- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
VCoroian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
VCoroian a scris:
am avut si un noroc chior ca la noul butuc care l-am cumpãrat sã îmi potriveascã cheia originalã si nu a trebuit sã mai schimb cãteii de la butucul vechi la ce nou .
am avut si un noroc chior ca la noul butuc care l-am cumpãrat sã îmi potriveascã cheia originalã si nu a trebuit sã mai schimb cãteii de la butucul vechi la ce nou .
Noroc chior, frate/soro! Ca la Dacie...chiar si acolo probabilitatea era foarte micã, dar exista...
Bunicu a scris:..pai nu trebuia sa demontezi, nici airbagul si nici volanul................
VCoroian a scris:...iar la volan este nevoie de Torx de 10 mm
Este vorba de tubularã torx 10!
- AlinParaschiv
- *
- 1 mesaje
- din 22 Apr 2018
- Astra 2003
- Bucuresti
AlinParaschiv
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2018
- Mesaj Privat
Salut,
Multa sanatate sa ai Bampi pentru tutorialul asta.
Am cumparat acum o luna un Opel Astra G din 2002.
Ieri ma duc sa ma vad cu fratele meu la bunica mea in sat(un sat din Teleorman unde nu gasesti un service pentru kilometri si nici nu ai semnal la telefon pe Vodafone). Cautam cateva ore o solutie din persoana in persoana, nimeni nu stia sa ne ajute. Cumpar un spray pt circuite electrice, dar nu ajuta. Intr-un final pe la ora 6 plecam spre Rosiori sa luam un butuc de schimb la sfaturile unui mecanic din orasul meu natal. Am luat un butuc de Cielo, deoarece pentru Opel nu aveau, si ne intoarcem la masina. Demontam capacul bordului, dar ghinion nu putem scoate butucul. Din cauza noptii ne oprim, cu gandul ca urmatoarea dimineata sa cautam un electrician care sa ne ajute.
Astazi de dimineata dupa zeci de telefoane, nu gasim pe nimeni. Plec cu un vecin sa luam un spray anti rugina, dar nici asta nu ajuta. Intre timp prind putin semnal la telefon si caut o solutie pe internet care ma aduce la postul asta. Il las deschis in tab pe telefon si ma intorc la masina. Caut prin sculele pe care le avea bunica in casa si gasesc o surubelnita cu un varf mai ascutit si mai mic si un cutter. Dupa vreo 10 minute de incercari in sfarsit imi iese sa pornesc masina si sa plec spre Bucuresti.
Ajuns la Bucuresti si dupa ceva incercari reusesc sa scot butucul si sa il demontez. Il curat, il dau cu vaselina, montez totul la loc, dar aceasi problema. Mai il scot de cateva ori si adaug si mai multa vaselina, dar acelasi rezultat de fiecare data. Pana la urma decid sa il demontez inca odata si sa indepartez lamela si sa incerc si fara ea. Montez totul la loc si merge ca nou.
Stiu ca am scris un roman, dar multumesc mult pentru tutorial.
Multa sanatate sa ai Bampi pentru tutorialul asta.
Am cumparat acum o luna un Opel Astra G din 2002.
Ieri ma duc sa ma vad cu fratele meu la bunica mea in sat(un sat din Teleorman unde nu gasesti un service pentru kilometri si nici nu ai semnal la telefon pe Vodafone). Cautam cateva ore o solutie din persoana in persoana, nimeni nu stia sa ne ajute. Cumpar un spray pt circuite electrice, dar nu ajuta. Intr-un final pe la ora 6 plecam spre Rosiori sa luam un butuc de schimb la sfaturile unui mecanic din orasul meu natal. Am luat un butuc de Cielo, deoarece pentru Opel nu aveau, si ne intoarcem la masina. Demontam capacul bordului, dar ghinion nu putem scoate butucul. Din cauza noptii ne oprim, cu gandul ca urmatoarea dimineata sa cautam un electrician care sa ne ajute.
Astazi de dimineata dupa zeci de telefoane, nu gasim pe nimeni. Plec cu un vecin sa luam un spray anti rugina, dar nici asta nu ajuta. Intre timp prind putin semnal la telefon si caut o solutie pe internet care ma aduce la postul asta. Il las deschis in tab pe telefon si ma intorc la masina. Caut prin sculele pe care le avea bunica in casa si gasesc o surubelnita cu un varf mai ascutit si mai mic si un cutter. Dupa vreo 10 minute de incercari in sfarsit imi iese sa pornesc masina si sa plec spre Bucuresti.
Ajuns la Bucuresti si dupa ceva incercari reusesc sa scot butucul si sa il demontez. Il curat, il dau cu vaselina, montez totul la loc, dar aceasi problema. Mai il scot de cateva ori si adaug si mai multa vaselina, dar acelasi rezultat de fiecare data. Pana la urma decid sa il demontez inca odata si sa indepartez lamela si sa incerc si fara ea. Montez totul la loc si merge ca nou.
Stiu ca am scris un roman, dar multumesc mult pentru tutorial.
- RRadulescu658
- *
- 1 mesaje
- din 30 Apr 2018
RRadulescu658
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2018
- Mesaj Privat
MStrat
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
Am si eu o problemã la opel astra g caravan .Sa stricat buticul de contact pornire.Am comandat unul care nici nu s-a potrivit și mecanicul a polizat cum a vrut el.Acum tot nu porneste ca ,cicã sa stricat și partea electricã și ar trebui sã pun un buton.Nici nu mai stiu ce sa fac.Ma poate ajuta cineva?
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Schimbã electricianul!
E o operațiune relativ simplã...se pot schimba independent/separat ambele pãrți (cea mecanicã și cea electricã) folosindu-se componente compatibile 100% cu originalul și care au prețuri absolut rezonabile, ca sã nu zic derizorii...
E pãcat cã ptr o problemã așa simplã întâmpini astfel de dificultãți, doar ptr cã ai dat de Dorel pe post de electrician auto!
PS
Ar trebui sã completezi la profil (nu doar ptr cã e prevedere a regulamentului) localitatea de unde ești, poate se oferã un coleg din zonã sã ajute...
E o operațiune relativ simplã...se pot schimba independent/separat ambele pãrți (cea mecanicã și cea electricã) folosindu-se componente compatibile 100% cu originalul și care au prețuri absolut rezonabile, ca sã nu zic derizorii...
E pãcat cã ptr o problemã așa simplã întâmpini astfel de dificultãți, doar ptr cã ai dat de Dorel pe post de electrician auto!
PS
Ar trebui sã completezi la profil (nu doar ptr cã e prevedere a regulamentului) localitatea de unde ești, poate se oferã un coleg din zonã sã ajute...
- truck_mihai
- **
- 121 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Ampera 2013 X30f
- Spania
truck_mihai
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Spania
- Masina: Ampera 2013 X30f
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Declar pe propia raspundere ca nu am citit tot topicul asa ca daca s a mai spus ...
I mi pare rau
Am cumparar butuc din dezmembrari dar nu mi am dat seama ca sant doua feluri, sau mai multe, de canale pentru butucul meu, dupa cum se vede si n poze, canalele sant inversate, cheia mea e cea noua, asa ca atentie cand cumparati din dezmembrari !
Multumiri tuturor si drumuri bune !
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- truck_mihai
- **
- 121 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Ampera 2013 X30f
- Spania
truck_mihai
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Spania
- Masina: Ampera 2013 X30f
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Sincer asta nu stiu !
Nu m am gandit la asta, i mi pare rau !
Asta e codul de la butucul care era pe masina mea :
Dar pe celalalt nu il stiu
Dar acuma mi dau seama ca de fapt asta e camasa butucului
Deci de la inceput :
Butucul meu care este asta:
Nu are nici o serie pe el
Iar seria de la camasa este cea de sus adica asta:
Am cumparat din dezmembrari butuc de pe o zafira stiind ca sant multe piese care se potrivesc, astra nu avea, nu m am gandit la santurile cheii, cu gandul sa schimb cateii de pe un butuc pe altul
Dupa ce am transplantat cateii de pe un butuc pe altul am constatat ca nu intra cheia in butucul asazis nou
Noroc ca am pus cateii de la butucul nou in ordine asa am putut sa i pun la loc in butucul nou
Dar camasa butucului e cea care o aveam eu pentru ca mi s a parut in stare mai buna deci se poate schimba doar butucul
Asa ca acuma o sa stea masina cu doua chei, una deschide usa si alta porneste masina !
Deocamdata !
Drumuri bune tuturor !
Nu m am gandit la asta, i mi pare rau !
Asta e codul de la butucul care era pe masina mea :
Dar pe celalalt nu il stiu
Dar acuma mi dau seama ca de fapt asta e camasa butucului
Deci de la inceput :
Butucul meu care este asta:
Nu are nici o serie pe el
Iar seria de la camasa este cea de sus adica asta:
Am cumparat din dezmembrari butuc de pe o zafira stiind ca sant multe piese care se potrivesc, astra nu avea, nu m am gandit la santurile cheii, cu gandul sa schimb cateii de pe un butuc pe altul
Dupa ce am transplantat cateii de pe un butuc pe altul am constatat ca nu intra cheia in butucul asazis nou
Noroc ca am pus cateii de la butucul nou in ordine asa am putut sa i pun la loc in butucul nou
Dar camasa butucului e cea care o aveam eu pentru ca mi s a parut in stare mai buna deci se poate schimba doar butucul
Asa ca acuma o sa stea masina cu doua chei, una deschide usa si alta porneste masina !
Deocamdata !
Drumuri bune tuturor !
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Bampi a scris:Salut!
omule,m-ai salvat,sunt p o insula unde nu exista service...numai ganduri bune pt tine,ms mult.
Pentru toti cei care au probleme cu blocarea contactului la OPEL Astra G
Totul a inceput intr-o zi foarte calduroasa, cand masina a ramas 8 ore in soare si interiorul a devenit un cuptor. Bag cheia in contact, dau sa rotesc cheia... nimic! Blocat. Buuunn... volan blocat... si misc volanul. Tzac! Hai drace ca acum am blocat si volanul. Mai incerc cheia....blocata, volanul... blocat. Dupa 15 minute de incercari tot nimic. Hai pe forum sa vedem ce rezolvari gasim. Caut.... hmmm spay, ulei , degripant si rabdare. Incerc sa gresez contactul, astept .... nimic. Pana la urma am mers la un service Opel si un mecanic mi-a spus cum pot debloca contactul ca sa pot ajunge in service sa schimb butucul pentru ca "a picat" nu stiu ce lamela - pret butuc: ~400 Ron . Manopera.... alta discutie.Termen livrare 7-8 zile daca e in Ungariape stoc, inca 15 zile daca nu! . Problema, asa cum se prezenta atunci a fost dezbatuta la : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=29087
Ok. Acum sa tratam pe rand problemele.
1. Deblocarea contactului
Materiale: Un cutter (de preferat cu lama ingusta) sau o surubelnita mica
Cu varful cutter-ului/surubelnitei scoateti protectorul de cauciuc de pe contact
Dupa ce ati scos protectorul, cu varful cutter-ului/surubelnitei ridicati lamela usor pana cand puteti apasa cu degetul butucul cheii.
Tineti apasat cu degetul butucul cheii si introduceti cheia in contact si... gata! contactul este deblocat, puteti roti cheia.
Pasul acesta este important pentru ca va scuteste de platforma, de mers la service, de stat in drum, de multi nervi si mai ales nu veti putea scoate butucul pentru reparatie.
2. Demontarea butucului Nu e nevoie sa deconectati nici o cupla electrica !!.
Materiale: Surubelnita sau cheie Torx T20 ; surubelnita cap cruce ; surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm)
Demontati capacul superior de la coloana volanului. Pentru aceasta trebuie sa rotiti volanul pentru a avea acces la cele 2 suruburi amplasate lateral de axul volanului.
Desfaceti cele 2 suruburi cu cap torx situate lateral de axul volanului si surubul amplasat sub volan, desfaceti si manerul de la maneta de blocare a pozitiei coloanei volanului (pentru cine are volan reglabil) si scoateti capacul inferior.
Dupa ce ati scos capacul superior, scoateti comutatorul stergatorului de parbriz, apasand cele 2 lamele de plastic (una superiara si una interioara) si trageti din locas comutatorul.
Acum rotiti cheia in contact pana in dreptul taieturii din butuc si cu surubelnita subtire apasati prin gaura (situata in partea superioara langa axul volanului) pe "stiftul" de deblocare. In acest moment butucul va iesi singur din locas, aruncat de un arc de pe tija contactului.
3. Repararea butucului .
Materiale: surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm) ; pila fina sau hartie abraziva cu granulatie fina ; laveta ; vaselina
Important! Lasati cheia in butuc pe toata durata reparatiei ! altfel vor sarii verturile.
Butucul cheii (poz 3) este tinut de un bolt cu arc (poz.4) . Apasati cu grija pe bolt si rotiti usor cheia asa incat acesta sa poata iesi din butuc. Atentie sa nu sara boltul si arcul !
Odata scos boltul, trageti usor (sa nu sara lamela de blocaj -poz.4) butucul interior cu cheie cu tot.
Curatati corpul (poz.1) de vaselina si studiati cu atentie capatul unde "lucra" boltul 2
In mod normal veti observa o uzura provocata de boltul 2, zona uzata fiind zona de limitare a deplasarii axiale a butucului atunci cind se scoate cheia din contact.
Tot aici, la baza planului inclinat, se formeaza un mic prag in care boltul se blocheaza (nu poate sa intre pe planul inclinat atunci cand rotiti cheia. AICI E MAREA PROBLEMA CU BLOCAREA CONTACTULUI.
Initial am vrut sa elimin lamela 4 (asa cum propunea cineva pe forum) insa dupa teste facute cu/fara lamela/bolt am depistat problema.
Cu grija si rabdare se corecteaza uzura din corpul 1.
Tot acum, puneti boltul intr-o masina de gaurit si cu incercati sa mariti putin raza de curbura de la capatul boltului.
Cand ati terminat, curatati bine piesele apoi gresati corpul, butucul si le asamblati. Rezultatul este un butuc "nou" perfect functional ( si daca scoateti cheia din contact cu grija - sa nu mai sara butucul central, va fi o reparatie de durata! ) .
Restul operatiilor de montaj sunt evident in ordine inversa
ATENTIE! Daca butucul nu intra in locasul de la volan, nu fortati ! Trebuie apasata o lamela din interiorul locasului de butuc din coloana volanului, lamela responsabila cu blocarea volanului. Nu am poza facuta . Pun o schita facuta din amintiri.
Bafta
Din economia de 400-500 RON facuta, mergeti la terasa si beti o bere si in cinstea mea
omule,m-ai salvat,sunt p o insula unde nu exista service...numai ganduri bune pt tine,ms mult.
Pentru toti cei care au probleme cu blocarea contactului la OPEL Astra G
Totul a inceput intr-o zi foarte calduroasa, cand masina a ramas 8 ore in soare si interiorul a devenit un cuptor. Bag cheia in contact, dau sa rotesc cheia... nimic! Blocat. Buuunn... volan blocat... si misc volanul. Tzac! Hai drace ca acum am blocat si volanul. Mai incerc cheia....blocata, volanul... blocat. Dupa 15 minute de incercari tot nimic. Hai pe forum sa vedem ce rezolvari gasim. Caut.... hmmm spay, ulei , degripant si rabdare. Incerc sa gresez contactul, astept .... nimic. Pana la urma am mers la un service Opel si un mecanic mi-a spus cum pot debloca contactul ca sa pot ajunge in service sa schimb butucul pentru ca "a picat" nu stiu ce lamela - pret butuc: ~400 Ron . Manopera.... alta discutie.Termen livrare 7-8 zile daca e in Ungariape stoc, inca 15 zile daca nu! . Problema, asa cum se prezenta atunci a fost dezbatuta la : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=29087
Ok. Acum sa tratam pe rand problemele.
1. Deblocarea contactului
Materiale: Un cutter (de preferat cu lama ingusta) sau o surubelnita mica
Cu varful cutter-ului/surubelnitei scoateti protectorul de cauciuc de pe contact
Dupa ce ati scos protectorul, cu varful cutter-ului/surubelnitei ridicati lamela usor pana cand puteti apasa cu degetul butucul cheii.
Tineti apasat cu degetul butucul cheii si introduceti cheia in contact si... gata! contactul este deblocat, puteti roti cheia.
Pasul acesta este important pentru ca va scuteste de platforma, de mers la service, de stat in drum, de multi nervi si mai ales nu veti putea scoate butucul pentru reparatie.
2. Demontarea butucului Nu e nevoie sa deconectati nici o cupla electrica !!.
Materiale: Surubelnita sau cheie Torx T20 ; surubelnita cap cruce ; surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm)
Demontati capacul superior de la coloana volanului. Pentru aceasta trebuie sa rotiti volanul pentru a avea acces la cele 2 suruburi amplasate lateral de axul volanului.
Desfaceti cele 2 suruburi cu cap torx situate lateral de axul volanului si surubul amplasat sub volan, desfaceti si manerul de la maneta de blocare a pozitiei coloanei volanului (pentru cine are volan reglabil) si scoateti capacul inferior.
Dupa ce ati scos capacul superior, scoateti comutatorul stergatorului de parbriz, apasand cele 2 lamele de plastic (una superiara si una interioara) si trageti din locas comutatorul.
Acum rotiti cheia in contact pana in dreptul taieturii din butuc si cu surubelnita subtire apasati prin gaura (situata in partea superioara langa axul volanului) pe "stiftul" de deblocare. In acest moment butucul va iesi singur din locas, aruncat de un arc de pe tija contactului.
3. Repararea butucului .
Materiale: surubelnita subtire (sau o sarma cu diametrul max 2,5mm) ; pila fina sau hartie abraziva cu granulatie fina ; laveta ; vaselina
Important! Lasati cheia in butuc pe toata durata reparatiei ! altfel vor sarii verturile.
Butucul cheii (poz 3) este tinut de un bolt cu arc (poz.4) . Apasati cu grija pe bolt si rotiti usor cheia asa incat acesta sa poata iesi din butuc. Atentie sa nu sara boltul si arcul !
Odata scos boltul, trageti usor (sa nu sara lamela de blocaj -poz.4) butucul interior cu cheie cu tot.
Curatati corpul (poz.1) de vaselina si studiati cu atentie capatul unde "lucra" boltul 2
In mod normal veti observa o uzura provocata de boltul 2, zona uzata fiind zona de limitare a deplasarii axiale a butucului atunci cind se scoate cheia din contact.
Tot aici, la baza planului inclinat, se formeaza un mic prag in care boltul se blocheaza (nu poate sa intre pe planul inclinat atunci cand rotiti cheia. AICI E MAREA PROBLEMA CU BLOCAREA CONTACTULUI.
Initial am vrut sa elimin lamela 4 (asa cum propunea cineva pe forum) insa dupa teste facute cu/fara lamela/bolt am depistat problema.
Cu grija si rabdare se corecteaza uzura din corpul 1.
Tot acum, puneti boltul intr-o masina de gaurit si cu incercati sa mariti putin raza de curbura de la capatul boltului.
Cand ati terminat, curatati bine piesele apoi gresati corpul, butucul si le asamblati. Rezultatul este un butuc "nou" perfect functional ( si daca scoateti cheia din contact cu grija - sa nu mai sara butucul central, va fi o reparatie de durata! ) .
Restul operatiilor de montaj sunt evident in ordine inversa
ATENTIE! Daca butucul nu intra in locasul de la volan, nu fortati ! Trebuie apasata o lamela din interiorul locasului de butuc din coloana volanului, lamela responsabila cu blocarea volanului. Nu am poza facuta . Pun o schita facuta din amintiri.
Bafta
Din economia de 400-500 RON facuta, mergeti la terasa si beti o bere si in cinstea mea
ionroata
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2019
- Mesaj Privat
Va salut.
In cazul meu contactul electric s-a defectat. Am cautat pe forum dar nu am gasit un tutorial despre cum se scoate din mufa contactul electric. Adica contactul din partea stanga a volanului. Am incercat si metoda de la pagina 19 cu impingerea axului interior al acestuia dar nu vrea sa iasa.
Orice ajutor ar fi binevenit.
Multumesc.
In cazul meu contactul electric s-a defectat. Am cautat pe forum dar nu am gasit un tutorial despre cum se scoate din mufa contactul electric. Adica contactul din partea stanga a volanului. Am incercat si metoda de la pagina 19 cu impingerea axului interior al acestuia dar nu vrea sa iasa.
Orice ajutor ar fi binevenit.
Multumesc.
danytm
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat
Se poate da jos doar daca scoti butucul afara, acesta are o tija tesita care rasuceste contactele din mufa electrica. Dupa ce butucul a fost scos, mufa electrica din partea stanga culiseaza in jos, vezi ca are ceva cleme din plastic care trebuie apasate. Eu asa am demontat la mine de 2 ori, cand mi-am pus pornie motor si apoi cand am instalat maneta de tempomat. Spor
- lauricagabor
- *
- 1 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Astra 2005 1.6
- Teleorman
lauricagabor
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2005 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
ACaeriu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2019
- Mesaj Privat
ACaeriu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2019
- Mesaj Privat
Revin cu noutãți, am parcurs pas cu pas tutorialul și prima surpriza a fost sa gãsesc arcul de pe tija rupt in doua și se îmbinase cumva cele doua pãrți ale arcului, am gãsit prin atelier un arc identic care l-am înlocuit, am smirgheluit puțin boltul mic ca in tutorial, am curãțat totul perfect și am gresat cu vaselinã neagra(molibden) montat totul la loc și funcționeazã foarte fin și frumos. Mulțumesc din suflet pentru tutorialul perfect explicit.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- tadobaru
- **
- 116 mesaje
- din 09 Mai 2009
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
tadobaru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2009
- Mesaj Privat
Buna seara, acum doua zile mi s-a blocat contactul si volanul. Am folosit o surubelnita pentru ridicarea lamelei, am reusit sa imping butucul si sa introduc cheia dar surpriza cheia tot nu se invarte in contact sa porneasca masina sau sa deblocheze volanul. Intrebare: daca incerc sa demontez butucul, cum aduc cheia in dreptul semnului acela daca ea nu se invarte in contact? Daca nu merge cum mai pot demonta butucul?
- tadobaru
- **
- 116 mesaje
- din 09 Mai 2009
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
tadobaru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2009
- Mesaj Privat
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
tadobaru a scris:Buna seara, acum doua zile mi s-a blocat contactul si volanul. Am folosit o surubelnita pentru ridicarea lamelei, am reusit sa imping butucul si sa introduc cheia dar surpriza cheia tot nu se invarte in contact sa porneasca masina sau sa deblocheze volanul. Intrebare: daca incerc sa demontez butucul, cum aduc cheia in dreptul semnului acela daca ea nu se invarte in contact? Daca nu merge cum mai pot demonta butucul?
Aceeasi problema o am si eu !
Pana la urma ai gaurit/spart butucul sau ai reusit altcumva ?
Merci