Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
am o Vectra B Z16XE din 2001 care de 3 zile bune a inceput sa faca urat. In sarcina, si anume la acceleratii mai puternice, intrerupe o fractiune de secunda ca si cum n-ar avea benzina. Mai rau, de azi trepideaza si merge in suturi cateva secunde bune cand "o apuca"... Si uneori, nu mereu, se aprinde Check Engine intermitent (el e deja aprins datorita blindarii EGR-ului). Dupa ceva timp de mers asa incepe sa ruleze in 3 pistoane, la ralanti se zguduie toata masina si trage lent tare, sa nu mai spun de zgomotul produs, grav si ritmat (prtprtprtprtprtprt) si in sarcina se aude prrrrooooooottt (suna ca... at inteles). Cand face asa, nu mai intrerupe, e doar foarte lenta. Tin sa mentionez ca de mers merge ok, 20% mai lenta cand incepe sa mearga in 3 pistoane, dar in afara de rateuri merge fain, ajung la orice regim de turatie cu orice treapta cu sau fara martor.
Ma gandeam la bujii, pe care nu le-am schimbat niciodata de cand am luat masina (10k km am cu ea) sau la catalizator, am auzit ca s-ar infunda de la NOx avand in vedere ca nu mai am EGR ca se aude ca o toba infundata la spate.
La pseudoagrafa apare:
0400
1571
0300
Si throttle position am uitat codul
Tin sa mentionez ca aveam toate codurile astea deja stocate inainte sa apara problema...
As scapa cu bujiile?
Ultima modificare făcută de Sh4rX la Lun 03 Aug, 2015 12:39 pm, modificat de 2 ori în total
am o Vectra B Z16XE din 2001 care de 3 zile bune a inceput sa faca urat. In sarcina, si anume la acceleratii mai puternice, intrerupe o fractiune de secunda ca si cum n-ar avea benzina. Mai rau, de azi trepideaza si merge in suturi cateva secunde bune cand "o apuca"... Si uneori, nu mereu, se aprinde Check Engine intermitent (el e deja aprins datorita blindarii EGR-ului). Dupa ceva timp de mers asa incepe sa ruleze in 3 pistoane, la ralanti se zguduie toata masina si trage lent tare, sa nu mai spun de zgomotul produs, grav si ritmat (prtprtprtprtprtprt) si in sarcina se aude prrrrooooooottt (suna ca... at inteles). Cand face asa, nu mai intrerupe, e doar foarte lenta. Tin sa mentionez ca de mers merge ok, 20% mai lenta cand incepe sa mearga in 3 pistoane, dar in afara de rateuri merge fain, ajung la orice regim de turatie cu orice treapta cu sau fara martor.
Ma gandeam la bujii, pe care nu le-am schimbat niciodata de cand am luat masina (10k km am cu ea) sau la catalizator, am auzit ca s-ar infunda de la NOx avand in vedere ca nu mai am EGR ca se aude ca o toba infundata la spate.
La pseudoagrafa apare:
0400
1571
0300
Si throttle position am uitat codul
Tin sa mentionez ca aveam toate codurile astea deja stocate inainte sa apara problema...
As scapa cu bujiile?
Ultima modificare făcută de Sh4rX la Lun 03 Aug, 2015 12:39 pm, modificat de 2 ori în total
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
pixeljoy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2015
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- Alecs Adrian
- *
- 32 mesaje
- din 05 Nov 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Prahova
Alecs Adrian
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salutare baieti! Bine v-am gasit pe forum! Sunt un proaspat posesorde Opel Astra G, 1.6 16v, Z16XE.
Nu stiu unde as putea scrie sau daca ar trebui sa mai deschid inca un topic.
De cand am luat masina am ceva probleme cu ea. Problema se manifesta astfel: martorul check engine sta aprins. Are o usoara intrerupere, nu se accelereaza si miroase a benzina nearsa. Am fost cu masina la tester, am schimbat ECU, ce-i drept cu unul de pe o Zafira. Bineinteles ca s-a facut imperecherea cu imobilizatorul, reprogramare etc. Ideea este ca daca opresc motorul, stau 2-3min, i-l pornesc,merge frumos pana intr-un punct cand iar apare trepidatia si mirosul de benzina.
Va rog mult sa-mi spuneti ce s-ar putea intampla pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac
Nu stiu unde as putea scrie sau daca ar trebui sa mai deschid inca un topic.
De cand am luat masina am ceva probleme cu ea. Problema se manifesta astfel: martorul check engine sta aprins. Are o usoara intrerupere, nu se accelereaza si miroase a benzina nearsa. Am fost cu masina la tester, am schimbat ECU, ce-i drept cu unul de pe o Zafira. Bineinteles ca s-a facut imperecherea cu imobilizatorul, reprogramare etc. Ideea este ca daca opresc motorul, stau 2-3min, i-l pornesc,merge frumos pana intr-un punct cand iar apare trepidatia si mirosul de benzina.
Va rog mult sa-mi spuneti ce s-ar putea intampla pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac
Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Verifica aprinderea, bujii->fise->bobina. Ce erori apar? Încearcã metoda agrafa sau pseudoagrafa sa nu mai dai bani pe diagnoza si zi-ne codurile. Eu am rezolvat definitiv orice problema prin urmãtoarele: schimbat bujii, curãțat clapeta de acceleratie, EGR, galeria de admisie si evacuare. Mașina acum efectiv zboarã. Problema in sine de mers in 3, întreruperi etc era provocatã de bujia numãrul 4 (de asta rateu pe cilindrul 4 la mine) arsa, nu dãdea scânteie decât odatã din 4-5 încercãri si foarte micã. Succes!
dr0202
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2018
- Mesaj Privat
Sal., am o problema asemãnãtoare pe Opel Astra j 16, 16v, benzina,2013. De 3 zile motorul nu funcționeazã în parametrii optimi " are tendința de a se opri în staționare și mai acc in mers la turații mai mari 2000-3000, problema se amplificã in momentul pornirii aerului condiționat , mai nou astãzi a apãrut pe bord Check Engine intermitent" . Cineva mi-a recomandat schimbarea bobinei de inducție și a bujiilor ( am achiziționat bobina de inducție Bremi și bujii Bosch pe care bineînțeles le-am montat ). Astãzi am verificat bujiile și cele 3 cum stai in fata motorului de la stânga la dreapta erau "afumate", motiv pentru care le-am pus din nou pe cele vechi ( GM),care in momentul schimbãrii erau curate. Simptomele fiind aceleași. Rog f,rumos dacã ați mai avut exp de acest gen sã-mi spuneți, poate rezolv situația. Mulțumesc, anticipat pentru rãspuns.
dr0202
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2018
- Mesaj Privat