horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
horaa a scris:Se tine cont de opacitate la itp? Acelasi astra h poate fi cu dp sau fara. Al meu e fara si nu am nici o problema la opacitate
La toate masinile diesel (nu benzina) indiferent de normal E1 - E6 se masoara opacitatea gazelor + Co2 + NOx.Adica da... ok este E4 masina trebuie sa scoata un pic de fum negru la accelerare(am mentionat ,putin) dar in acelasi timp la un E5 E6 NU trebuie sa se vada deloc fum la esapament (si nici miros intepator) indiferent de regimul de turatie sau de sarcina.Daca se vede fii sigur ca pica ITP-ul.
P.S. Regimul de testare "noxe" pentru diesel consta in turarea in "full load" ( 5000 rpm in general) aprox 1-2 secunde tocmai pentru a se urmari cantitea de hidrocarburi emisa ( adica negreala de o lasa pe asfalt un Bmw de BG ). La benzina testarea se face cam la 2500-3000 rpm tocmai pentru nu-i nevoie de opacitate.
On topic Este normal sa iasa aburi pe la busonul de ulei ... sunt gaze de carter. Atat timp cat sunt de culoare "alba".
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
A mea scoate nitel foarte mult fum la forja dar itp-ul l-a trecut fara probleme si consumul inca este mic, acu na, si eu as vrea sa nu scoata dar fara dpf nici nu imi bat capul. Mirosul la diesel este placut dulceag, la benzinar imi muta nasul mai ales pe gpl desi sincer imi place tractor la condus economic nu renteaza in romania de cand e gazul 2.51 bani litrul