- Calin Ionut
- OP
- 3 mesaje
- din 17 Jan 2018
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Calin Ionut
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Am o problema la clima vectra B z18xe si anume:
Dau drumul la clima ,functioneaza corespunzator pret de 15-20 de min apoi decupleaza compresorul.
Mentionez faptul cã :
-radiatorul este schimbat
-freonul este o k
-presiune instalatie ok
Ceea ce am observat este faptul ca,electroventilatorul ac(radiator freon) merge decat pe prima treaptã , a doua treapta nu porneste...oare sa fie asta problema ?
Am verificat electroventilatorul pe direct si sunt functionale cele 2 trepte de viteza .
Ce ma sfatuiti sa fac in continuare ca nu mai stiu ? Va multumesc anticipat
Relee ceva ?Par sa arate ok!
Am o problema la clima vectra B z18xe si anume:
Dau drumul la clima ,functioneaza corespunzator pret de 15-20 de min apoi decupleaza compresorul.
Mentionez faptul cã :
-radiatorul este schimbat
-freonul este o k
-presiune instalatie ok
Ceea ce am observat este faptul ca,electroventilatorul ac(radiator freon) merge decat pe prima treaptã , a doua treapta nu porneste...oare sa fie asta problema ?
Am verificat electroventilatorul pe direct si sunt functionale cele 2 trepte de viteza .
Ce ma sfatuiti sa fac in continuare ca nu mai stiu ? Va multumesc anticipat
Relee ceva ?Par sa arate ok!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Presostatul comanda ventilatoarele, la situatii din astea era bine sa fi avut cuplata statia de incarcare freon ca are manometre si vedeai daca ajunge la 18 bari presiune pornesc,la 21 merg amandoua la 3100 rot si la 24 parca se intrerupe alimentarea la bobina compresorului ca sare in sus ,atunci e vorba de ventilatoare care nu merg pe ce treapta trebuie.Verifica si mufa presostatului e pe o teava de freon cam pe la mijlocul radiatorului deasupra traversei fata acolo gaseam mai mereu oxizi. Daca ai ventilator si pe fata radiatorului ala merge?trebuie sa plece si el cand dai drumu la AC.Cauta o schema si verifica o gramada de sigurante are Vectra asta numai pentru ventilatoare ,mai ai rezistenta de balast pe rama ventilatorului.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cum zice și colegul @mecaNIK, este posibil sã fie o problemã de rãcire(nefuncționare corectã a ventilatoarelor, pe trepte de vitezã), dar asta ar trebui sã poatã fi sesizatã prin monitorizarea presiunii din instalația de A/C și/sau a temperaturii din instalația de rãcire, dar poate fi și o problemã dela un senzor/termocuplã, de pe circuitul de rãcire sau de pe cel de A/C, care dã semnal fals/greșit, astfel comandând decuplarea compresorului, ca mod de protecție...sunt Stan pãțitul, am fost într-o situație aproape identicã, cu greu am gãsit un electrician priceput care s-a prins cã una din termocuplele de pe radiator, cea ptr treapta 2 de ventilație și protecție la supraîncãlzire motor, citea fals cã temperatura motorului e mai mare decât cea de siguranțã(115grd C) și decupla compresorul.
Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 22 Aug, 2018 8:06 am
Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 22 Aug, 2018 8:06 am
- Calin Ionut
- OP
- 3 mesaje
- din 17 Jan 2018
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Calin Ionut
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
Ventilatorul AC pleacã odatã cu compresorul,însã problema este cã acest ventilator nu pleacã si pe treapta 2 pt o racire mai eficienta a freonului deși este perfect functional (probat pe direct)
acum nu stiu daca aceasta poate fi o cauza pt oprirea compresorului(Nerãcire corespunzãtoare radiator AC )
Menționez faptul cã am testat urmãtoarele :
1Compresor -Ok(verificat service frigotehnic)
2Presiune instalatie -Ok( verificat service frigotehnic)
3Electricã(electricianul a spus ca totul este ok deși eu am aceastã problemã cu DECUPLAREA COMPRESORULUI dupã 15-20 de min de functionare)
Aceastã rezistenta de balast dupã rama ventilatorului cred cã este ok din moment ce am probat ventilatorul pe direct iar cele 2 trepte de viteza sunt perfect functionale Nu!?
Offf dupa atatea verificari tot nu am reusit sa ajung la un verdict...Nu stiu ce sa mai verific
acum nu stiu daca aceasta poate fi o cauza pt oprirea compresorului(Nerãcire corespunzãtoare radiator AC )
Menționez faptul cã am testat urmãtoarele :
1Compresor -Ok(verificat service frigotehnic)
2Presiune instalatie -Ok( verificat service frigotehnic)
3Electricã(electricianul a spus ca totul este ok deși eu am aceastã problemã cu DECUPLAREA COMPRESORULUI dupã 15-20 de min de functionare)
Aceastã rezistenta de balast dupã rama ventilatorului cred cã este ok din moment ce am probat ventilatorul pe direct iar cele 2 trepte de viteza sunt perfect functionale Nu!?
Offf dupa atatea verificari tot nu am reusit sa ajung la un verdict...Nu stiu ce sa mai verific
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Calin Ionut
- OP
- 3 mesaje
- din 17 Jan 2018
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Calin Ionut
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat