costiro
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2018
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Prima mea postare,dupa ce am citit "in umbra" forumul asta de ani de zile.
Nu ii mai dau de cap, si incep sa fiu disperat ca moare in mers masina cand imi e lumea mai draga, deci nu mai simt ca ma pot baza pe ea si am nevoie de masina ca de painea calda zilnic E un z18xe pe un bertone din 2001
Simptome:
Moare motorul dupa ce trece de 90 de grade dar doar cateodata - nu e ceva regula - cateodata merge bine, si cateodata stop. Cel mai "tare" a fost cand mi-a murit cand urcam podul la Vacaresti - noroc ca am avut viteza si m-a impins destul cat sa cobor.
Ventilatoarele merg amandoua dupa ce s-a oprit motorul. Nu porneste decat daca ii scot borna si i-o pun la loc. Problema a inceput sa fie din ce in ce mai frecventa.
Am schimbat termostatul (inclusiv senzorul de temperatura) + mufa senzor temperatura, aceeasi problema.
Am fost si am schimbat calculatorul (ECU) si aceeasi problema.
Verificat Engine Cooling Module (ala de sub far) e curat lacrima. Chiar si asa i-am dat cu spray de contact.
Alte cauze....nu stiu ce sa fie ca senzorul de turatie e schimbat (un Siemens VDO) bobina de inductie e schimbata (Mobiltron parca) ambele acum 2 ani cand am luat masina. Distributia schimbata acum 1,000 de km.
Din ce am citit aici sa fie probleme cu conexiunea intre ECU si ECM la vreun fir intrerupt? Daca da, stie cineva un electrician auto bun care sa verifice si sa ii faca o diagnoza de la A la Z sau ma poate ajuta cineva cu ce fire tb sa verific din ECU si ECM si sa imi zica si cum sa vad care e intrerupt? Sau ce poate sa fie?
Cod(uri) eroare:
Pe Body- Engine cooling module
163 engine coolant temperature no signal
17 no engine rpm signal lipsa semnal
La Chasis- abs + tc:
u2105 (4) - can-bus no communication wih ecm (engine control module) - not present
u2103 (4) - can-bus communication malfunction - not present
Pe ECU nu apare nimic (aparea eroare pe sonda lambda 1 dar am schimbat-o acum 2 zile).
Model: Astra G Bertone
An fabricatie: 2001
Cod motor: z18xe
Prima mea postare,dupa ce am citit "in umbra" forumul asta de ani de zile.
Nu ii mai dau de cap, si incep sa fiu disperat ca moare in mers masina cand imi e lumea mai draga, deci nu mai simt ca ma pot baza pe ea si am nevoie de masina ca de painea calda zilnic E un z18xe pe un bertone din 2001
Simptome:
Moare motorul dupa ce trece de 90 de grade dar doar cateodata - nu e ceva regula - cateodata merge bine, si cateodata stop. Cel mai "tare" a fost cand mi-a murit cand urcam podul la Vacaresti - noroc ca am avut viteza si m-a impins destul cat sa cobor.
Ventilatoarele merg amandoua dupa ce s-a oprit motorul. Nu porneste decat daca ii scot borna si i-o pun la loc. Problema a inceput sa fie din ce in ce mai frecventa.
Am schimbat termostatul (inclusiv senzorul de temperatura) + mufa senzor temperatura, aceeasi problema.
Am fost si am schimbat calculatorul (ECU) si aceeasi problema.
Verificat Engine Cooling Module (ala de sub far) e curat lacrima. Chiar si asa i-am dat cu spray de contact.
Alte cauze....nu stiu ce sa fie ca senzorul de turatie e schimbat (un Siemens VDO) bobina de inductie e schimbata (Mobiltron parca) ambele acum 2 ani cand am luat masina. Distributia schimbata acum 1,000 de km.
Din ce am citit aici sa fie probleme cu conexiunea intre ECU si ECM la vreun fir intrerupt? Daca da, stie cineva un electrician auto bun care sa verifice si sa ii faca o diagnoza de la A la Z sau ma poate ajuta cineva cu ce fire tb sa verific din ECU si ECM si sa imi zica si cum sa vad care e intrerupt? Sau ce poate sa fie?
Cod(uri) eroare:
Pe Body- Engine cooling module
163 engine coolant temperature no signal
17 no engine rpm signal lipsa semnal
La Chasis- abs + tc:
u2105 (4) - can-bus no communication wih ecm (engine control module) - not present
u2103 (4) - can-bus communication malfunction - not present
Pe ECU nu apare nimic (aparea eroare pe sonda lambda 1 dar am schimbat-o acum 2 zile).
Model: Astra G Bertone
An fabricatie: 2001
Cod motor: z18xe
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
costiro
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2018
- Mesaj Privat
Update:
Am verificat cablul de la senzorul de temperatura lichid racire pana in mufa ECU (cred ca e mufa M) si totul este ok. Ceea ce ma duce cu gandul ca eroarea pleaca de mai departe - ecu catre ecm (sau HAMC)?
@bibu - multumesc de raspuns, cautand am gasit pinii pentru mufele m si k de la ECU
Alt update, tocmai ce am venit de la cel care mi-a schimbat calculatorul, el spunea ca e de la bobina de inductie. Din ce mi-a spus bobina lucreaza la tensiune inalta si daca nu functioneaza cum trebuie "sunteaza" ECU-ul care incepe sa dea erori vechi stocate intr-o memorie ascunsa. Acum nu stiu daca e asa sau nu, poate ma lumineaza cineva. Ce mi-a recomandat e sa schimb bobina sa iau din dezmembrari una SH originala GM aka Sagem sau una noua Magneto Marelli. Avand in vedere ca una e 200 (si nu mi-o da la proba deci daca nu e bobina banii pierduti) si cealalta noua e 392 pe autokarma, nu m-as arunca.
Mai astept pareri, oricum o sa tin topic-ul updatat pana la rezolvare
Am verificat cablul de la senzorul de temperatura lichid racire pana in mufa ECU (cred ca e mufa M) si totul este ok. Ceea ce ma duce cu gandul ca eroarea pleaca de mai departe - ecu catre ecm (sau HAMC)?
@bibu - multumesc de raspuns, cautand am gasit pinii pentru mufele m si k de la ECU
Alt update, tocmai ce am venit de la cel care mi-a schimbat calculatorul, el spunea ca e de la bobina de inductie. Din ce mi-a spus bobina lucreaza la tensiune inalta si daca nu functioneaza cum trebuie "sunteaza" ECU-ul care incepe sa dea erori vechi stocate intr-o memorie ascunsa. Acum nu stiu daca e asa sau nu, poate ma lumineaza cineva. Ce mi-a recomandat e sa schimb bobina sa iau din dezmembrari una SH originala GM aka Sagem sau una noua Magneto Marelli. Avand in vedere ca una e 200 (si nu mi-o da la proba deci daca nu e bobina banii pierduti) si cealalta noua e 392 pe autokarma, nu m-as arunca.
Mai astept pareri, oricum o sa tin topic-ul updatat pana la rezolvare
Forby
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Exact aceeasi masina si aceleasi probleme am si eu.(si eu am citi toate postarile de pe forum) Am schimbat ECU, bobina, am curatat firele de masa, am tras un fir de masa suplimentar pt ECU si problema persista. Singura diferenta e ca se opreste, parca, mai rar.Enervant este ca are momente cand merge 1000 km si momente cad intr-o 100 km se opreste de doua ori, nu am rreusit sa imi dau seama ce o face sa se opreasca. Sper ca asta o sa fie ultimul topic pe tema asta si sa reusim sa gasim problema
Exact aceeasi masina si aceleasi probleme am si eu.(si eu am citi toate postarile de pe forum) Am schimbat ECU, bobina, am curatat firele de masa, am tras un fir de masa suplimentar pt ECU si problema persista. Singura diferenta e ca se opreste, parca, mai rar.Enervant este ca are momente cand merge 1000 km si momente cad intr-o 100 km se opreste de doua ori, nu am rreusit sa imi dau seama ce o face sa se opreasca. Sper ca asta o sa fie ultimul topic pe tema asta si sa reusim sa gasim problema