Cata2018
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2018
- Mesaj Privat
Simptome:
Cod(uri) eroare:
----
Model: Meriva
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z14XEP
Motorul benzinar 1,4 imi creeaza probleme astfel:
1. La incalzirea motorului dupa 85 grade cand masina sta pe la semafoare in relanti se aprinde indicatorul rosu martor de bord presiune ulei care se stinge dupa ce accelerez si aduc relantiul pe la 1000 rot./min.;
2. Am schimbat uleiul 5W30 si filtrul de ulei cu originale Opel apoi din nou cu ulei mai vascos 10W40 si filtru ulei nou tot Opel dar degeaba simptomul acelasi doar ca parca apare putin mai tarziu aproape la 90 grade;
3. Ciudat ca ,,mananca" ulei daca merg mai mult si stau in relanti iar din cand in cand se consuma si lichid de racire pe care tot trebuie sa le completez mereu desi am schimbat si sonda de presiune ulei pe la care vad ca este aruncat uleiul indiferent care tip (deci si la inceput era la fel);
4. In relanti motorul merge frumos deci nu banuiesc pompa de ulei;
5. Nu am mai avut probleme niciodata la motor si nici coduri de eroare.
ROG daca este cineva ,,meserias" si cunoaste despre ce poate fi vorba sigur macar sa inteleg ce poate fi ...
Cod(uri) eroare:
----
Model: Meriva
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z14XEP
Motorul benzinar 1,4 imi creeaza probleme astfel:
1. La incalzirea motorului dupa 85 grade cand masina sta pe la semafoare in relanti se aprinde indicatorul rosu martor de bord presiune ulei care se stinge dupa ce accelerez si aduc relantiul pe la 1000 rot./min.;
2. Am schimbat uleiul 5W30 si filtrul de ulei cu originale Opel apoi din nou cu ulei mai vascos 10W40 si filtru ulei nou tot Opel dar degeaba simptomul acelasi doar ca parca apare putin mai tarziu aproape la 90 grade;
3. Ciudat ca ,,mananca" ulei daca merg mai mult si stau in relanti iar din cand in cand se consuma si lichid de racire pe care tot trebuie sa le completez mereu desi am schimbat si sonda de presiune ulei pe la care vad ca este aruncat uleiul indiferent care tip (deci si la inceput era la fel);
4. In relanti motorul merge frumos deci nu banuiesc pompa de ulei;
5. Nu am mai avut probleme niciodata la motor si nici coduri de eroare.
ROG daca este cineva ,,meserias" si cunoaste despre ce poate fi vorba sigur macar sa inteleg ce poate fi ...
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Cata2018
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2018
- Mesaj Privat
Uleiul rece pe buson este ca o crema groasa nu face spuma ... in uleiurile schimbate nu am remarcat antigel si nici pe dedesubt nu vad urme sa fie pe undeva sparta vreun furtun pe unde trece lichidul de racire ... daca merg doar putin cu masina si nu apuca sa se incinga motorul nu scade uleiul doar putin lichidul de racire ...
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Crema aceea groasa este problema.
Iti intra lichid de racire in ulei.
Astfel, uleiul devine mai fluid, nu mai ai presiune corespunzatoare si il arde mai repede..
Tot astfel, pierzi lichid de racire.
Probabil ca e compromisa garnitura de chiuloasa.
Trebuie spalat bine motorul dupa remedierea problemei.
Iti intra lichid de racire in ulei.
Astfel, uleiul devine mai fluid, nu mai ai presiune corespunzatoare si il arde mai repede..
Tot astfel, pierzi lichid de racire.
Probabil ca e compromisa garnitura de chiuloasa.
Trebuie spalat bine motorul dupa remedierea problemei.
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
PicaxoGtc
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2018
- Mesaj Privat
Cred ca este garnitura de chiulasa, si iti spun si dece: iti face prea mare compresie si tot antigelul til baga pe furtune (pune mana pe furtun cel de langa termostat)si vezi daca sunt dure. Nu este necesar sa se amestece daca garnitura are o fisura foarte mica si deja problema o ai , poate te tine 1 2 ani sau poate maine gasesti "Mayoneza" in vasul de esp.
Succes la Reparare !
Succes la Reparare !
Cata2018
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2018
- Mesaj Privat
Am reparat-o la OPEL Service ... initial am cumparat (prin EPiesa fabricat Hella 75 lei) si inlocuit senzorul de presiune ulei nou nout aflat pe motor care a fost ,,vinovatul" adica de fapt cauza si nu fenomenul ... cei de la OPEL mi-au schimbat cu o sonda de 35 lei dar cu diagnoza manopera si test am achitat 360 lei ... no comment ...
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Cata2018
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2018
- Mesaj Privat
Mecanicii normal ca nu au spus nimic de abia ar astepta sa revin gasind alte cauze ... rar mai gasesti meseriasi buni in ziua de azi ... nu mai am pierderi de ulei dar ceva lichid de racire mai completez din cand in cand desi urmaresc mereu dedesubt nu am scurgeri de loc si furtunele toate uscate ... Cam ciudat nu ? Busonul nici nu l-am mai deschis neavand ulei de completat ... am si facut o proba intr-un tur de 700 km totul normal cand se incinge motorul stand mult dupa mers pe la semafoare cupleaza ventilatorul de racire care isi face treaba si scade temperatura dar nu s-a mai aprins niciodata martorul de presiune ulei ...
Cata2018
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2018
- Mesaj Privat
Multumesc foarte mult IonutN si PicaxoGtc ati avut dreptate ... este garnitura de distributie si defectiunea este comuna fiind ceva uzual la multe masini deci un fel de ABC sau cunostinte minime care obligatoriu ar trebui cunoscute de orice mecanic incepator si mai ales confirmate dupa anuntarea simptomelor de catre orice mecanic dintr-un service auto (dar nu si reprezentanta OPEL cum a fost in cazul meu ...) cer o caruta de bani si iti ascund problemele ca sa mai vi si alta data cand totul este mult mai complicat si vei plati sume mai mari ... ca sa nu mai spun ca la un alt service un ,,tanar angajat" desi nu se ocupa de schimbarea rotilor la masina mea a manjit cu ulei suspensiile in diagonala acum cativa ani spunand ca trebuie sa schimb toata suspensia ca cele fata trebuie sa fie in echilibru cu cele din spate probabil pentru a pune mana pe suspensiile mele originale si a ma pune sa cumpar si sa achit altele noi cum mi-a propus (suspensia mea nici nu era cu ulei si am putut sa o verific foarte usor ... dupa 12 ani inca este ok) asa ca firesc pe la acele service-uri nu mai calc si le-am facut si le voi mai face ,,reclama".
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat