markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Simptome:
Astazi m-am trezit ca nu mai trage motorul decat pana la un 60 km/h in orice treapta am urcat iar martorul cu masina si cheita ramane permanent aprins. Ac turometru urca normal dar viteza nu prinde. Fum nu scoate de nici un fel. Am anulat debidmetrul, atata ma pricep eu, dar situatia ramane aceasi. Am verificat furtunasele de vacum, cel mai lung de la elctrovalva din spatele filtrului de aer pare infundat, suflu prin el dar nu simt sa treaca aerul.
Daca a mai avut cineva problema asta il rog sa-mi spuna cum a rezolvat. Azi e vineri, luni o sa ma duc la tester oricum. Pana atunci parca ma macina care o fi problema.
Cu multumiri
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2002
Cod motor: Y20DTH
Astazi m-am trezit ca nu mai trage motorul decat pana la un 60 km/h in orice treapta am urcat iar martorul cu masina si cheita ramane permanent aprins. Ac turometru urca normal dar viteza nu prinde. Fum nu scoate de nici un fel. Am anulat debidmetrul, atata ma pricep eu, dar situatia ramane aceasi. Am verificat furtunasele de vacum, cel mai lung de la elctrovalva din spatele filtrului de aer pare infundat, suflu prin el dar nu simt sa treaca aerul.
Daca a mai avut cineva problema asta il rog sa-mi spuna cum a rezolvat. Azi e vineri, luni o sa ma duc la tester oricum. Pana atunci parca ma macina care o fi problema.
Cu multumiri
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2002
Cod motor: Y20DTH
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
markstefy a scris: martorul cu masina si cheita ramane permanent aprins. Ac turometru urca normal dar viteza nu prinde. Fum nu scoate de nici un fel. Am anulat debidmetrul, atata ma pricep eu, dar situatia ramane aceasi.
Ai anulat debitmetrul si te plangi ca sta martorul aprins...?! Rezolva problemele de ambreiaj si totul va reveni la normal!
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Am pus la loc debitmetrul. Am vrut doar sa vad daca fara el trage normal, daca e debidmetrul de vina.
Am obs ca masina porneste normal, dupa cateva sute de metri se aprinde check engine - moment in care scade si puterea motorului. De la 2200-2300 turatii revine la normal functionarea motorului si dispare check engine.
La testul cu agrafa nu imi da nici o eroare.
Am obs ca masina porneste normal, dupa cateva sute de metri se aprinde check engine - moment in care scade si puterea motorului. De la 2200-2300 turatii revine la normal functionarea motorului si dispare check engine.
La testul cu agrafa nu imi da nici o eroare.
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- thirteen
- **
- 337 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Alba
thirteen
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- thirteen
- **
- 337 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Alba
thirteen
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
trebuie verificat in primul rand tot traseul de vacum si toate furtunasele sa nu fie infundate (tu ai scris clar ca unul este infundat) si sa nu aiba gauri. apoi verifici EGR-ul (sunt sigur ca acolo este problema) si vezi daca nu are membrana sparta. vezi ca s-a scris pe forum despre asta, pune mana si citeste nu fi lenes ca motorul acesta este dezbatut foarte mult pe forum si ai toate rezolvariile. succes
p.s, posibil si clapetele de la admisie blocate sau nefunctionale si actuactorul de la Turbina trebuie verificat.
p.s, posibil si clapetele de la admisie blocate sau nefunctionale si actuactorul de la Turbina trebuie verificat.
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Am facut testul. A dat o problema la EGR. S-a verificat si manual dar pare bun, lucreaza bine. Mi s-a recomandat curatarea EGR-ului, piesa aia cilindrica in care sunt niste clapeti. Dupa stergerea erorii "cade" mai rar masina. O fi ajutat si asta la ceva
Multumesc tututor pt implicare. Va doresc masini bune
Multumesc tututor pt implicare. Va doresc masini bune
- thirteen
- **
- 337 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Alba
thirteen
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
markstefy a scris:Am facut testul. A dat o problema la EGR. S-a verificat si manual dar pare bun, lucreaza bine. Mi s-a recomandat curatarea EGR-ului, piesa aia cilindrica in care sunt niste clapeti. Dupa stergerea erorii "cade" mai rar masina. O fi ajutat si asta la ceva
Multumesc tututor pt implicare. Va doresc masini bune
Multumesc tututor pt implicare. Va doresc masini bune
ce tip de EGR ai? pneumatic sau electromecanic cu racire cu antigel? cum s-a facut verificarea acestuia? la cel pneumatic s-a verificat daca tine vidul?
despre ce piesa cilindrica in care sunt clapeti vorbesti tu?
revino cu detalii si poze eventual si te putem lamuri mai mult...
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Cu o pompa de aer s-a verificat daca tine vidul si mi s-a spus ca EGR-ul functioneaza perfect. Cilindrul este situat sub EGR care este chiar pe el, paralel cum ar veni cu bara fata.Are o lungine de vreo 40 cm aproximativ, daca bine tin minte. In el sunt niste clapeti care se deschid si se inchid mi-a zis electricianul. Aia se blocheaza de la mizeria acumulata in timp. L-am vazut doar dupa ce s-a dat jos capacul de pe blocul motor. Masina a fost intr-un service foarte renumit in zona mea, cu meseriasi adevarati
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
daca a verificat cu pompa EGR-ul imi dau seama cat de meseriasi sunt...
- verificare EGR: se da jos de pe masina (presupunand ca este cel pneumatic) si se pune un furtun unde trebuie facut vidul. Se trage cu gura aerul pana se misca axul central care are discul de etansare in capat. daca tija nu se misca si se poate trage aer usor atunci este membrana sparta (altul nou sau second). se mai poate verifica si punand futunul legat la EGR in gura, se apasa cu degetul axul central spre pozitia de inchis si se tine cu limba. daca face vid si ramane blocata tija este ok daca nu tine vidul si nu ramane blocata tija este stricat
- la clapetele de la admisie. are in capat un sistem de actionare din plastic in care intra furtunul de vid. se da jos capacul de la admisie si cu furtunul montat acolo se trage aer. daca clapetele se misca si apoi ajung sa fie blocate si raman in pozitia aia cat timp tinem vidul cu gura este ok daca nu atunci este sparta membrana si trebuie inlocuit ansamblul.
- la actuatorul de la turbina, se pune furutn in locul celui existent si se trage aer. tija de la westgate trebuie sa se retraga complet si sa ramana retrase cat timp tinem vidul, altfel se schimba ansamblul...
astea sunt verificarile care trebuiesc facute nu poveti paine...
- verificare EGR: se da jos de pe masina (presupunand ca este cel pneumatic) si se pune un furtun unde trebuie facut vidul. Se trage cu gura aerul pana se misca axul central care are discul de etansare in capat. daca tija nu se misca si se poate trage aer usor atunci este membrana sparta (altul nou sau second). se mai poate verifica si punand futunul legat la EGR in gura, se apasa cu degetul axul central spre pozitia de inchis si se tine cu limba. daca face vid si ramane blocata tija este ok daca nu tine vidul si nu ramane blocata tija este stricat
- la clapetele de la admisie. are in capat un sistem de actionare din plastic in care intra furtunul de vid. se da jos capacul de la admisie si cu furtunul montat acolo se trage aer. daca clapetele se misca si apoi ajung sa fie blocate si raman in pozitia aia cat timp tinem vidul cu gura este ok daca nu atunci este sparta membrana si trebuie inlocuit ansamblul.
- la actuatorul de la turbina, se pune furutn in locul celui existent si se trage aer. tija de la westgate trebuie sa se retraga complet si sa ramana retrase cat timp tinem vidul, altfel se schimba ansamblul...
astea sunt verificarile care trebuiesc facute nu poveti paine...
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
@mikyboy: multumesc mult pt informatiile si timpul acordat. Esti baiat bun si priceput in mecanica auto. Intentionez sa rezolv singur problema cu masina, in service-uri fiind greu de gasit timp. O sa urmez sfaturile date de tine. Copiez textul pe o foaie si o sa desfac masina cu ea langa mine ca ajutor . Mai caut si un tutorial video despre demontarea EGR-ului pana atunci. Multumesc inca odata....