Peska
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salut.
De ce vreme am impresia ca imi agata vitezele 1 si 2, asa ca ma bate gandul sa schimb uleiul din cutie. M-am uitat pe cartea service, nu cred ca a fost schimbat vreodata. Din ce am citit pe forum, e posibil sa fie si alte probleme, dar o iau progresiv cu solutiile. Masina este J diesel si are 150K, an fabricatie oct 2011.
Referitor la uleiul de transmisie GM 19 40 182, am gasit de cumparat doua sortimente: GM 75W85 si GM 80W. Ambele ar fi GL4. Diferenta la pret e de 4 lei. Aveti idee ce diferente tehnice ar fi intre ele?
Voi la cat schimbati uleiul de transmisie?
De ce vreme am impresia ca imi agata vitezele 1 si 2, asa ca ma bate gandul sa schimb uleiul din cutie. M-am uitat pe cartea service, nu cred ca a fost schimbat vreodata. Din ce am citit pe forum, e posibil sa fie si alte probleme, dar o iau progresiv cu solutiile. Masina este J diesel si are 150K, an fabricatie oct 2011.
Referitor la uleiul de transmisie GM 19 40 182, am gasit de cumparat doua sortimente: GM 75W85 si GM 80W. Ambele ar fi GL4. Diferenta la pret e de 4 lei. Aveti idee ce diferente tehnice ar fi intre ele?
Voi la cat schimbati uleiul de transmisie?
marce
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2008
- Mesaj Privat
cand am schimbat uleiul cei de la service mi-au spus ca exista doua variante de ulei gm, pt cutii produse inainte de 2012 si dupa, eu am pus a doua varianta chiar daca cutia e fabricata inainte...
si eu am mici probleme cu treapta a doua dar cam asa a facut de noua, s-au mai accentuat putin in timp, schimbarea uleiului nu ajuta cu absolut nimic...si eu l-am schimbat tot in ideea ca ajuta
as putea spune ca nu mai e la fel de deranjant dupa ce am schimbat rulmentii la andrei la cluj, dar diferenta nu e mare...cred ca e din ciclul "asa face toate"
si eu am mici probleme cu treapta a doua dar cam asa a facut de noua, s-au mai accentuat putin in timp, schimbarea uleiului nu ajuta cu absolut nimic...si eu l-am schimbat tot in ideea ca ajuta
as putea spune ca nu mai e la fel de deranjant dupa ce am schimbat rulmentii la andrei la cluj, dar diferenta nu e mare...cred ca e din ciclul "asa face toate"
Peska
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
In primul rand, mersi pentru raspuns.
Inainte si dupa 2012, te referi cumva la normele GL4 si GL5? Am mai citit si e important aspectul acesta, in special la uzura pieselor din alama, GL5 ar afecta mai tare cutiile carora li se recomanda GL4, cam asta e concluzia pe care am tras-o.
Cat despre schimbat uleiul, acuma l-am comandat, il iau si o sa-l schimb. In manualul Haynes, se recomanda schimbarea la 40K. Dar cum acelasi manual recomanda schimbarea uleiului de motor la 6K, si eu schimb la an, as zice ca sunt cam stricti. Deci, daca ar fi sa extrapolam valorile, o cifra rotunda ar fi 80K. Dar eu am 150K...
Si daca o ajuta si daca nu, pilitura de fier sigur se face de la uzura pieselor. Acuma, cutia asta cica ar avea mari probleme de racire. Deci, deja 2 probleme: rulmentii si caldura. Din motivul asta, cantitatea de ulei optima din cutie n-ar fi doar 2.4L, ci undeva intre 2.6L - 2.9L. Acuma, faza e ca la mine n-a facut asa cand am luat-o. Simptomele astea le-a deprins pe parcurs. Adecarul e ca am scapat si eu ambreiajul de 1-2 ori si au mai frecat pinioanele. O fi si de la asta, n-am de unde sa stiu. Totusi 120 ron nu e o avere, si preventia e cel mai bun tratament la orice boala.
Imi poti spune cu ce biti ai desfacut suruburile? Sus am vazut ca e imbus de 8mm. Jos si la mijloc mai retii cu ce se desfac? La busonul de ulei de motor este torx T45. E la fel si la transmisie?
Inainte si dupa 2012, te referi cumva la normele GL4 si GL5? Am mai citit si e important aspectul acesta, in special la uzura pieselor din alama, GL5 ar afecta mai tare cutiile carora li se recomanda GL4, cam asta e concluzia pe care am tras-o.
Cat despre schimbat uleiul, acuma l-am comandat, il iau si o sa-l schimb. In manualul Haynes, se recomanda schimbarea la 40K. Dar cum acelasi manual recomanda schimbarea uleiului de motor la 6K, si eu schimb la an, as zice ca sunt cam stricti. Deci, daca ar fi sa extrapolam valorile, o cifra rotunda ar fi 80K. Dar eu am 150K...
