- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare
Sunt posesorul unei Vectra A 1992 motor 1.8i si sunt putin cam speriat de consumul meu,urban 15% iar exterior 10-11%
Daca folosesc mai mult ambreiajul(il calc mai des papa mai multa benzina ?..am un obicei ca atunci cand franez sa calc si ambreiajul).
Treptele de viteza le schimb intotneauna cand ajung cam in 1500-2000rpm..e bine sau e rau am vazut o discutie in care se vorbea ca se schimba pe la 3000-3500 de rotatii daca schimb viteza cand is mai multe rotatii consuma mai putin ?
Sunt disperat..ce sa fac ca sa consume mai putin ?
Am mai citit pe acest forum ca, temperatura apei trebuie sa creasca 80-90 grade, la mine rar cand creste numai cand turez motorul tare in rest tot timpul e la 0 a mai crescut dar numai atunci cand am facut drumuri mai lungi dar nu cine stie ce.
Va multumesc, astept sfaturile dumnevoastra
PS: Motorul e C18NZ si are 185 000km
Sunt posesorul unei Vectra A 1992 motor 1.8i si sunt putin cam speriat de consumul meu,urban 15% iar exterior 10-11%
Daca folosesc mai mult ambreiajul(il calc mai des papa mai multa benzina ?..am un obicei ca atunci cand franez sa calc si ambreiajul).
Treptele de viteza le schimb intotneauna cand ajung cam in 1500-2000rpm..e bine sau e rau am vazut o discutie in care se vorbea ca se schimba pe la 3000-3500 de rotatii daca schimb viteza cand is mai multe rotatii consuma mai putin ?
Sunt disperat..ce sa fac ca sa consume mai putin ?
Am mai citit pe acest forum ca, temperatura apei trebuie sa creasca 80-90 grade, la mine rar cand creste numai cand turez motorul tare in rest tot timpul e la 0 a mai crescut dar numai atunci cand am facut drumuri mai lungi dar nu cine stie ce.
Va multumesc, astept sfaturile dumnevoastra
PS: Motorul e C18NZ si are 185 000km
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Schimbi cand ajungi in 1500-2000? Adica in general mergi cam cu 1200-1500 de ture? Si cand retrogadezi, pe la 800-1000RPM? Pai cred ca e plina de benzina evacuarea. Nici nu e de mirare ca nu ti se incalzeste motorul, nici nu are cand. Incearca sa o tii macar intre 2000 si 3000, iar din cand in cand mai da-i si ceva mai mult, sa se mai curete un pic evacuarea. Ca remediu imediat, iesi la drum lung si incearca sa mergi cu 4000RPM vreo doua ore. In plus, ar fi bine sa faci si o verificare termostat, s-ar putea sa stea deschis tot timpul, explicand astfel consumul ridicat.
Cred ca asta intra mai degraba la topicul de "probleme tehnice" decat la "cat consuma masina ta"
Cred ca asta intra mai degraba la topicul de "probleme tehnice" decat la "cat consuma masina ta"
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Evacuarea e partea din masina care e responsabila cu eliminarea gazelor eliminate din ardere. Se curata asa cum am zis, prin conducerea la viteza mare cateva ore bune. Cat despre termostat, iti recomand un service, nu cred ca nivelul tau de cunostine te-ar ajuta sa rezolvi singur aceasta problema. O alta modalitate ar fi sa ajungi la o intalnire ClubOpel, daca ai norocul sa fii intr-un oras in care se organizeaza asa ceva.
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Evacuarea e partea din masina care e responsabila cu eliminarea gazelor eliminate din ardere. Se curata asa cum am zis, prin conducerea la viteza mare cateva ore bune. Cat despre termostat, iti recomand un service, nu cred ca nivelul tau de cunostine te-ar ajuta sa rezolvi singur aceasta problema. O alta modalitate ar fi sa ajungi la o intalnire ClubOpel, daca ai norocul sa fii intr-un oras in care se organizeaza asa ceva.
ok,ok am inteles ...toba e schimbata acum circa o luna e nou noutza...o sa ma uit sa vad cand au loc intalnirile la Iasi , si voi veni si eu
Multumesc inca odata
Bafta
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
stefanLCS
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 2.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
la 185k un c18nz e inca in mintile lui, probabil are vro 385k [ a mea are 188k dar bineinteles ca nu cred ca are atat ]
intai pune masina pe tester si daca nu are nimic schimba stilu' de condus, eu am acelasi motor si la cealalta vectra la fel si cel mai bine e [ la consum ma refer ] sa schimbi la cel putin 2500rpm si la mers constant prin oras sa nu o ti in 1000 rpm
cum ai facut consumul de ti-a iesit 15%
intai pune masina pe tester si daca nu are nimic schimba stilu' de condus, eu am acelasi motor si la cealalta vectra la fel si cel mai bine e [ la consum ma refer ] sa schimbi la cel putin 2500rpm si la mers constant prin oras sa nu o ti in 1000 rpm
cum ai facut consumul de ti-a iesit 15%
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
stefanLCS a scris:1.motorul se incalzeste si daca sta la relanti nu trebuie neaparat sa il turezi sa se incalzeasca
2.daca nu se incalzeste mai deloc inseamna ca e termostatul dus
3.daca motorul merge rece tot timpul e normal sa consume mult mai mult
2.daca nu se incalzeste mai deloc inseamna ca e termostatul dus
3.daca motorul merge rece tot timpul e normal sa consume mult mai mult
Multumesc pentu cei care mi-au raspuns la topic
Motorul cand e cald consuma mai putin decat daca e rece ?
Motorul se incazeste(am pus mana pe el si frigea dupa vre-o 25km) dar acul de la apa se ridica doar foarte putina cand nu turez motorul, iar daca il turez( o medie 2500rmp) apa ajunge pana aproape de 90grade.
am mers cu motorul turat mai mult dar daca depaseste 3000 turatii se aude ca la formula 1 (parca mie mila cand il forjez asa de tare).
Daca mentin o turatie de 2000rpm nu e bun ? eu pana acum cand ajungea in maxim 2000rpm schimbam viteza si turatile scadeau in jur de 1000...oare de asta imi consuma asa de mult ?am inteles ca atunci papa cea mai multa benzina.
Poate cineva sa-mi explice ce se intampla atunci cand calc ambreiajul ?e posibil ca din cauza asta sa imi consume mai mult ? dupa cum ziceam am proasta obisnuinta de a apasa ambreiajul inainte de a frana..chiar daca am viteza mare
E posibil sa nu-mi arate corect turatiile motorului ?
Va multumesc
PS:Sunt incepator
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
Daca ai calcat ambreiajul ai "deconectat" motorul de cutie, si de transmisie.. cu alte cuvinte motorul merge la relanti. Deci nu vad de ce ar consuma mai mult in acele momente pt ca turatia e scazuta. Apoi la 1000+ ture motorul e cam subturat si se uzeaza prematur. Ai putea verifica daca ai returul infundat, si benzina care nu e injectata sa nu se mai intoarca in rezervor.
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Xperiment a scris:Daca ai calcat ambreiajul ai "deconectat" motorul de cutie, si de transmisie.. cu alte cuvinte motorul merge la relanti. Deci nu vad de ce ar consuma mai mult in acele momente pt ca turatia e scazuta. Apoi la 1000+ ture motorul e cam subturat si se uzeaza prematur. Ai putea verifica daca ai returul infundat, si benzina care nu e injectata sa nu se mai intoarca in rezervor.
merci
Niste poze cu returu' si niste informatii practice cum ash putea sa il verific si unde se afla imi poti da ?
Ce ar mai fi de verificat ?
Am ajuns la concluzia ca stilu de condus e toata vina..trebuie schimbat ca altfel e jale cu bugetu meu .Dar pentru a fi sigur voi face si toate verificarile care imi vor fi propuse
ThX
Ultima modificare făcută de mocca la Mar 13 Nov, 2007 11:42 pm
stefanLCS
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 2.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
in primu rand nu cred ca consumul creste daca apesi ambreiajul cand franezi,cu incalzitu cred ca si la 45 de grade te frige daca pui mana pe furtune,temperatura optima cred ca e pe la 80 de grade nu stiu exact la masina ta si inca ceva tot timpul a consumat asa sau doar de cand a venit frigul?
Filtrele de aer,benzina,ulei,uleiul le mai schimbi si tu?sau..nu prea?
Si cu turatiile ai putea sa le schimbi cu 500 mai sus
Filtrele de aer,benzina,ulei,uleiul le mai schimbi si tu?sau..nu prea?
Si cu turatiile ai putea sa le schimbi cu 500 mai sus
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
cel mai bine te duci la un service daca nu ai ceva cunostinte despre masini, asa am facut si el la inceput se tura masina singura m-am dus la service si pt o lucrare de maxim 10 min mi-a luat 500 mii, problema era motorasu de relanti [ IAC ] acum sunt la a-IIa vectra si cand se tura singura am stiut ce sa-i fac
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
stefanLCS a scris:
Filtrele de aer,benzina,ulei,uleiul le mai schimbi si tu?sau..nu prea?
Filtrele de aer,benzina,ulei,uleiul le mai schimbi si tu?sau..nu prea?
Masina o am de circa o luna jumatate e prima mea masina si nu prea cunosc prea multe ce i-am pus eu a fost numai apa distilata.Am verificat uleiul si are destul e la jumatatea de la "max" si nu prea pare sa fie asa de ars(negru)...ce ulei imi recomanda-ti pentru acest motor ? filtru de aer (e ala mare?) am desfacut si pare ok iar filtul de benzina nu stiu unde se afla dar ma voi uita maine.Bujiile au fost schimbate in august. Cureaua de distributie mai e buna inca vre-o 7000km dar fostul proprietar mi-a zis sa o schimb dupa 5000 pentru a nu avea probleme.Altceva ce ar mai fi de verificat ?
Is mai multe filtre de aer sau e numai unu ?
stefanLCS
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 2.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
cel mai bine e sa te duci la o intalnire cu baietii de acolo din iasi si ii rogi sa iti arate si sa iti explice ce nu intelegi,cu siguranta o sa iti recomande ce sa cumperi si de unde daca e cazul.Cel mai bine e ca dupa ce iti cumperi o masina second hand sa ii schimbi toate filtrele si uleiul,eventual distributia daca e pe curea
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
mocca, documenteaza-te si vezi unde e cuplul maxim la motorul tau. ar trebui sa fie undeva intre 2500 si 3000 rpm (zic pe feeling). Incearca sa tii motorul acolo, sa vezi cum stai asa cu consumul
de asemenea, indiferent de stilul de condus, motorul ar trebui sa se incalzeasca. Daca nu se incalzeste, ai probleme cu termostatul (cel mai des) sau pompa de apa dusa/circuit de racire infundat (mai rar). Verifica si asta, pentru ca motorul rece consuma mai mult. Iti zic din experienta, i eu am avut probleme cu termostatul, si imi consuma 8.5-9 l/100km la drum intins. Dupa ce am rezolvat termostatul, am ajuns la 7 l.
Subscriu la ce a zis StefanLCS, schimba distributia, filtrele, uleiul.
Du-te la intalniri, la Iasi aveti cativa baieti care chiar se pricep la masini, te vor ajuta foarte mult.
de asemenea, indiferent de stilul de condus, motorul ar trebui sa se incalzeasca. Daca nu se incalzeste, ai probleme cu termostatul (cel mai des) sau pompa de apa dusa/circuit de racire infundat (mai rar). Verifica si asta, pentru ca motorul rece consuma mai mult. Iti zic din experienta, i eu am avut probleme cu termostatul, si imi consuma 8.5-9 l/100km la drum intins. Dupa ce am rezolvat termostatul, am ajuns la 7 l.
Subscriu la ce a zis StefanLCS, schimba distributia, filtrele, uleiul.
Du-te la intalniri, la Iasi aveti cativa baieti care chiar se pricep la masini, te vor ajuta foarte mult.
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
jE a scris:mocca, documenteaza-te si vezi unde e cuplul maxim la motorul tau. ar trebui sa fie undeva intre 2500 si 3000 rpm (zic pe feeling). Incearca sa tii motorul acolo, sa vezi cum stai asa cu consumul
.
.
cum pot afla cand e cuplu maxim ? la 2500-3000 de turatii face urat motorul si mi se pare ca se aude cam tare in schimb la 2000 merge finutz .E posibil ca turometrul sa nu imi indice corect turatiile ?
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
am 165km de cand am facut plinu' si acul la benzina e putin mai sus de 30 cam cu 2 ace
Sambata ma poate ajuta cineva din iasi ? sa se uite putin la motor sa vada cam care e treaba ..bineinteles contra cost...Daca e vre-un doritor care se pricepe astept sa-mi trimita id-ul de yahoo pe privat
Cam cat costa termostatul ala ? cat costa filtrele si ce mai trebuie schimbat ? stie cineva niste preturi informative
Va multumesc
Sambata ma poate ajuta cineva din iasi ? sa se uite putin la motor sa vada cam care e treaba ..bineinteles contra cost...Daca e vre-un doritor care se pricepe astept sa-mi trimita id-ul de yahoo pe privat
Cam cat costa termostatul ala ? cat costa filtrele si ce mai trebuie schimbat ? stie cineva niste preturi informative
Va multumesc