Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salutare,
Va supun atenției urmãtoarea speta: mașina funcționalã, dusa în service pt reparații mecanice minore plus schimb de ulei. S-au pus 5.4 l ulei GM. La plecarea din service, mașina lasã un nor de fum alb plus miros specific de ulei ars pe evacuare. Mecanicul spune ca a luat-o turbina pe ulei și e o simpla coincidenta. Clar, pe undeva ajunge ulei pe evacuare.
Sa fie asa și chiar s-a stricat turbina? ? Sa fie din cauza ca au pus prea mult ulei? În mod curent, la acest motor se turnau 5 l de ulei și era pe maxim. Consumul de ulei la 10k km era nesemnificativ: nu era nevoie de completare.
Motorul merge rotund, are forțã, nu se aud zgomote suspecte.
Daca aveți idee, un sfat este binevenit.
Simptome: fum alb pe evacuare și miros de ulei ars.

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2008
Cod motor: Z17DTR

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Fumul alb e de la antigel. Garnitura de chiuloasa arsa.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu.
Este ulei ars: miroase specific. Am dat de multe ori foc la ulei sa știu cum miroase. Fumul poate fi alb sau albastru, în funcție de cantitatea pe care o arde.
Antigelul e curat ca lacrima și nu scade.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Fumul mai poate fi si negru.
Pe de alta parte, tu ai spus ca fumul e alb.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
https://www.autoexpert.ro/di...mul-de-esapament/
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Clar, va descoperi adevãrul dupã ce demonteazã turbina.
Mai e putin🍻
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
E posibil.
https://www.clubopel.com/vie...discutii+similare
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Înlocuit capac culbutori(epurator cu probleme) și scos din motor 0.5l.
Fumul a dispãrut.
Turbina era sãnãtoasã tun.
Dacã în motor se turnau doar 5 l de ulei, probabil nu se gãsea defectul la epurator.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Epurator cu probleme : garnitura de cauciuc sparta, arcul decalibrat ?
Ulei ars pe evacuare = ulei ce a ajuns in amestecul carburant. Cum ?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Garnitura sparta: comunicarea între carter și admisie se fãcea liber prin acel furtun. Vaporii de ulei ajungeau în admisie și de acolo în cilindri.
Se pare ca fenomenul a fost alimentat și de livelul crescut de ulei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR