- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Revin zgomotul a ramas, acu am observat ca dupa ce brachez volanul maxim stanga dreapta, la revenire volanul intampina o usoara rezistenta undeva la mijlocul cursei. Probabil nu mai ramane decat sa schimb caseta. Problema e destul de ciudata, am fost la 5 mecanici nici unu nu a stiut ce sa imi zica de unde se aude, si mai stresant e ca nu stiu daca e vreun pericol, fac zilnic 60 de km cu ea si pt 500 de lei nu cred ca ma risc.
JamalOpel
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
Revin si eu cu tacanitul acela de sub volan, problema se rezolva într-adevãr cu vaselinã groasa....treaba e simpla, se desfac plasticele si mai ai doua suruburi de desfacut, exact ca în filmulețul postat de geodan0.
Ideea e ca si eu am probleme la caseta de directie...înainte sa depistez problema cu tacanitul am schimbat caseta, acum, caseta schimbata se pare ca nu a tinut mai mult de un an, am ai eu același joc pe partea dreapta...Nu stiu ce o sa fac, sa încerc sa pun si eu bucsa despre care vorbiti sau sa pun la loc caseta veche, care nu avea acest joc, cel putin nu asa mare....!
Ideea e ca si eu am probleme la caseta de directie...înainte sa depistez problema cu tacanitul am schimbat caseta, acum, caseta schimbata se pare ca nu a tinut mai mult de un an, am ai eu același joc pe partea dreapta...Nu stiu ce o sa fac, sa încerc sa pun si eu bucsa despre care vorbiti sau sa pun la loc caseta veche, care nu avea acest joc, cel putin nu asa mare....!
JamalOpel
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2017
- Mesaj Privat
hmalex87 a scris:Revin zgomotul a ramas, acu am observat ca dupa ce brachez volanul maxim stanga dreapta, la revenire volanul intampina o usoara rezistenta undeva la mijlocul cursei. Probabil nu mai ramane decat sa schimb caseta. Problema e destul de ciudata, am fost la 5 mecanici nici unu nu a stiut ce sa imi zica de unde se aude, si mai stresant e ca nu stiu daca e vreun pericol, fac zilnic 60 de km cu ea si pt 500 de lei nu cred ca ma risc.
Nu stiu dacã e o idee buna sa o schimbi cu una noua pentru ca astea aftermarket pana în 500lei sunt reconditionate prost, plus ca mie nu mi-i s-au potrivit bieletele de la caseta cu capetele de bara, la filet ma refer. A trebuit sa pun bielete de la caseta veche la caseta noua. Dupaia ce sa vezi, îmi stãtea volanul stramb, caseta nu era împãrțitã bine...geometria la roti nu puteam sa o fac pt ca atunci când stãtea volanul drept nu mai ajungea filetul de la bieleta la capatul de bara...deci numai probleme cu caseta noua... probabil una originala e buna dar si prețul este pe mãsurã....
Poti sa mai încerci cu una second-hand...dar ar fi bine sa sti ca e buna.
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
hmalex87 a scris:Revin zgomotul a ramas, acu am observat ca dupa ce brachez volanul maxim stanga dreapta, la revenire volanul intampina o usoara rezistenta undeva la mijlocul cursei. Probabil nu mai ramane decat sa schimb caseta. Problema e destul de ciudata, am fost la 5 mecanici nici unu nu a stiut ce sa imi zica de unde se aude, si mai stresant e ca nu stiu daca e vreun pericol, fac zilnic 60 de km cu ea si pt 500 de lei nu cred ca ma risc.
Salut baieti, undeva saptamana viitoare am 2 zile libere si da de ajuta Domnu si rezolv si eu galagia de la directie.
@hmalex Am observat ca pe pagina de Opel Corsa au fost persoane care cu aceleasi probleme au demontat caseta si asa au montat 2 bucse pe ax. Probabil daca schimb si a doua bucse nu mai merge greu... Is curios daca ai lasat asa, sau ai rezolvat cu jocul timoneriei. (Momentan nu pot sa vad clipul pe youToube, nu am acces la youTube pe pc de servici...) Ce bucsa de Dacia ai cerut? Adica ma gandesc ca Dacia are mai multe bucse. As vrea sa stiu cum ai cerut ca sa incep sa caut pana saptamana viitoare. Bucse de timonerie de Dacie, sau ma rog ghilimelele respective. Ma gandesc ca si tu ai Opel Meriva, chiar daca in poza este alt model de Opel.
Cand poti apreciez daca ai respunde. Mersi.
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Te duci la magazin de piese auto si ceri buca caseta directie dacia 1310. E un rahat de plastic care costa 8 lei. Problema mea nu era de acolo eu nu am joc in timonerie, am doar un zgormot cand virez volanul stanga dreapa. Ce e si mai ciudat e ca zgomotorul a disparut dupa ce s-a racit afara si am pus caucicurile de iarna. Precizez ca rotile de vara sunt pe 16 iar cele de iarna sunt pe 15. Nu situ ce legatura este dar e clar ca nu e mai aude nimic. Astept vara si mai vedem
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
Deci o bucse de caseta de dacie 1310 potriveste la directia noastra de Meriva.. Cine s-ar fi asteptat... Daca ma intreaba omu din ce an ii Dacia.. ce zic? Nu ai o poza cu bucsa? Ii ceva alb ce am mai vazut in alte poze?
In legatura cu zgomotu, jocul... Mie mi-a spus mecanicul meu ca are joc in partea dreapta din caseta da o zis ca nu ii foarte grav, ca jocu ii mic in urma cu vreun an, dar cum la mine strada nu ii asfaltata (Romania - se fura pana si asfaltu) tot mai tare mi se pare ca bate. Am schimbat bieleta de la bara stabilizatoare da tot se aude. In plus se aude sub volan un zgomot parca ar fi un o bila de rulment intr-un borcan sau nush cum sa il compar cu altceva... O sa desfac si partea de sub volan sa dau cu vaselina precum a sugerat un coleg mai sus dar vreau sa dau si cutia de servo jos. Anul trecut un mecanic tare ¨bun¨ mi-a schimbat ambreiajul si o trebuit sa demonteze toata partea de jos de la masina. De atunci ca sa merg drept pe drum trebuie sa tin volanul vreo 7-8 grade mai la stanga, nu o sa mearga drept. Tinand cont ca rotatiile sunt cam aceleasi in fiecare directie, tin sa cred ca omu (la a 2a tinerete) nu a tinunt volanu blocat cand a dat jos cutia si cand a montat-o inapoi. Vreau sa planuiesc pe saptamana viitoare miercuri sa ma apuc de ea ca am liber...
Am prins si eu in urma cu 2 ani la pret buni niste gume + jenti 205/55/R16 care pt Meriva mea is mari, cele de vara au dimensiunea 185/60/R15. Dar erau prea mari, pana la urma le-am dat la acelasi pret cu care le-am luat ca sa scap de ele si mi-am luat 185/60/R15.
In legatura cu zgomotu, jocul... Mie mi-a spus mecanicul meu ca are joc in partea dreapta din caseta da o zis ca nu ii foarte grav, ca jocu ii mic in urma cu vreun an, dar cum la mine strada nu ii asfaltata (Romania - se fura pana si asfaltu) tot mai tare mi se pare ca bate. Am schimbat bieleta de la bara stabilizatoare da tot se aude. In plus se aude sub volan un zgomot parca ar fi un o bila de rulment intr-un borcan sau nush cum sa il compar cu altceva... O sa desfac si partea de sub volan sa dau cu vaselina precum a sugerat un coleg mai sus dar vreau sa dau si cutia de servo jos. Anul trecut un mecanic tare ¨bun¨ mi-a schimbat ambreiajul si o trebuit sa demonteze toata partea de jos de la masina. De atunci ca sa merg drept pe drum trebuie sa tin volanul vreo 7-8 grade mai la stanga, nu o sa mearga drept. Tinand cont ca rotatiile sunt cam aceleasi in fiecare directie, tin sa cred ca omu (la a 2a tinerete) nu a tinunt volanu blocat cand a dat jos cutia si cand a montat-o inapoi. Vreau sa planuiesc pe saptamana viitoare miercuri sa ma apuc de ea ca am liber...
Am prins si eu in urma cu 2 ani la pret buni niste gume + jenti 205/55/R16 care pt Meriva mea is mari, cele de vara au dimensiunea 185/60/R15. Dar erau prea mari, pana la urma le-am dat la acelasi pret cu care le-am luat ca sa scap de ele si mi-am luat 185/60/R15.
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Asta este bucsa . zornãit sub volan? Acolo e motorul de la servo și un rulment pe ace pe care nu cred cã îl vei gãsi. Verifica sa fie strâns bine surbul de la imbinarea dintre caseta și coloanã in zona pedalierului. Și eu am volanul puțin spre dreapta. Ciudat dupã ce am fost lovit de un nea caisa in dreapta spate. Am fãcut unghiul de vreo 3 ori in 3 locuri diferite nu i-au dat de cap și așa a rãmas.
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
Eu am masina de peste 8 ani. Si in ultimul accident avut cu ea a fost in august 2013. Deci nu are legatura volanu cu partea spate sau ceva. Volanu o ramas asa de cand am fost la mecanicu batran. Mersi de poza. O sa merg luni pe la service-uri dupa ce il las pe fiu-meo la gradi ca pe miercuri sa ma apuc de ea. O sa incerc sa fac un video pe acolo pe dedesubt poate mai pot ajuta pe careva. Mersi de raspuns @hmalex87. Sper sa gasesc suruburile care se vorbea mai sus sa dau si cu heavy duty vaselina... O sa revin dupa cu un update, sau video, poze, sa vad daca o sa am o mana curata...
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
hmalex87 a scris:Asta este bucsa . zornãit sub volan? Acolo e motorul de la servo și un rulment pe ace pe care nu cred cã îl vei gãsi. Verifica sa fie strâns bine surbul de la imbinarea dintre caseta și coloanã in zona pedalierului. Și eu am volanul puțin spre dreapta. Ciudat dupã ce am fost lovit de un nea caisa in dreapta spate. Am fãcut unghiul de vreo 3 ori in 3 locuri diferite nu i-au dat de cap și așa a rãmas.
Umblat astazi, in vreo 3 magazine de piese si gasit pana la urma. Cu greu. Am facut vreo 15 km in total fara sa ies din oras intre un magazin si altu... Pentru o bucse de 6 lei. Dupa ce am iesit m-am uitat pe poza care mi-ai trimis-o si is sigur ca am luat acuma piesa buna. Mersi de poza colegu. ¨Abia¨ astept sa o pun, sa vad daca se rezolva zgomotu care il am. Mai am si plasticele de sub volan de desfacut... Doamne ajuta. Revin joi, vineri cu update daca am reusit. Pana atunci ma bucur de succesul de astazi. Mersi utilizatorilor care au postat pe aici despre cum au rezolvat problema asta. Daca scria unu, doi nu cred ca ma riscam sa desfac surubu, sa dau jos sa etc... da asa miercuri ma bag!
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
hmalex87 a scris:Te duci la magazin de piese auto si ceri buca caseta directie dacia 1310. E un rahat de plastic care costa 8 lei. Problema mea nu era de acolo eu nu am joc in timonerie, am doar un zgormot cand virez volanul stanga dreapa. Ce e si mai ciudat e ca zgomotorul a disparut dupa ce s-a racit afara si am pus caucicurile de iarna. Precizez ca rotile de vara sunt pe 16 iar cele de iarna sunt pe 15. Nu situ ce legatura este dar e clar ca nu e mai aude nimic. Astept vara si mai vedem
Am încercat astãzi dar fãrã succes sã desfac cremaliera de acolo. Poate nu fac eu ceva bine. Am încercat sã desfac cu volanul maxim virat pe stânga dar nu am loc unde sã învârt cheia.
Cu o inelarã de 19 am observat cã pot sã prind acolo în spate la plasticul alb. Am încercat sã desfac si de dedesubt cã parcã am mai mult loc dar nu am reusit. Am putut sã pun cheia dar nu am reusit sã fie îi foarte strâns, fie îi cu filet invers (în sensul acelor de ceasornic). Eu am încercat cel mai mult în sensul invers acelor de ceasornic, adicã cã un filet normal. Poti sã-mi dai vreun sfat? Se desface cumva din alt loc nu din spatele plasticului alb din poza?
De nervi am încercat sã dau jos și cremaliera cu totul da nu am reușit sã scot cele doua șuruburi care fixeazã cremaliera de jug...
Care ați desfãcut capãtul de cremalierã va rog spuneți cum, cã eu nu reușesc.
Liviugugu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2013
- Mesaj Privat
Buna seara.
Pentru cei care au joc in caseta de directie si vor sa schimbe bucsa, am sa pun cateva poze si detalii. Meriva si Corsa c au aceiasi caseta de directie dar bucsile celor doua difera ca forma si constructie dar se potrivesc perfect de pe un model pe celalalt. Bucsa alba este cea de Meriva iar cea neagra este de Corsa c.
Pentru cei care au joc in caseta de directie si vor sa schimbe bucsa, am sa pun cateva poze si detalii. Meriva si Corsa c au aceiasi caseta de directie dar bucsile celor doua difera ca forma si constructie dar se potrivesc perfect de pe un model pe celalalt. Bucsa alba este cea de Meriva iar cea neagra este de Corsa c.
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
Ceea ce eu nu am reusit îi sã desfac sã scot partea metalicã. Acea pozã care ai pus-o cu bucsa albã, cum se dessurubeazã tija sã o scoti ca sã schimb bucsa? Nu am desfãcut niciodatã bieleta cu totul. Sau se poate scoate toatã acea tijã? Stau cu bucsa în masinã cã nu am reusit sã o schimb. De lângã plasticul alb se desface? Eu am virat volanul maxim stânga si nu am loc asa sã desfac numai cu volanul un pic întors pe stâng am loc de dedesubt de undeva sã desfac, dar nu se desface. Am încercat vreo douã ore sã desfac din diferite pozitii si nu am reusit. Mentionez cã am încercat si sã dau cremaliera jos da nu am loc în sus unde sã scot suruburile care tine cremaliera prinsa de jug. Pasii ãstia dacã poti sã mã ajuti sa îi trec, sã apuc sã desfac tija metalicã din cremalierã aș fi recunoscãtor.
Liviugugu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut vyo427, partea metalica despre care vorbesti este bieleta de directie care se desface cu un mox sau cu o cheie pentru bieleta, mecanicul meu o desface cu moxul dupa ce desface burduful , care este prins cu un colier pe buza casetei si volanul virat maxim stanga pentru a iesi axul casetei spre dreapta, este o pozitie putin incomoda dar se desface. Daca doriti putem vorbi la telefon m-ai multe,
O seara buna. 076.226.1827
O seara buna. 076.226.1827
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Desi nu mai este cam de mult activitate pe aici,presupun ca inca sunt multi care citesc topicul.
Ma confrunt si eu cu aceeasi problema la caseta de directie-bataie suparatoare la trecerea peste mici denivelari.Sunt aproape convins ca este de la uzura casetei.Ma refer fie la cremaliera fie la acel [ calaret ] sau tachet,cum mai este numit de mecanici.
A incercat cineva sa il stranga fara a da caseta jos?
Caseta se da greu jos de pe masina?...inca nu m-am bagat sub ea...
Ma confrunt si eu cu aceeasi problema la caseta de directie-bataie suparatoare la trecerea peste mici denivelari.Sunt aproape convins ca este de la uzura casetei.Ma refer fie la cremaliera fie la acel [ calaret ] sau tachet,cum mai este numit de mecanici.
A incercat cineva sa il stranga fara a da caseta jos?
Caseta se da greu jos de pe masina?...inca nu m-am bagat sub ea...
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Dai la o parte presul, mocheta chiar in dreptul de imbinare intre caseta si coloana de directie are un surub, trage de coloana vezi daca are joc, pune o cheie si strange vezi daca e desfacut. Faptul ca troncane pui o bucsa de dacie, dar daca nu ai treaba cu mecanica du-te la cineva care stie, directie nu e de joaca. Eu am pus si bucsa, am dat cu vaselina peste tot inclusiv pe la motorul de servo, i-am dat si cu aghiazma si tot troncane, probabil o sa o schimb. Oricum la mine face ca toti draci mai ales cand se incalzeste afara. Toata iarna nu am avut probleme doar troncanelile obisnuite dar acceptabile. Cum a dat caldura au inceput sa apara tacelasi zgomote despre care am scris mai sus.Cred ca se dilata ceva si freaca pe undeva altfel nu imi explic. Drumuri bune.
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
Salutare bãieti.
Am desfãcut pânã la urmã bieleta de pe cremalierã si am pus bucsa de Dacie, aceeasi bucsã care a pus colegul pozã mai sus, am uns bucsa cu vaselinã, virat volanul stânga si dreapta si iese bucsa din locasul ei. Am pus-o la loc din nou, bãtutã bine pânã am simtit cã nu mai are unde merge, la fel, a iesit din partea din locas. Nu stiu cum au reusit altii sã facã bucsa sã rãmânã în acelasi loc fãrã sã iasã... Dacã tot m-am apucat am zis cã iau cremaliera complet jos si schimb bucsa din interior. Îi prinsã cu douã suruburi mari de jug si le-am desfãcut cumva. Fiind un surub lung, fizic, nu am avut cum sã-l scot neavând loc în sus sã-l scot. Numai dacã trebuie dat jos jugul, suspendat motorul... Multã muncã care fãrã canal îi prea greu... Am abandonat... Am schimbat capete de barã stânga si dreapta, bielete bara stabilizatoare pe stânga si dreapta si pivot trapez stânga si dreapta. Am fãcut unghi de fugã si tot se mai aude ceva... Cel mai probabil e din amortizoare (se vede cã curg) care urmeazã sã le schimb în un viitor apropiat.
Acel zgomot care era din caseta e probabil sã fi fost din motorul de sub volan. Am desfãcut acolo si am uns cu vaselinã ceva mai specialã luatã de pe un site, (dacã ii voie dau si numele site-ului) a costat 17 lei si ii cât un tub de pastã de dinti. Vaselina nu mi s-a pãrut a fi ceva special când am folosit-o dar si-a fãcut treaba. Am uns odatã, am fãcut câtiva kilometrii si am mai uns iar roata dintatã de la motorul servo. Nu mai se aude acel cloncãnit metal pe metal.
Sã nu vã fie fricã sã desfaceti motorul sa ungeti, doar douã suruburi si 3 mufe parcã. Îi mai greu sã dai plasticele jos.
P.S. Pentru cei care se chinuie sã împingã bucsa pe cremalierã se poate foarte usor cu o teavã de 40 de pvc în capãt am dat de câteva ori bandã izolatoare cã sã nu dãunez bucsa de plastic si cauciuc. Mie mi-a rãmas o bucatã de când am fãcut scurgerea la centralã dar nu costã mult, sub 10 lei bucata de teavã... Nu trebuie sa fie lungã de 40, 50 cm...
În concluzie, foarte dezamãgit de cât m-am chinuit sã desfac bieleta de directie de pe cremalierã ca pânã la urmã sã rezolv zgomotul din ungerea motorului. Cremaliera cum o miscãm cu mâna se simtea cã are un mic joc dar probabil cu vaselinã care am prins-o împreunã cu bucsa s-a mai uns si acel joc nu mai produce zgomot momentan. Din acest motiv nu am mai scris ce am rezolvat, dezamãgirea asta cum nu am reusit sã fac bucsa sã rãmânã în pozitie. Sunt curios cine a montat-o cum a reusit sã o facã sã rãmânã în pozitie.
Baftã tuturor celor care încearcã. Sper cã am fost de folos cu informatiile oferite.
Am desfãcut pânã la urmã bieleta de pe cremalierã si am pus bucsa de Dacie, aceeasi bucsã care a pus colegul pozã mai sus, am uns bucsa cu vaselinã, virat volanul stânga si dreapta si iese bucsa din locasul ei. Am pus-o la loc din nou, bãtutã bine pânã am simtit cã nu mai are unde merge, la fel, a iesit din partea din locas. Nu stiu cum au reusit altii sã facã bucsa sã rãmânã în acelasi loc fãrã sã iasã... Dacã tot m-am apucat am zis cã iau cremaliera complet jos si schimb bucsa din interior. Îi prinsã cu douã suruburi mari de jug si le-am desfãcut cumva. Fiind un surub lung, fizic, nu am avut cum sã-l scot neavând loc în sus sã-l scot. Numai dacã trebuie dat jos jugul, suspendat motorul... Multã muncã care fãrã canal îi prea greu... Am abandonat... Am schimbat capete de barã stânga si dreapta, bielete bara stabilizatoare pe stânga si dreapta si pivot trapez stânga si dreapta. Am fãcut unghi de fugã si tot se mai aude ceva... Cel mai probabil e din amortizoare (se vede cã curg) care urmeazã sã le schimb în un viitor apropiat.
Acel zgomot care era din caseta e probabil sã fi fost din motorul de sub volan. Am desfãcut acolo si am uns cu vaselinã ceva mai specialã luatã de pe un site, (dacã ii voie dau si numele site-ului) a costat 17 lei si ii cât un tub de pastã de dinti. Vaselina nu mi s-a pãrut a fi ceva special când am folosit-o dar si-a fãcut treaba. Am uns odatã, am fãcut câtiva kilometrii si am mai uns iar roata dintatã de la motorul servo. Nu mai se aude acel cloncãnit metal pe metal.
Sã nu vã fie fricã sã desfaceti motorul sa ungeti, doar douã suruburi si 3 mufe parcã. Îi mai greu sã dai plasticele jos.
P.S. Pentru cei care se chinuie sã împingã bucsa pe cremalierã se poate foarte usor cu o teavã de 40 de pvc în capãt am dat de câteva ori bandã izolatoare cã sã nu dãunez bucsa de plastic si cauciuc. Mie mi-a rãmas o bucatã de când am fãcut scurgerea la centralã dar nu costã mult, sub 10 lei bucata de teavã... Nu trebuie sa fie lungã de 40, 50 cm...
În concluzie, foarte dezamãgit de cât m-am chinuit sã desfac bieleta de directie de pe cremalierã ca pânã la urmã sã rezolv zgomotul din ungerea motorului. Cremaliera cum o miscãm cu mâna se simtea cã are un mic joc dar probabil cu vaselinã care am prins-o împreunã cu bucsa s-a mai uns si acel joc nu mai produce zgomot momentan. Din acest motiv nu am mai scris ce am rezolvat, dezamãgirea asta cum nu am reusit sã fac bucsa sã rãmânã în pozitie. Sunt curios cine a montat-o cum a reusit sã o facã sã rãmânã în pozitie.
Baftã tuturor celor care încearcã. Sper cã am fost de folos cu informatiile oferite.
GRacz
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2019
- Mesaj Privat
Liviugugu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2013
- Mesaj Privat
vyo427, bucsa din caseta se monteaza destul de usor si ramane asigurata pe caseta daca bucsa este facuta corespunzator. Daca te uiti atent la pozele postate de mine anterior vei observa un canal circular in interiorul casetei acolo unde se fixeaza bucsa, ea are niste pinteni care se strang prin impingerea ei , si se deschid cand ajung la acel canal astfel bucsa se asigura si nu m-ai iese afara, pinteni respectivi au rolul de siguranta. Daca doresti iti pot trimite prin fancurier o bucse gratis este confectionata de mine garantat vei scapa de joc in caseta.
vyo427
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bihor
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2017
- Mesaj Privat
Salutare bãieți.
Nu am mai intrat demult pe aici. Ar fi o idee interesantã Liviu cu bucșa aceea. Îi diferitã de cea de dacie. Din câte am vãzut în pozele ce le-ai pus ai dat jos cremaliera, desfãcut-o și montat așa bucșa. Doar așa se poate monta, scoțând bucșa veche afarã? Sau ai montat bucșa nouã lângã cea veche. Dacã ai demontat cremaliera îs curios cum. În parerea mea nu se poate fãrã sã desfaci jugul, nu ai loc sã scoți șurubul în sus.
Nu am mai intrat demult pe aici. Ar fi o idee interesantã Liviu cu bucșa aceea. Îi diferitã de cea de dacie. Din câte am vãzut în pozele ce le-ai pus ai dat jos cremaliera, desfãcut-o și montat așa bucșa. Doar așa se poate monta, scoțând bucșa veche afarã? Sau ai montat bucșa nouã lângã cea veche. Dacã ai demontat cremaliera îs curios cum. În parerea mea nu se poate fãrã sã desfaci jugul, nu ai loc sã scoți șurubul în sus.