- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Pentru toti cei cu probleme, rezolvarea este simpla:
Acum, in perioada cu temperaturi ceva mai ridicate, frecati directionarea aerului pana da si spre parbriz. Apoi, cu motorul inca pornit, scoateti mufa de la caea clapeta tampita, ca sa aveti si iarna aer catre parbriz. Asta e rezolvarea mea de cand a inceput acest topic...La climatronic, la fiecare oprire de motor, dupa cateva minute, se "reseteaza" pozitiile acelei clapete si bineinteles ca la pornirea motorului, nu mai vrea sa mearga spre parbriz unde este foarte important iarna...
Acum, in perioada cu temperaturi ceva mai ridicate, frecati directionarea aerului pana da si spre parbriz. Apoi, cu motorul inca pornit, scoateti mufa de la caea clapeta tampita, ca sa aveti si iarna aer catre parbriz. Asta e rezolvarea mea de cand a inceput acest topic...La climatronic, la fiecare oprire de motor, dupa cateva minute, se "reseteaza" pozitiile acelei clapete si bineinteles ca la pornirea motorului, nu mai vrea sa mearga spre parbriz unde este foarte important iarna...
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
gra a scris:Pentru toti cei cu probleme, rezolvarea este simpla:
Acum, in perioada cu temperaturi ceva mai ridicate, frecati directionarea aerului pana da si spre parbriz. Apoi, cu motorul inca pornit, scoateti mufa de la caea clapeta tampita, ca sa aveti si iarna aer catre parbriz. Asta e rezolvarea mea de cand a inceput acest topic...La climatronic, la fiecare oprire de motor, dupa cateva minute, se "reseteaza" pozitiile acelei clapete si bineinteles ca la pornirea motorului, nu mai vrea sa mearga spre parbriz unde este foarte important iarna...
Acum, in perioada cu temperaturi ceva mai ridicate, frecati directionarea aerului pana da si spre parbriz. Apoi, cu motorul inca pornit, scoateti mufa de la caea clapeta tampita, ca sa aveti si iarna aer catre parbriz. Asta e rezolvarea mea de cand a inceput acest topic...La climatronic, la fiecare oprire de motor, dupa cateva minute, se "reseteaza" pozitiile acelei clapete si bineinteles ca la pornirea motorului, nu mai vrea sa mearga spre parbriz unde este foarte important iarna...
@gra, unde se afla acea mufa ca vreau si eu sa o scot ?
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
La mine da aer spre parbriz dupa minute bune de la pornire si cu putere mica. Vad foarte greu afara si mi-e frica sa nu lovesc ceva acuma de cand a venit inghetul. Problema a inceput din iarna trecuta. Peste vara am neglijat spre rusinea mea. Am Astra G 2.0 diesel, an 2002, climatronic. Sunt putin ingrijorat ca nu o sa ma descurc cu gasirea acelei mufe....
fly_lex
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2013
- Mesaj Privat
Va salut !
Mai are cineva noutati pe subiectul clapetei de redirectionare aer parbriz/centru/picioare ?
Din ce constat, sunt mai multe informatii pe topicuri si se face confuzie intre probleme.
Am inteles ca sunt 3 clapete si cam toate pot capata defecte, greu de reparat si foarte enervante in utilizare.
Avem asa :
1 - Clapeta recirculare aer - inchide circuitul de admisie aer din exterior si recircula aerul existent in habitaclu.
2 - Clapeta comutare Cald/Rece - se foloseste odata cu actionarea butonului de modificare a temperaturii.
3 - Clapeta directionare aer - modifica distributia aerului intre parbriz/centru/picioare.
Eu, spre exemplu, am probleme cu cea de la numarul 3, in sensul ca desi am selectata implicit, doar varianta de parbriz, si intotdeauna cand pornesc motorul, ba merge, ba imi directioneaza pe la picioare si centru sau doar centru.
Am identificat si o eroare: B0234-00 Air Distribution Flap Calibration Malfunction
Daca o sterg, merge binisor distribuirea aerului, pana cand opresc motorul.
Eu cred ca este o problema la mecanismele clapetei, din cauza murdariei si a prafului, ce s-au depus pe acolo.
Metoda cu mufa scosa de la clapeta, atunci cand reusim sa o facem sa dea aer pe toate partile, nu mi se pare una foarte rea, desi anuleaza o functionalitate extrem de importanta a masinii, dar indeosebi, lungeste timpul in care parbrizul s-ar dezaburi...mai ales pe timp de iarna.
Masina mea este Astra H break - A16XER din 2011 - Euro 5, deci nu s-a rezolvat problema dupa 2008-2009.
Din diverse discutii, am inteles ca, indiferent daca masina este echipata cu clima, sau A/C conventional (cu "robinete"), se recomanda ca ventilatorul sa se afla intr-o viteza cat mai mica, astfel incat, actuatoarele(clima) sau sufele(A/C simplu), sa nu intampine rezistenta jetului de aer.
O astfel de grija, purtata acestor sisteme, poate prelungi durata de viata.
