- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Un amic doreste sa aduca o masina din germania si a gasit una din1999 dar este D4 in germania este compatibil cu euro 3 dar in romania cu ce este compatibil?
Am cautat pe forum,dar am intrat mai rau in ceata uni spuneau ca D4 este compatibil cu euro4 dar totusi apar diferente intre ele, .....bun dar alti spun ca este euro3!......alti spun ca este euro 2 dupa anul de fabricatie.(nu pot sa confir daca este anu fabricatiei sau anul cand a fost inscris)
Poate cineva sa ma lamureasca.
Multumesc
Am cautat pe forum,dar am intrat mai rau in ceata uni spuneau ca D4 este compatibil cu euro4 dar totusi apar diferente intre ele, .....bun dar alti spun ca este euro3!......alti spun ca este euro 2 dupa anul de fabricatie.(nu pot sa confir daca este anu fabricatiei sau anul cand a fost inscris)
Poate cineva sa ma lamureasca.
Multumesc
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Draga Adam,
am facut rost de normele metodologice prin care se stabilesc incadrarile autovehiculelor in clasa de poluare.
Este o anexa la sfarsitul acestora, in care scrie cum se incadreaza fiecare autovehicul in functie de seria de omologare.
Mai trebuie doar sa-i ceri amicului tau seria respectiva si te lamuresti pe loc.
p.s. Daca vrei, pot sa-ti dau tot documentul, dar sa-mi spui unde preferi sa-i fac upload.
Cu respect.
am facut rost de normele metodologice prin care se stabilesc incadrarile autovehiculelor in clasa de poluare.
Este o anexa la sfarsitul acestora, in care scrie cum se incadreaza fiecare autovehicul in functie de seria de omologare.
Mai trebuie doar sa-i ceri amicului tau seria respectiva si te lamuresti pe loc.
p.s. Daca vrei, pot sa-ti dau tot documentul, dar sa-mi spui unde preferi sa-i fac upload.
Cu respect.
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Draga Ovidiu
Din cate inteleg, AdamOpel doreste o corelare intre indicativele germane cu cele romanesti (si cred ca nu este singurul).
Indicativele romanesti se gasesc chiar aici: http://www.rarom.ro/RO/arti...ignetei--116.html , numai ca cei de la RAR
au niste criterii de corelare numai de ei stiute!
Si nu numai in aceasta privinta. Prin natura serviciului meu, ma intalnesc destul de des cu ei, iar atunci cand le cer anumite explicatii sau detalii tehnice pentru a sti sa rectific ce am gresit, se cam zgarcesc la vorba (ca sa nu zic ca nu vor, sau poate ca nici ei nu stiu ce sa spuna) sau fac referiri la unele documente de care nici n-a auzit si pe care nici ei nu le au
Scuze ca m-am bagat dar am vazut ca exista multe nedumeriri in aceasta privinta.
Cu stima Mihai
LE citat: Corelarea respectiva exista ?
Probabil ca ei o au, nu stiu. Dar intreb si ma intreb :
au oare bunavointa s-o faca publica?
si nu numai pt Germania?
si oare o aplica? Ca am inteles ca sunt destui opelisti si nu numai, care la masini identice au norme diferite!
Oricum, cei de la RAR, au o ... "logica" numai a lor
Ultima modificare făcută de mihdoi la Lun 19 Nov, 2007 12:32 pm, modificat de 2 ori în total
Din cate inteleg, AdamOpel doreste o corelare intre indicativele germane cu cele romanesti (si cred ca nu este singurul).
Indicativele romanesti se gasesc chiar aici: http://www.rarom.ro/RO/arti...ignetei--116.html , numai ca cei de la RAR
au niste criterii de corelare numai de ei stiute!
Si nu numai in aceasta privinta. Prin natura serviciului meu, ma intalnesc destul de des cu ei, iar atunci cand le cer anumite explicatii sau detalii tehnice pentru a sti sa rectific ce am gresit, se cam zgarcesc la vorba (ca sa nu zic ca nu vor, sau poate ca nici ei nu stiu ce sa spuna) sau fac referiri la unele documente de care nici n-a auzit si pe care nici ei nu le au
Scuze ca m-am bagat dar am vazut ca exista multe nedumeriri in aceasta privinta.
