cocoveica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2018
- Mesaj Privat
- deleted-104298
- ******
- 4,671 mesaje
- din 07 Sep 2015
deleted-104298
- Mesaje scrise: 4,671
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salut!
In momentul in care o scoti din viteza in mers, ai un numar foarte mare de consumatori care trebuie alimentati. Pe langa lumini, compresor AC in unele cazuri, atunci cand te deplasezi, mai lucreaza si servofrana, servodirectia, si alte sisteme de pe masina, care trebuiesc alimentate. Acest lucru presupune o sarcina suplimentara pe alternator, care, in mod direct solicita motorul, deci ai consum.
Daca o lasi in viteza pe decelerare, vei observa un consum instant de 0L/100km.
De ce? Pentru ca motorul este invartit de roti datorita inertiei masinii, iar ECU va inchide injectoarele, deci 0 consum. Asadar, inertia iti va alimenta toti consumatorii.
Sper ca m-am facut inteles.
O seara placuta!
In momentul in care o scoti din viteza in mers, ai un numar foarte mare de consumatori care trebuie alimentati. Pe langa lumini, compresor AC in unele cazuri, atunci cand te deplasezi, mai lucreaza si servofrana, servodirectia, si alte sisteme de pe masina, care trebuiesc alimentate. Acest lucru presupune o sarcina suplimentara pe alternator, care, in mod direct solicita motorul, deci ai consum.
Daca o lasi in viteza pe decelerare, vei observa un consum instant de 0L/100km.
De ce? Pentru ca motorul este invartit de roti datorita inertiei masinii, iar ECU va inchide injectoarele, deci 0 consum. Asadar, inertia iti va alimenta toti consumatorii.
Sper ca m-am facut inteles.
O seara placuta!
klingonx
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2009
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
cocoveica a scris:De ce consuma mai putin sau deloc atunci când masina coboarã o vale si este intr.o treapta de vitezã fata de când este scoasã din viteza? Multumesc in avans
pentru ca atunci cand scoti din viteza ecu trebuie sa dea comanda injectoarelor sa bage motorina sau benzina dupa caz ca sa pastreze motorul in functiune la turatia de relanti.
atunci cand esti in viteza si cobori o panta fara sa accelerezi, motorul este antrenat de catre roti prin intermediul vitezei in care esti prin cutia de viteza (se numeste frana de motor) si astfel ECU da comanda de oprire a alimentarii cu combustibil (ca sa se poata realiza frana de motor).
ai cu consumatorii ce ti-a spus-o colegul nu are nici o logica pentru ca si atunci cand stai pe loc cu motorul pornit poti sa ai aceasi consumatori alimentati.
deci diferenta o face ca esti sau nu in frana de motor (adica bagat in viteza sau nu) cand masina coboara panta si nu accelerezi deloc.
asa cum zicea cineva mai sus, nu se lasa pe liber la coborarea pantelor motorul ci doar in viteza (asa se invata si la scoala de soferi dar unii uita)
- deleted-104298
- ******
- 4,671 mesaje
- din 07 Sep 2015
deleted-104298
- Mesaje scrise: 4,671
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2015
- Mesaj Privat
Mikyboy, te contrazic putin la discutia legata de consumatori.
Cum explici faptul ca pe loc, la ralanti consumul instant are valori de 0.4-0.6L/h (depinde de motor si masina), iar in mers, scoasa din viteza, consumul instant poate fi chiar si de 2L/100km sau mai mult, atunci cand de ex calcam frana sau luam un viraj?
Cum explici faptul ca pe loc, la ralanti consumul instant are valori de 0.4-0.6L/h (depinde de motor si masina), iar in mers, scoasa din viteza, consumul instant poate fi chiar si de 2L/100km sau mai mult, atunci cand de ex calcam frana sau luam un viraj?
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat