Dupã spusele lui @big_electro61 se pare ca ECU NU DA COMANDÃ LA ELECTROVENTILATOARE...☹
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dmx4ever a scris:
Dupã spusele lui @big_electro61 se pare ca ECU NU DA COMANDÃ LA ELECTROVENTILATOARE...☹
ECM(engine control module) calculatorul motorului,comanda electroventilatoarele prin intermediul releelor dedicate acestora(releele din documentatia de mai sus). Procedura cea mai simpla de verificare a starii instalatiei de la ECM la relee,se face in felul urmator: se demonteaza cuplele ECM,se pune contactul,se aplica masa pe pini din cupla precizata mai sus,conditii in care daca se cupleaza pe rand, releele,ventilatorul va functiona pe turatiile respective.Circuitul cu eventuale probleme intre ECM si relee,nu va functiona...,urmand a se verifica ...
Dupã spusele lui @big_electro61 se pare ca ECU NU DA COMANDÃ LA ELECTROVENTILATOARE...☹
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Ok. Mulțumesc @big_electro61!
Azi voi face verificãrile conform indicațiilor dumneavoastrã.
Deci voi face urmãtorii pași:
- scot mufa xc10 din ECU
- pun contact
- aplic masã de pe caroserie pe pinul 31din mufa xc10
- idem pe pinul 39
Dacã porneste ventilatorul atunci ECU este defect. Corect?
Procedura descrisã (pașii urmați) este corecta? Ma gandesc ca contact pus fãrã mufa pe ECU....sa nu prajesc ceva...
Azi voi face verificãrile conform indicațiilor dumneavoastrã.
Deci voi face urmãtorii pași:
- scot mufa xc10 din ECU
- pun contact
- aplic masã de pe caroserie pe pinul 31din mufa xc10
- idem pe pinul 39
Dacã porneste ventilatorul atunci ECU este defect. Corect?
Procedura descrisã (pașii urmați) este corecta? Ma gandesc ca contact pus fãrã mufa pe ECU....sa nu prajesc ceva...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu am spus ca se scot cuplele ECM, deci in totalitate...,in aceste conditii poti pune contactul fara probleme,dar din ce imi amintesc alimentarea cu plus(+) a releelor(comanda si forta) e din curent permanent,deci poti incerca si fara contact.Daca porneste ventilatorul pe ambele trepte de viteza,e o problema in calculator.Pentru simularea conditiilor de functionare,eu folosesc o rezistenta variabila cu domeniul 0-500ohmi si creez pragurile de pornire pentru ambele turatii,cuplind rezistenta variabila in locul senzorului de temperatura motor... Simularea cu rezistenta variabila o fac de cind m-am lovit de o speta in care electroventilatorul pornea activat din tester si nu pornea la semnalul primit de la senzorul de temperatura,cu toate ca valoarea temperaturii o vedeam pe tester(ECM defect)...,delicata situatie,dar am trecut-o cu brio...! Pentru siguranta,la scoaterea si montarea cuplelor ECM,scoate o borna la baterie...!
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
daca in pinul 31 ai un maro cu rosu de 0,5 cred ca pe ala ar trebui sa-i dai masa, firul ala ar trebui sa mearga in releul k13 care comanda treapta mica (vezi intii daca din cupla ecu firul ala maro - rosu ajunge in 85 - ul lui k13).
si da, eu cred ca ai dreptate cu ce ai scris mai inainte pe pagina 2,jos, cred ca doar senzorul ala de pe radiator mai face ventilatorul sa mearga.
inteleg ca teoretic ti-ar trebui alt ECU, sau?
si da, eu cred ca ai dreptate cu ce ai scris mai inainte pe pagina 2,jos, cred ca doar senzorul ala de pe radiator mai face ventilatorul sa mearga.
inteleg ca teoretic ti-ar trebui alt ECU, sau?
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Vreau sa multumesc tuturor pentru ajutorul si interesul acordat!
Va anunt ca am depistat vinovatul problemei mele:ECU!
Am verificat cum a spus @big_electro61( mare meseriaș si ii rãmân dator) punând masã pe pinul 31 si pin 39 si surpriza! Functioneazã amândouã trepte de vitezã a ventilatorului.
Voi incerca sa repar ECU sau il voi schimbat.
Mulțumesc încã o datã pt ajutorul acordat!
Vreau sa multumesc tuturor pentru ajutorul si interesul acordat!
Va anunt ca am depistat vinovatul problemei mele:ECU!
Am verificat cum a spus @big_electro61( mare meseriaș si ii rãmân dator) punând masã pe pinul 31 si pin 39 si surpriza! Functioneazã amândouã trepte de vitezã a ventilatorului.