Cu stima Mihai
LE citat: Corelarea respectiva exista ?
Probabil ca ei o au, nu stiu. Dar intreb si ma intreb :
au oare bunavointa s-o faca publica?
si nu numai pt Germania?
si oare o aplica? Ca am inteles ca sunt destui opelisti si nu numai, care la masini identice au norme diferite!
Oricum, cei de la RAR, au o ... "logica" numai a lor
Ultima modificare făcută de mihdoi la Lun 19 Nov, 2007 12:32 pm, modificat de 2 ori în total
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Ce dorim noi, este DEOCAMDATA neinteresant pentru ei...
Corelarea respectiva exista ? In afara de tabelul in care se specifica incadrarea in norma de poluare, nu stiu sa mai existe altceva. Si ca sa stie dinainte in ce norma se incadreaza masina pe care doreste sa o achizitioneze si sa nu aiba surprize, este bine sa cunoasca aceste incadrari. Dupa ele va fi stabilita norma de plouare a respectivei masini si implicit, taxa de prima inmatriculare .
Singurul fel in care putem lamuri aceasta problema, in acest moment, este sa cunoastem acele normative (bune, rele, asta este ) si sa nu mai fim plimbati sau dusi cu vorba sau, mai rau, taxati dupa ureche.
Corelarea respectiva exista ? In afara de tabelul in care se specifica incadrarea in norma de poluare, nu stiu sa mai existe altceva. Si ca sa stie dinainte in ce norma se incadreaza masina pe care doreste sa o achizitioneze si sa nu aiba surprize, este bine sa cunoasca aceste incadrari. Dupa ele va fi stabilita norma de plouare a respectivei masini si implicit, taxa de prima inmatriculare .
Singurul fel in care putem lamuri aceasta problema, in acest moment, este sa cunoastem acele normative (bune, rele, asta este ) si sa nu mai fim plimbati sau dusi cu vorba sau, mai rau, taxati dupa ureche.
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor pt raspuns.
Sunt in mam uitat la ambele linkuri si tot nu am dat de D4 doar D3 teoretic daca D3 se incadreaza in Euro3 atunci D4 ar trebui sa fie E4.Pe amicul meu il intereseaza daca se incadreaza in norma Euro3 (a oprit masina si asteapta sai dau raspuns....vreau sai dau raspuns cat mai clar, nu vreau sa il induc in eroare).
Lam intrebat pe un prieten ce "rezolva masinile cu problema" dar nici el habar nu are.
@ovidiucro mar interesa intreg documentul il poti incarca unde doresti(ex. http://www.rapidshare.com/) si pui linkul aici pe forum.daca se poate te rog sal pui azi...doresc cat mai repede sai dau raspuns.
Multumesc
Ps. serie sasiu WF0BXXWPRBXK53159 mai este un nr: 10233
si RBC96600K8
Nu stiu care este seria de la motor, iam cerut daca poate sa scaneze brieful.
Este vorba de un ford KA din 99.
Am mai dat peste ceva DESCRIERI , dar nu stiu tipul motorului.Mai este un DARRRR sus in partea dreapta scris mai gros,mentioneaza ca acest document este pur informativ si RAR poate decide daca se incadreaza in aceasta norma sau nu.....
Sunt in mam uitat la ambele linkuri si tot nu am dat de D4 doar D3 teoretic daca D3 se incadreaza in Euro3 atunci D4 ar trebui sa fie E4.Pe amicul meu il intereseaza daca se incadreaza in norma Euro3 (a oprit masina si asteapta sai dau raspuns....vreau sai dau raspuns cat mai clar, nu vreau sa il induc in eroare).
Lam intrebat pe un prieten ce "rezolva masinile cu problema" dar nici el habar nu are.
@ovidiucro mar interesa intreg documentul il poti incarca unde doresti(ex. http://www.rapidshare.com/) si pui linkul aici pe forum.daca se poate te rog sal pui azi...doresc cat mai repede sai dau raspuns.
Multumesc
Ps. serie sasiu WF0BXXWPRBXK53159 mai este un nr: 10233
si RBC96600K8
Nu stiu care este seria de la motor, iam cerut daca poate sa scaneze brieful.
Este vorba de un ford KA din 99.
Am mai dat peste ceva DESCRIERI , dar nu stiu tipul motorului.Mai este un DARRRR sus in partea dreapta scris mai gros,mentioneaza ca acest document este pur informativ si RAR poate decide daca se incadreaza in aceasta norma sau nu.....
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am incarcat Normele metodologice pe rapid share AICI, imi cer scuze ca aseara nu am putut.
Cat priveste D4 si D3, nu te mai chinui sa le gasesti.
Pentru stabilirea normei de poluare se ia in consideratie litera din seria de omologare (X,Y,Z, etc.), nu serie sasiu !
Cat priveste D4 si D3, nu te mai chinui sa le gasesti.
Pentru stabilirea normei de poluare se ia in consideratie litera din seria de omologare (X,Y,Z, etc.), nu serie sasiu !
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
eduard 33 a scris: "...ramanem pana la urma la dispozitia RAR'ului...cum vrea muschii lui" intr-un post cu subiect asemanator.
ovidiucro a zis: "Singurul fel in care putem lamuri aceasta problema, in acest moment, este sa cunoastem acele normative "
Lista indicativelor de notare a normei euro difera de la tara la tara si din cate stiu, este in functie de cantitatea de emisii de gaze, pentru incadrarea intr-o anumita categorie.
Problema multor membri este de a gasi echivalenta intre aceste indicative. Banuiesc ca cei din Franta au alte notatii, cei din Olanda altele, samd.
Cred ca o solutie ar fi sa stim cantitatea de emisii de noxe specifice fiecarei categorii euro, caci asta, logic, ar trebui sa fie la fel in fiecare tara europeana in care se aplica normele.
Numai ca, la cate se intampla in scumpa nostra tarisoara, la RAR se pare ca s-a mutat Regia Loteria Nationala .Te duci cu o masina care in DE este euro 4 si ei o dau 3 sau invers , cum am mai citit pe forum
Daca as avea o lista de echivalente , crede-ma ca as posta-o
Numai bine,
Mihai
LE Pana am scris eu, Ovidiu a si gasit!
ovidiucro a zis: "Singurul fel in care putem lamuri aceasta problema, in acest moment, este sa cunoastem acele normative "
Lista indicativelor de notare a normei euro difera de la tara la tara si din cate stiu, este in functie de cantitatea de emisii de gaze, pentru incadrarea intr-o anumita categorie.
Problema multor membri este de a gasi echivalenta intre aceste indicative. Banuiesc ca cei din Franta au alte notatii, cei din Olanda altele, samd.
Cred ca o solutie ar fi sa stim cantitatea de emisii de noxe specifice fiecarei categorii euro, caci asta, logic, ar trebui sa fie la fel in fiecare tara europeana in care se aplica normele.
Numai ca, la cate se intampla in scumpa nostra tarisoara, la RAR se pare ca s-a mutat Regia Loteria Nationala .Te duci cu o masina care in DE este euro 4 si ei o dau 3 sau invers , cum am mai citit pe forum
Daca as avea o lista de echivalente , crede-ma ca as posta-o
Numai bine,
Mihai
LE Pana am scris eu, Ovidiu a si gasit!
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
ar fi fost buna idee....
in fine am fost la rar dupa un pic de umblat ...ca nu miau putut da raspuns am aflat ca dupa tipul motorului se afla,nestiind tipul am notat 2 nr de telefon si sper ca pe maine sa primesc din germania tipul, leam aratat brieful adica copia si sau uitat la ea ca si bxxx la poarta noua........
daca rezolv ceva am sa postez(maine am drum in satu mare si raman pana joi am sa trec pe la rar sa vad ce imi zic)
in fine am fost la rar dupa un pic de umblat ...ca nu miau putut da raspuns am aflat ca dupa tipul motorului se afla,nestiind tipul am notat 2 nr de telefon si sper ca pe maine sa primesc din germania tipul, leam aratat brieful adica copia si sau uitat la ea ca si bxxx la poarta noua........
daca rezolv ceva am sa postez(maine am drum in satu mare si raman pana joi am sa trec pe la rar sa vad ce imi zic)
- mely
- **
- 158 mesaje
- din 19 Mar 2007
- Corsa Z13DTJ
- Cluj
mely
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat