Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Va salut cu respect. Am o Vectra C 2002 z18xe. Masina a functionat ok pana azi dimineata cand a trebuit sa ii dau 30 de chei ca sa porneasca.
La fiecare cheie data, masina dã sã o ia dar nu porneste totusi. Dupa foarte multe chei , porneste motorul, initial foarte subturat si il ajut din acceleratie. Si chiar si asa, daca iau piciorul de pe acceleratie, relantiul se duce foarte jos ca si turatie si tinde sa moara motorul...chiar daca il incalzesc.
Inainte , masina pornea la sfert.
Ce e de facut?
Am facut testul pseudo agrafa si mi-a dat codurile :
P2108, P0170 si P0134.
Cu banii stau foarte prost acum....ass c-ar fi minunat daca m-ati putea lumina in legatura cu ce as putea sa-i fac.

Multumesc mult!
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
P2108 Throttle Actuator Control Module Performance - OBD Codes
https://www.obd-codes.com/p2108... P0170 Defecțiune de blocare a combustibilului (Bank 1) - Coduri OBD
https://www.obd-codes.com/p0170... OBD-II Cod de eroare: P0134 Circuitul senzorului de oxigen 02 Nu existã activitate ...
https://www.obd-codes.com/p0134... Posibil ca ECM sa nu poata supraveghea cursa si pozitia actuatorului acceleratie prin intermediul senzorului de pozitie dedicat...!
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Am inteles, dar ce as putea sa ii fac, unde sa umblu? Care este senzorul de oxigen? Lambda? Debitmetrul?
S-a confruntat careva cu asa ceva? Mersi
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa stie si sa inteleaga toate aceste aspecte,unii au invatat ani de zile...,dumneata crezi ca poti face acelasi lucru intr-o ora...?! Nu te opreste nimeni sa inveti,dar nimeni nu preda cursuri pe forum! E firesc sa dai o informatie punctuala,sa lamuresti un anumit aspect,dar ce vrei dumneata depaseste mult cadrul discutiei...!
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Pai daca-mi spuneti dvs ce inseamna acele coduri, la ce ma ajuta? Acele semnificatii le poate gasi oricine pe net.
De aceea exista forumul sa discutam... nu cred ca vreau sa descopar vreun secret bine pastrat si creez neplaceri prin asta!
E forum Opel, discutam despre aceste masini, nu? Pe orice forum se discuta despre problemele tehnice. Aici e diferit?
Vreau doar sa inteleg ce are masina asta...nu sa descopar mari secrete si sa fur mecanicilor painea de la gura.
Doamne, Doamne!

P.S. poate se indura si posteaza vreun "pãțit" cu probleme similare sau cunoscator.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sa descoperi secrete...?! Din ceea ce spui,aproape totul e "secret" pentru dumneata! Mecanicii traiesc bine ,fara teama ca o sa le furi dumneata meseria. Apropo de coduri,ele te ghideaza catre cauza problemei,urmand ca prin folosirea de dotare(tester,aparat de masura,truse de scule) si documentatie, sa parcurgi etapele de verificare pe sistemele indicate de codurile de eroare. Nu exista un secret,pe care sa ti-l spuna cineva si sa-ti rezolvi masina...! Daca o fi,eu nu-l stiu...! Regret ca ai inteles gresit,punctul meu de vedere si te las sa speri la rezolvarea pe forum a problemei...!
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Draga domnule, pe acest forum exista posesori de opel, din cate stiu eu. Si multi vin cu probleme tehnice pe forum, iar cei "pãțiți" sau priceputi, pot da un sfat pertinent : "bãi copilule,,ia verifica tu in X loc, componenta Y, ca de acolo mai face figuri motorul asta!". La asta ma refeream.
Dar dvs ma luati cu chestii gen ca trebuie sa invat ani de zile si nu stiu ce, ceea ce mi se pare putin exagerat. De aia e forum sa ne dam cu parerea....poate si X si Y au avut probleme similare si pot da un sfat pertinent. Sper c-ati inteles la ce ma refer.
Referitor la codurile care ma ghideaza catre cauza problemei, codurile pe care le am eu nu prea ma duc nicaieri. Acum nu stiu daca acest motor porneste daca e defect debitmetrul sau lambda...ca la mercedes spre exemplu, pornea si fara debitmetru, doar ca erau alte consecinte. Am verificat bujiile, le-am curatat. Am verificat bobina de inductie, da scanteie pe toate bujiile. Pompa de benzina porneste... ramane sa verific debitul. Motoarele pe benzina nu sunt chiar atat de complexe totusi.

Offtopic : Am mai avut si alte marci de masini (daewoo , mercedes), fiind membru pe forumurile respective... si-am discutat probleme si s-au dat sfaturi in vederea rezolvarii defectelor, de catre oameni care stiu ce spun.
Aici insa sunt trimis sa invat ani de zile, de parca Mercedes si Daewoo sunt niste cazane simple si usor de reparat, iar Opel vreo minune a tehnologiei atat de greu de diagnosticat incat e imposibil de dat vreun sfat... trebuie sa invat ani de zile ca sa pricep care e treaba cu Opel:)))
La service sunt mari meseriasi? Am fost si-n service uri si mi-au facut masinile varza, am plecat cu ele de acolo cu alte defecte si cu banii luati.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Update : am desfacut bujiile, sunt ude si negre. Le-am curatat dar degeaba. Scanteie exista pe toate 4 bujiile dar ce se intampla de nu porneste?
E posibil sa fi sarit distributia de la punct? Mentionez ca am schimbat distributia acum 1000km.
Masina dã sa porneasca rapid, practic merge 1-2 secunde motorul tremurand foarte tare si la turatie foarte scazuta.
Pareri?
  • Augustin73

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Verifica daca pompa din rezervor merge
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Verifica distributia mai intai.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Pompa din rezervor merge. In dreptul capacului de distributie e un suport motor. Trebuie sa pun ceva sub motor ca sa desfac acel suport? Adica se lasa in jos motorul decat desfac acel suport?
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Normal ca motorul trebuie suspendat ca sa poti scoate suportul care il sustine!
Daca nu te pricepi, stai cuminte si apeleaza la cunoscatori.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Am verificat distributia , nu a sarit, e la locul ei. Am reusit cu greu sa pornesc masina, cand intra pe gaz tine relantiul si se tureaza lin. Daca o trec pe benzina se tureaza sacadat si tinde sa se opreasca. O sa verific pompa de benzina si revin cu noutati.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Terenaam a scris:
Aici insa sunt trimis sa invat ani de zile
E o minciuna...,nimeni nu te-a trimis sa inveti ani de zile! Daca vrei sa inveti,nu te opreste nimeni,dar nu mintii ca te trimite cineva.E un adevar ca unii invata ani de zile ca sa inteleaga principii de functionare,acesta fiind meritul lor...! In speta dumneata eu cred ca ECM(calculatorul motorului) nu poate supraveghea si comanda clapetul acceleratiei(P2108) si de aici toate efectele(pornire grea,lipsa acceleratie,bujii afumate,erorile pe sonda lambda si debitmetru).Aceasta e doar o idee si o interpretare sumara a codului P2108,munca propriu-zisa se va face pe tester unde se vede corelarea intre senzorul pedala accelerartie si senzor clapata acceleratie si se pot urmari o serie de date pe "valori reale"... Aici e nevoie de ceva experienta,dotare si la nevoie,de documentatie...! Nu merge vrajeala cu "strange surubul x ... si ai rezolvat problema"...! Apropo...,distributia se verifica atunci cand exista(la dumneata nu exista) cod specific al necorelarii pozitiei vilbrochenului cu pozitia axului(axele) cu came,in rest e munca in zadar...!


Ultima modificare făcută de big_electro61 la Sam 20 Oct, 2018 8:37 pm
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, nu am vrut sa deranjez pe nimeni!
Din ce vad, ECU-ul meu ori a fost reparat ori schimbat, ca s-a notat ceva cu markerul pe eticheta lui.
Puteti recomanda un service in Bucuresti care m-ar putea ajuta ? Ca pe unde am fost am dat numai de d-astia care ciocanesc masina si ma duc cu vrajeala ieftina, si chiar au provocat si alte defecte masinii...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu se pune problema de deranj sau scuze...,ci doar de adevar! Referitor la recomandari,viata ma invatat sa nu recomand pe nimeni si nimic...! Fiecare se va descurca,asa cum s-a pregatit la scoala vietii si la alte scoli...!
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
I-am dat cu un spray de pornire si asa o ia la sfert dar daca nu o tin turata peste 4000rpm scade rapid turatia si moare.
Cand se incalzeste motorul, sta la relanti dar se accelereaza sacadat si fara vlaga.
Mecanicii nu prea au habar.
Daca e cineva cu Vectra C z18xe prin sectorul 4 si e dispus sa ne vedem in weekend ca sa-mi imprumute si mie diverse (bobina, calculator, etc) sa incercam la fata locului, as fi recunoscator. Eu am vectra C. Ofer 100 lei pentru deranj.
Care vrea sa ma ajute , rog sa-mi scrie in privat.
Multumesc mult!
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Nu are nimeni o Zafira, Vectra sau Astra cu Z18XE pe aici sa ma ajute si pe mine?Sad
Nu pe degeaba...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,415
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
teranaam, ECU il poti verifica la baietii de pe ecu.ro.
In rest, asa pe bajbaite mare lucru nu faci. Daca zici ca pe gaz merge ok, pe benzina da sa moara si nu are vlaga, eu m-as uita prima data fie la pompa de benzina (merge, merge, da' ce presiune face?) fie in zona injectoarelor. Iti recomand sa mergi la un service, de EDS si AutoA am auzit destule vorbe de bine. Si de rau, de altfel Wink Ii gasesti pe ambii la publicitate,
  • SIonut500

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Daca nu ai rezolvat problema pana acum eu zic sa verifici pompa de benzina furtunul de la alimentare de sub bancheta se fisureaza si nu mai ai presiune
Am avut si eu problema asta !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR