- claudiu popa
- *
- 4 mesaje
- din 28 Dec 2015
- Vectra 1996 X20XEV
- Valcea
claudiu popa
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2015
- Mesaj Privat
Naiba sa l ia are doi ani refuz sa crede ca sa bulit.am pus un creion de tensione sa vad daca mi da curent la bornele de la electrovalva de PE plaman//adica ma explic EU am verificato PE plus minus de la batterie inchide si deschide bine////a poi am montato din noi PE plaman dar cu creionul bornele de la electrovalva nu mi DAU nimic am icercat si cu un led si nimik.voiam sa stiu daca au plus minus sua merg PE impulsuri ca poste plamanul nu mere din cauza asta nush ce naiba sa mai zic .ca amici javrele astea zic ca nu cunosc instalatia si nu si vaga nasul.parca sau nascut cu computer infipt in cur
ChCosmin
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salutare,vreau sa va spun de ultima "pãțanie" a mea cu GPL ul și cu cei de la service, acum ceva timp (aprox 2 luni), când acceleram mai tare sarea pe benzina(am inst agc compact),ma gândesc totuși ca are și ea ceva km facuti și e normal sa mai aparã și pb de genul asta.Aj la service și îmi spun cei de acolo ca tb sa mi schimbe filtrele și garnitura la plãmân,zic "ok " facem, cât face?întreb eu, iar el îmi rãspunde 3,5 mil garnitura și 1 mil filtrele, am zis "CAT"?apoi zice "hai 4 cu totul,e bine?"Am zis ceva "de bine"și am plecat.Ajung acasã și caut pe net filtre și garnitura, am gãsit filtrele la 32 lei și garnitura la 60 parca. Am luat doar filtrele, garnitura nu am luat o cu gândul sa nu iau altceva decât trebuie.Aj acasã, sun un prieten, iau o sticla de cico și ma duc la el sa meșterim.Filtrele le am schimbat în 5 min, apoi desfacem plãmânul,avea garnitura coapta, am confecționat alta din cauciuc identica, am montat o și dai bice,merge fãrã pb de atunci, în loc de 400 lei, m a costat 40 lei cu tot cu suc:))))pentru 2 coliere și 6 șuruburi ei îmi cereau 300 lei manopera,rusinicaaa.Asa ca aveți grija pe ce dati banii, sunt lucruri pe care le puteți face și voi ffff ușor.
petre85
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Z18XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2012
- Mesaj Privat
Saptamana trecuta mi-a aparut si mie primul bai la instalatie, efectiv nu mai dorea sa cupleze pe gaz, mai facuse cateva figuri dar trecatoare mai sarea pe benzina, am dat vina pe calitate gpl, temperaturi scazute, etc. Ce-i drept nu mai auzeam nici tacanitul specific electrovalvei/multivalvei din rezervor. a fost un banal fir, contact imperfect. Pentru cei din zona ardeal-cluj, daca aveti brc, rezolvati doar la service-ul de la autogara, foarte, foarte de treaba oamenii de acolo. Initial am sunat la cei din Apahida, mi-au zis din start ca nu fac brc, sa intreb la autogara beta, cum pt mine zonele gara autogara sunt cam" dubioase", nu mi-o luati in nume rau, e doar un pitic pe creier, mai caut si gasesc ceva gpl secvential Floresti, sun, intreb, ma programez , imi iau concediu, ajung la locu faptei, pune omu diagnoza, verifica, sec: mergeti la autogara ca ei fac brc(desi ii sunasem si le dadusem toate detaliile) e dus senzoru de presiune, e 4 milioane(mda 195 lei pe gplshop, gazmagazin etc), ii zic hai sa-l facem daca esti asa sigur, nu am cum, du-te la autogara. ii aduc argumente ca pan la senzoru ala hai sa vedem vine gaz....da da vine. pan la urma ajung si la autogara si ca norocu dau de oameni interesati, desi oamenii aveau si alte programari, au terminat o revizie mai repede si s-au apucat efectiv de treaba(mai bine zis s-a ca efectiv un baiat lucra). fata de primu, nu si-a dat cu parerea cu nimic, tipic ardelenesc, putina vorba, dar omu le luase la puricat, verificat valve pe rand daca lucreaza, verificat circuite, imi venea sa il pup cand mi-a zis ca era doar un fir, 75 lei treaba. S-au crucit putin cand au auzit ca in 4 ani jumate nu am trecut pe la niciun service si ca am schimbat singur filtrele, fara calibrari si alte setari de parametri, uite ca a mers ceas si acu cu firu lipit merge in continuare, m-am programat sa-mi faca si o revizie , a, la carte )))macar ultima s-o fac, sper sa nu o mai apuc pe urmatoarea.
din vorba in vorba se cam fereste lumea de BRC ca are componente scumpe. apoi ieftin si bun nu stiu sa existe. spor in toate si km multi fara incidente
LE vectra b 1.8 benzina e auto in cauza 215k km, instalatia brc secventiala
din vorba in vorba se cam fereste lumea de BRC ca are componente scumpe. apoi ieftin si bun nu stiu sa existe. spor in toate si km multi fara incidente
LE vectra b 1.8 benzina e auto in cauza 215k km, instalatia brc secventiala
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
E bine ca ai rezolvat asa simplu .
Nu stiu cum o fi la alte instalatii , dar la BRC se poate da comanda din soft pt electroventile , etc . (Iar daca nu , se poate aduce + 12 V de la baterie . )
Pt BRC va pot ajuta cu manualul( & soft) .
Inainte sa schimbati senzori de presiune , puneti un "T " cu manometru si asa vedeti daca presiunea indicata e pe camp sau chiar nu ai presiune .
La fel , senzorul de temp , trebuie schimbat doar daca indica temperatura implauzibila .
Numai bine !
Nu stiu cum o fi la alte instalatii , dar la BRC se poate da comanda din soft pt electroventile , etc . (Iar daca nu , se poate aduce + 12 V de la baterie . )
Pt BRC va pot ajuta cu manualul( & soft) .
Inainte sa schimbati senzori de presiune , puneti un "T " cu manometru si asa vedeti daca presiunea indicata e pe camp sau chiar nu ai presiune .
La fel , senzorul de temp , trebuie schimbat doar daca indica temperatura implauzibila .
Numai bine !
DChiriac
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2017
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut,ce motor are,1.6, 1.8?dacã e 1.6 nu te baga, ar trebui sa afli mai multe de instalația de gaz, ce model este, asta pt a te putea duce la revizii cu ea, în primul rand vezi sa fie trecuta în carte, referitor la km(136000)ma abțin, sa înțeleg ca o cumperi de la vreun samsar, ai mare grija,pune link-ul aici sa o vedem și noi.
DChiriac
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2017
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
DChiriac
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2017
- Mesaj Privat
- Iulian puica
- *
- 1 mesaje
- din 05 Sep 2018
- Vectra 1996
- Buzau
Iulian puica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2018
- Mesaj Privat
EViorel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2018
- Mesaj Privat
Va scriu incontinuare despre instalatii gpl?cei care au vor fi putin dezamagiti.comportament motoare cu aprindere prin scanteie au de suferit in urma puneri inst de gpl. Dezavantaje : consum mai mare de carburant ,consum de ulei.schimare in plus filtre stare lichida si stare gazoasa.Cei care au pus instalatie nu spun adevarul ,probleme in timp cu instalatia gpl,motor are de suferit in urma arderi uscate.uni ar putea spune ca au pus si inst de lubrefiere dar arderea ramane tot uscata.Ce economisesti la carburant ca pret se adauga la consumabile asa ca fiecare hotaraste ce are de facut .Multumesc pentru intelegere
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Da , da , asa e , ascundem adevarul ))
Hai ca am inceput ziua cu zambetul pe buze .
Multumesc @EViorel ca ne-ai deschis ochii , o sa folosesc benzina ca sa fie arderea umeda . (Ungerea se face cu ulei , nu cu benzina ).
Serios acum , nu mai dezinforma.
Am 1.6 8 V Euro 4 din 2001 . Am luat masina cand avea 138000 acum are 265 000 km , de cand am luat-o i-am pus GPL . Consum de ulei :0.4-0.5l la schimb (8500 km ) , asa a consumat de la inceput , asa consuma si acum . Ulei de calitate : Mobil 1 0W40 , Valvoline 5w40 , Ravenol VST 5W40. Nu pun 10W40 vreodata , doar la balamale .
Este important ca reglajele sa fie facute astfel incat amestecul sa fie corect. Eu am interfața si softul pt BRC , nu am lasat calibrajele default lasate de montator. A facut doar autocalibrare si aia a fost.
Cunosc Z16XEP/XER care au avut probleme cu supapele mergând pe benzina , evident ca si pe gaz ar fi avut probleme.
Numai bine !
Later Edit
EViorel , nu vreau sa te superi pe mine , dar cine nu stie ce sa faca , e la inceput de "drum" , vine si iti citeste postul. O sa zica " vaaai, stric mașina si merg mai scump pe GPL ca pe benzina " - ceea ce este eronat .
Într-adevãr , sunt unele motoare care sunt sensibile si la benzinã si la GPL.
Ultima modificare făcută de Marius Popescu la Mar 13 Nov, 2018 7:57 am
Hai ca am inceput ziua cu zambetul pe buze .
Multumesc @EViorel ca ne-ai deschis ochii , o sa folosesc benzina ca sa fie arderea umeda . (Ungerea se face cu ulei , nu cu benzina ).
Serios acum , nu mai dezinforma.
Am 1.6 8 V Euro 4 din 2001 . Am luat masina cand avea 138000 acum are 265 000 km , de cand am luat-o i-am pus GPL . Consum de ulei :0.4-0.5l la schimb (8500 km ) , asa a consumat de la inceput , asa consuma si acum . Ulei de calitate : Mobil 1 0W40 , Valvoline 5w40 , Ravenol VST 5W40. Nu pun 10W40 vreodata , doar la balamale .
Este important ca reglajele sa fie facute astfel incat amestecul sa fie corect. Eu am interfața si softul pt BRC , nu am lasat calibrajele default lasate de montator. A facut doar autocalibrare si aia a fost.
Cunosc Z16XEP/XER care au avut probleme cu supapele mergând pe benzina , evident ca si pe gaz ar fi avut probleme.
Numai bine !
Later Edit
EViorel , nu vreau sa te superi pe mine , dar cine nu stie ce sa faca , e la inceput de "drum" , vine si iti citeste postul. O sa zica " vaaai, stric mașina si merg mai scump pe GPL ca pe benzina " - ceea ce este eronat .
Într-adevãr , sunt unele motoare care sunt sensibile si la benzinã si la GPL.
Ultima modificare făcută de Marius Popescu la Mar 13 Nov, 2018 7:57 am
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat