Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Simptome: buna ziua, daca ma poate ajuta cineva cu o sugestie, in luna ianuarie am lovit un caine si am spart radiatorul, a pierdut tot antigelul, s-a supraincalzit motorul si am ars garnitura de chiulasa. Schimbat radiator, facut chiulasa, schimbat garnitura, masina a mers bine, De cand s-a incalzit afara, cum trec de 120kmh acul la temperatura creste spre 100, electroventilatorul porneste fara probleme. Am fost la baietii care au facut reparatia si au sesizat o problema.Temperatura pe diagnoza este 97grade, temperatura antigelului in motor este 50grade. Au schimbat senzorul de temperatura dar la fel. Consuma si multa benzina acum. Vreun sfat, vreo idee ce ar putea fi? De ce e o temperatura fizica si alta electronica?

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
temperatura antigelului cum si unde a fost masurata?
in cateba minute de functionare temperatura ar trebui sa depaseasca cu mult 50 grade
vine llichid de racire prin furtunasul la rezervor?
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Temperatura a fost masurata in doua moduri, cu diagnoza si cu termometrul in vas. Cand pe diagnoza apa are 98 grade si porneste electroventilatorul, in vas apa are 50grade. Masina are pompa de apa noua,termostat nou, face circuit.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu inteleg de ce crezi ca ai o problema !
Temperatura apei ajunge la 98, porneste ventilatorul, scade la 93. E ceva normal in perioada mai-octombrie.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Temperatura nu se masoara in vas.
De ce crezi ca senzorul temperatura antigel este inainte de termostat?

Pune o poza cu ceasul din bord cad ajunge la 100 grade, pe la 92 trebuie sa stea.
Daca creste mai mult spre 100 pe traseu de racire posibil sa fie ceva.
Trebuie urmarit...Termostatul, ventilatorul cand porneste.... Traseul de racire.

Si la 120km/h cam ce consum vrei sa ai.
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
problema pleaca de la start, la pornirea la rece pe diagnoza arata ca antigelul are 50grade. La 98 grade cand pleaca ventilatorul n-ai putea sa tii mana pe chiulasa si in zona termostatului. Masurata temperatura pe chiulasa si pe permostat cu termometru cu laser are 50grade. Masina neincalzindu se mai mult merge in regim de soc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ai o problema pe citirea temperaturi motorului(senzor,instalatie,ECM)...
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
asa zic si eu, daca imi poate recomanda cineva un electronist priceput, multumesc anticipat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De verificat izolatia de la sonda temperatura, trece pe la capac culbutori si se freaca.
Pompa de apa mai are palete ?
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Cu temperatura am rezolvat(multumesc dancuciureanu), firele de la sonda erau praf, acum am dat de o alta problema, ventilatoarele pornesc amandoua de cum bag cheia in contact. Aerul conditionat functioneaza, nu am alte erori pe diagnoza. Ce ar putea fi?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Diagnoza pe calculatorul ce controleaza racirea motor si AC...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Astra G Z16XE nu are HACM pentru ventilatoare desi au fost si unele 'curiozitati'.
Foloseste relee si rezistente.
Daca la tine pornesc ventilatoarele atunci ECU nu vede senzor temperatura motor si pentru protectie motor porneste racirea, decat sa fiarba mai bine sa crape de frig.
Pune senzorul tau vechi ca sigur este bun si vezi contacte.
Pe tester vezi multe dar saracul mecanicos cu doi neuroni vrea sa-i spuna si ce sa faca, greu tare la ei...
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Bun, masina are modul control racire motor la aripa stanga. A venit un ,,mecanic" saptamana trecuta cu un alt modul, alt cod(dar tot de motor Z16XE). Pana la acest episod, ventilatoarele porneau doar cand erau comandate de temperatura motorului. Sesizind problema cu diferenta de temperatura sa zis ca e clar din modulul de racire motor. L-a pus pe masina(din pacate cu motorul pornit), pe cel cu alt cod si au pornit ventilatoarele instantaneu. Apoi l-a repus in mufe pe cel al masinii si de atunci cum pun contactul pleaca pe treapta 1, cand porneste motorul pleaca treapta 2.
Am facut astazi test cu OPCOM pe modulul racire motor si AC si totul e ok nu am coduri memorate. AC-ul functioneaza.
Am schimbat 3 senzori de temperatura al masinii, unul SWAG si inca unul GM si tot asa face.


Ultima modificare făcută de silviun la Joi 17 Mai, 2018 1:54 pm, modificat de 2 ori în total
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De curiozitate,sa se citeasca temperatura vazuta in ECM si apoi temperatura motorului vazuta in HACM...,posibil sa nu fie vazuta in ultimul!
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
revin cu informatii noi, temperatura vazuta in ECM 40grade, temperatura in HACM 70grade, de la 70grade in sus temperaturile coincid.
  • silviun

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2018

  • Mesaj Privat
o alta informatie pe care o pot da, am scos mufele de la ECM si ventilatoarele tot pornesc cum pun contactul
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR