Lun 01 Oct, 2018 1:53 pm
Va salut!
Aduc la zi situatia:
Sambata, inarmat cu informatii si regulatorul nou de presiune, am pornit spre autoturism si de indata ce am ajuns, am schimbat regulatorul de pe masina cu cel nou dar, din pacate, fara succes. Simptomele motorului erau aceleasi.
Urmatorul pas a fost sa aplic si alte informatii pe care le-am dobandit de pe net asa ca, am facut testul cu pedalele si mi-au rezultat 2 coduri. Am aruncat o privire pe net si am vazut ca erau asociate, una cu senzorul MAF, alta cu EGR-ul. Am inceput cu senzorul MAF, la care am scos mufa dar simptomele erau aceleasi deci, rezulta ca, senzorul era ok. A ramas EGR-ul pe care l-am dat jos si l-am curatat. Pistonasul era blocat asa ca, dupa curatare, masina a pornit la prima cheie. Desi l-am curatat iarna trecuta, nu am tinut cont ca, in ultimele 6 luni, am circulat cu masina cat intr-un an obisnuit, asa ca, EGR-ul s-a infundat inainte de curatarea programata, care era in noiembrie.
Concluzie pentru motorul Z17DTJ personal cu 240000km la activ: curatarea EGR-ului sa fie facuta la 5000-8000km pentru o functionare optima a motorului.
Multumesc tuturor pentru sugestii si sper ca aceasta discutie si filmuletul cu defect, sa ajute si pe alti soferi cu aceasta problema.
Drum bun si sanatate, tuturor!