
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
1. O posibila cauza, poate fi din alimentare (undeva sa prinda aer cat timp motorul e oprit), ceva din aprindere (bujii, releu bujii, fișe) sau vreun senzor pe picior de pensionare.

2. Cum spunea si colegul, e antigel nu ulei, mai ales in locul ala clar n-are cum fi ulei, deoarece singurul ulei de culoarea aia ar fi in cutia de viteze si n-are cum sa ajunga pe compresorul de clima.

An nou fericit tuturor!
  • nitaserban

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2016

  • Mesaj Privat
In primul va multumesc tuturor pentru raspunsuri si un an nou fericit tuturor!
Bujiile cred ca ies din discutie, caci au fost verificate si chiar am schimbat una arsa acum 2 saptamani, si nici nu imi apare martorul de service din bord aprins cum ca ar fi alta arsa. O sa o duc la o diagnoza sa vedem releul sau altceva.

Antigel am completat putin azi caci era intr-adevar scazut, dar f putin.

Macar sa ajung cu ea la service si sa vedem care ar fi si pb cu pornirea.

Inca o data multumesc si mai astept comentarii...am sa revin si eu dupa service, cand va fi, cu ce s-a rezolvat.
  • nitaserban

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Am fost azi la service cu masina si s-a solutionat o problema din cele doua ridicate in aceasta discutie.

1. scurgerea de sub masina si zornaitul proveneau de la pompa de apa care era dusa. Rezolvat cu inlocuierea cu o pompa noua.

2. problema cu pornirea insa ramane in picioare. O ia la prima cheie, dar greu. Iar dupa ce o ia, are scaderi de turatie foarte mari, la relanti, in episoade scurte si repetate, pana cand se incalzeste putin motorul, caci apoi nu mai face. De la service nu au putut sa isi dea seama despre ce este vorba. Mi s-a spus ca poate fi si de la injectoare, altcineva(nu de la service) mi-a spus ca poate fi si de la filtru de combustibil (filtrul a fost schimbat in iulie 2018). Concluzia a fost ca pana nu se aprinde ceva pe bord, ca sa se stabilizeze o eroare nu isi pot da seama.

Daca i se pare cuiva cunoscuta aceasta problema de la pornire si ar putea sa spuna ceva despre, as fi recunoscator. Am scris acest mesaj, caci am promis ca vin cu un mesaj dupa vizita la service.

Cand voi rezolva si cu pornirea, voi completa aceasta discutie.

Multumesc
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Bine c-ai rezolvat o parte din probleme. Legat de pornire, nu cred sa fie din filtru de combustibil, dar cel mai simplu poti sa-l inlocuiesti. Totusi doar asa de curiozitate: cati km ai facut de cand l-ai schimbat?

Mai ramane senzorii, dar care? 🤔
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nitaserban a scris:

2. problema cu pornirea insa ramane in picioare. O ia la prima cheie, dar greu. Iar dupa ce o ia, are scaderi de turatie foarte mari, la relanti, in episoade scurte si repetate, pana cand se incalzeste putin motorul, caci apoi nu mai face.
Problema se poate rezolva de meseriasi care stiu sa foloseasca testerul(nu doar pentru a citi codurile de eroare),pentru a citi valoarea presiunii combustibilului in rampa(la pornire si imediat dupa).Meseriasii sa fie in stare sa gaseasca acele cauze ale fluctuatiei presiunii in rampa,sa faca un test de retur injectoare,etc...! Altfel spus,cauta meseriasi...!
  • nitaserban

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Ieri seara, dupa un drum de 90 de km si dupa 2 ore de stationat, am avut pornirea pe care o puteti auzi in clipul acesta https://youtube.com/watch?v=RnvFay58IwE. A pornit bine si repede, dar dupa cateva secunde o sa auziti scaderea de turatii la relanti.

Azi dimineata in schimb a pornit fara sa faca nicio figura in ce priveste turatia, decat frigul a intarziat putin pornirea, dar na...sa fii Diesel la -12 grade nu e usor Smile

@ AndreiFanOpel: Am facut aproximativ 7000 km de cand am schimbat filtrul de motorina. Filtele le-am schimbat mereu la 10.000 km

@ big_electro61: Ai dreptate, dar e f greu cu meseriasii in ziua de azi. Un coleg de munca imi spunea ca stie o persoana care se ocupa exact cu ce zici tu, injectoare, rampa, pompe. Cred ca o sa ii fac o vizita sa faca niste teste.

O sa deschid o alta discutie pe problema asta cu turatia fluctuanta la relanti, ca deja nu mai face subiectul discutiei deschise initial si este o alta tema. Ne "auzim" in discutia pe care o voi deschide si va tin la curent cu, sper eu, solutionarea cat de curand.

Multumesc inca o data tuturor celor care ati rapsuns.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR