opaal
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2018
- Mesaj Privat
Astra H, 2005, motor Z17DTH, 280 000 km
1. Dimineata, la prima cheie, sau dupã o stationare de câteva ore, odatã cu pornirea motorului rãmâne aprins pentru 10-20 de secunde si martorul rosu de presiune ulei. In capac culbutori (vãd pe la buson) ajunge ulei odatã cu stingerea martorului. La urmãtoarele porniri martorul se stinge în 3-10 secunde.
2. In mers, dupã ce motorul se încãlzeste, martorul incepe sa clipeascã si dacã trec de 1500 rpm rãmâne aprins. Cu el aprins m-am uitat pe la buson si abia dacã am observat o mica pelicula de ulei care inca mai ajunge. Dupã repornire, martorul este stins, abia dupã 1500-1800 clipeste si dacã nu reduc turatia rãmâne aprins. Am mers asa, subturat, aprox 40 km.
De mentionat:
-nivelul uleiului este la max si nu exista pierderi de ulei;
-a avut ulei GM 5W30, la schimb am decis sa trec pe Castrol 5W40 iar dupã aproximativ 3000 km apãrut problema cu martorul aprins dupã pornire si mai tarziu in mers. Astfel am decis sa ii pun in ulei Liqui Moly Engine Flush si sa trec înapoi la GM 5W30. Nu am observat nici o modificare.
-coduri de eroare: P1614 si P1616 (fãrã asociere cu problema)
Întrucât uleiul ajunge sus la culbutori odatã cu stingerea martorului, cred cã senzorul de presiune indica corect.
A mai întâlnit cineva aceastã problemã si a gãsit rezolvare?
Multumesc!
1. Dimineata, la prima cheie, sau dupã o stationare de câteva ore, odatã cu pornirea motorului rãmâne aprins pentru 10-20 de secunde si martorul rosu de presiune ulei. In capac culbutori (vãd pe la buson) ajunge ulei odatã cu stingerea martorului. La urmãtoarele porniri martorul se stinge în 3-10 secunde.
2. In mers, dupã ce motorul se încãlzeste, martorul incepe sa clipeascã si dacã trec de 1500 rpm rãmâne aprins. Cu el aprins m-am uitat pe la buson si abia dacã am observat o mica pelicula de ulei care inca mai ajunge. Dupã repornire, martorul este stins, abia dupã 1500-1800 clipeste si dacã nu reduc turatia rãmâne aprins. Am mers asa, subturat, aprox 40 km.
De mentionat:
-nivelul uleiului este la max si nu exista pierderi de ulei;
-a avut ulei GM 5W30, la schimb am decis sa trec pe Castrol 5W40 iar dupã aproximativ 3000 km apãrut problema cu martorul aprins dupã pornire si mai tarziu in mers. Astfel am decis sa ii pun in ulei Liqui Moly Engine Flush si sa trec înapoi la GM 5W30. Nu am observat nici o modificare.
-coduri de eroare: P1614 si P1616 (fãrã asociere cu problema)
Întrucât uleiul ajunge sus la culbutori odatã cu stingerea martorului, cred cã senzorul de presiune indica corect.
A mai întâlnit cineva aceastã problemã si a gãsit rezolvare?
Multumesc!
- georgesimonescu
- *
- 47 mesaje
- din 07 Dec 2017
- Astra 2017 B16dth
- Arges
georgesimonescu
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2017 B16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2017
- Mesaj Privat
LuvRaluK
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
La un Astra H cu motor Z17DTJ am avut si eu aceeasi problema (martor aprins mult timp la prima pornire, clipit in mers intre 1500 si 2000 de turatii). Problema principala a fost faptul ca era infundat sorbul de la pompa de ulei, si erau ceva garnituri pe-acolo uzate (cel putin asta a fost informatia primita de la mecanici). Dupa curatarea sorbului si schimbarea a 2 garnituri, problema a disparut. Am facut de atunci cam 5000 de km si nu am mai avut probleme.
opaal
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2018
- Mesaj Privat