Si daca o ajuta si daca nu, pilitura de fier sigur se face de la uzura pieselor. Acuma, cutia asta cica ar avea mari probleme de racire. Deci, deja 2 probleme: rulmentii si caldura. Din motivul asta, cantitatea de ulei optima din cutie n-ar fi doar 2.4L, ci undeva intre 2.6L - 2.9L. Acuma, faza e ca la mine n-a facut asa cand am luat-o. Simptomele astea le-a deprins pe parcurs. Adecarul e ca am scapat si eu ambreiajul de 1-2 ori si au mai frecat pinioanele. O fi si de la asta, n-am de unde sa stiu. Totusi 120 ron nu e o avere, si preventia e cel mai bun tratament la orice boala.
Imi poti spune cu ce biti ai desfacut suruburile? Sus am vazut ca e imbus de 8mm. Jos si la mijloc mai retii cu ce se desfac? La busonul de ulei de motor este torx T45. E la fel si la transmisie?
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
nu e de la scapatul ambreajului stai linistit ..... e de la designul minunat nemtesc al cutiei, e slaba si subdimensionata inca de la astra H, modele de H cu motoare ce dezvolta cupluri mari au aceleasi probleme, Opel a continuat sa puna cutia si la j unde chiar si motoarele turbo pe benzina incep sa ii puna problme
CiDo
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2016
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
CiDo
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2016
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Trebeca
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Belgia
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2017
- Mesaj Privat
De cateva zile tot am inceput sa aud tot mai bine un zgomot care se intesifica cu viteza. Astazi am dat roata jos, etrierul, si cam asa se prezinta problema. Zgomotul se pare sa vina din spre cutie. Odata cu cresterea vitezei apare si o vibratie care este foarte mare daca este pe cric si am roata pusa. Rulmentii din cutie au fost schimbati acum 2 ani jumatate pe garantie, aveam un zgomot de rulment in a 6-a. NU stiu sigur daca au schimbat toti rulmentii insa nu am mai avut probleme pana acum o luna cand acest zgomot a inceput sa isi faca simtita prezenta. Nu conteaza in ce viteza sunt sau daca este pe liber, trebuie doar sa am mai mult de 30 km/h. Va multumesc pentru pareri.
https://vimeo.com/user890691...868695/129e42b3ce
https://vimeo.com/user890691...868695/129e42b3ce
CiDo
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2016
- Mesaj Privat
- gra
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- gra
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- i.bogdan
- **
- 140 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
i.bogdan
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Cutiile intiale de pe j vor avea toate probleme, la un moment dat. Problema o reprezinta proasta dimensionare a rulmentuilor. Dupa 2013, parca, au schimbat rulmentii. Chiar si asa am vazut recomandari de schimb a uleiului in jur de 50.000 mile. Schimbul uleiului de la cutie nu are cum sa dauneze.Chiar daca am varianta imbunatatita de m32 (se vede pe capac ca are un rulment mult mai mare decat cel initial) ma pregatesc la 45k sa schimb uleiul. Din ce am citit uleiul este GM 80W. GM 1940182 75W-80 GL4. In jur de 45-50 de lei un l. Trebuie sa aiba culoarea rosie
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
ADorin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
ADorin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
Bot 303 GM are culoarea galbena, dar este w70 vascozitate, am schimbat eu si este pentru masini mai noi de 2012 .Aici da mai multe detalii despre acest ulei.
https://m.heureka.cz/maziva/...-1-l/specifikace/
https://m.heureka.cz/maziva/...-1-l/specifikace/
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Masini mai noi de anul 2012?!🤔
Este vorba de ulei de cutii de viteze....
Modele incepand cu anul 2012 ce-o insemna?
- masini cu data de de fabricatie incepand cu 2012 (modelul Astra J fiind din 2009)?
- cutii de viteze fabricate incepand cu anul 2012 (m32 este un model aparut inainte de 2004, parca)?
Sau:
- cutii de viteze concepute/aparute (MY) incepand cu anul 2012?
Este vorba de ulei de cutii de viteze....
Modele incepand cu anul 2012 ce-o insemna?
- masini cu data de de fabricatie incepand cu 2012 (modelul Astra J fiind din 2009)?
- cutii de viteze fabricate incepand cu anul 2012 (m32 este un model aparut inainte de 2004, parca)?
Sau:
- cutii de viteze concepute/aparute (MY) incepand cu anul 2012?
ADorin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am mai trecut ceva timp de la ultima postare si intre timp ce ulei a-ti mai folosit la renumita M32 si care a fost ok si la rece si la cald , pt. ca ma bate gandul sa il schimb si eu la baba.mea , am vazut ceva pe youtube gen Petronas Tutela 75w85 si inca ceva dar nu mai stiu cu ii zice , pe aici vad ca s-a folosit Gm , Ravenol , etc .....ce ulei am in cutie si ce culoare are , habar nu am , nici nu cred ca mai este la nivel , are parca si un chiut la decelerare si bineinteles trepidatia in vit.3 la decelerare .