- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Esti fericit cu canal, scoti planetarele dar mai intai da drumul la ulei. Scoti tot ce te incomodeaza sa ajungi la cutie, suport si bagi sub baia de ulei ceva sa nu ramana motorul doar in doi suporti. Unul desface ultimele suruburi sus si cel de jos ramane cu cutia in brate, nu mai stiu dar are 40kg.
Asa cu joc nu ai unde pleca decat daca vrei ceva platforma sau sa iti faci cutia zob.
Cu ocazia asta schimbi rulment de presiune, al tau este zob.
Asa cu joc nu ai unde pleca decat daca vrei ceva platforma sau sa iti faci cutia zob.
Cu ocazia asta schimbi rulment de presiune, al tau este zob.
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
Salutare dragi colegi . De la început domnule Dan vreau sa va mulțumesc pentru tot . Pânã la urmã m-am dus la niste mecanici care repara cutii de viteze , eu nu am avut când sa o desfac și nici ajutor , plus cã a plouat de a rupt la mine . Bãieții foarte ok , de luni dusã abia sâmbãtã reparatã dar nu conteazã . Cu ocazia asta am vãzut cã cutia este în perfecta stare de funcționare și nici urmã de pilitura sau pinioane defecte ci doar acel rulment . I-au schimbat pe ambii , cel din dreapta SKF și celãlalt din stânga FAG . 600 lei manopera și 150 rulmenții cu tot cu silicon . Macar sunt mulțumit , am fãcut 1000 km in 3 zile la 110 km/h cu 4 oameni și bagaje și merge super fain . Mã declar mulțumit .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
Am onoarea sa va salut ! La masina din semnatura ( Agila Z12XE ) am o oarece problema. Intra greu in viteza ( indiferent de treapta, in sensul ca "te impingi" in schimbatorul de viteze ca la un camion "Bucegi" de pe timpuri ) ...Ba mai mult, cand masina este rece ( dupa o stationare de 8-12 ore ) la cuplarea treptelor I si II de viteza, are tendinta de a te "scutura" nitel...N-am mai intalnit niciodata ceva asemanator. Am fost cu ea in service ( Zetec - Galati ) si nenea mecanicul, un tip jovial si cumsecade a incercat tot ce se pricepea el in materie de remediere. A curatat cablurile cu spray, a verificat mecanismul de actionare a manetei, a uns a mesterit ....degeaba. Toata problema pare a fi din cutie. Efectiv l-am pus in dificultate. Nu a stiut ce verdict sa dea. Acuma, am citit si eu tot topicul acesta si nici eu nu mai stiu ce sa cred. Sa incerc un schimb de ulei ( original 1940182 ) ? Sa caut un meserias ( asta-i greu in Galati ) care sa desfaca cutia ? Sa cumpar alta cutie ? Asta este exclus, pentru ca deja a fost inlocuita o data si patesc ce patesc....Sau sa ma resemnez si sa merg cu ea asa cum este...Ar fi o chestie...numai sa nu se deterioreze si mai rau ...Va multumesc anticipat pentru eventuala asistenta.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
Inlocuit ulei cutie ( ala de era in angrenaj era "gigea"...ca prezenta fizica - frumos ca Orlando finantistul, numa' ca nu stiu daca la fel de prost ). Geaba. Tot avem "tremurici" cand utilajul e rece si este introdus in vitezele 1 si 2 ( cate clase are Veiorica )..Nenea patronul de la cel mai apreciat service din Galati - nu spui care - da' va zice Google Maps ( obrazul subtire cu 80 de lei manopera schimb ulei cutie manuala, se tine ) mi-a zis cum ca, de vina pentru "parkinson-ul" cutiei ar fi kit-ul de ambreiaj de calitate indoielnica, montat de catre "baietii buni" care mi-au inlocuit cutia si care pe langa manopera corespunzatoare ( mmamma mmia ) au mai pretins 500 lei jigariti, autohtoni, in plus...Apoi buni, saracii de ei, da daca e sa inlocuiesc kit-ul de ambreiaj ( si mai ca as pune "botul" ) la "astilalti" cred ca "trebe" sa-mi amanetez apartamentul din dotare....Un avorton de masina atat de mic, cu o caruta de probleme ce se tin langa....Suna peste vai talaaaaanga....
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
...Daca tot ma lamentam fata de Opelul meu Agila...Pentru ca nu era deajuns cele probleme la : cutie ? ambreaiaj ? dracu" sa ma ie !...Amu" picura si radiatorul...N-am vazut in viata mea idee mai "idioata"...( si am avut patru Dacii, neaose, comuniste, in dotare, un Ford si un Renault ) .Sa atasezi un bazin de palstic pe o ragalie de radiator de aluminiu..."Calitate Germana" ? ....Ce naiba sa-i mai fac si astuia ? Sa-l inlocuiesc ? Cu ce ? SH - la fel de obosit ca si al meu ( 2003 )...Nou ? Ce tip e compatibil cu "tigaia" asta ? ( Fara buson umplere si cu A.C ) ...Ma doare capul....Lumeee, lumeee, soro lumeee...
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
..Revenind la ultima postare..Daca cu radiatorul am rezolvat-o ( comandat pe Autodata si inlocuit intr-un service de cartier ) cu, c..( nu, Razvanel, gugulutza din transporturi, ca aista saracan di el, habar nu are cate roate are un TIR si cate elice are un slep di naviga odata pi Dunare )..utia de viteze, am ramas ca-n gara...Acum, pentru ca vremea ( ca si vremurile ) sa/u mai incalzit o tara, trepideaza ( si odata cu ea si motorul pe sasiu ) mai putin, la plecarea de pe loc, dupa o stationare prelungita (de la 8 ore in sus )...Da, daca vrei sa te "impingi" nitel in giratoriu, astfel incat sa scurtezi timpul de asteptare a urmatoarei coloane scapate de restrictia semaforului, incepe a tzopai precum o capra in calduri si-si pierde tot elanul "sportiv" dat de "furiosul" motor de 75 cai cotonogi, cu potcoave lipsa..Fac haz de necaz, dar situatia ma dispera...As fi in stare sa merg si pana la Cluj, daca acolo as gasi un mecanic ADEVARAT, care sa-mi rezolve problema...Dragi colegi, ma poate ajuta cineva, dintre dumneavoastra, in acest sens ?
moshu72
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
moshu72
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
vlad_blk a scris:Am desfacut cutia de viteze, si rulmentul din partea stanga era praf, pur si simplu au cazut bilele cand l-am scos. Cel din dreapta era bun dar se invartea greu. Le-am schimbat pe ambele, codul celui din stanga e 6007, dupa cum a mentionat colegul de mai sus, iar codul celui din dreapta e 6207. Pret 70 lei ambele.
Confirm cotele de rulmenti pentru diferential, respectiv 6007/ C3 si 6207/ C3. Pentru rulmentul de presiune de pe axul principal codul de rulment este BB1-0078, fabricat de SKF si PFI sau B22-78 fabricat de NSK (dimensiuni in mm 22-52-15).
iosiftm
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Sergiumacho
- *
- 9 mesaje
- din 18 Feb 2017
- Agila 2001
- Timis
Sergiumacho
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua,am o problema la cutia de viteze, opel agila motor 1 l, f12, dupa ce niste mecanici mi-au efectuat schimbul ambrejajului ,placa presiune si rulment presiune,problema consta intr-un zgomot metalic in trepte inferioare de viteza .Am fost la specialisti aici in Tm si mi-au spus ca trenul mare se aude cu rulmentii aferenti.
Este cineva in timisoara care ma poate ajuta? contracost normal ,sa dau cutia jos si sa verficam daca a fost montata corespunzator de cei 2 mecanici.multumesc si sper ca am postat unde trebuie.
