ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu zic sa mergi la un mecanic, ca daca te apuci tu de mesterit, faci masina zob.
Cutiile de viteza nu lucreaza sub presiune, deci nu au nevoie de "aerisitor"
Sistemul de frana lucreaza sub presiune, acolo ai aerisitor.
Ambreiajul lucreaza sub presiune, acolo ai aerisitor
Circuitul de racire lucreaza sub presiune, acolo aerisirea se face prin vasul de expansiune.
Ce vrei tu sa aerisesti la cutia de viteze?
Cutiile de viteza nu lucreaza sub presiune, deci nu au nevoie de "aerisitor"
Sistemul de frana lucreaza sub presiune, acolo ai aerisitor.
Ambreiajul lucreaza sub presiune, acolo ai aerisitor
Circuitul de racire lucreaza sub presiune, acolo aerisirea se face prin vasul de expansiune.
Ce vrei tu sa aerisesti la cutia de viteze?
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
Nu vreau sa meșteresc nimic.. deocamdatã .. Dar in general aproape toate cutiile au un ștuț de aerisire deasupra , pentru ca uleiul , vrem nu vrem , se încãlzește se dilata odatã cu aerul din cutie, deci diferența aia de presiune trebuie sa iasã pe undeva.. gândesc eu.. Nu am vrea sa iasã pe la semeringuri sau garnituri.. nu? Pe viitor , DA , o sa încerc o ghidușie , adicã sa montez un bazin suplimentar de ulei de transmisie ,sa suplimenteze cantitatea de ulei din cutie(am vãzut ceva asemanator in Anglia). Asta înseamnã ca trebuie sa modific un buson de umplere. In cutie nu ma bag.. ma depãșește ! Dar cunoștințe de mecanica am ...sa sti(jE)! Acum , ce-o fii, o fi.. Sa vãd cum stau cu spațiul pe acolo la cutie ca este cam înghesuitã zafira b asta!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ovizafy a scris:Nu vreau sa meșteresc nimic.. deocamdatã .. Dar in general aproape toate cutiile au un ștuț de aerisire deasupra , pentru ca uleiul , vrem nu vrem , se încãlzește se dilata odatã cu aerul din cutie, deci diferența aia de presiune trebuie sa iasã pe undeva.. gândesc eu.. Nu am vrea sa iasã pe la semeringuri sau garnituri.. nu? Pe viitor , DA , o sa încerc o ghidușie , adicã sa montez un bazin suplimentar de ulei de transmisie ,sa suplimenteze cantitatea de ulei din cutie(am vãzut ceva asemanator in Anglia). Asta înseamnã ca trebuie sa modific un buson de umplere. In cutie nu ma bag.. ma depãșește ! Dar cunoștințe de mecanica am ...sa sti(jE)! Acum , ce-o fii, o fi.. Sa vãd cum stau cu spațiul pe acolo la cutie ca este cam înghesuitã zafira b asta!
daca vrei sa faci o treaba buna si nu ai masina de noua, schimba rulmentii cu problema (sa nu iei SNR) si pui cu 200ml mai mult ulei si vei avea liniste cel putin 50.000km cand schimbi iar uleiul si tot asa... Altfel este doar frectie la picior de lemn.
cat despre presiune, in cutie nu se realizeaza asa ceva pentru ca uleiul este aruncat prin balbotare si se creaza o "ceata de ulei". Daca pui mai mult ulei vei obtine efectul de ciocan (da cu palma goala intr-un bazin cu apa sa vezi ce simti)... in restu numa bine
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
Tase, din cât am citit pe forumurile englezești , se pare ca tot ce a fost fãcut pana in 2006-2007 au fost fãcute mai bine cu piese de calitate apoi GM , ca sa reducã cheltuielile au renunțat la uni furnizori serioși și au trecut la ieftin și prost..(rulmenți Timken).. Eu am o zafira din 2010 full option(de probleme).. ! Dacã tot mi-am luat teapa cu Opelul și am bãgat o groaza de bani in ea , mãcar experimentez.. Ce se mai poate întâmpla , decât ..alți bani!
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:
daca vrei sa faci o treaba buna si nu ai masina de noua, schimba rulmentii cu problema (sa nu iei SNR) si pui cu 200ml mai mult ulei si vei avea liniste cel putin 50.000km cand schimbi iar uleiul si tot asa... Altfel este doar frectie la picior de lemn.
cat despre presiune, in cutie nu se realizeaza asa ceva pentru ca uleiul este aruncat prin balbotare si se creaza o "ceata de ulei". Daca pui mai mult ulei vei obtine efectul de ciocan (da cu palma goala intr-un bazin cu apa sa vezi ce simti)... in restu numa bine
Sper ca mai tine anul asta și nu crapã.. Când o fi sa schimb ambreajul garantat o sa fac și cutia... Aia a mai rãmas .. Dpf -ul l-am anulat , turbo recondiționat , clapete swirl anulate, bucsata toatã ... vreo 1500€ gaura.. O fi de-ajuns .. Doamne ajuta...
ovizafy a scris:Nu vreau sa meșteresc nimic.. deocamdatã .. Dar in general aproape toate cutiile au un ștuț de aerisire deasupra , pentru ca uleiul , vrem nu vrem , se încãlzește se dilata odatã cu aerul din cutie, deci diferența aia de presiune trebuie sa iasã pe undeva.. gândesc eu.. Nu am vrea sa iasã pe la semeringuri sau garnituri.. nu? Pe viitor , DA , o sa încerc o ghidușie , adicã sa montez un bazin suplimentar de ulei de transmisie ,sa suplimenteze cantitatea de ulei din cutie(am vãzut ceva asemanator in Anglia). Asta înseamnã ca trebuie sa modific un buson de umplere. In cutie nu ma bag.. ma depãșește ! Dar cunoștințe de mecanica am ...sa sti(jE)! Acum , ce-o fii, o fi.. Sa vãd cum stau cu spațiul pe acolo la cutie ca este cam înghesuitã zafira b asta!
daca vrei sa faci o treaba buna si nu ai masina de noua, schimba rulmentii cu problema (sa nu iei SNR) si pui cu 200ml mai mult ulei si vei avea liniste cel putin 50.000km cand schimbi iar uleiul si tot asa... Altfel este doar frectie la picior de lemn.
cat despre presiune, in cutie nu se realizeaza asa ceva pentru ca uleiul este aruncat prin balbotare si se creaza o "ceata de ulei". Daca pui mai mult ulei vei obtine efectul de ciocan (da cu palma goala intr-un bazin cu apa sa vezi ce simti)... in restu numa bine
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:Perfect adevãrat! Și atunci se naște o întrebare(ca din neant): ce rol are aerisitorul?
La Volvo v50 aveam aerisitor , Fiat linea deasemenea .. Loganurile au.. Din ce am învãțat la școala și Google , uleiul in timpul funcționarii se încãlzește deci și aerul din cutie , ducând la o dilatare a lor (aer și ulei), deci presiune. Presiunea asta trebuie sa iasã pe undeva și Nu pe la semeringuri sau garnituri, ca atunci ar iesi cu ulei cu tot! Deci iese pe la aerisitor care e montat in partea superioarã a cutiei.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
explicatia cu incalzirea este corecta si intr-adevar se formeaza o oarecare presiune de acceea exista acel aerisitor ca sa egalizeze presiunea cu cea atmosferica. Acum o presiune mai mare nu prea are cum sa faca decat poate in cazuri de forta majora gen autoaprinderea uleiul daca se incinge atata de tare vreo piesa in cutie...
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:explicatia cu incalzirea este corecta si intr-adevar se formeaza o oarecare presiune de acceea exista acel aerisitor ca sa egalizeze presiunea cu cea atmosferica. Acum o presiune mai mare nu prea are cum sa faca decat poate in cazuri de forta majora gen autoaprinderea uleiul daca se incinge atata de tare vreo piesa in cutie...
Pai și atunci , ce marca de rulmenți sunt mai buni? Avem vreun coleg pe forum care vinde-repara cutii de viteze?? Unul mai aproape de Valcea(Sibiu, Pitești Craiova)..
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salut Horaa. Se mișcã puțin schimbãtorul ..iar la cald ia mai greu vitezele. Dar azi am schimbat uleiul in cutie , care era NEGRU, și o sa vãd cum se comporta. Îmi fac temele cãci volanta mea , câte-o data zornãie ușor , la rece!E la început de sfârșit .... Dar la câți km fac eu pe an sper sa ma ierte anul asta ! Și dacã o sa schimb ambreajul o sa schimb și rulmenții
ovizafy
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2018
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Depinde cat de tare bate volantul. Poate sa te tina 50 000 sau 200 000 de km. Depinde cum menajezi masina. Cat despre schimbat eu am schimbat la andrei din turda. 1 rulment(preventiv), 2 sincroane si cautatorul la 650 de lei toata distractia. Tu fiind din valcea poti merge cu cutia in portbagaj cum am facut eu. Ce fel de joc are? Vezi sa nu fie din nuca manetei.
PS: cauta video pe youtube sa vezi ce inseamna joc in maneta
PPS: cauta video pe youtube sa vezi cum bate volantul cand e chiar pe duca
PS: cauta video pe youtube sa vezi ce inseamna joc in maneta
PPS: cauta video pe youtube sa vezi cum bate volantul cand e chiar pe duca