APredoi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2017
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Imi primul rand vreau sa imi cer scuze pentru ca sunt nevoit sa postez pe forumul Opel desi detin un chevrolet lacetti 1.8 benzina 122 cp. Ideea este ca forumul chevrolet nu prea este activ iar motorul meu este identic cu unu de opel
Problema mea a aparut anul trecut in luna decembrie dupa ce am schimbat tot kitul de distributie( 3 role, pompa apa si curea) plus curea accesorii) imediat dupa masina a inceput sa aiba fluctuatie de temperatura foarte mult undeva intre 70-90 grade iar antigelul sa facut foarte urat. Ca orice om am crezut ca e termostatul asa ca am cumparat unul nou de la Gates plus curatit sistemul de racire total si pus antigel nou. Dupa aceasta operatiune antigelul a ramas curat dar problema persista temperatura inca fluctueaza intre 70,75-90 grade. Chestia ciudata este ca atunci cand am curatit sistemul de racire am pus 4 litri de otet plus 3 de apa iar temperatura a stat la 90 grade fix iar caldura din masina era foarte buna. Imediat dupa ce am pus antigelul nou simptomele au revenit iar temperatura a inceput sa fluctueze din nou. Tin sa mentionez ca termostatul vechi l am schimbat degeaba deoarece parea in regula si nu avea mai mult de 2 ani
Chiar nu pot sa inteleg ce se intampla de ce cu amestecul apa otet( folosit pt curatare instalatie racire) tenperatura motorului a stat la 90 iar dupa ce am introdus antigel plus apa distilata fluctueaza
Am atasat si o poza cu modelele de masini opel care au acelasi motor ca al meu chevrolet
Astept sfaturile voastre. O zi buna
Imi primul rand vreau sa imi cer scuze pentru ca sunt nevoit sa postez pe forumul Opel desi detin un chevrolet lacetti 1.8 benzina 122 cp. Ideea este ca forumul chevrolet nu prea este activ iar motorul meu este identic cu unu de opel
Problema mea a aparut anul trecut in luna decembrie dupa ce am schimbat tot kitul de distributie( 3 role, pompa apa si curea) plus curea accesorii) imediat dupa masina a inceput sa aiba fluctuatie de temperatura foarte mult undeva intre 70-90 grade iar antigelul sa facut foarte urat. Ca orice om am crezut ca e termostatul asa ca am cumparat unul nou de la Gates plus curatit sistemul de racire total si pus antigel nou. Dupa aceasta operatiune antigelul a ramas curat dar problema persista temperatura inca fluctueaza intre 70,75-90 grade. Chestia ciudata este ca atunci cand am curatit sistemul de racire am pus 4 litri de otet plus 3 de apa iar temperatura a stat la 90 grade fix iar caldura din masina era foarte buna. Imediat dupa ce am pus antigelul nou simptomele au revenit iar temperatura a inceput sa fluctueze din nou. Tin sa mentionez ca termostatul vechi l am schimbat degeaba deoarece parea in regula si nu avea mai mult de 2 ani
Chiar nu pot sa inteleg ce se intampla de ce cu amestecul apa otet( folosit pt curatare instalatie racire) tenperatura motorului a stat la 90 iar dupa ce am introdus antigel plus apa distilata fluctueaza
Am atasat si o poza cu modelele de masini opel care au acelasi motor ca al meu chevrolet
Astept sfaturile voastre. O zi buna
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
APredoi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2017
- Mesaj Privat
Salut. Termostatul nou actioneaza la 89 grade la fel ca cel vechi. Cand pornesc masina ajunge apa la jumate adica 90 grade apoi scade la aproximativ 75-80 grade urca inapoi la 90 si apoi scade iar la 75-80 urca iar si tot asa. Nu cred ca este stricat senzorul temperatur deoarece cand apa este la 90 grade caldura este buna iar apoi imediat cum scade pe ceas si intensitatea caldurii scade si creste odata cu ceasul. Daca stau pe loc cu motorul pornit apa sta la 90 grade. Imediat cum pun masina in miscare incepe sa fluctueze din nou. Nici o diferenta intre termostatul vechi si cel nou. Termostatul vechi am incercat sa il verific dupa ce l am dat jos si era perfect etans la rece
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
APredoi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2017
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Deci pana la urma ai CHEVROLET LACETTI 1.8 2005 , 90 Kw | CP 122 | motor T18SED
Prima poza.
5 | 96177604 SENSOR A-TEMP
6 | 96182634 SENSOR A-COOLANT TEMP
2 | 90466993 GASKET-EGR&IGN ADAPTER
2 | 24416792 GASKET-EGR&IGN ADAPTER
Poate este dusa garnitura aceasta. sau ceva de pe traseul de racire.
http://www.youtube.com/watch?v=wFHWpgHMAvY
https://chevrolet.7zap.com/e...-0/17130-0-0-0/#1
Ultimul Senzor temperatura lichid de racire cum lucreaza ce rol are?
Vad ca sunt doua, unul pentru ce?
Poate te lamureste @big_electro61 este mai in tema cu masinile.
PS: Nu stiu ce asemanari vezi tu la opel cu motorul tau.
"iar motorul meu este identic cu unu de opel" - Cu care motor Opel este identic?
Ca sa te cred.
Pune si tu intrebarea pe forumul la Chevrolet sigur iti vor raspunde daca intrebi.
Prima poza.
5 | 96177604 SENSOR A-TEMP
6 | 96182634 SENSOR A-COOLANT TEMP
2 | 90466993 GASKET-EGR&IGN ADAPTER
2 | 24416792 GASKET-EGR&IGN ADAPTER
Poate este dusa garnitura aceasta. sau ceva de pe traseul de racire.
http://www.youtube.com/watch?v=wFHWpgHMAvY
https://chevrolet.7zap.com/e...-0/17130-0-0-0/#1
Ultimul Senzor temperatura lichid de racire cum lucreaza ce rol are?
Vad ca sunt doua, unul pentru ce?
Poate te lamureste @big_electro61 este mai in tema cu masinile.
PS: Nu stiu ce asemanari vezi tu la opel cu motorul tau.
"iar motorul meu este identic cu unu de opel" - Cu care motor Opel este identic?
Ca sa te cred.
Pune si tu intrebarea pe forumul la Chevrolet sigur iti vor raspunde daca intrebi.
APredoi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2017
- Mesaj Privat
Saut. Am precizat de la inceput ca imi cer scuze pt ca postez aici deoarece forumul chevrolet nu este activ
Am zis ca motorul este identic pt ca aceeasi sonda lamda se potriveste si pe un opel, kitul de distributie la fel si multe alte piese. Atasez din nou poza cu kitul de distributie in care este specificat pt care motoare opel este corespondent
Da intradevar masina este un lacetti 2005 1.8 122 cp cod motor t18sed.
Termostatul este nou montat impreuna cu o garnitura noua. Cunostintele mele de mecanica sunt spre mediu (pot sa zic ca e o pasiune)
Nu inteleg unde este probleme circuitul de racire find unul simplu iar totul este in regula
Simptomele sunt la fel dupa schimbarea termostatului, temperatura fluctueaza intre 75,80-90 grade. Antigelul a fost murdar iar dupa curatarea sistemului de racire a ramas curat.
E ceva care imi scapa, totul este in regula pompa de apa noua schimbata, termostat schimbat antigel curat cu proportia de 4 litri antigel 3 apa
Enigma este una singura de ce doua zile cat am avut otet cu apa in sistemul de rAcire pt curatire temperatura a fost 90 grade constanta iar caldura era foarte buna aprope ca aerul interior ardea iar dupa ce pus antigel fluctueaza si caldura la fel
Ma gandesc sa achimb din nou antigelul sa pun 3.5 litri apa 3.5 antigel sa fie o proportie 50:50
Inca odata imi pare rau ca postez aici eu neavand un autoturism opel ci unul cu motor care cred eu este identic
Multumesc tuturor pt raspunsuri mai astept si alte concluzii
Poza 1 termostat
Poza 2 kitul distributie care este compatibil motorului meu si motoarelor opel
Poza 3 motrul de pe masina mea si pozitia termostatului
Am zis ca motorul este identic pt ca aceeasi sonda lamda se potriveste si pe un opel, kitul de distributie la fel si multe alte piese. Atasez din nou poza cu kitul de distributie in care este specificat pt care motoare opel este corespondent
Da intradevar masina este un lacetti 2005 1.8 122 cp cod motor t18sed.
Termostatul este nou montat impreuna cu o garnitura noua. Cunostintele mele de mecanica sunt spre mediu (pot sa zic ca e o pasiune)
Nu inteleg unde este probleme circuitul de racire find unul simplu iar totul este in regula
Simptomele sunt la fel dupa schimbarea termostatului, temperatura fluctueaza intre 75,80-90 grade. Antigelul a fost murdar iar dupa curatarea sistemului de racire a ramas curat.
E ceva care imi scapa, totul este in regula pompa de apa noua schimbata, termostat schimbat antigel curat cu proportia de 4 litri antigel 3 apa
Enigma este una singura de ce doua zile cat am avut otet cu apa in sistemul de rAcire pt curatire temperatura a fost 90 grade constanta iar caldura era foarte buna aprope ca aerul interior ardea iar dupa ce pus antigel fluctueaza si caldura la fel
Ma gandesc sa achimb din nou antigelul sa pun 3.5 litri apa 3.5 antigel sa fie o proportie 50:50
Inca odata imi pare rau ca postez aici eu neavand un autoturism opel ci unul cu motor care cred eu este identic
Multumesc tuturor pt raspunsuri mai astept si alte concluzii
Poza 1 termostat
Poza 2 kitul distributie care este compatibil motorului meu si motoarelor opel
Poza 3 motrul de pe masina mea si pozitia termostatului
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Eu inteleg ca noua pompa de apa "plimba" lichidul mai bine prin instalatie.
Deci, trece o cantitate mai mare de lichid prin termostat cat timp acesta este deschis.
Apa amestecata ci otet are o densitate mai mica decat are apa amestecata cu antigel
De aceea, pompa nu a plimbat apa amestecata cu otet la fel de bine.
Poti pune un termostat care deschide la 92°C?
Daca nu, va trebui sa acoperi partial radiatorul pe timp de iarna.....
Deci, trece o cantitate mai mare de lichid prin termostat cat timp acesta este deschis.
Apa amestecata ci otet are o densitate mai mica decat are apa amestecata cu antigel
De aceea, pompa nu a plimbat apa amestecata cu otet la fel de bine.
Poti pune un termostat care deschide la 92°C?
Daca nu, va trebui sa acoperi partial radiatorul pe timp de iarna.....
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ce-aș face eu :
-aș verifica toate furtunele (nu-i ușor, dar, ți-o spune Stan Pãțitul, s-ar putea sã ai surprize! Mari.), începând cu cele mai mici în diametru, sã nu fie obturate, la fel și orificiile (deobicei pe la clapeta de accelerație, vas de expansiune, etc) prin care circulã lichid de rãcire: e posibil ca dupã spãlarea instalației de rãcire ceva mizerii s-au proptit într-un loc potrivit afectând circulația normalã a lichidului;
-dacã nu se rezolvã, aș elimina caloriferul (din habitaclu) din circuit, prin șuntarea celor douã furtune/conducte între ele și aș observa variația de temperaturã, e posibil ca temperatura sã se stabilizeze (e puțin probabil sã se întâmple așa, dar în disperare de cauzã, meritã încercat);
-dacã nici așa nu obții rezultate, atunci aș suspecta (foarte serios) termostatul (chiar nou, dacã e o ieftiniturã!) și ,nu în ultimul rând, radiatorul.
PS
Înainte de toate: dacã poți elimina fizic termostatul original, iar pe furtunul de ieșire din termostat poți insera un termostat de Dacie 1300, ai putea sã verifici comportamentul temperaturii în configurația asta (în felul ãsta te poți convinge de funcționalitatea termostatului nou).
-aș verifica toate furtunele (nu-i ușor, dar, ți-o spune Stan Pãțitul, s-ar putea sã ai surprize! Mari.), începând cu cele mai mici în diametru, sã nu fie obturate, la fel și orificiile (deobicei pe la clapeta de accelerație, vas de expansiune, etc) prin care circulã lichid de rãcire: e posibil ca dupã spãlarea instalației de rãcire ceva mizerii s-au proptit într-un loc potrivit afectând circulația normalã a lichidului;
-dacã nu se rezolvã, aș elimina caloriferul (din habitaclu) din circuit, prin șuntarea celor douã furtune/conducte între ele și aș observa variația de temperaturã, e posibil ca temperatura sã se stabilizeze (e puțin probabil sã se întâmple așa, dar în disperare de cauzã, meritã încercat);
-dacã nici așa nu obții rezultate, atunci aș suspecta (foarte serios) termostatul (chiar nou, dacã e o ieftiniturã!) și ,nu în ultimul rând, radiatorul.
PS
Înainte de toate: dacã poți elimina fizic termostatul original, iar pe furtunul de ieșire din termostat poți insera un termostat de Dacie 1300, ai putea sã verifici comportamentul temperaturii în configurația asta (în felul ãsta te poți convinge de funcționalitatea termostatului nou).
APredoi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2017
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri
O sa schimb termostatul sper sa gasesc unul cu deschidere la 92 grade nu e mare pierdere de banii desi nu cred ca este defect. Totul a inceput exact dupa schimbarea distributiei. Posibil ca raspunsul lui Tai-pan sa fie adevarat. Kitul de distributie a fost identic cu cel anterior singura diferenta a fost pompa de apa care nu a mai fost fabricatie GM a fost Hepu, turbina celei din urma fiind de metal nu plastic ca la cea fabricata de GM. O sa verific si tot traseul desi l-am verificat odata si pare totul ok, mai degraba ar trebuii sa creasca temperatura peste 90 grade daca ar fi ceva obturat sau infundat nu sa stea sub Daca nu o sa ma consolez cu un carton pe radiator😂
Multumesc tuturor pentru sfaturi date pana in prezent daca mai sunt si altele sunt binevenit
O sa schimb termostatul sper sa gasesc unul cu deschidere la 92 grade nu e mare pierdere de banii desi nu cred ca este defect. Totul a inceput exact dupa schimbarea distributiei. Posibil ca raspunsul lui Tai-pan sa fie adevarat. Kitul de distributie a fost identic cu cel anterior singura diferenta a fost pompa de apa care nu a mai fost fabricatie GM a fost Hepu, turbina celei din urma fiind de metal nu plastic ca la cea fabricata de GM. O sa verific si tot traseul desi l-am verificat odata si pare totul ok, mai degraba ar trebuii sa creasca temperatura peste 90 grade daca ar fi ceva obturat sau infundat nu sa stea sub Daca nu o sa ma consolez cu un carton pe radiator😂
Multumesc tuturor pentru sfaturi date pana in prezent daca mai sunt si altele sunt binevenit
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
APredoi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2017
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
APredoi a scris: Kitul de distributie a fost identic cu cel anterior singura diferenta a fost pompa de apa care nu a mai fost fabricatie GM a fost Hepu, turbina celei din urma fiind de metal nu plastic ca la cea fabricata de GM. O sa verific si tot traseul desi l-am verificat odata si pare totul ok, mai degraba ar trebuii sa creasca temperatura peste 90 grade daca ar fi ceva obturat sau infundat nu sa stea sub
Daca ar fi problema la pompa(lipsa recirculare agent racire) sau circuit infundat(colmatat,obturat),ar trebui ca motorul sa se incinga foarte tare,situatie care nu exista la tine.Faptul ca temperatura coboara la 75 gradeC,inseamna ca radiatorul e ok si pompa e ok si lichidul de racire e Ok. Componenta care "raspunde" de mentinerea pragului termic la valoarea recomandata de fabricant(cu conditia sa aiba acea valoare inscriptionata pe termostat de producator),este termostatul.Multi se pacalesc urmarind functionarea unui termostat cu motorul pornit si masina stationata,situatie in care temperatura urca pana la pragul de pornire a ventilatorului motor.Un termostat se urmareste(verifica),cu ajutorul unui tester pentru a vizualiza temperatura vazuta de calculatorul motorului,cu masina in deplasare(important),cu viteza apreciabila... Daca in aceste conditii temperatura motorului nu scade sub valoarea inscriptionata pe termostat,atunci acesta e bun. Apropo de concentratia(densitatea) antigelului,am vazut motor care functiona cu antigel concentrat in instalatia de racire(pus de un nepriceput),fara vre-un efect negativ vizibil.Eu nu zic ca e corect,recomandat fiind: 1/1 antigel concentrat/apa distilata...