Este cineva in timisoara care ma poate ajuta? contracost normal ,sa dau cutia jos si sa verficam daca a fost montata corespunzator de cei 2 mecanici.multumesc si sper ca am postat unde trebuie.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Sergiumacho
- *
- 9 mesaje
- din 18 Feb 2017
- Agila 2001
- Timis
Sergiumacho
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2017
- Mesaj Privat
Centrat ambreiaj -nu stiu, asta vreau sa vad cand dau cutia jos
Ulei in cutie -eu am pus cu mana mea
Reglat ambreiaj- eu am reglat
Timoneria eu am schimbat-o dupa ce sa schimbat ambreiaj pentru ca mi sa rupt un cablu
Cand apas pedala de ambreiaj nu se mai aude ,insa cand ridic piciorul de pe pedala incepe huruitul
Stima si respect pt Dan cuciureanu
Ultima modificare făcută de Sergiumacho la Lun 23 Mar, 2020 5:05 pm
Ulei in cutie -eu am pus cu mana mea
Reglat ambreiaj- eu am reglat
Timoneria eu am schimbat-o dupa ce sa schimbat ambreiaj pentru ca mi sa rupt un cablu
Cand apas pedala de ambreiaj nu se mai aude ,insa cand ridic piciorul de pe pedala incepe huruitul
Stima si respect pt Dan cuciureanu
Ultima modificare făcută de Sergiumacho la Lun 23 Mar, 2020 5:05 pm
- Sergiumacho
- *
- 9 mesaje
- din 18 Feb 2017
- Agila 2001
- Timis
Sergiumacho
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2017
- Mesaj Privat
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
Postez aici, pentru ca in acest topic m-am tot plans fata de prestatia cutiei de viteze a "bolidului" din dotare. Rezumand: Cuplarea vitezelor se facea dificil. Trebuia sa ma "imping" in maneta schimbatorului, vartos, la selectarea treptelor...Citeam pe acest forum, cum ca asa ar fi cam la toate Agilele... Ma rog. Ma resemnasem...Cutia, cateodata, trepida din toti rarunchii, la plecarea de pe loc ( asta este a sasea masina cumparata si utilizata, deci nu va grabiti sa aruncati vina pe sofer ). Urmand sfaturile colegilor, am inlocuit uleiul din cutie cu unul original Opel ( care nu a fost deloc ieftin ). Nici o schimbare. Am vizitat cel putin trei unitati de service...si toate au gandit sa ma sfatuiasca sa inlocuiesc cutia. Daca nu ar fi costat manopera c.c.a. o mie cinci sute de lei (cat jumatate din pretul cutiei ) si daca as fi avut garantia ca respectiva este in stare buna, probabil ca as fi facut-o....Dar, ca tot romanul (putred de bogat - ghilimele ) am amanat si am amanat, pana cand, deunazi, nu am mai reusit sa folosesc deloc marsarierul. In locul sau, se cupla viteza a patra. Pentru ca doar ce trecusem de un service ( nu-l mai vizitasem pana atunci, in calitate de client, ci doar pentru una dintre masinile fostei firme la care lucrasem ) am hotarat sa intorc si sa-mi incerc norocul. I-am povestit copilului de la receptie ce si cum, i-am lasat masina si cheile...si Doamne Ajuta... Evident, ma asteptam la ce e mai rau...gen: nenea, cutia lu matale e praf... Peste jumatate de ora, copilul ma suna si-mi da verdictul. Cabluri timonerie gripate. Daca sunt de acord sa le inlocuiesc, o sa am de plata 542 lei cablurile + 275 lei manopera ( incluzand si verificarea generala a franelor, directiei, fluide etc, etc ). Cum alta varianta nu aveam, am acceptat. A doua zi, pe la orele pranzului, baiatul de la receptie ma suna si-mi comunica ca pot sa vin, sa ridic masina...Am sarit in primul taxi, mort de curiozitate. Mai oameni buni..Am zis ca nu e adevarat cand am pornit motorul si am iesit din spatiul de parcare...Nu-mi venea sa cred. Schimbam vitezele ( asa cum e normal ) cu doua degete...Parca eram intr-un joc simulator...817 lei a costat istoria asta, dar ar fi putut sa ma coste de cinci ori mai mult. Deci. Cine spune ca Opelul Agila intra greu in viteze, habar nu are despre ce vorbeste.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acum 13 ani am scris https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Este banal, cu o mana in gips si un picior la fel si tot o faci. Se curata de schimbi vitezele cu un deget.
Este banal, cu o mana in gips si un picior la fel si tot o faci. Se curata de schimbi vitezele cu un deget.
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
...Domnule draga, banalul, pentru unii, inseamna o adevarata provocare pentru altii..Beethoven, surd fiind ( ce-i drept, nu avea mana in gips ) compune sonate si cvartete...banal pentrru el. Bunica-mea cosea goblenuri complicate, in mii de puncte ( banal pentru ea ) in timp ce mie, mi se incurca ata incercand sa cos un nasture...Eu am cautat vreme de doi ani un raspuns la intrebarea " de ce se schimba greu vitezele, la Opelul meu Agila ? " Nu m-a interesat CUM se demonteaza cutia, sau timoneria, pentru ca nu ma preocupa si nu am indemanarea necesara. Am postat polologhia aia banala, cu gandul ca, cineva la fel de neinitiat ca si mine, se va dumiri si nu va arunca banii aiurea.