Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Reglarea se face simplu, manual, apropiind/departand sabotii din rotita si proband cu butucul,
sau/si se monteaza butucul si se calca frana in mod repetat - in ambele situatii: frana de mana neactionata.
Recomand polizarea cu un biax sau o piatra cu coada montata pe bormasina sau polidisc a buzei
exterioare santului de uzura - va fi mai usor de intervenit ulterior.
In alta ordine de idei se poate face si upgrade la franele spate trecand de la diametrul 180mm la 200 mm,
(dezmembrari - agilele de dupa 2004) evident schimband si platoul, totul potrivindu-se perfect pe puntea
veche (mai putin cablurile de frana de mana) - sanse mari sa fie gasite mult mai ieftin, in stare f. buna, calitate
de fabrica decat achizitionand butuc, rulment, prezoane - iar eficacitatea franarii are mult de castigat.

Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare , azi fac un update , am postat in Suspensie spate Agila
o problema ce aparuse cand am schimbat amortizoarele si am curatat sistemul de franare spate , dupa terminarea lucrari , imi aparuse un scartait / scrancet , in momentul cand franam la viteza mica , masina se ridica putin de spate si cand se lasa scoatea acel sunet , rezolvarea a venit prin schimbarea sabotilor , am luat de la firma Bosh , acum acel sunet a disparut complet , saboti vechi erau tociti inegal , intre 0,5-2 mm , cei noi nu i-am masurat , dar au cam 3,5-4mm grosime fara partea metalica ,odata cu schimbarea sabotilor , am curatat cu peria de sarma rugina , cu flexul si cu o piatra de polizor am pilit buza care se formeaza pe marginea tamburului si am dat vopsit exteriorul , cu vopsea Oskar direct pe rugina , iar in interior cu spray negru

Multumesc de sustinere si sfaturi , inclusiv tuturor care impartasesc experientele lor
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare , am o mica problema , anul trecut am schimbat saboti frana , curatat tot asnamblul etc , azi am fost sa fac ITP-ul si mia zis ca franele pe spate sunt slabe si nu tin bine , sa zic ca am vazut pe afisazul ala ceva de zicea 15% , daca am vazut bine , de tinut tin aproximativ egal , dar slab , abea cu frana de mana trasa a facuto sa scoata un scor mai bun... bla bla .. care ar fi problema , Tamburi sau pistoanele , anu trecut doar le-am curatat , nu le-am masurat atunci ca se facuse noapte .. doar am polizat buza aia , pareri ceva , multumesc
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandesc la:

- butucii de frana f. uzati;
- sabotii contaminati cu vaselina;
- ajustajul automat al sabotilor nu functioneaza;

Nu stiu procedura lor de verificat franele, insa stiu ca trebuie sa
existe si ceva incarcatura pt. a mari eficienta franelor spate.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Merci PL500 pt raspuns , am sa cumpar tamburi noi si am sa-i schimb , atasej doua fotografi , imi cer scuze de calitatea precara , sunt facute dupa camera de pe masina si geamul era murdar exact in dreptul camerei , in a doua poza a tras usor si frana de mana si le-a ridicat pana la 70% , am gresit cand am zis prima oara 15% , era de fapt 45-55% , dupa ce am sa schimb tamburi , o sa ma mai duc odata la el sa vad daca se schimba ceva , dar o sa mai dureze asta deocamdata poate saptamana viitoare , ce pot folosi pe tamburi si saboti ca degresant in caz ca sunt urme de vasilina ceva , o fi sarit de pe angrenaje pe care le-am uns
Avand in vedere ca nu am ABS , de care ar trebui sa iau ?
acum , alta cheltuiala , alta distractie , mai trebuie sa iau si rulmenti noi banuiesc ...
recomandari ceva de marca pt produse , multam fain

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Intai ar trebui verificati cei vechi, achizitia unora noi fiind destul de costisitoare
(tamburi+prezoane+rulmenti).
Daca ajutata cu frana de mana s-a realizat o franare mai buna, poate ar trebui
verificat ajustajul sabotilor si de facut o aerisire corecta.
  • PaulH

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu tamburii pe spate cu prezoane si rulmenti noi (pe cei vechi nu mai aveam frana de mana, nu se mai reglau sabotii deloc). Nu am mai pus si inelele de ABS. E normal sa se aprinda martorul (P) dupa 100m de mers? Mentionez ca sistemul ABS nu mai functiona demult, eroare la un senzor, am scos becul (ABS) din bord. In rest lichidul de frana este la nivel, acum franeaza ca o masina noua. Oare se poate dezactiva de undeva sistemul ABS?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din tester dar mai bine cumparai tamburi cu inel abs.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
PaulH a scris:Am schimbat si eu tamburii pe spate cu prezoane si rulmenti noi (pe cei vechi nu mai aveam frana de mana, nu se mai reglau sabotii deloc). Nu am mai pus si inelele de ABS. E normal sa se aprinda martorul (P) dupa 100m de mers? Mentionez ca sistemul ABS nu mai functiona demult, eroare la un senzor, am scos becul (ABS) din bord. In rest lichidul de frana este la nivel, acum franeaza ca o masina noua. Oare se poate dezactiva de undeva sistemul ABS?
mare greseala , daca aveam ABS pe masina , as fi cheltuit oricat sa fie functional , te bucuri ca franeaza , stai sa vezi cand te duci sanie , nu ai idee cat de bine este sa ai ABS functional pe masina
  • PaulH

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Probabil. Dar eu m-am obisnuit mai bine fara ABS.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
PaulH , vezi pe la un amic ceva , o masina cu ABS , cere sa faci un mic test , sa franezi , sa vezi cum lucreaza si ce inseamna , ABS-ul reduce drastic distanta de franare , de ex la o viteza de 50km/h fara ABS franezi in 5-10 m (sanie) , cu ABS distanta este de maxim 2-4 m dipinde si de cat de bune sunt cauciucurile , tipul de asfalt , ud-uscat (momontan merg cu un citroen de la munca , ma surprinde cat de util este ABS-ul)
(tot ce am scris poate avea variati , daca cineva are ceva de adaugat , nu ma supar )
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR