rli2010
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
gabi12you
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2011
- Mesaj Privat
rli2010
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
odo
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Dambovita
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
Multumesc foarte mult!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,021 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,021
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
PS
Te-aș recomanda, la niște apropiați, acolo, pe la țara lu' Lizzie(Her Majesty)...ar avea, uneori nevoia unui "maistor" de primã-mânã, sã nu stea la plua beef-eater-ilor...dacã nu inoportunez, dã-mi un PM/MP...Altfel, s-auzim de bine, God bless!
- Ghera George
- *
- 10 mesaje
- din 27 Mai 2017
- Zafira 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Ghera George
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2017
- Mesaj Privat
La Z16XEP am și eu problema cu vacuumul prezent in capacul d la culbutori! Am demontat capacul și am constatat cã membrana era buna, dar s-au rupt clemele c țineau capacul membranei si astfel am montat capac nou + curãțat clapeta accelerație !
și c s vad : s-a accentuat vacuumul și dp c we încãlzește motorul a aparut un șuierat c provine d la capacul nou !
Menționez faptul cã nu aveam problema consumului d ulei înainte, aprox 1l la 13000km ! Acum dp un drum d 600km am completat cu 1l !
Nu mai vorbesc d consum mãrit : 1.2-1.4 aratã instanțele la relanti!
In urma operațiilor enumerate a început s porneascã greu, parca nu mai are pesiune benzina !
- Ghera George
- *
- 10 mesaje
- din 27 Mai 2017
- Zafira 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Ghera George
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2017
- Mesaj Privat
Salut
La Z16XEP am și eu problema cu vacuumul prezent in capacul d la culbutori! Am demontat capacul și am constatat cã membrana era buna, dar s-au rupt clemele c țineau capacul membranei si astfel am montat capac nou + curãțat clapeta accelerație !
și c s vad : s-a accentuat vacuumul și a aparut un șuierat !
Acum dp un drum d 600km am completat cu 1l Sad Menționez faptul cã nu aveam problema consumului d ulei înainte, aprox 1l la 13000km !
La tine a dispãrut problema doar schimbandu-i capacul ?
In urma operator enumerate mi-a crescut și consumul : la relanti îmi aratã 1,2-1,4l
Țin s precizez faptul cã pornirea este greoaie acum, d parca nu are benzina presiune !
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
https://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Cine nu stie engleza suficient, exista Google translate...
- Ghera George
- *
- 10 mesaje
- din 27 Mai 2017
- Zafira 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Ghera George
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2017
- Mesaj Privat
La mine nu valva PCV este defecta! Doar am desfacut-o și era intacta ! Am montat alt capac nou și s-a agravat vacuumul + cã îmi mãnâncã și ulei acum! Cred cã mai degrabã clapeta d accelerație s-a decalibrat cumva , pt cã este prea mare vacuumul in capacul culbutorilor!
Ar mai fi o posibilitate s fie capacul defect din fabrica ?
- Ghera George
- *
- 10 mesaje
- din 27 Mai 2017
- Zafira 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Ghera George
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2017
- Mesaj Privat
https://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Cine nu stie engleza suficient, exista Google translate...
Salut
La mine nu valva PCV este defecta! Doar am desfacut-o și era intacta ! Am montat alt capac nou și s-a agravat vacuumul + cã îmi mãnâncã și ulei acum! Cred cã mai degrabã clapeta d accelerație s-a decalibrat cumva , pt cã este prea mare vacuumul in capacul culbutorilor!
Ar mai fi o posibilitate s fie capacul defect din fabrica ?
- ACiutureanu
- *
- 6 mesaje
- din 18 Jun 2020
ACiutureanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2020
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,466 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,466
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Astia din west in cel mai bun caz il schimba la 15k, multi la 30k sau 50k. Vand pe urma cadavrele fata mare cu motorshaden la fraierii din est.

Uite ulei schimbat in romanica, benzinar, un an, reprezentanta, la o zi si maxim 15km.
La altii am gasit ulei negru taciune, filtru deformat bucati plecate din el, sedinta cu mecanicii lui...de cartier sau cunostinte, clar nu au schimbat nimic.
Buson ulei inlocuit? Nici vorba, macar garnitura...strans mioritic si gata.
- Florin Barbulescu
- *
- 1 mesaje
- din 25 Jan 2018
- Astra 2004 Z16XEP
- Arges
Florin Barbulescu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2018
- Mesaj Privat
Z16 XEP, Astra H, a 10-a 2004.
Masina luata in 2014, din Ger, cu 147000 (nu cred ca erau reali ) si a fost folosita aici in Ro de fratemiu. Facuta distributie, revizii numai la 8-9 mii, maxim si rar la 10 mii plus tot ce s-a recomandat la ea de catre mecanic sau service, atat dupa achizitie cat si in timp.
Pana in aceasta primavara, adica vreo 7 ani, cred ca s-a pus in ea numai 10w40, Mobil, la recomandarea la fel, a mecanicului sau service-ului( consuma in jur de 1 litru la schimb).
Masina acum am luat-o eu pentru naveta. A mers si merge impecabil pana in primavara asta cand se tot ineca si aparea eroarea pentru amestec sarac.
Gurile experte tot ziceau: schimbi sondele, catalizatorul, schimba egr ul, etc.
Am facut in aprilie distributia si revizia, am pus 5w40 in ea (Valvoline), mi-a resetat-o din tester si evident ca la fiecare cateva zile dupa resetare sau la maxim o saptamana aveam “check engine- amestec sarac” si usoare smuciri.
Masoara presiune in rampa( apropo, pompa de benzina schimbata tot in primavara cand nu pornea decat cu spray si de fapt a fost senzorul de turatie dar am dat 8 milioane pe pompa bosch) si era ok…
Apuca-te si citeste si dupa ce m-am lamurit de la “simpla” alegere a uleiului, am gasit aici pe forum povestea in care se curata admisia. Dupa cateva luni, mai exact in august, am gasit pe cineva dispus sa o dea jos si sa o curatam impreuna. Canalele egr erau pline de pamant efectiv iar in admisie ceva ulei amestecat cu combustibil dar nu de speriat.
Curata, resetata si cred ca e o luna de cand nu mai am eroarea. S-a simtit si la consum si la pedala. Masina de cand e in Ro a mers numai cu 98 sau 100, Rompetrol si Omv, rar 95.
Revenind la problema actuala, dupa schimbarea distributiei si trecerea la 5w40, consuma ulei. In 7 mii de km vreo 2 litri si ceva.
Afland tot aici de vestita supapa pcv, am cumparat-o ieri( sper sa fie originala, era sigilata si pare a fi de GM) plus garnitura capac culbutori, Victor Reinz.
La sfatul( sfat citit aici) lui @dancuciureanu cel mai bine e sa incep cu un test de compresie si verificarea unor scurgeri ce cred ca le am pe sub ea si care par a fi de ulei si abia apoi voi schimba supapa si garnitura capacului plus revizie.
Intrebarile sunt:
1- care sunt parametrii “buni” si “rai” pentru rezultatul testului de compresie?
2- masina facand putin vacuum cand scot capacul de la ulei sau joja, trebuie eliminata varianta supapei si garniturii de la capacul culbutor plus scurgerile si apoi facut testul?
- ney
- ****
- 1,110 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,110
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Intradevar in capacul motorului( chiulasei) se afla epuratorul sau mai nou supapa pcv care separa gazele de ulei de uleiul lichid
Aceasta cand se sparge ,uleiul este aspirat in admisie
Orice motor trebuie sa respire ,altfel presiunea formata in el duce la aruncarea unor simeringuri ,garnituri afara sau sa treaca in camera de ardere prin admisie, pe langa segmenti,etc
Pcv pozitive crankcase ventilation are o importanta majora
La cele vechi,,Dacia avea un furtun cu o duza in el care absorbea gazele de ulei in carburatie si cand se infunda cu spuma de ulei mai ales iarna mergea neregulat si arunca joja afara
Deci daca valva este prinsa in capac (turnata) trebuie schimbat capacul sau pus una externa
Articol de pe net
https://www.autokappa.ro/blo...-trebuie-sa-stii/