- patraulea80
- OP
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat
Va salut colegi "zafiristi",
Am de aproximativ un an un Opel Zafira, motor z1.8xer, varianta Cosmo, cu kit Opc din fabrica, cu Gpl.
Am trecut de la Astra h 17 cdti, de care am fost foarte multumit, pe care sincer incep sa regret ca am dat-o.
Sunt sigur ca masina nu functioneaza in parametrii ei, dar se pare ca nu reuseste nimeni sa imi spuna ce are. Are o lipsa foarte vizibila de putere, un consum foarte mare , intr-un cuvant "nu trage" cum ar trebui pentru cei 140 cai pe care ii are. Am fost cu masina la tester, si in afara de clapeta de acceleratie care nu lucra cum trebuie si pe care dealtfel am curatat-o, masina nu are nimic, nu da nici un cod de eroare, asta din spusele celor din service.
Dau niste exemple si poate ma ajuta cineva si ma indruma ce sa fac mai departe:
-pe autostrada, la viteza relativ constanta de 120km/h, cu,aerul conditionat pornit am consum de 9,5l . E normal? Ca si consum mediu am 11. Folosita preponderent in oras, dar si cu drumuri lungi o data sau de 2 ori pe saptamana.
-la pornire, in special cand e rece, porneste foarte bine, dar se simte un miros puternic de benzina nearsa. Cand accelerez, nu accelereaza liniar, din prima ci se simte un gol sa zic asa de o secunda dupa care accelereaza. Asta de fiecare data , cu motorul rece sau cald si pe benzina si pe gpl.
-la acelerare mai brusca, mai violenta, in mers in loc sa se infiga, se accelereaza in gol, se simte lipsa de putere, nu se duce cum trebuie si o vibratie ciudata. Imi e si frica sa ma bag in depasiri cu ea.
-cand schimb treptele de viteza, masina ramane turata , revine mai greoi la turatia de relanti.
Sper sa ma fac inteles si sa ma indrume cineva cu,niste sfaturi si pareri.
Am citit pe diferite forumuri ca ar putea fi urmatoarele: sonda lambda, bobina de inductie,valva de purjare si debitmetru aer.
Ar putea fi ceva ce nu vede testerul din cele de mai sus?
Multumesc anticipat!
Am de aproximativ un an un Opel Zafira, motor z1.8xer, varianta Cosmo, cu kit Opc din fabrica, cu Gpl.
Am trecut de la Astra h 17 cdti, de care am fost foarte multumit, pe care sincer incep sa regret ca am dat-o.
Sunt sigur ca masina nu functioneaza in parametrii ei, dar se pare ca nu reuseste nimeni sa imi spuna ce are. Are o lipsa foarte vizibila de putere, un consum foarte mare , intr-un cuvant "nu trage" cum ar trebui pentru cei 140 cai pe care ii are. Am fost cu masina la tester, si in afara de clapeta de acceleratie care nu lucra cum trebuie si pe care dealtfel am curatat-o, masina nu are nimic, nu da nici un cod de eroare, asta din spusele celor din service.
Dau niste exemple si poate ma ajuta cineva si ma indruma ce sa fac mai departe:
-pe autostrada, la viteza relativ constanta de 120km/h, cu,aerul conditionat pornit am consum de 9,5l . E normal? Ca si consum mediu am 11. Folosita preponderent in oras, dar si cu drumuri lungi o data sau de 2 ori pe saptamana.
-la pornire, in special cand e rece, porneste foarte bine, dar se simte un miros puternic de benzina nearsa. Cand accelerez, nu accelereaza liniar, din prima ci se simte un gol sa zic asa de o secunda dupa care accelereaza. Asta de fiecare data , cu motorul rece sau cald si pe benzina si pe gpl.
-la acelerare mai brusca, mai violenta, in mers in loc sa se infiga, se accelereaza in gol, se simte lipsa de putere, nu se duce cum trebuie si o vibratie ciudata. Imi e si frica sa ma bag in depasiri cu ea.
-cand schimb treptele de viteza, masina ramane turata , revine mai greoi la turatia de relanti.
Sper sa ma fac inteles si sa ma indrume cineva cu,niste sfaturi si pareri.
Am citit pe diferite forumuri ca ar putea fi urmatoarele: sonda lambda, bobina de inductie,valva de purjare si debitmetru aer.
Ar putea fi ceva ce nu vede testerul din cele de mai sus?
Multumesc anticipat!
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Pânã sã ajung la, citez "la acelerare mai brusca, mai violenta, in mers in loc sa se infiga, se accelereaza in gol, se simte lipsa de putere, nu se duce cum trebuie si o vibratie ciudata" aș fi spus cu certitudine cã este vorba de o problemã la alimentare, la injectoare, etc. Acuma aș spune cã problema ar fi și din ambreiaj sau poate doar din ambreiaj, o verificare amãnunțitã nu stricã, ba chiar mers în probã cu un mecanic care chiar se pricepe.
- patraulea80
- OP
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat
- bcosmin2000
- **
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
in primul rand merge in gol daca patineaza ambreajul, poate sa dea consum marit. Bujiile leai verificat, vezi ca am citit pe forum ceva membrana de la capacul culbutori sa nu fie sparta.
vezi aici ceva discutie. In oras poate sa ia 11% , e masina grea dar z18xer face fata cu brio daca merge bine.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=144122
vezi aici ceva discutie. In oras poate sa ia 11% , e masina grea dar z18xer face fata cu brio daca merge bine.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=144122
- SorinRomaItalia
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jun 2017
- Zafira 2005 Z18XER
- Italia
SorinRomaItalia
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Italia
- Masina: Zafira 2005 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2017
- Mesaj Privat
Aceeasi masina si eu, Cosmo 1.8 Z18XER din 2006. Aveam de ceva timp senzatia ca sonda lambda e pe duca, cu toate ca opcomul nu-mi dadea eroarea. Zilele trecute mi-a aparut si eroarea. Prezentã. Asa ca o sa o cumpar si o voi schimba. Aparent doar bank1, dar cred ca si cealalta e pe duca. Am vazut multe cazuri pe YouTube, simptomele sunt astea. Ca si la tine. Consum marit, relantiu jucaus, lipsa de putere la joase regime. Singura mea problema acum e ca nu gasesc numarul Oem al piesei, sa stiu exact ce sa iau de pe net. Pe amazon(aici in Italia) sunt o multime care pretind ca se potrivesc, dar eu vreau sa fiu sigur.
Asa ca...apel ptr cine stie...vreun site unde e lista de numere oem a sondei lambda.
Asa ca...apel ptr cine stie...vreun site unde e lista de numere oem a sondei lambda.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sfinxul_22
- *
- 4 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2006 Z18XER
- Bucuresti
sfinxul_22
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- octavian4
- **
- 145 mesaje
- din 03 Mar 2008
- Zafira 2007 Z18XER
- Bucuresti
octavian4
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
Z18XER (an2007) am si eu - Acelasi consum il am si eu... La 120 in treapta 5 (9-9,5%). Daca o tin in treapta 4 coboara pe la 8%. Mediu in Bucuresti la fel 10,6-11% ).
N-am scaderi de putere. Dar consumul asta e. Am o intalatie de GPL mai ciudata (Vialle) cu injectie de gaz lichid GPL nu CNG. Uneori face figuri si Imi da eroare in bord sonda lambda BANK 1. Am o interfata bluethooth ELM127 si sterg eroarea din mers. In momentul sergerii erorii, iese din avarie si incepe sa traga bine- adica normal. Daca o las cu eroare masina merge galopant. In hopuri. Asta se intampla doar cand da eroare pe GPL.
N-am scaderi de putere. Dar consumul asta e. Am o intalatie de GPL mai ciudata (Vialle) cu injectie de gaz lichid GPL nu CNG. Uneori face figuri si Imi da eroare in bord sonda lambda BANK 1. Am o interfata bluethooth ELM127 si sterg eroarea din mers. In momentul sergerii erorii, iese din avarie si incepe sa traga bine- adica normal. Daca o las cu eroare masina merge galopant. In hopuri. Asta se intampla doar cand da eroare pe GPL.
