Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Cpop

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Am un Opel Astra G 1,7 DTI cu motor Y17DT (Isuzu) din 2001. Motorul porneste si trage bine dar uneori, la 2-3 zile
functioneaza cu intreruperi timp de cateva zeci de secunde sau chiar se opreste in mers. Reporneste de regula la prima cheie si totul revine la normal.
La testul cu interfata OP-COM si la testul "agrafa" (testul cu pedalele) nu apare inregistrat nici un cod de eroare.
Ma puteti ajuta cu o sugestie, care poate fi cauza opririi motorului (ca sa nu schimb un sfert de motor! ) ?
Mentionez ca a fost reparat calculatorul pompei de injectie acum 2 luni.

Cu multumiri,
Cpop
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cauta sa faci proba cu alt senzor crankshaft. Poate faci schimb cu vreun prieten, cunostinta...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Acel senzor e foarte bine supravegheat de calculator.Nu-i relevant faptul ca ai reparat calculatorul pompei acum 2 luni.Daca in pompa este o componenta cu probleme,vei mai repara calculatorul.
  • capricornu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut .....verifica senzor turatie cod eroare P0335 sau cu alt calculator de proba eu asa fac..... ,mufa ,fire .Pune o diagnoza pe masina cand sa oprit ,daca farurile au o fluctuatie sau motorul se tureaza cand calci frana =senzor turatie o zi buna si fara defecte
  • Cpop

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2014

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:Cauta sa faci proba cu alt senzor crankshaft. Poate faci schimb cu vreun prieten, cunostinta...


Multumesc pentru sugestie.
Din nefericire testul nu ar fi concludent deoarece defectul (oprirea) apare rar, la cateva zile. De o saptamana nu a aparut nici odata desi am circulat in medie 30 km zilnic.
La testul cu interfata OP-COM nu apare stocata nici o eroare.


Ultima modificare făcută de Cpop la Mar 28 Oct, 2014 6:58 pm
  • Cpop

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2014

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Acel senzor e foarte bine supravegheat de calculator.Nu-i relevant faptul ca ai reparat calculatorul pompei acum 2 luni.Daca in pompa este o componenta cu probleme,vei mai repara calculatorul.


O intrebare: Exista posibilitatea ca unele erori in functionare (de exemplu ale senzorului de turatie) sa nu fie memorate de calculator? Sau interfata OP-COM - respectiv programul de testare - sa nu citeasca codurile respective?
Multumesc !
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Poftim, am avut si eu problema ta, si asta m-a ajutat(citez de pe un site)

Una dintre cele mai frecvente probleme aparute la modelele Astra cu motorizari diesel de 1.7, respectiv defectarea senzorului de turatie (crankshaft speed senzor).
Acest senzor citeste turatia de pe arborele cotit (vilbrochen), iar in momentul cand acesta se defecteaza sau citeste eronat masina poate manifesta urmatoarele simptome:
1. Becul "check engine" ramane aprins, in aceasta situatie problema este inca la inceput si nu a inceput sa "evolueze", puteti incerca metoda de diagnosticare prezentata intr-una din postarile mele anterioare, sau puteti merge direct la cea mai apropiata reprezentata Opel. In ambele cazuri daca martorul "check engine" ramane aprins din cauza senzorului de turatie, pe tester va arata codul de eroare P1335 "engine speed stop range performance", sau ceva de genul...
2. Motorul are la ralanti oscilatii mari, in acest caz dupa pornirea motorului, daca va uitati pe turometru sau pur si simplu "ascultati" motorul veti observa ca acesta se turaza usor dupa care revine la normal, ba mai mult chiar scade putin sub turatia initiala pe care o are la ralanti.
3. Motorul refuza sa mai porneasca de la prima cheie, in aceste cazuri electromotorul invarte dar motorul nu porneste, sau mai popular (dai la automat si nu o ia), motorul va porni in cele din urma dupa o pauza de circa 10-15 min, ATENTIE insa aceasta nu este o regula.
4. Motorul masinii se opreste in mers, daca ati ajuns in stadiul in care motorul vi se opreste din mers, deja problema a devenit destul de grava si singura solutie care v-a mai ramas este sa remediati cat mai repede problema prin inlocuirea senzorului.
Va dau insa un sfat: nu cautati alti senzori pe producatori, folositi intotdeauna senzor original, intru-cat cei pe producatori nu va vor tine mai mult de 4-5000 de km. Acest senzor se gaseste la orice reprezentanta Opel si nu numai...senzorul de turatie pentru Astra G/H 1.7 cdti (cod motor Z17DTL/DTH) este cu fir (vezi imaginea din colt stanga) iar cel pentru Astra G 1.7DTI (cod motor Y17DT) este fara fir si cu o ureche.
Dupa ce ati achizitionat senzorul care costa aprox. 350-400 de lei, nu mai ramane decat schimbarea celui vechi, care se poate face intr-un service autorizat, intr-o reprezentata Opel sau chiar de dvs. Daca remedierea problemei o faceti intr-un service sau o reprezentanta costul manoperei se ridica la aprox. 50-100 de lei, in cazul in care va hotarati insa sa-l schimbati chiar dvs, pozitionati-va in partea dreapta a masinii (pe partea cu cureaua de accesorii, alternator etc...) dati capacul de la distributie jos, dupa care veti vedea primul senzor care este de la axele cu came, dupa care, mai jos, pe blocul motor veti observa un sezor cu fir de circa 20 de cm, urmariti firul si veti gasi senzorul care este prins cu un surub, desfaceti surubul, pune-ti garnitura, si montati noul senzor. Atentie insa dupa aceasta"mutare" este foarte posbil ca eroarea sa ramana memorata si trebuie stearsa cu un tester, deci intr-un final tot la reprezentanta ajungeti, acolo unde stergerea unei erori si o diagnosticare pe tester va costa in jur de 50-90 lei. Acestea fiind spuse si problema rezolvata nu mai ramane decat sa va urez un drum brum brum brum!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cpop a scris:
big_electro61 a scris:Acel senzor e foarte bine supravegheat de calculator.Nu-i relevant faptul ca ai reparat calculatorul pompei acum 2 luni.Daca in pompa este o componenta cu probleme,vei mai repara calculatorul.


O intrebare: Exista posibilitatea ca unele erori in functionare (de exemplu ale senzorului de turatie) sa nu fie memorate de calculator? Sau interfata OP-COM - respectiv programul de testare - sa nu citeasca codurile respective?
Multumesc !

"P0335-Crankshaft position sensor "A" circuit high input
P0335-Crankshaft position sensor "A" circuit low input
P0335-Crankshaft position sensor "A" circuit malfunction
P0335-Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Open." Repet,e bine supravegheat acest senzor.Apropo de OP_COM,intri in valori reale,pornesti motorul si daca vezi turatia motorului,vezi de fapt functionarea senzorului.Nefunctionarea o vezi in coduri de eroare...
  • Cpop

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Pentru rezolvarea problemei am facut o diagnoza la un service si nu au constatat nici ei erori inregistrate.
Azi am demontat si reverificat calculatorul pompei de injectie. Am refacut 2 suduri suspecte, l-am remontat si am facut un drum de test.
Am circulat cu viteze pana la 130 km/h, cu turatii si sarcini variate ale motorului. Totul pare sa fie in ordine, nu au aparut intreruperi sau oprirea motorului.
Voi reveni cu informatii suplimentare daca va fi cazul.
Multumesc tuturor pentru raspunsurile lor.
Cpop
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Redeschid acest topic, nu stiu unde s au mai spus despre aceasta problema , daca s au mai discutat un link nu strica,deci problema este cam asemanatoare:
-prima data s a oprit la relanti, am facut apoi peste 100 km fara probleme
-apoi cu motorul rece s a oprit in mers, a pornit la urmatoarea cheie, s a oprit la relanti a pornit iarasi iar apoi am mers cu ea fara probleme 10 km, dupa care dupa o pauza de vreo cateva ore a pornit la prima cheie, apoi dupa un minut s a oprit la relanti , dupa care am facut iarasi 10 km fara probleme
mentionez ca motorul trage ca de obicei, nici o modificare, poate o usoara oscilatie la relanti
se aprinde becul de check engine, la contact, inainte de start motor , dar o data pornit motorul nu ramane aprins
daca are cineva ceva idee cu ce sa incep, multumesc( stiu ca trebuie sa fac o diagnoza dar daca mai sti cate ceva , nu strica)
daca stie cineva in Cluj vre un mecanic care sa cunoasca "bolile " lui opel sa dea un semn, multumesc
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Posibil senzor arbore cotit.....posibil calculatorul pompei de injectie ( EDU )....fara un tester e greu de spus.
Incearca sa citesti erorile cu metoda pedalelor

www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Merci am facut testul si mi a dat 0251, deci pe la edu
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez este 1,7 dti
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
0251 este clar de la EDU....trimite-l la reconditionat

Ai PM.
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Deci.., pentru ca ma mai bag la mesterit , am zis sa dau edu jos sa vad si eu despre ce este vorba,oricum trebuia dat daca il trimiteam.L am dat , desfacut si am observat cam la 4 lipituri un usor cerculet in jurul pinilor, am presupus ca sunt lipituri reci, am intarit practic acele lipituri, l am pus la loc si merge, adica in 5 km si in 15 min de functionare nu s a mai oprit, sigur , ramane de vazut, dar treaba este ca nu mai ramane becul cu check engin aprins atunci cand pui contactul,iar in functionarea motorului nu am observat nimic anormal.


Ultima modificare făcută de cristi180 la Vin 06 Apr, 2018 7:21 pm
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Cand am dat jos edu am luat contactul de la baterie, ar fi posibil ca lucrul acesta sa fi resetat cumva calculatorul si sa nu mai apara becul aprins?
Ar mai fi o treaba, cablaria care duce la mufa de la edu a fost plina de motorina dar mufa in interior a fost uscata, chiar ,ma gandeam nu exista un risc de incendiu in cazurile astea?
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Nu stie nimeni ce grad de risc pentru incendiu exista la problema cu motorina pe cabluri?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Intrebarea e la limita penibilului...,elimina pierderile de combustibil si ai eliminat posibilul pericol!
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Da asa pare intrebarea, dar avand in vedere ca aceasta problema exista la f multe masini , cu sau fara stiinta proprietarului,inca nu am auzit de cauza a unui eventual incendiu.Sigur ca m am ingrijorat daca am vazut treaba asta, si sunt constient ca un combustibil pe un cablu electric nu ar avea ce cauta, dar pana o pot repara se pare ca trebuie sa ramana asa...., de asta am intrebat....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR