- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua. Poate cineva dintre colegi sa mai întâlnit cu așa ceva. Dacã vreau sã pornesc masina și bag cheia în contact...martor baterie nu mai dispare. Dupã mai multe încercãri de pornire oprire..scoatere și bãgare în contact și pornire martorul cu bateria dispare. Dacã ma puteți ajuta cu ceva informații. Vã mulțumesc.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
nu merge incarcarea atunci cind ai martorul aprins.
cind e stins merge.
ce as face eu - as verifica in primul rind incarcarea in ambele situatii, dupa vreo 15 min de functionare, cu aparatul de masura.
in cazul in care masori cu martorul aprins si nu incarca poti verifica mufele din ecu, mufele de la alternator, firele care vin pe alternator si la baterie (sa faca bine contact) si sigurantele - sa fie toate (mufe/sigurante) bine infipte in locasurile lor.
verifica cureaua de la alternator sa fie in regula.
daca pina aici totul e ok mai ramine alternatorul. dupa simptome as banui carbunii lui pe duca, ei fac contact probabil doar cind si cind, sau s-a dezlipit ceva in el.
as putea banui si contactul cu cheie, insa parerea mea e ca ala se defecteaza mai rar decit alternatorul la carbuni.
asta e babeste.
altfel ar trebui pus testerul si vazut ce erori da.
daca gasesc si o schema de meriva a iti spun mai multe.
nu merge incarcarea atunci cind ai martorul aprins.
cind e stins merge.
ce as face eu - as verifica in primul rind incarcarea in ambele situatii, dupa vreo 15 min de functionare, cu aparatul de masura.
in cazul in care masori cu martorul aprins si nu incarca poti verifica mufele din ecu, mufele de la alternator, firele care vin pe alternator si la baterie (sa faca bine contact) si sigurantele - sa fie toate (mufe/sigurante) bine infipte in locasurile lor.
verifica cureaua de la alternator sa fie in regula.
daca pina aici totul e ok mai ramine alternatorul. dupa simptome as banui carbunii lui pe duca, ei fac contact probabil doar cind si cind, sau s-a dezlipit ceva in el.
as putea banui si contactul cu cheie, insa parerea mea e ca ala se defecteaza mai rar decit alternatorul la carbuni.
asta e babeste.
altfel ar trebui pus testerul si vazut ce erori da.
daca gasesc si o schema de meriva a iti spun mai multe.
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
Tabloul cu siguranțe știu unde este. Nu știu unde se afla tabloul cu relee. Și încã ceva și nu îmi dau seama dacã ma înșel și acum dar în timpul mersul tot îmi licãrirea semnalizarea stinga dar foarte scurt aproape nesesizabil. Poate face un scurt undeva la siguranțe. Toate astea înainte sa aparã martor bateria.
- daricata13
- *
- 42 mesaje
- din 27 Dec 2012
- Meriva 2004 Z17DTH
- Cluj
daricata13
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2012
- Mesaj Privat
Am avut și eu aceași problemã la Opel Meriva 1,7 CDTI 74 Kw. De douã ori. Prima datã am schimbat releul de încãrcare în aprilie 2014 și m-a ținut aprox doi ani. În august 2016 a cedat din nou. De data aceasta am scchimbat alternatorul cu totul (lucru pe care ți-l recomand și ție). În august 2017 am pãțit la fel la un Peugeot 307 SW 1,6 benzinã și am procedat la fel; un prieten la Matiz la fel a pãțit și la fel a procedat. Pânã în momentul de fațã cele trei mașini ruleazã excelent.
Dacã poti pune un tester pe mașinã ar fi și mai bine. Dacã nu, încearcã c-un multimetru sã vezi ce voltaj ai in baterie când e motorul oprit (aprox 12,4 V) și când e motorul pornit (aprox 14,4 V).
Pe mine m-a costat undeva la 900 de lei cu totul (piesa veche la schimb pentru reducere).
Sã ne scrii ce ai rezolvat.
Dacã poti pune un tester pe mașinã ar fi și mai bine. Dacã nu, încearcã c-un multimetru sã vezi ce voltaj ai in baterie când e motorul oprit (aprox 12,4 V) și când e motorul pornit (aprox 14,4 V).
Pe mine m-a costat undeva la 900 de lei cu totul (piesa veche la schimb pentru reducere).
Sã ne scrii ce ai rezolvat.
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
Ok . Mulțumesc mult pentru informații. Spune-mi te rog unde se afla releul de încãrcare? Alternatorul l-am reparat anul trecut în varã. Mia terminat bateria. Nu mi-am dat seama la timp. Panoul de siguranțã știu unde se afla dar nu știu unde se afla tabloul cu relee la opel meriva. Sa înțeleg ca ai pus un alternator nou?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
releul de incarcare este pe alternator si de obicei este piesa comuna cu carbunii (suportul ala care tine carbunii este releul de incarcare, eu asa stiu).
ce vreau sa spun - ca sa fiu poate mai explicit - releul de incarcare NU il gasesti prin tabloul de sigurante.
scrie si tu pe google "releu de incarcare meriva - imagini" si iti faci o idee despre cum arata.
uite, ca exempu (rog a nu se considera reclama) https://www.autoatu.ro/uploa...7050566403255.jpg
de aceea ziceam de carbuni, daca sint tociti sau rupti ei nu mai fac contact cu colectorul rotorului si pot sa dea defectul de care zici.
daca-i schimbi - probabil cu tot cu releul de incarcare caci nu cred ca merge altfel - inspecteaza si starea suprafetei pe care ruleaza ei, sa nu aiba vreun defect care sa-i sparga si pe cei noi.
ce vreau sa spun - ca sa fiu poate mai explicit - releul de incarcare NU il gasesti prin tabloul de sigurante.
scrie si tu pe google "releu de incarcare meriva - imagini" si iti faci o idee despre cum arata.
uite, ca exempu (rog a nu se considera reclama) https://www.autoatu.ro/uploa...7050566403255.jpg
de aceea ziceam de carbuni, daca sint tociti sau rupti ei nu mai fac contact cu colectorul rotorului si pot sa dea defectul de care zici.
daca-i schimbi - probabil cu tot cu releul de incarcare caci nu cred ca merge altfel - inspecteaza si starea suprafetei pe care ruleaza ei, sa nu aiba vreun defect care sa-i sparga si pe cei noi.
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
- daricata13
- *
- 42 mesaje
- din 27 Dec 2012
- Meriva 2004 Z17DTH
- Cluj
daricata13
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2012
- Mesaj Privat
Și eu am vrut sã repar alternatorul, dar cei de la service mi-au spus ca nu meritã deoarece sunt foarte slabe piesele. Mi-a dat exemplu un VW Polo cãruia i-a schimbat releul de încãrcare, cand mergea motorul încãrca, dar când mașina staționa descãrca bateria (era un consumator).
Dacã nu se stinge becul încearcã sã vezi ce voltaj ai (am scris si mai sus). Dacã tot așa se manifestã trebuie schimbat alternatorul (nu reparat).
Dacã nu se stinge becul încearcã sã vezi ce voltaj ai (am scris si mai sus). Dacã tot așa se manifestã trebuie schimbat alternatorul (nu reparat).
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
14 v simplu fãrã nici un consumator nici mãcar radio. Azi am observat ceva dubios...La pornirea cind motorul este rece și martorul baterie nu se mai stinge....relantiu urca pânã la 1000 turații. Iar dacã îi dau un impuls la pedala de accelerație martorul dispare. Deci nu mai știu ce sa înțeleg? Relantiu acela nu îmi place cum urca. Mam speriat putin. Asa din senin. Sa nu fie ceva mai grav.
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua colegi. Am revenit cu noutãți despre treaba asta cu martorul și bateria. Am început cu telefoane în stinga și dreapta dupã un alternator second-hand. Prețul este de 300 lei plus montaj 200 lei ajungeam undeva la 500 lei. Dacã îl reparam pe al meu ma ajungea undeva la 700 lei dupã spusele unor mecanici. Deci mult în momentul acesta. Și atunci am recitit ce ați spus voi colegii aici pe forum și am luat la control cabluri și ce tine de baterie. A fost foarte ușor și sper sa fie doar atit. Am desfãcut bornele de la baterie....unde era un praf alb...am curãțat locul și am strâns bornele la loc. Am pornit masina și martorul cu bateria dispare în câteva momente. Se pare ca de fapt nu fãcea bine contact bornele. Vã mulțumesc pentru informații despre acest subiect.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
bine ca ai rezolvat ieftin, praful ala e o sare, maistru meu o curata cu apa, stergea bornele cu o cirpa si stringea bine suruburile.
acolo aveai contact imperfect, putea sa-ti faca probleme si la pornire, incalzirea bornelor (daca aveai) arata de obicei un contact prost, eu verific la mine din timp in timp sa nu fie bornele calde cind nu e cazul si sa nu aiba depuneri de nici un fel.
o seara buna.
acolo aveai contact imperfect, putea sa-ti faca probleme si la pornire, incalzirea bornelor (daca aveai) arata de obicei un contact prost, eu verific la mine din timp in timp sa nu fie bornele calde cind nu e cazul si sa nu aiba depuneri de nici un fel.
o seara buna.
- VIonel860
- OP
- 102 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Meriva 2005 Z17dth
- Timis
VIonel860
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat