Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • danytm

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,

Azi am reusit sa finalizez instalarea, configurarea si testarea unei alarme auto cu pornire motor, dar din cauza ca am cutie de viteza manuala, pentru a porni motorul de la distanta trebuia sa urmez anumiti pasi: trebuie sa apesi un buton de la telecomanda atunci cand frana de mana este trasa si motorul este pornit, avariile pornesc, scot cheia din contact - motorul merge in continuare, inchid portiera si armez, atunci motorul se opreste si pe pager apare indicatorul de schimbator de viteza, ceea ce indica ca optiunea de pornire motor de la distanta este activa. Daca dezarmez si armez din nou, pasii trebuie urmati din nou. Foarte incomod atunci cand masina este folosita si de alta persoana care nu urmeaza procedura de mai sus.
Deci m-am gandit sa configurez un senzor de neutral cu ajutorul unui modul fotorezistor cu releu astfel care sa aibe un emitator de lumina (bec led 12V) si un fotorezistor care capteaza lumina si activeaza releul, montarea celor doua s-a facut in dreptunghiul de plastic al manetei schimbator pe partea catre scaunul soferului, iar celalalt pe partea opusa, astfel incat atunci cand este pe neutral lumina este blocata de maneta schimbatorului, iar in orice alta viteza lumina de la bec ajunge la fotorezistor si activeaza releul.
Am pus si cateva poze mai jos, sper sa fie concludente si sa ajuta si pe altii care si-au dorit asa ceva si nu stiau cum sa-l realizeze.
[align=right]
Skip ads

  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
faptul ca trebuie sa lasi masina scoasa din viteza,mie mi-ar taia orice elan pentru acest proiect.
dar daca tie iti este util,foarte bine !
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
De obicei toate Easytronic-urile se lasa in neutral.
Eu nu consider asta o problema, cata vreme frana de mana este OK.
Eu personal 5 ani am avut pe liber easytronic-ul.
Frumos proiect. Felicitari.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
cutienoua a scris:faptul ca trebuie sa lasi masina scoasa din viteza,mie mi-ar taia orice elan pentru acest proiect.
dar daca tie iti este util,foarte bine !

Sincer nu vad cum as putea porni masina daca este in viteza, cred ca doar daca o suspend pe capre Laughing
Am specificat mai sus ca folosesc senzorul neutral doar pentru pornire motor, daca tu vrei sa o lasi in viteza atunci NU o vei putea porni de la distanta
  • danytm

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am reusit sa montez si pilot automat pe masina din semnatura, daca din greseala apesi butonul pentru a mentine viteza constanta si NU esti cu schimbatorul intr-o viteza, masina se tureaza singura pentru ca nu are cum sa stie daca esti sau nu intr-o treapta de viteza cand folosesti o cutie manuala.
Deci senzorul de mai sus poate fi folosit si pentru a elimina acest inconvenient.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
interesant...
  • peski

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Pe faza cu pilot automat si se tureaza masina cand ii pe liber, la activare, mi se pare o anomalie de soft ECU sau nu e ceva bine cablat. Am cablat pana acuma cateva Z16XE-uri pentru pilot automat si nici una nu s-a manifestat precum ai scris tu.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Cand viteza este sub 30 km/h nu se activeazã pilotul automat, deci poti sa probezi doar în mers.
Dar poate imi spui si mie cum stie ECU când ești în viteza si cand nu esti!
  • peski

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Ecu stie exact corelarea dintre turatie si viteza. De aici deduce si in ce treapta de viteza esti, precum si treapta de viteza posibila (este programat faptul ca la 100km/h nu poti fi in treapta 1 sau ca la 30 km/k nu poti fi in treapta 5, ca sa ma intelegi). Stie asta pentru a corela eficient debitul de aer, cu debitul de combustibil. Exemplu: in treapta a 3-a la 60 km/h ai engine load mai mic, decat in treapta a 4-a la aceeasi viteza. Daca vei accelera la podea, in treapta a 4-a el o sa ceara o cantitate mult mai mare de combustibil, pentru ca engine load-ul este mai mare. Sper c-am fost explicit.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Ok. Tot așa zici ca stie si cand este pe neutral, pot avea turatie 2000 si viteza 60 km/h, ECU zice ca trebuie sa fiu in viteza 4, chiar dacã eu pãstrez viteza constantã intr-o pantã fiind în neutral.
Eu am relatat ce mi s-a întâmplat mie.
Deja suntem off topic
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR