Cristi_T
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
alin956
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2016
- Mesaj Privat
- adi_iacob
- **
- 156 mesaje
- din 28 Jun 2008
- Astra 2008 Z16XER
- Buzau
adi_iacob
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
Din experienta proprie si pateala personala, acum 4 ani am cumparat o baterie (nu dau marca ca nu e ea de vina, ci sigur magazinul care a vandut-o, am auzit dupa aia despre ei povesti horror cu baterii defecte pe care ei le vindeau drept bune) iar baiatul de la AD Garage din Buzau mi-a refuzat garantia, pe motiv ca cica am probleme la incarcare. Aiurea, jigodia era mana in mana cu cei din magazin, atunci am lasat-o moarta, punand botul la vrajelile lui. Ulterior Gabiopel cu un OPCOM mi-a demonstrat ca incarcarea functiona in parametri.
Fix la vreo 2 ani jumate dupa cumparare a inceput sa moara bateria cand iti era lumea mai draga. Dupa inca ceva timp, a inceput masina sa aiba balbaieli la pornirea la rece, tentative de rateuri, se tura singura, pana se incalzea putin. Distractia mare era cand trecea pe GPL, daca nu eram pe faza murea motorul in intersectie. Mai nou la balbele la trecerea pe relanti am inceput sa primesc erori de tip misfire pe bujiile 3 sau 4, cum se instala vremea rece cum o apuca dragostea de erori...
M-am chinuit asa vreo 8 luni, am dat vina pe GPL, pe filtre, pe benzina proasta, pana cand am decis sa schimb bateria. STOP. Masina s-a schimbat total, a inceput sa mearga cum trebuia de fapt. Adio relanti variabil, adio moartea caprioarei la trecerea pe gaz, adio baterie moarta cand iti era lumea mai draga.
O baterie slaba nu se incarca in parametri si in anumite conditii e in imposibilitatea sa ofere plusul de curent cerut de instalatia electrica a masinii.
Fix la vreo 2 ani jumate dupa cumparare a inceput sa moara bateria cand iti era lumea mai draga. Dupa inca ceva timp, a inceput masina sa aiba balbaieli la pornirea la rece, tentative de rateuri, se tura singura, pana se incalzea putin. Distractia mare era cand trecea pe GPL, daca nu eram pe faza murea motorul in intersectie. Mai nou la balbele la trecerea pe relanti am inceput sa primesc erori de tip misfire pe bujiile 3 sau 4, cum se instala vremea rece cum o apuca dragostea de erori...
M-am chinuit asa vreo 8 luni, am dat vina pe GPL, pe filtre, pe benzina proasta, pana cand am decis sa schimb bateria. STOP. Masina s-a schimbat total, a inceput sa mearga cum trebuia de fapt. Adio relanti variabil, adio moartea caprioarei la trecerea pe gaz, adio baterie moarta cand iti era lumea mai draga.
O baterie slaba nu se incarca in parametri si in anumite conditii e in imposibilitatea sa ofere plusul de curent cerut de instalatia electrica a masinii.
- IMaracineanu
- *
- 10 mesaje
- din 17 Sep 2017
- Bucuresti
IMaracineanu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2017
- Mesaj Privat
Salut! Eu am un Astra GTC Z16XE1 105CP si am probleme cu pornirea. Dacã o las de pe o zi pe alta nu mai porneste sub nicio formã decât dupã 5-6 poate chiar mai multe încercãri de dat la automat. Si am verificat recent, înainte de a o porni, dacã are benzina/presiune în rampã (apãsând pe purja din capãtul acesteia) și era ca si uscatã (dezamorsatã). Nu stiu ce ar putea fi, mai ales ca la service mi-au zis sã schimb: injectoare, rampã, conducte, electrovanã, pompã si nu mai stiu câte alte chestii. Îmi e greu a cred ca s-a defectat tot sistemul de alimentare. Ca simptome pot a zic cã mai "dã în nas" câteodatã, dar foarte rar, si tot câteodatã oscileazã si turatia la ralanti (fara sa conteze dacã e cald sau rece). A mai avut si are cineva problema asta? Cum ati rezolvat? Multumesc!
mariusZYK
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2016
- Mesaj Privat
Cristi_T
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
Salut. Am refãcut testul de compresie pe cilindri și a ieșit doar 5bari la cilindrul 3. Asta înseamnã cã supapele de la cilindrul 3 nu mai închideau bine. Asa ca a trebuit refãcut motorul(chiuloasa, supape, scaune, segmentare..) a costat aprox. 4700 RON. Se pare ca gpl-ul deterioreazã partea mecanica din motor la varianta de 1.6 16valve.
Tuturor care au acest motor și GPL, recomand mai întâi sã facã test de compresie. Dacã ies valori mici, atunci e clar care e problema.
Tuturor care au acest motor și GPL, recomand mai întâi sã facã test de compresie. Dacã ies valori mici, atunci e clar care e problema.
mariusZYK
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2016
- Mesaj Privat
Cristi_T
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
- raruiu_florian83
- *
- 16 mesaje
- din 04 Sep 2018
- Corsa 2004 Z10XEP
- Bucuresti
raruiu_florian83
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2018
- Mesaj Privat
sndionut a scris:Buna ziua! Am o problema cu care sper sa ma puteti ajuta:
Sunt posesorul unui autoturism marca Opel Astra H, an 2007, benzina, 1.6 16V, cod motor Z16XER.
De mai mult timp cred, dar eu abia de vreo 3-4 saptamani am observat, dimineata cand pornesc motorul, sau si in timpul zilei, dar motorul este rece, imi porneste ok, dar apoi incepe sa scada turatia, pana aproape a se opri, apoi se tureaza si iar scade, cam de 6-7 ori, pana cand se incalzeste putin motorul, dupa care merge ok. Uitandu-ma la consumul instant imi apar valori foarte mari cand se tureaza si aproape de 0,5, cand da sa moara motorul.
Nu stiu care este problema, dar as vrea sa-i gasesc o rezolvare, ca se apropie sezonul rece si nu vreau sa raman fara masina.
Mentionez faptul ca recent am schimbat si uleiul si filtrele cu exceptia celui de benzina, pe care nu l-am schimbat niciodata, si nu stiu daca a fost schimbat vreodata. Eu am mers cu ea aproximativ 17.000 km, iar ea are in total (dupa cum apare in bord!), 108.000 fara ceva. Uitasem, am curatat si clapeta de acceleratie..
As incerca pe la mecanicii din cartier dar mi-e groaza de alde nenea care iti spun sa schimbi tot, pana cand gasesc piesa care era defecta. De aceea apelez la forum, fiindca sunt sigur ca voi gasi o rezolvare aici, sau cel putin un inceput de rezolvare.
Referitor la filtrul de benzina, se schimba greu? Un de este pozitionat?
P.S.: Nu imi mai recomandati,va rog, pe cei de la EDS! Am fost la ei cu o problema, am plecat bou si am venit vaca. Mi-au spus ca nu s-a manifestat defectul in conditiile in care la momentul plecarii de la ei, acesta se manifesta!
Sunt posesorul unui autoturism marca Opel Astra H, an 2007, benzina, 1.6 16V, cod motor Z16XER.
De mai mult timp cred, dar eu abia de vreo 3-4 saptamani am observat, dimineata cand pornesc motorul, sau si in timpul zilei, dar motorul este rece, imi porneste ok, dar apoi incepe sa scada turatia, pana aproape a se opri, apoi se tureaza si iar scade, cam de 6-7 ori, pana cand se incalzeste putin motorul, dupa care merge ok. Uitandu-ma la consumul instant imi apar valori foarte mari cand se tureaza si aproape de 0,5, cand da sa moara motorul.
Nu stiu care este problema, dar as vrea sa-i gasesc o rezolvare, ca se apropie sezonul rece si nu vreau sa raman fara masina.
Mentionez faptul ca recent am schimbat si uleiul si filtrele cu exceptia celui de benzina, pe care nu l-am schimbat niciodata, si nu stiu daca a fost schimbat vreodata. Eu am mers cu ea aproximativ 17.000 km, iar ea are in total (dupa cum apare in bord!), 108.000 fara ceva. Uitasem, am curatat si clapeta de acceleratie..
As incerca pe la mecanicii din cartier dar mi-e groaza de alde nenea care iti spun sa schimbi tot, pana cand gasesc piesa care era defecta. De aceea apelez la forum, fiindca sunt sigur ca voi gasi o rezolvare aici, sau cel putin un inceput de rezolvare.
Referitor la filtrul de benzina, se schimba greu? Un de este pozitionat?
P.S.: Nu imi mai recomandati,va rog, pe cei de la EDS! Am fost la ei cu o problema, am plecat bou si am venit vaca. Mi-au spus ca nu s-a manifestat defectul in conditiile in care la momentul plecarii de la ei, acesta se manifesta!
Salut Ionuț!
Știu cã e ceva timp de când ai postat acest subiect însã aș vrea sã te întreb cum ai rezolvat pânã la urmã problema cu oscilațiile turației la relanti și bâlbele acelea când e motorul rece? Am un Astra H 1,6 Z16XEP 2008 și mi se întâmplã la fel când o pornesc și este rece.
Am citit pe aici, pe forum cã la cineva totul a fost de la bateria proasta.Dupa ce a schimbat bateria, totul a mers brici. Menționez cã și eu am bateria slabã, pe sfarsite. De aici o fi?
woody_for
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 X16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2009
- Mesaj Privat
- raruiu_florian83
- *
- 16 mesaje
- din 04 Sep 2018
- Corsa 2004 Z10XEP
- Bucuresti
raruiu_florian83
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2018
- Mesaj Privat
mariusZYK
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2016
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
Sa va zic eu rezolvarea in cazul meu, dupa lungi cautari in care am gasit ca nu numai z16xer, a16xer face asa ci si z18xer, a14xer, etc. La mine se manifesta problema in sezonul mai rece, dimineata cu pornire balbaita, mici rateuri pe evacuare si oprire motor in unele cazuri. Am procedat metodic:
- inlocuit bujii - nimic
- verificat corp clapeta, racord flexibil, furtun admisie, vacuumuri - nimic suspect
Apoi, din cauza unei erori aleatorii pe sonda lambda 1 (P0135) care aparea sporadic, chiar si dupa mii de km de la stergere cu OPcom-ul, am comandat sonda lambda noua si senzorul de pe admisie de dupa filtrul de aer (citisem ca unii au rezolvat problema inlocuindu-l)
Dupa ce am schimbat aceste doua componente nu a mai facut nici o figura (am deja peste 10.000 km parcursi). Mizez totusi ca din cauza IAT-ului facea figurile astea, desi nu aveam cod de eroare.
P.S. Nu am GPL.
- inlocuit bujii - nimic
- verificat corp clapeta, racord flexibil, furtun admisie, vacuumuri - nimic suspect
Apoi, din cauza unei erori aleatorii pe sonda lambda 1 (P0135) care aparea sporadic, chiar si dupa mii de km de la stergere cu OPcom-ul, am comandat sonda lambda noua si senzorul de pe admisie de dupa filtrul de aer (citisem ca unii au rezolvat problema inlocuindu-l)
Dupa ce am schimbat aceste doua componente nu a mai facut nici o figura (am deja peste 10.000 km parcursi). Mizez totusi ca din cauza IAT-ului facea figurile astea, desi nu aveam cod de eroare.
P.S. Nu am GPL.
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salutare!
La Astra h-ul meu1.6XEP ma lovesc de o problema la rece si m-a gandit sa postez aici, fiind tot cam pe acolo problema. Cand temperatura exterioara scade sub 10 grade aproximativ, la plecarea de pe loc moare de obicei sau tinde sa moara daca nu am accelerat mai tare( peste vreo 3000rpm). Daca accelerez pe la vreo 2000rpm/si ceva, nu pot pleca de pe loc ca va muri. Ideea este ca dupa vreo 40-50 de grade apa, nu mai am nicio treaba. Motorul functioneaza frumos ( rotund, fara oscilatii), chiar bunicel consum relanti - 0.5/0.6 l/h cand e cald motorul.
Am atasat si graficul inregistrat( nu pot atasa doc), am marcat cu galben momentul primei opriri cand am si observat amestec sarac, valoare f mica sonda lambda 1 parca, si presiune galerie admisie catre 100.
Ps: nu consuma ulei deloc.
Va multumesc foarte mult anticipat pentru sugestii si propuneri!
La Astra h-ul meu1.6XEP ma lovesc de o problema la rece si m-a gandit sa postez aici, fiind tot cam pe acolo problema. Cand temperatura exterioara scade sub 10 grade aproximativ, la plecarea de pe loc moare de obicei sau tinde sa moara daca nu am accelerat mai tare( peste vreo 3000rpm). Daca accelerez pe la vreo 2000rpm/si ceva, nu pot pleca de pe loc ca va muri. Ideea este ca dupa vreo 40-50 de grade apa, nu mai am nicio treaba. Motorul functioneaza frumos ( rotund, fara oscilatii), chiar bunicel consum relanti - 0.5/0.6 l/h cand e cald motorul.
Am atasat si graficul inregistrat( nu pot atasa doc), am marcat cu galben momentul primei opriri cand am si observat amestec sarac, valoare f mica sonda lambda 1 parca, si presiune galerie admisie catre 100.
Ps: nu consuma ulei deloc.
Va multumesc foarte mult anticipat pentru sugestii si propuneri!
- Alin Negru
- *
- 7 mesaje
- din 09 Sep 2019
- Astra 2005 A16SHT
- Arges
Alin Negru
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 A16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2019
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Nu cred ca de acolo e problema. Relantiul nu are nicio problema, acul sta fix si consuma 0,5-0,6l/h.
Doar cand accelerez putin( pana in 2000 ture) si vreau sa plec, tinde sa se înece sau chiar reuseste daca nu turez mai mult. Asta doar la rece, cand e frig afara cum e acum ceva grade plus.
Pe GPL nu face acest lucru, testat cu pornire directã.
De aici ma duc catre pompa de benzina sau ce are legatura cu ea. Benzina are, daca asta intrebati, ar nai fi un test de presiune sa fac. Nu stiu unde inca, prin zona.
Doar cand accelerez putin( pana in 2000 ture) si vreau sa plec, tinde sa se înece sau chiar reuseste daca nu turez mai mult. Asta doar la rece, cand e frig afara cum e acum ceva grade plus.
Pe GPL nu face acest lucru, testat cu pornire directã.
De aici ma duc catre pompa de benzina sau ce are legatura cu ea. Benzina are, daca asta intrebati, ar nai fi un test de presiune sa fac. Nu stiu unde inca, prin zona.
mario11
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salutare ! Am un opel astra motor z16xer iar de ceva vreme am probleme cu pornirea la cald, în sensul cã o ia doar dupã a doua sau chiar a treia cheie...dar doar atunci când motorul e cald sau nu s-a rãcit complet. Mentionez cã porneste la rece la sfert. S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problemã ?
- constantinmarian
- *
- 39 mesaje
- din 31 Jul 2013
- Astra 2009 z16xer
- Giurgiu
constantinmarian
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2009 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2013
- Mesaj Privat
salutare!am un opel astra h 2009 motor z16xer.am facut o diagnoza la un amic si pe tester imi asa ceva.uleiul este schimbat de nici 300km.are cineva idee pe unde este sonda de presiune ulei la acest motor.pt o verificare cu un manometru si eventual cine stie cati bari trebuie sa aiba la cald,dar si la rece.rog moderatorii sa ma scuze daca am postat nepotrivit.stima!
- llorenzo25
- *
- 22 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2007 1.6 XER
- Craiova
llorenzo25
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2007 1.6 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
spac
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2014
- Mesaj Privat