Explicatia de mai sus mi s-a parut destul de plauzibila si eu unul o aplic, doar ca masina actuala, o am de putin timp si nu stiu cum s-a folosit inainte.
Intrebari:
1- Are cineva codurile de producator pentru cele 3 sisteme de mai sus ? Ar fi utile coduri de corp clapeta si motorase, nu pentru mine ci pentru toti cei care au astfel de probleme si rascolesc forumul.
2. Exista alte metode de a curata/repara clapeta de distributie, altefl decat prin demonatrea bordului ? Adica, daca se demonteaza panoul central, cu Radio-cd, consola clima, aeratoare, display, etc. s-ar putea ajunge la mecanismele clapetei de la nr. 3, pentru a le degripa/gresa ?
3. Pentru problema descrisa de mine mai sus, e posibil ca problema sa provina de ;la motoras ?
4. A reparat cineva probleme de genul asta in Bucuresti? Puteti recomanda un electrician auto specializat in gama Opel, care sa se "bage" si la astfel de operatiuni ?
Multumesc !
P.s.: daca am gesit cu ceva in descrierea clapetelor de la punctele 1,2,3, rog pe cine le observa, sa le corecteze.
Mai are cineva noutati pe subiectul clapetei de redirectionare aer parbriz/centru/picioare ?
Din ce constat, sunt mai multe informatii pe topicuri si se face confuzie intre probleme.
Am inteles ca sunt 3 clapete si cam toate pot capata defecte, greu de reparat si foarte enervante in utilizare.
Avem asa :
1 - Clapeta recirculare aer - inchide circuitul de admisie aer din exterior si recircula aerul existent in habitaclu.
2 - Clapeta comutare Cald/Rece - se foloseste odata cu actionarea butonului de modificare a temperaturii.
3 - Clapeta directionare aer - modifica distributia aerului intre parbriz/centru/picioare.
Eu, spre exemplu, am probleme cu cea de la numarul 3, in sensul ca desi am selectata implicit, doar varianta de parbriz, si intotdeauna cand pornesc motorul, ba merge, ba imi directioneaza pe la picioare si centru sau doar centru.
Am identificat si o eroare: B0234-00 Air Distribution Flap Calibration Malfunction
Daca o sterg, merge binisor distribuirea aerului, pana cand opresc motorul.
Eu cred ca este o problema la mecanismele clapetei, din cauza murdariei si a prafului, ce s-au depus pe acolo.
Metoda cu mufa scosa de la clapeta, atunci cand reusim sa o facem sa dea aer pe toate partile, nu mi se pare una foarte rea, desi anuleaza o functionalitate extrem de importanta a masinii, dar indeosebi, lungeste timpul in care parbrizul s-ar dezaburi...mai ales pe timp de iarna.
Masina mea este Astra H break - A16XER din 2011 - Euro 5, deci nu s-a rezolvat problema dupa 2008-2009.
Din diverse discutii, am inteles ca, indiferent daca masina este echipata cu clima, sau A/C conventional (cu "robinete"), se recomanda ca ventilatorul sa se afla intr-o viteza cat mai mica, astfel incat, actuatoarele(clima) sau sufele(A/C simplu), sa nu intampine rezistenta jetului de aer.
O astfel de grija, purtata acestor sisteme, poate prelungi durata de viata.
Explicatia de mai sus mi s-a parut destul de plauzibila si eu unul o aplic, doar ca masina actuala, o am de putin timp si nu stiu cum s-a folosit inainte.
Intrebari:
1- Are cineva codurile de producator pentru cele 3 sisteme de mai sus ? Ar fi utile coduri de corp clapeta si motorase, nu pentru mine ci pentru toti cei care au astfel de probleme si rascolesc forumul.
2. Exista alte metode de a curata/repara clapeta de distributie, altefl decat prin demonatrea bordului ? Adica, daca se demonteaza panoul central, cu Radio-cd, consola clima, aeratoare, display, etc. s-ar putea ajunge la mecanismele clapetei de la nr. 3, pentru a le degripa/gresa ?
3. Pentru problema descrisa de mine mai sus, e posibil ca problema sa provina de ;la motoras ?
4. A reparat cineva probleme de genul asta in Bucuresti? Puteti recomanda un electrician auto specializat in gama Opel, care sa se "bage" si la astfel de operatiuni ?
Multumesc !
P.s.: daca am gesit cu ceva in descrierea clapetelor de la punctele 1,2,3, rog pe cine le observa, sa le corecteze.
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Ai dreptate in tot ce spui.
Clapeta 3 e marea problema.
Se poate, dar foarte greu, sa se curete si sa se greseze mecanismul prin zona pedalei de acceleratie, fara dat bordul jos,dar e atat de inghesuita treaba incat merg cu mufa scoasa si cu codul prezentat de tine de cativa ani...
Problema mare este ca la fiecare oprire de motor, dupa cateva minute, clapetele se duc in pozitia de "reset", apoi la repornire, revin teoretic unde erau....dar nu se mai intampla asta decat aleatoriu. iar iarna e dezastru...
Si sunt convins ca reparate azi, tin un sezon...sunt niste canale imbacsite din plastic, niste came tot din plastic, care intampina dificultati la alunecare in functie de temperatura locala si de gresare...
Clapeta 3 e marea problema.
Se poate, dar foarte greu, sa se curete si sa se greseze mecanismul prin zona pedalei de acceleratie, fara dat bordul jos,dar e atat de inghesuita treaba incat merg cu mufa scoasa si cu codul prezentat de tine de cativa ani...
Problema mare este ca la fiecare oprire de motor, dupa cateva minute, clapetele se duc in pozitia de "reset", apoi la repornire, revin teoretic unde erau....dar nu se mai intampla asta decat aleatoriu. iar iarna e dezastru...
Si sunt convins ca reparate azi, tin un sezon...sunt niste canale imbacsite din plastic, niste came tot din plastic, care intampina dificultati la alunecare in functie de temperatura locala si de gresare...
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am desfacut la astra h,capacul de sub volan si acolo e o roata mare alba care distribuie aerul pe la parbriz, picioare sau mijloc, si tot ce poti sa faci e sa schimbi motorasul sau sa ungi mecanismul cu tije. Pt ca tija de la clapeta de la parbriz e lunga, ajunge sa sa strambe/tensioneze si de aia schimba in suturi. Roata alba are pe exterior o adancitura pt un switch cu rola care sa ii spuna computerului unde se afla. La mine decalibrarea intervenea exclusiv cand bateria ajungea sa fie consumata datorita drumurilor scurte, fara un ciclu de incarcare complet. Deci nu mizeria sau alti factori fac ca distributia aerului sa o ia pe aratura.
La clapeta de recirculare faceti un montaj limitator de curent, format din 3 piese pana in 5 lei si cu clapeta noua/reparata nu mai aveti pb viitoare. La mine merge treaba asta de 6 ani cred...
La clapeta de recirculare faceti un montaj limitator de curent, format din 3 piese pana in 5 lei si cu clapeta noua/reparata nu mai aveti pb viitoare. La mine merge treaba asta de 6 ani cred...
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Apropo de drumuri scurte/baterie slab incarcata...am avut si eu problema...baterie schimbata la un an, incarcare slaba alternator...verificati firele GROASE atat plusul cat si masa, sa aiba contacte bune la baterie, sasiu si alternator, indeosebi in zona sertizata...acolo apar probleme mari...m-am chinuit vreo 3 ani pana sa curat calumea contactul de la + alternator si tensiunea de incarcare a crescut de la 13,3 la 14,4 volti (si curentul bineinteles)...Multi au schimbat alternatoarele din aceste motive stupide...
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- GGeorge113
- *
- 2 mesaje
- din 20 Mar 2017
- Astra 2007
- Baia Mare
GGeorge113
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2017
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- GGeorge113
- *
- 2 mesaje
- din 20 Mar 2017
- Astra 2007
- Baia Mare
GGeorge113
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2017
- Mesaj Privat
fly_lex
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2013
- Mesaj Privat
A venit vremea rece si implicit au aparut problemele cu parbrizul aburit.
Am folosit telefonul mobil si am filmat mecanismul de distributie aer, pe sub capacul de sub volan.
L-am filmat si la pornire si la cateva minute dupa ce am oprit motorul.
Concluzie : desi se aude un zgomot de motoras electric, nu se vede nimic invartindu-se/miscandu-se.
Parca tot mecanismul ar fi blocat.
Ma gandesc ca motorasul e defect sau se invarte in gol.
Am incercat sa invart cu degetele acea toata alba, insa fara succes.
A incercat cineva sa rezolve probleme asemanatoare la reprezentanta ?
Stiti vreun baiat priceput sau vreun service unde sa pot rolva problema in mod profesionist, in Bucuresti ?
As vrea sa rezolv problema asta deosebit de enervanta, la cineva care stie exact ce are de facut, pentru ca m-am cam saturat de cei care se bat cu pumnul in piept, iar apoi bajbaie, ca sa inteleaga cum functioneaza un angrenaj.
Multumesc !
Am folosit telefonul mobil si am filmat mecanismul de distributie aer, pe sub capacul de sub volan.
L-am filmat si la pornire si la cateva minute dupa ce am oprit motorul.
Concluzie : desi se aude un zgomot de motoras electric, nu se vede nimic invartindu-se/miscandu-se.
Parca tot mecanismul ar fi blocat.
Ma gandesc ca motorasul e defect sau se invarte in gol.
Am incercat sa invart cu degetele acea toata alba, insa fara succes.
A incercat cineva sa rezolve probleme asemanatoare la reprezentanta ?
Stiti vreun baiat priceput sau vreun service unde sa pot rolva problema in mod profesionist, in Bucuresti ?
As vrea sa rezolv problema asta deosebit de enervanta, la cineva care stie exact ce are de facut, pentru ca m-am cam saturat de cei care se bat cu pumnul in piept, iar apoi bajbaie, ca sa inteleaga cum functioneaza un angrenaj.
Multumesc !