- sfinxul_22
- *
- 4 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2006 Z18XER
- Bucuresti
sfinxul_22
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua.In speranta ca nu deranjez pe nimeni am si eu urmatoarea problema.Am fost cu masina din semnatura z18 xer sa ii pun instalatie gpl,inainte sa se apuce de treaba cei de la firma de instalatii au facut un test de compresie: 7 pe trei pistoane si 8 pe ultimul.M-au intrebat daca trage masina si daca mananca ulei sau da cu fum.De tras nu trage cum trebuie ,este cam puturoasa,dar ulei nu mananca ,cu fum nu da si de mers merge destul de rotund .Au spus ca nu este indicat sa montez gpl pe o astfel de compresi ,sa refac motorul sau sa il schimb.Intrebare : este mica compresia?chiar trebuie schimbat motorul?Pe tester nu are erori ,de pornit porneste la sfert .Daca s-a mai intalnit cineva cu asa situatie sau daca aveti idee care ar fi rezolvarea cu lipsa de putere sau cu valorile compresiei ,astept sugestii.Multumesc
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Poti incerca sa faci inca un test de compresie la alt service.
Si inca un testul de compresie "ud" dupa primul test (doar daca primul nu iese bine) [Adica torni cateva picaturi de ulei in cilindru pe la gaura bujiei si masori compresia din nou] daca va iesi mai buna, pot fi segmenti uzati.
Daca rezultatul la primul test de compresie este tot 7, 8 desfcut motorul, si vazut ce este de schimbat simeringuri supape, segmentare motor... etc.
Nu stiu ce compresie trebuie sa aibe Z18XER dar cred ca in jur de 14-16bar la benzinare.
Compresia pe fiecare cilindru se face cu apasarea pedala de acceleratie la fund. - este foarte importanta.
Si cu releul pompei de benzina scos.
Poate testul de compresie nu a fost facut corect...
Chiar daca nu papa ulei, segmenti de ungere probabil inca isi fac treaba.
"sa refac motorul sau sa il schimb" - aici poate iti raspunde colegi, sau ei singur o decizie.
Pana nu desfaci nu ai de unde sa stii ce are dus.
Si inca un testul de compresie "ud" dupa primul test (doar daca primul nu iese bine) [Adica torni cateva picaturi de ulei in cilindru pe la gaura bujiei si masori compresia din nou] daca va iesi mai buna, pot fi segmenti uzati.
Daca rezultatul la primul test de compresie este tot 7, 8 desfcut motorul, si vazut ce este de schimbat simeringuri supape, segmentare motor... etc.
Nu stiu ce compresie trebuie sa aibe Z18XER dar cred ca in jur de 14-16bar la benzinare.
Compresia pe fiecare cilindru se face cu apasarea pedala de acceleratie la fund. - este foarte importanta.
Si cu releul pompei de benzina scos.
Poate testul de compresie nu a fost facut corect...
Chiar daca nu papa ulei, segmenti de ungere probabil inca isi fac treaba.
"sa refac motorul sau sa il schimb" - aici poate iti raspunde colegi, sau ei singur o decizie.
Pana nu desfaci nu ai de unde sa stii ce are dus.
- sfinxul_22
- *
- 4 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2006 Z18XER
- Bucuresti
sfinxul_22
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- patraulea80
- OP
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
Nu am mai intrat de mult, din pacate nici acum nu am reusit sa ii dau de cap. Am fost cu masina in mai multe locuri in Ploiesti, la cineva care este cunoscut pe Prahova ca este specializat pe Opel si am ajuns chiar si la Di-Bas. Din amandoua partile am primit acelasi raspuns - masina nu are nici o eroare in bord si totul fiunctioneaza in parametri. Consumul la relanti tosusi cam mare mi s-a zis.
Cu toate astea, masina mea nu merge cum trebuie. Singurul lucru care mi s-a recomandat, sa fac un update de soft la calculatorul de motor.
Inainte sa incerc o resoftare, as mai dori niste pareri de la cineva care s-a lovit de treaba asta si eventual un raspuns cum a rezolvat-o.
Sa va fac mica descriere:
Masina porneste la prima cheie, merge rotund," nu da in nas", nu am nici un alt simptom ca ar fi ceva defect. Trece perfect de Gpl, fara
probleme, Lucreaza la temperatura normala pe la 100 grade , termostatul e nou. Clapeta de acceleratie este curatata acum un an. Km 184000, 22.ooo cu Gpl.
Parca la pornire se simte un miros mai puternic de benzina nearsa. Consumul la relanti este intre 0,9 si 1%. Consumul mediu in afara orasului,(ieri am facut un drum de 350 km la Bran) imi arata in bord 10.3. %.In oras, cu mici iesiri in afara, undeva la 12%. Nu m-ar deranja consumul asta, tinand cont ca am Gpl, daca macar ar merge cum trebuie.
Masina cand este accelerata mai tare, se simte lipsa de putere, isi ia viteza pe distanta mai lunga, De asemenea , nustiu cat de relevant este, se aude pe sub masina ca o vibratie, ceva gen cine a avut dacie stie, cand nu era avansul reglat cum trebuie.
Partea ciudata este ca nu are mereu simptomele astea, masina merge cateodata binisor, nu cum trebuie dar multumitor., alte dati zici ca am motor de 1.2. Vara daca deschid si clima, nici in depasiri nu ma incumet sa ma bag.
Din ce am mai auzit si eu, posibil sa fie sonda lambda, debitmetrul, sau catalizatorul infundat. Dar de aici dilema- nu trebuia sa apara la tester ceva?
Mai nou suspectez si ambreiajul, sa nu patineze, dar de ce consumul marit atunci la relanti(0,9-1%)
Ce ma sfatuti ca imi mananca zilele masina asta? Sa ii fac resoftare, sau sa incerc sa schimb sonda?
Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta si scuze daca am scris un amalgam de idei, dar am vrut sa desciu cat mai exact si detaliat problema.
Nu am mai intrat de mult, din pacate nici acum nu am reusit sa ii dau de cap. Am fost cu masina in mai multe locuri in Ploiesti, la cineva care este cunoscut pe Prahova ca este specializat pe Opel si am ajuns chiar si la Di-Bas. Din amandoua partile am primit acelasi raspuns - masina nu are nici o eroare in bord si totul fiunctioneaza in parametri. Consumul la relanti tosusi cam mare mi s-a zis.
Cu toate astea, masina mea nu merge cum trebuie. Singurul lucru care mi s-a recomandat, sa fac un update de soft la calculatorul de motor.
Inainte sa incerc o resoftare, as mai dori niste pareri de la cineva care s-a lovit de treaba asta si eventual un raspuns cum a rezolvat-o.
Sa va fac mica descriere:
Masina porneste la prima cheie, merge rotund," nu da in nas", nu am nici un alt simptom ca ar fi ceva defect. Trece perfect de Gpl, fara
probleme, Lucreaza la temperatura normala pe la 100 grade , termostatul e nou. Clapeta de acceleratie este curatata acum un an. Km 184000, 22.ooo cu Gpl.
Parca la pornire se simte un miros mai puternic de benzina nearsa. Consumul la relanti este intre 0,9 si 1%. Consumul mediu in afara orasului,(ieri am facut un drum de 350 km la Bran) imi arata in bord 10.3. %.In oras, cu mici iesiri in afara, undeva la 12%. Nu m-ar deranja consumul asta, tinand cont ca am Gpl, daca macar ar merge cum trebuie.
Masina cand este accelerata mai tare, se simte lipsa de putere, isi ia viteza pe distanta mai lunga, De asemenea , nustiu cat de relevant este, se aude pe sub masina ca o vibratie, ceva gen cine a avut dacie stie, cand nu era avansul reglat cum trebuie.
Partea ciudata este ca nu are mereu simptomele astea, masina merge cateodata binisor, nu cum trebuie dar multumitor., alte dati zici ca am motor de 1.2. Vara daca deschid si clima, nici in depasiri nu ma incumet sa ma bag.
Din ce am mai auzit si eu, posibil sa fie sonda lambda, debitmetrul, sau catalizatorul infundat. Dar de aici dilema- nu trebuia sa apara la tester ceva?
Mai nou suspectez si ambreiajul, sa nu patineze, dar de ce consumul marit atunci la relanti(0,9-1%)
Ce ma sfatuti ca imi mananca zilele masina asta? Sa ii fac resoftare, sau sa incerc sa schimb sonda?
Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta si scuze daca am scris un amalgam de idei, dar am vrut sa desciu cat mai exact si detaliat problema.
- patraulea80
- OP
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat