Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • stoica.viorel

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Simptome:
Salutare
Sunt nou pe forum si recent mi.am achizitionat un opel astra h 1.6 benzina.
Am intampinat urmatoarele probleme.
Undeva la 1800-1900 rpm masina se inneaca, in special in vitezele inferioare.
O alta problema, daca pot spune asta, este referitoare la lichidul de racire.
Cand sunt prins in trafic acesta indica pe CB si 100 grade.
A mai patit cineva asta?
Multumeac anticipat
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z16XEP
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am dat mai jos Copy/Paste la un alt mesaj al meu .... ceva foarte asemanator cu ce patesti tu.

"Am un Opel Astra H, motor Z16XEP (1.6 benzina, 105CP).
Am observat ca in timp ce mergeam prin oras, temperatura exterioara aprox 26 gr Celsius (semafoare, coloana) temperatura la antigel a atins 102 ... 108 gr Celsius. A doua zi dimineata (afara erau 15 gr Celsius) am facut un drum de aprox 20 Km (in exterior nu in oras) si temperatura nu a depasit 90 de gr Celsius, deci termostatul presupun ca lucreaza normal.
Temperatura de 102 ... 108 gr poate fi datorita faptului ca nu porneste electroventilatorul, sau este o temperatura normala pentru acest tip de motor?
Ventilatorul nu este blocat (l-am invartit usor cu mana), dar banuiesc ca: fie nu primeste comanda de pornire fie este ars motorul. Aceste defecte se pot vedea pron Opcom sau Tech2, sau cum se poate afla sigur care este problema?
Multumesc anticipat pt raspunsuri. "
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Legat de apã, verificã electroventilatorul de rãcire. Posibil sã nu funcționeze treapta 1.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
La 105 grade deschide termostatul complet. La 113 grade porneste ventilatorul.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Este normal.
Stai relaxat, daca stai pe loc o sa vezi ca ajunge si la 112 grade.
Ti-a raspuns Georgius ce si cum.
Dai un search in forum si o sa gasesti multe intrebari pe tema asta, si deasemenea foarte multe raspunsuri.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Acidutzu a scris:

"Am un Opel Astra H, motor Z16XEP (1.6 benzina, 105CP).
Am observat ca in timp ce mergeam prin oras, temperatura exterioara aprox 26 gr Celsius (semafoare, coloana) temperatura la antigel a atins 102 ... 108 gr Celsius. A doua zi dimineata (afara erau 15 gr Celsius) am facut un drum de aprox 20 Km (in exterior nu in oras) si temperatura nu a depasit 90 de gr Celsius, deci termostatul presupun ca lucreaza normal.
Termostatul la acest motor nu este unul obisnuit...,este supravegheat de calculatorul motorului! La sarcini mici,functioneaza clasic(105 grade),la sarcini mari functioneaza asistat si comandat de calculator si va deschide la 90 gradeC...
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pt raspunsuri.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Eu am reușit sa fierb motorul Smile un lucru e clar, la niște ani trebuiesc înlocuite conductele și oringurile. Eram în trafic, bara la bara efectiv nu aveam unde sa trag dreapta. A cedat capacul vasului de expansiune și a ieșit apa foarte repede. Vedeam temperatura în meniul ascuns dar degeaba. La 117 a ajuns când am reușit sa trag dreapta dar a fost prea târziu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu a patit nimic motorul, schimbi conductele sparte alte cele si gata.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nea dan. A pãțit. îți dai seama ca am fost extaziat. Am rectificat chiuloasa ieri la Tg Jiu. Acum e gata funcționalã. Oricum ceva sa întâmplat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai facut numai plan hai ca mai merge, daca ai facut si rectificare supape si scaun ai dat de dracu. Tachetii nu sunt hidrauli ci cu pastle si nu mai ai jocul la supape in veci. Se poate rezolva dar bani si munca.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Doar plan. O zecime ca era o puțin ovalizata. De aspectele astea știam și...... Nu avea rost. Am încercat clasic dacã închid sau nu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba si prezoane chiulasa, un set de Victor Reinz e cam 100lei
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Am pus elring. Ieri am strâns la 25nm dupãia de 3 ori la 90* iar ultima la 45*. Exact cum scria pe garnitura. Și toate astea într-un interval considerabil de timp. Oricum dragi colegi munca de mecanic auto este o munca murdara. Eu sunt economist, am lucrat singur la mașinã, am mâinile groaznic de murdare și pline de zgârieturi. Așadar apreciați munca asta, ca nu e vorba doar, dic doar câteva șuruburi. La demontare este cel mai greu, și credeți-mã e multa munca la demontare, curãțarea iarãși este grea, trebuie sa fie totul luna ca deh, dupãia te miri ca pușcã garnitura și nu ști de ce. Si încã un sfat. Șuruburi, șuruburi noi, nu va culcați pe urechea ca las ca merg tot alea.
  • catallin91

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Salut. Am și eu o Vectra c 1.8 z18xer și am urmãtoarea problema.

Pânã la 100-104 grade funcționeazã normal dupã 104 grade incepe sa îmi bage prea mult antigel in vasul de expansiune. La 108 grade pornește termocupla dar se învârte foarte încet. Ajunge apa și la 110-110 grade și tot încet se învârte , iar daca merg cu ea așa începe sã îmi arunce antigelul afarã din vasul de expansiune.
Menționez cã termostatul deschide normal
Care sa fie problema?
  • NG5599

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Salut.
Am un Opel Astra H 1.4 benzina(2007) cand mașinã e la drum lung temperatura e ok, cum stã pe loc se ridicã pânã la 106 și deja pornește ventilatorul și se coboarã, dar la 100 îmi aruncã lichidul de rãcire. Ce pot face in cazul dat?
Mulțumesc.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
e tare la apasare furtunul de la intrare antigel in radiator?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR