kerosen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timisoara/Resita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
Simptome: Dupa ce apa ajunge la 90 de grade motorul incepe sa traga mai slab. Ca sa fiu mai explicit, pentru a pleca de pe loc fara sa imi moara motorul, trebuie sa o turez pe la 2000 rpm.
Povestea este putin mai lunga. Masina este fabricatie 12/2011, am cumparat-o cu 180.000 km la bord, verificati in baza de date Opel. DPDV al reviziilor toate au fost efectuate la timp, orice piesa a fost schimbata au schimbat-o cu una de origine, din istoric masina parea foarte intretinuta. Necunoscand cum trebuie sa mearga un motor A17DTJ totul mi s-a parut in regula initial. Dupa un timp am realizat ca parca trebuie sa fortez motorul cam tare ca sa plec de pe loc si in depasiri. Am mers la Opel sa le explic problema si am putut sa fac o comparatie cu alt A17DTJ. Diferenta fiind foarte mare intre ele, am inceput sa cercetez ce ar putea sa fie. In prima faza au suspectat DPF-ul, au testat masina cu 2 testere diferite (nu cunosc exact ce era diferit la ele) despre care ziceau ca unu' e mai performant decat celalalt. Nici un cod de eroare in istoric sau in timpul mersului pe ele. DPF-ul isi facea regenerarea inainte de a ajunge 90% dar putin cam des (undeva pe la 150 km). Am trimis turbina la curatat verificat, totul in regula. Am curatat DPF-ul cu substante chimice si montat la loc, am trimis injectoarele (Denso) la verificat la Erlend Diesel Service Timisoara. Cei de la Erlend au spus ca toate 4 au probleme si trebuie reparate. Am acceptat sa mi le repare. Dupa ce au fost montate la loc pe masina, problema parea sa fi disparut dar, de fapt, doar s-a schimbat. Initial tragea la fel de prost si cu motorul rece, dar acum dupa ce am "reparat" injectoarele masina trage bine dar doar cat e motorul rece (apa sub 90 grade). O alta schimbare care am sesizat-o dupa "reparatia" injectoarelor este ca relanti-ul e constant, inainte el fluctua uneori.
Ulterior, discutand cu alti mecanici, am aflat ca Denso nu pot fi reparate nici unde in Romania. Am inteles ca daca mi le-ar fi reparat ar fi trebuit sa-mi dea niste coduri de compensare cu care ar fi trebuit programat ECU, coduri pe care nu le-am primit. Mi s-a recomandat sa renunt la DPF. Voi incerca si asta, dar inainte de a o face m-am gandit sa va cer si voua sfatul, poate aveti vreo idee mai buna.
Alte detalii:
Consumul este cam ridicat - ~12 l/100 in oras (Timisoara), ~7,5 l/100 in afara.
Regenerarea se face cam des, in ultimul timp am observat ca se face cam la 70 km. La ultima masurare gradul de incarcare era la 60%, dupa ~ 50km.
Motorul tacane putin, pe la 2000 rpm, am inteles ca asta e de la injectoare dar am inteles si ca ar fi normal pt. injectoarele Denso.
Cod(uri) eroare:
Pe testere nu apare nimic. Sa le verific in bord nu stiu exact cum. Am gasit pe internet ca trebuie sa apas concomitent pedala de frana si cea de acceleratie, dupa care, in timp ce le tin apasate sa pun contactul. Am incercat dar nu mi-a aparut nimic .
Voi ce recomandati, renunt la DPF sau nu? Ma gandesc ca este posibil sa fie o combinatie, injectoare cu probleme, DPF cu probleme, deci posibil ca problema sa persiste si daca renunt la DPF.
----
Model: Astra Sports Tourer
An fabricatie: 2011
Cod motor: A17DTJ
Povestea este putin mai lunga. Masina este fabricatie 12/2011, am cumparat-o cu 180.000 km la bord, verificati in baza de date Opel. DPDV al reviziilor toate au fost efectuate la timp, orice piesa a fost schimbata au schimbat-o cu una de origine, din istoric masina parea foarte intretinuta. Necunoscand cum trebuie sa mearga un motor A17DTJ totul mi s-a parut in regula initial. Dupa un timp am realizat ca parca trebuie sa fortez motorul cam tare ca sa plec de pe loc si in depasiri. Am mers la Opel sa le explic problema si am putut sa fac o comparatie cu alt A17DTJ. Diferenta fiind foarte mare intre ele, am inceput sa cercetez ce ar putea sa fie. In prima faza au suspectat DPF-ul, au testat masina cu 2 testere diferite (nu cunosc exact ce era diferit la ele) despre care ziceau ca unu' e mai performant decat celalalt. Nici un cod de eroare in istoric sau in timpul mersului pe ele. DPF-ul isi facea regenerarea inainte de a ajunge 90% dar putin cam des (undeva pe la 150 km). Am trimis turbina la curatat verificat, totul in regula. Am curatat DPF-ul cu substante chimice si montat la loc, am trimis injectoarele (Denso) la verificat la Erlend Diesel Service Timisoara. Cei de la Erlend au spus ca toate 4 au probleme si trebuie reparate. Am acceptat sa mi le repare. Dupa ce au fost montate la loc pe masina, problema parea sa fi disparut dar, de fapt, doar s-a schimbat. Initial tragea la fel de prost si cu motorul rece, dar acum dupa ce am "reparat" injectoarele masina trage bine dar doar cat e motorul rece (apa sub 90 grade). O alta schimbare care am sesizat-o dupa "reparatia" injectoarelor este ca relanti-ul e constant, inainte el fluctua uneori.
Ulterior, discutand cu alti mecanici, am aflat ca Denso nu pot fi reparate nici unde in Romania. Am inteles ca daca mi le-ar fi reparat ar fi trebuit sa-mi dea niste coduri de compensare cu care ar fi trebuit programat ECU, coduri pe care nu le-am primit. Mi s-a recomandat sa renunt la DPF. Voi incerca si asta, dar inainte de a o face m-am gandit sa va cer si voua sfatul, poate aveti vreo idee mai buna.
Alte detalii:
Consumul este cam ridicat - ~12 l/100 in oras (Timisoara), ~7,5 l/100 in afara.
Regenerarea se face cam des, in ultimul timp am observat ca se face cam la 70 km. La ultima masurare gradul de incarcare era la 60%, dupa ~ 50km.
Motorul tacane putin, pe la 2000 rpm, am inteles ca asta e de la injectoare dar am inteles si ca ar fi normal pt. injectoarele Denso.
Cod(uri) eroare:
Pe testere nu apare nimic. Sa le verific in bord nu stiu exact cum. Am gasit pe internet ca trebuie sa apas concomitent pedala de frana si cea de acceleratie, dupa care, in timp ce le tin apasate sa pun contactul. Am incercat dar nu mi-a aparut nimic .
Voi ce recomandati, renunt la DPF sau nu? Ma gandesc ca este posibil sa fie o combinatie, injectoare cu probleme, DPF cu probleme, deci posibil ca problema sa persiste si daca renunt la DPF.
----
Model: Astra Sports Tourer
An fabricatie: 2011
Cod motor: A17DTJ
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
kerosen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timisoara/Resita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
- PROVID3R
- **
- 105 mesaje
- din 07 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Brasov
PROVID3R
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salut.Si eu am o problema asemanatoare.La un drum mai lung simt ca masina oboseste.Trebuie sa bag talpa in acceleratie ca sa pot face o depasire fara probleme.Sincer pana acum nu am curatat EGR si clapeta acceleratie ca mereu s-a ivit altceva si am tot amanat.Saptamana viitoare ma apuc de treaba.Galeria de admisie este greu de dat jos?Are vreo legatura daca si apa ajunge peste 90 grade incat sa ii mai taie din elan? Multumesc
kerosen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timisoara/Resita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
Admisia cica este curata, senzorul inca n-am apucat sa verific, cel ce s-a ocupa de masina spune ca nu s-a uitat la el. Urmeaza si revin.
@PROVID3R: Intr-o situatie in care trebuie sa pleci cu demaraj mai puternic de pe loc (de exp astepti la cedeaza si te lasa cei de pe drumul cu prioritate, nevrand sa ii ti mult dupa tine pleci mai "in forta"), pleaca in regula? La mine ori plec lung turand-o de la 2000 in sus, ori moare motoru, si de pierdut aderenta mai greu.
@PROVID3R: Intr-o situatie in care trebuie sa pleci cu demaraj mai puternic de pe loc (de exp astepti la cedeaza si te lasa cei de pe drumul cu prioritate, nevrand sa ii ti mult dupa tine pleci mai "in forta"), pleaca in regula? La mine ori plec lung turand-o de la 2000 in sus, ori moare motoru, si de pierdut aderenta mai greu.
- PROVID3R
- **
- 105 mesaje
- din 07 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Brasov
PROVID3R
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2015
- Mesaj Privat
Pleaca in regula dar plec lung si la un moment dat simt cum intra turbina si are un zvâc dintr-a-ntaia in a doua...din a doua in a treia o turez la aproape 3000 si simt cuplul ala motor...doar ca daca merg mult prin oras de exemplu...isi pierde din putere...nu mai am aceleasi plecari.La drum lung ma cam chinui sa fac depasiri asa mai spectaculoase.La urcat serpentine...ma uit la altii cum urca si trec pe langa mine si eu trebuie sa o turez de ii sar pistoanele.Nu mai trage motorul cum ar trebui dupa ce se incalzeste bine.Am schimbat filtrele acum 2 saptamani..de aer, polen, motorina, ulei etc..inclusiv ulei Liqui Moly 5W30 Dexos2.Masina nu are filtru de particule.Motorina ii bag numai MaxxMotion aia cea mai scumpa.Pompa de apa schimbata inclusiv radiator nou de racire.Antigel nou - racirea este buna.Curea de distributie schimbata acum un an jumatate, inclusiv role marca GM.Recunosc ca nu am curatat EGR pana acum de când am luat-o..si nici clapeta de acceleratie.Debitmetrul de aer sincer nu stiu in ce stare este.Incerc sa ma ocup saptamana viitoare de asta cu curatatul.Turbina...banuiesc ca e ok din moment ce simt zvacul...nu se aude fluierat puternic...se aude foarte putin si am inteles ca este normal.E posibil sa imi scape ceva...o mai fi si altceva in afara de astea care trebuiesc curatate?
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- PROVID3R
- **
- 105 mesaje
- din 07 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Brasov
PROVID3R
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2015
- Mesaj Privat
- nastasaflorin
- **
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Cum stai cu consumul de ulei?
Pe fir logic - regenerarile dese inseamna infundare deasa/rapida a dpf-ului. Asta inseamna ca in acesta intra mai mult fum decat ar trebui. Adica pot fi injectoare bulite, care baga prea multa motorina. Sau consum de ulei care genereaza fum suplimentar si infunda DPF-ul.
Avand in vedere ca nu ai erori in bord - cel putin teoretic - tot ce inseamna monitorizare sau actionare electrica/electronica e in regula.Undeva e o problema mecanica, nemonitorizata electric.
Eu as investiga mai serios problema injectoarelor. Pot fi bune electric, dar cu probleme mecanice.
Deasemenea un test de presiune in rampa ar putea indica daca sunt probleme cu SCV-ul care regleaza presiunea in rampa comuna.
Injectoare Denso se repara in Romania - undeva in Bucuresti sau pe langa - nu stiu firma acum - insa am avut un client care a trimis acolo injectoarele(Denso, insa de tractor) si au fost reparate, functioneaza si acum bine (dupa aprox 1 an). Ma pot interesa sa aflu firma, daca e cazul.
Pe fir logic - regenerarile dese inseamna infundare deasa/rapida a dpf-ului. Asta inseamna ca in acesta intra mai mult fum decat ar trebui. Adica pot fi injectoare bulite, care baga prea multa motorina. Sau consum de ulei care genereaza fum suplimentar si infunda DPF-ul.
Avand in vedere ca nu ai erori in bord - cel putin teoretic - tot ce inseamna monitorizare sau actionare electrica/electronica e in regula.Undeva e o problema mecanica, nemonitorizata electric.
Eu as investiga mai serios problema injectoarelor. Pot fi bune electric, dar cu probleme mecanice.
Deasemenea un test de presiune in rampa ar putea indica daca sunt probleme cu SCV-ul care regleaza presiunea in rampa comuna.
Injectoare Denso se repara in Romania - undeva in Bucuresti sau pe langa - nu stiu firma acum - insa am avut un client care a trimis acolo injectoarele(Denso, insa de tractor) si au fost reparate, functioneaza si acum bine (dupa aprox 1 an). Ma pot interesa sa aflu firma, daca e cazul.
kerosen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timisoara/Resita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
@nastasaflorin, uleiul l-am schimbat acum ~ 5000 km, nivelul nu a scazut deloc pe joja. In meniul din bord imi spune "Oil life 49%", mesaj care nu inteleg exact ce reprezinta. Injectoarele au fost deja, teoretic, reparate la cei de la Erland, (3200 RON verificat, curatat, reparat pt toate 4), mi-au dat doua foi, initial una cu valorile dupa ce le-au verificat si inca una cu valorile dupa ce le-au reparat. Dupa valorile din foaia numarul 2 par a fi in regula, dar cam toti mecanicii imi spun ca ar avea nevoie de un cod nou al injectorului pt a programa compensarea pe fiecare in parte in ECU, cod pe care nu l-am primit si mi s-a spus ca in romania nimeni nu ti-l da pentru ca au nevoie de ceva aparatura foarte scumpa de la Denso, aparatura pe care nu o au. Intre timp am luat legatura cu cei de la Denso si mi-au confirmat ca nu exista nici o firma autorizata oficial sa repare Denso in Romania.
Presiunea in rampa e ok, la fel si SCV-ul, ca presiune.
P.S. Cum fac sa imi apara pe display-ul din bord acele coduri de eroare despre care vorbeste toata lumea?
Multumesc mult!
Presiunea in rampa e ok, la fel si SCV-ul, ca presiune.
P.S. Cum fac sa imi apara pe display-ul din bord acele coduri de eroare despre care vorbeste toata lumea?
Multumesc mult!
kerosen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timisoara/Resita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
In caz ca mai intereseaza pe cineva, revin cu update dupa ce am rezolvat problemele (desi au aparut altele) .
De vina erau injectoarele. Desi eu le-am trimis la reconditionat, cei de la Erland doar au declarat ca le-au reparat, achitat 4000 lei (fara factura, cu factura ar fi fost > 5000). Eu i-am crezut si am considerat ca am eliminat o problema, dar de fapt ei nu le-au facut nimic. Problema persistand, am ascultat de mai multi mecanici care insistau ca e DPF-ul si sa il anulez. L-am anulat (~400 euro). Problema a continuat, deci l-am anulat degeaba. La cati bani bagasem deja in masina, am zis ca pot sa-mi asum un risc de 1500 lei si sa iau niste injectoare second... problema rezolvata .
Din pacate, softul care a fost pus dupa anularea DPF-ului era facut foarte prost si mi-a stricat si injectoarele acestea in cateva mii de km. Resoftat din nou, la unii dintre cei mai buni din tara. Ei mi-au confirmat greselile din softul vechi. Dupa aceasta am insistat sa ii fac un test de compresie pentru ca masina scotea f mult fum si turbina (s.a.) erau in regula, desi toti mecanicii sustineau ca daca nu consuma ulei si nu baga ulei in apa inseamna ca e ok. Surpriza, garnitura era rupta intre cilindrii 3 si 4, desi nu dadea semne. Reparat, schimbat din nou injectoarele, rezolvat si problemele acestea, nu are rost sa mai precizez sumele.
Dupa aceasta operatiune, nivelul de ulei tot creste si nimeni nu reuseste sa isi dea seama de ce. Nu are motorina in ulei. Softul e bun, deoarece tot acest soft il avea si inainte de a-i schimba garnitura de chiulasa si nivelul de ulei ramanea constant. La un moment dat a crescut asa de mult ca s-a umplut intercoolerul cu ulei, incepand sa-l traga in motor.
Continui investigatiile, voi reveni cu update daca le voi da vreodata de capat.
De vina erau injectoarele. Desi eu le-am trimis la reconditionat, cei de la Erland doar au declarat ca le-au reparat, achitat 4000 lei (fara factura, cu factura ar fi fost > 5000). Eu i-am crezut si am considerat ca am eliminat o problema, dar de fapt ei nu le-au facut nimic. Problema persistand, am ascultat de mai multi mecanici care insistau ca e DPF-ul si sa il anulez. L-am anulat (~400 euro). Problema a continuat, deci l-am anulat degeaba. La cati bani bagasem deja in masina, am zis ca pot sa-mi asum un risc de 1500 lei si sa iau niste injectoare second... problema rezolvata .
Din pacate, softul care a fost pus dupa anularea DPF-ului era facut foarte prost si mi-a stricat si injectoarele acestea in cateva mii de km. Resoftat din nou, la unii dintre cei mai buni din tara. Ei mi-au confirmat greselile din softul vechi. Dupa aceasta am insistat sa ii fac un test de compresie pentru ca masina scotea f mult fum si turbina (s.a.) erau in regula, desi toti mecanicii sustineau ca daca nu consuma ulei si nu baga ulei in apa inseamna ca e ok. Surpriza, garnitura era rupta intre cilindrii 3 si 4, desi nu dadea semne. Reparat, schimbat din nou injectoarele, rezolvat si problemele acestea, nu are rost sa mai precizez sumele.
Dupa aceasta operatiune, nivelul de ulei tot creste si nimeni nu reuseste sa isi dea seama de ce. Nu are motorina in ulei. Softul e bun, deoarece tot acest soft il avea si inainte de a-i schimba garnitura de chiulasa si nivelul de ulei ramanea constant. La un moment dat a crescut asa de mult ca s-a umplut intercoolerul cu ulei, incepand sa-l traga in motor.
Continui investigatiile, voi reveni cu update daca le voi da vreodata de capat.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
kerosen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timisoara/Resita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
Fix 5l, dar cred ca cel care s-a ocupat de schimbatul garniturii de chiulasa a pus 6l inainte. Am observat ca-i nivelul crescut la scurt timp dupa ce am luat masina de la el si am scos ~ 1 litru, pana a fost bun nivelul pe joja. La scurt timp dupa aceea am schimbat uleiul cu totul ca nu mi-a placut uleiul pus de el .
Nivelul la antigel a ramas constant.
Inca ceva ce nu mi-a placut dupa schimbatul garniturii, mecanicul nu a masurat din nou compresia sa fie sigur ca totul e cum trebuie. O voi masura zilele viitoare.
Nivelul la antigel a ramas constant.
Inca ceva ce nu mi-a placut dupa schimbatul garniturii, mecanicul nu a masurat din nou compresia sa fie sigur ca totul e cum trebuie. O voi masura zilele viitoare.