Voi incerca sa repar ECU sau il voi schimbat.
Mulțumesc încã o datã pt ajutorul acordat!
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
GVeronica
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2020
- Mesaj Privat
dmx4ever a scris:Salutare tuturor!
Vreau sa multumesc tuturor pentru ajutorul si interesul acordat!
Va anunt ca am depistat vinovatul problemei mele:ECU!
Am verificat cum a spus @big_electro61( mare meseriaș si ii rãmân dator) punând masã pe pinul 31 si pin 39 si surpriza! Functioneazã amândouã trepte de vitezã a ventilatorului.
Voi incerca sa repar ECU sau il voi schimbat.
Mulțumesc încã o datã pt ajutorul acordat!
Vreau sa multumesc tuturor pentru ajutorul si interesul acordat!
Va anunt ca am depistat vinovatul problemei mele:ECU!
Am verificat cum a spus @big_electro61( mare meseriaș si ii rãmân dator) punând masã pe pinul 31 si pin 39 si surpriza! Functioneazã amândouã trepte de vitezã a ventilatorului.
Voi incerca sa repar ECU sau il voi schimbat.
Mulțumesc încã o datã pt ajutorul acordat!
Salut stiu ca e ceva timp de cand ai întâmpinat problema aceasta dar vreau sa stiu pânã la urmã cum ai rezolvat ca am aceiași problema identicã.
Te rog mult!
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
GVeronica
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2020
- Mesaj Privat
GVeronica
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2020
- Mesaj Privat
sebage a scris:Problema fiind ca porneste doar ultima treapta a ventilatorului?
Nu ar strica niste date concrete (model masina, cod motor, an de fabricatie) si problema exacta.
Nu ar strica niste date concrete (model masina, cod motor, an de fabricatie) si problema exacta.
Am schimbat termostat rezistenta de pe aeroterma ambii senzori de temperatura releiele si degeaba.
Tot la 113 porneste ventilatorul.
Si face presiune dupã ce trece de 105 in furtune.
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
Mi-a venit si mie randul la probleme cu racirea din cauza ventilatoarelor.
Am pus opcom-ul si nu am erori pe clima sau pe vehicul...ciudat, desi cand pornesc clima pe low, compresorul nu merge, probabil din cauza ca nu merge ventilatorul si e presiune mare in instalatie.
Tot cu opcom-ul am facut testul de ventilatoare si am urmatoarele rezultate:
Viteza 1: releul se aude cum cupleaza si se aude o fractiune de secunda cum ventilatorul invarte, dupa care releul decupleaza
Viteza 2: releul cupleaza-decupleaza foarte rapid.
Viteza 3. merg ambele ventilatoare pe viteza 2.
Intrebare...e de la termocupla?
Termocupla este cutia neagra din drapta jos a ventilaorului din fata?
Mi-a venit si mie randul la probleme cu racirea din cauza ventilatoarelor.
Am pus opcom-ul si nu am erori pe clima sau pe vehicul...ciudat, desi cand pornesc clima pe low, compresorul nu merge, probabil din cauza ca nu merge ventilatorul si e presiune mare in instalatie.
Tot cu opcom-ul am facut testul de ventilatoare si am urmatoarele rezultate:
Viteza 1: releul se aude cum cupleaza si se aude o fractiune de secunda cum ventilatorul invarte, dupa care releul decupleaza
Viteza 2: releul cupleaza-decupleaza foarte rapid.
Viteza 3. merg ambele ventilatoare pe viteza 2.
Intrebare...e de la termocupla?
Termocupla este cutia neagra din drapta jos a ventilaorului din fata?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
GVeronica a scris:Salut!
Problema mea ar fi ca nu imi porneste ventilatorul de racire decât la 113 grade.
Am incercat sa pun masa pe pini precizati de big electro61 si surpriza merg amândouã treptele de turatie.
Deci vinovatul sa fie ecu?
Opel astra h 1.6 16v 2004 . X16XEP
Problema mea ar fi ca nu imi porneste ventilatorul de racire decât la 113 grade.
Am incercat sa pun masa pe pini precizati de big electro61 si surpriza merg amândouã treptele de turatie.
Deci vinovatul sa fie ecu?
Opel astra h 1.6 16v 2004 . X16XEP
Daca ECU primeste informatia corecta de la senzorul de temperatura si totusi nu comanda electroventilatoarele pentru racire, cam da, el este de vina.
Dar neaparat verificat cu o diagnoza ca primeste informatia corecta de la senzor. (nu este aceeasi cu cea din bord).
Inteleg ca verificarea traseelor, sigurantelor, releelor si rezistentei de trepte, a fost facuta, prin conectarea pinilor din mufa ECU, la masa.
Edit: pana la remediere, se poate face o inventie "româneascã", anume sa mentii mereu treapta 1 activa, cat motorul functioneaza.
Ultima modificare făcută de sebage la Lun 26 Oct, 2020 10:23 pm
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
george_slz a scris:Salutare!
Mi-a venit si mie randul la probleme cu racirea din cauza ventilatoarelor.
Am pus opcom-ul si nu am erori pe clima sau pe vehicul...ciudat, desi cand pornesc clima pe low, compresorul nu merge, probabil din cauza ca nu merge ventilatorul si e presiune mare in instalatie.
Tot cu opcom-ul am facut testul de ventilatoare si am urmatoarele rezultate:
Viteza 1: releul se aude cum cupleaza si se aude o fractiune de secunda cum ventilatorul invarte, dupa care releul decupleaza
Viteza 2: releul cupleaza-decupleaza foarte rapid.
Viteza 3. merg ambele ventilatoare pe viteza 2.
Intrebare...e de la termocupla?
Termocupla este cutia neagra din drapta jos a ventilaorului din fata?
Mi-a venit si mie randul la probleme cu racirea din cauza ventilatoarelor.
Am pus opcom-ul si nu am erori pe clima sau pe vehicul...ciudat, desi cand pornesc clima pe low, compresorul nu merge, probabil din cauza ca nu merge ventilatorul si e presiune mare in instalatie.
Tot cu opcom-ul am facut testul de ventilatoare si am urmatoarele rezultate:
Viteza 1: releul se aude cum cupleaza si se aude o fractiune de secunda cum ventilatorul invarte, dupa care releul decupleaza
Viteza 2: releul cupleaza-decupleaza foarte rapid.
Viteza 3. merg ambele ventilatoare pe viteza 2.
Intrebare...e de la termocupla?
Termocupla este cutia neagra din drapta jos a ventilaorului din fata?
Aici mie mi se pare mai repede o problema de contact imperfect, intr-o mufa sau la vreo siguranta (vorbesc de cele de pe circuitul de putere). La fel de posibil poate fi si un releu cu probleme.
Daca ai indemanare si pricepere si vrei sa incerci unele verificati, iti putem da o schema sa te orientezi. Daca nu, mergi la cineva care se pricepe.
P.S. nu stiu la ce anume spui tu "termocupla", deci nu pot raspunde.
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
GVeronica
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2020
- Mesaj Privat
sebage a scris:
Daca ECU primeste informatia corecta de la senzorul de temperatura si totusi nu comanda electroventilatoarele pentru racire, cam da, el este de vina.
Dar neaparat verificat cu o diagnoza ca primeste informatia corecta de la senzor. (nu este aceeasi cu cea din bord).
Inteleg ca verificarea traseelor, sigurantelor, releelor si rezistentei de trepte, a fost facuta, prin conectarea pinilor din mufa ECU, la masa.
Edit: pana la remediere, se poate face o inventie "româneascã", anume sa mentii mereu treapta 1 activa, cat motorul functioneaza.
GVeronica a scris:Salut!
Problema mea ar fi ca nu imi porneste ventilatorul de racire decât la 113 grade.
Am incercat sa pun masa pe pini precizati de big electro61 si surpriza merg amândouã treptele de turatie.
Deci vinovatul sa fie ecu?
Opel astra h 1.6 16v 2004 . X16XEP
Problema mea ar fi ca nu imi porneste ventilatorul de racire decât la 113 grade.
Am incercat sa pun masa pe pini precizati de big electro61 si surpriza merg amândouã treptele de turatie.
Deci vinovatul sa fie ecu?
Opel astra h 1.6 16v 2004 . X16XEP
Daca ECU primeste informatia corecta de la senzorul de temperatura si totusi nu comanda electroventilatoarele pentru racire, cam da, el este de vina.
Dar neaparat verificat cu o diagnoza ca primeste informatia corecta de la senzor. (nu este aceeasi cu cea din bord).
Inteleg ca verificarea traseelor, sigurantelor, releelor si rezistentei de trepte, a fost facuta, prin conectarea pinilor din mufa ECU, la masa.
Edit: pana la remediere, se poate face o inventie "româneascã", anume sa mentii mereu treapta 1 activa, cat motorul functioneaza.
Imi poti spune cum pot face sa o mențin pe treapta1 cand motorul merge?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat