Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Muresan Ionuc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Se apropie momentul in care va trebui sa fac primul schimb de ulei la astra mea din 2012, cod motor A17DTR, 110 cai.
Am cateva intrebari si va rog sa ma ajutati:
1- din cate am vazut in cartea tehnica in masina a fost bagat doar ulei GM 5W30 dexos2. Unde as putea gasi "original" deoarce am inteles ca sunt multe falsuri pe piata.
2- filtrele sa caut GM sau pot pune si MANN, din nou "originale". pe un site am vazut o diferenta de 20 Ron in plus pentru GM, ceea ce nu e mult
3- schimbul sa il fac in service Opel sau il poate face fratele meu care este inginer mecanic in alte service multi-marca, MOCA
4- "oil life"se reseteaza singur cand se face schimbul sau exista o procedura?
5- sa cumpar 5 litrii sau 6? am inteles ca in carte scrie ca intra 5.4 L. Oricum eu mai am intr-o sticla de la precedentul schimb aprox 300 ml.

Va multumesc pentru ajutor. Toate cele bune.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu am pus si valvoline mst. Nici o diferenta vizibilã, exceptând pretul. Filtrul meu gm, era cu stantat mann. Intervalul de service se reseteaza din meniul bc-ului : pui contact, mergi pe oil life si apesi lung pe confirmare. Apoi e bine si treci cu un op com si in ecu ultima revizie la xxx km. Atentie cand schimbi filtrul de motorinã sa il amorsezi cu o pompita de vacuum. Ar fi bine Sa ai 6 l. Nivelul de ulei se verifica cu motorul cald, ala 5 min dupa a ce il opresti.
  • Muresan Ionuc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Daniel pentru raspuns. Mi-ai spus 2 chestii de care nu stiam: amorsare filtru motorina si trecut in op com revizia. Revizia se poate trece cu orice tester sau doar in reprezentanta?
Încã ceva- am vãzut ca aici pe forum se vorbeste de un site doar cu piese Opel ( nu dau nume sa nu se considere reclama). A comandat cineva de acolo? Ceva pareri- sunt seriosi?
Multumesc.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu op com poti modifica.
Toti vand aceleasi piese, dar la preturi diferite. In general, vânzãtorii de pe forum sunt ok. Eu de unde am luat, nu am avut probleme.
  • Muresan Ionuc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am mai discutat si cu alte persoane si eu tot nu sunt lamurit de amorsarea filtrului de motorina. Cum se face mai exact? Se poate face fara pompa de vacum? Un service autorizat obisnuit poate face schimbarea?
Cand am cumparat masina si am testat-o la reprezentanta intradevar mecanicul mi-a spus ca la ultimul schimb de filtre nu a fost"amorsat" cum trebuie si este un cod de eroare.
Am mai avut si alte masini (eu si familia) dar la nici una nu am auzit de amorsarea asta si ca daca nu este facuta cum trebuie apare cod de eroare (fratele este si inginer mecanic si se poate ocupa el de schimb.
Intreb de asta deoarece diferenta de pret intre reprezentanta si service autorizat este de 250 de lei (800 la reprezentanta; 550 la service cu filter si ulei GM).
Sau sa schimb uleiul si filtrele mai putin cel de motorina la service si pe cel de motorina la reprezentanta?
Sunt asa nedumerti cu chestia asta si va rog sa ma ajutati.
Multumesc de ajutor.
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Treaba e simpla: dai drumul la ulei, desfaci capacele, dai jos filtrul, pui altul nou, capace la loc, ulei si nu ai treaba. Vezi sa nu fie vreo abureala sa-si faca mecanicul vreo 2-300 lei ciubuc.
  • Muresan Ionuc

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@anghelvlad- nu e vorba de filtru de ulei ci de cel de motorina.
! Trebuie facuta sau nu amorsarea si daca da cum ? Se poate face in service obisnuit? Sunt necesare ceva unelte special (pompa de vacuum)?
Diferenta de 300 de lei este intre service obisnuit si service reprezentanta (deviz de lucrari).
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Manoperã ulei + filtre = 60 RON.
Se amorseazã si cu pompa de genul celor montate pe logan diesel: o para cu supapã de sens. Orice service are asa ceva: costa cam 20 lei. Eu am fãcut asta in curte: este foarte simplu.
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2013

  • Mesaj Privat
deoarece paharul filtrului de motorina e pozitionat cu gura in jos, eu am schimbat filtrul, am pus totul la oc, am pus contactul de cateva ori cu cheie ca sa invarta de 4-5 ori. pui contactul lasi 10 secunde, invarti motorul de cateva ori. pana se amorseaza


mare prostie la opel ca nu au pus pompa de amorsare cum are toyota
  • unu 2013

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
1.7 dte 110 cai. in carte scrie ca intra 5.4 l dar mai mult de 5 l nu a intrat niciodata la 4.8 e nivelul maxim
  • unu 2013

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
1.7 dte 110 cai. in carte scrie ca intra 5.4 l dar mai mult de 5 l nu a intrat niciodata la 4.8 e nivelul maxim
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salut colegi!
Opel Astra H 2008 Z17DTJ 81kw 110 cp

La fiecare schimb de ulei in service mi se turnau diferite cantitati de ulei - intre minim 5,0 si 5,4 l max - de fiecare data joja imi arata nivelul maxim (poate imi arata greșit joja).
Ieri am facut schimbul de ulei singur acasa.
La schimbul de ulei anterior s-a turnat 5,4 l de ulei si am decis sa verific cantitatea de ulei pe care o voi scoate din motor.
Am luat in calcul acele aproximativ 50g ulei pe care le-am absorbit din lacașul filtrului plus ceea ce a ramas in filtru vechi.
Am inclinat un pic masina din partea dreapta fata si a mai curs ceva ulei.
In total am scos din motor 5,370 l ulei.
In cartea masinii scrie ca incape 5,4 l ulei.
Eu am turnat doar 5,2 l ulei si joja imi arata nivelul maxim.
Cum este corect sa facem, turnam ulei atit cit scrie in care sau cum ?
Apropo cei care spun ca le incape in motor mai putin de 5 l si joja le arata nivelul maxim, posibil ca nu ati scos tot uleiul vechi din motor.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Joja crede-ma ca nu are cum sa nu indice corect ..... se toarna ulei la nivelul maxim de pe joja de preferat sa fie cat mai apropiata cantitatea de ce scrie in carte,uleiul se scurge din motor in functie de temperatura,vascozitate si cat de ...apa a ajuns de aia difera cantitatile cu cateva zeci de grame.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Da joia ar trebui sa arate cel mai corect, pentru ca producãtorul auto indica cantitatea de 5,4 l pe care a calculat-o atunci cind a turnat uleiul in motorul gol si absolut nou. Cind se face schimbul nu ai cum sa scoti din motor tot uleiul 100%, cum n-ai face oricum in motor mai ramine ceva ulei vechi care se adauga la cel nou si de aceea cred si eu ca ar trebui sa ne orientãm dupa ceea ce arata joia. Problema e ca mie joia imi arata diferite nivele de ulei, uneori mi se pare sa se murdareste de ulei de pe pereții acelei țevi prin care trece si imi este greu sa inteleg nivelul de ulei. Cel puțin sunt convins ca acum la schimbul de ulei am scos minim 95% din uleiul vechi. Am turnat 5,2 l ulei nou si mi se pare ca parca e putin 1,5 mm peste nivelul maxim. Apropo cit ulei trebuie sa punem ca nivelul sa creasca pe joja de la o linie la alta, este corect ca încape maxim 100ml de ulei?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pune 5 l la schimb și nu greșești. Eventual mai completezi dupã.
  • Jean05rsj

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am cumparat un opel astra j si pe cartea masinii din Belgia scrie la motorizare A17DTS cu 81 Kw, adica 110 cp.
Din ce am vazut pe net acest motorul DTS ar trebui sa aiba 96KW adica 136 cp. Poate cineva sa ma lamureasca, cum la mine este de 81 KW cu motor DTS? Vreau sa-i schimb filtrele si uleiul, dar nu stiu pentru care motor trebuie sa aleg. Pana la urma eu ce motor am pe masina DTR-81 KW, DTS-81KW sau DTS-96KW. In cartea de Romania scrie 1.7cdti, 81KW, motor DTS. ?
?.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Decodeaza vin -ul ..poate te lamuresti
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR