- bcosmin2000
- OP
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
eolloe
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salut!
Conversia, din punctul meu de vedere, merita. Eu mi-am amortizat investitia in 6-7 luni. Mers in Bucuresti, vara, AC, undeva pe la 15l/100km. Media mea e de 1000km/luna in Bucuresti, restul in afara. Masina este 2007 si motor Z18XER.
Ce trebuie sa iei in calcul, si sa nu te sperie, este ca vor aprea niste erori in functie de gazul pe care-l bagi si in functie de reglajul alimentarii pe care il fac cei care monteaza/serviseaza instalatia. Eu a trebuit sa citesc ceva romane pentru a-mi da seama ca apar erori ciclice in functie de temperatura exterioara, tipul gazului, regim de mers etc.
Conversia, din punctul meu de vedere, merita. Eu mi-am amortizat investitia in 6-7 luni. Mers in Bucuresti, vara, AC, undeva pe la 15l/100km. Media mea e de 1000km/luna in Bucuresti, restul in afara. Masina este 2007 si motor Z18XER.
Ce trebuie sa iei in calcul, si sa nu te sperie, este ca vor aprea niste erori in functie de gazul pe care-l bagi si in functie de reglajul alimentarii pe care il fac cei care monteaza/serviseaza instalatia. Eu a trebuit sa citesc ceva romane pentru a-mi da seama ca apar erori ciclice in functie de temperatura exterioara, tipul gazului, regim de mers etc.
- bcosmin2000
- OP
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
- bcosmin2000
- OP
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
eolloe a scris:Salut!
Conversia, din punctul meu de vedere, merita. Eu mi-am amortizat investitia in 6-7 luni. Mers in Bucuresti, vara, AC, undeva pe la 15l/100km. Media mea e de 1000km/luna in Bucuresti, restul in afara. Masina este 2007 si motor Z18XER.
Ce trebuie sa iei in calcul, si sa nu te sperie, este ca vor aprea niste erori in functie de gazul pe care-l bagi si in functie de reglajul alimentarii pe care il fac cei care monteaza/serviseaza instalatia. Eu a trebuit sa citesc ceva romane pentru a-mi da seama ca apar erori ciclice in functie de temperatura exterioara, tipul gazului, regim de mers etc.
Conversia, din punctul meu de vedere, merita. Eu mi-am amortizat investitia in 6-7 luni. Mers in Bucuresti, vara, AC, undeva pe la 15l/100km. Media mea e de 1000km/luna in Bucuresti, restul in afara. Masina este 2007 si motor Z18XER.
Ce trebuie sa iei in calcul, si sa nu te sperie, este ca vor aprea niste erori in functie de gazul pe care-l bagi si in functie de reglajul alimentarii pe care il fac cei care monteaza/serviseaza instalatia. Eu a trebuit sa citesc ceva romane pentru a-mi da seama ca apar erori ciclice in functie de temperatura exterioara, tipul gazului, regim de mers etc.
Ai instalatie ce poti sa o diagnostichezi cu interfata sau trebuie mers la service ?
Poti sai setezi ceva parametrii?
Deci fata de consum benzina e cam cu 1 l/km in plus pe gaz?
merci
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Eu am motor 2.0 Turbo cu GPL. Consuma intre 15-17% GPL in Bucuresti, depinde de trafic, AC, cat de grabit sunt, etc.
Instalatii gasesti foarte bune pe la 2600-2800 lei sau mai ieftine (de buget) chiar si sub 2000 lei.
Am rezervor toroidal de 36 litri parca, dar nu intra niciodata mai mult de 31 in el. Aici ma cam doare ca nu am autonomie mare, dar e ok, imi ajunge pana pe Constanta chiar si fugarita. Consumul pe autostrada la 140 km/h cu masina plina si AC pornit, este cam de 12.5%
Majoritatea intalatiilor de GPL dau erori in bord datorita sondei lamba2, pe care putine ECU de GPL stiu s-o pacaleasca (posibil doar cele mai scumpe).
Vei simti o usoara scadere a puterii cand mergi pe GPL, insa nederanjant.
O revizie la GPL, pe mine ma costa 80 lei (implica schimb filtru gaz, diagnosticare si reglaj), pe care ar trebui s-o fac anual sau la 15.000 km, insa o fac la 2 ani, ca nu fac decat vreo 8000 km / an.
Se recomanda sa nu mergi preponderent cu masina in turatii mari cand esti pe GPL. Nu e o problema daca o turezi in depasiri sau ocazional mai tragi o forja, insa se cam prajesc supapele daca se merge doar in regim sportiv cu masina pe GPL. Vrei sportivitate, te muti pe benzina, oricum acolo ai performantele mai bune.
Unii spun ca masina pe GPL papa mai mult ulei decat pe benzina, sau ca daca mergi pe GPL trebuie sa faci schimbul de ulei mai des. E fabulatie, nimic adevarat, decat daca faci taxi cu masina, caz in care o freci doar in oras si e normal ca uleiul sa se deterioreze / consume mai repede.
Din punctul meu de vedere, merita 100% GPL-ul pe masina. Economisesti minim 40% din costurile cu carburantul si economia se vede foarte repede in buzunar.
Cum fac eu calculele: Un plin de GPL => 30 litri X 2.28 lei/ litru = 68 lei (e mai putin de fapt ca am card de fidelizare si mai iau un discount de 1 ban/litru). Cu un plin de GPL merg in medie cam 200 km in Bucuresti (cu AC folosit ocazional si mers relaxat). Ca sa merg 200 km in Bucuresti, mi-ar trebui minim 27 litri de benzina (consuma cam 13.5-14%), deci 27 X 4.60 = 124 lei. Diferenta 124 - 68 = 56 lei este de 45% economie pe GPL fata de benzina si in realitate este chiar spre 50% (reducere 1 ban pe litru GPL ca-s client fidel la o anume benzinarie, deci plinul ma costa in realitate 65 lei)
Daca mai ai nevoie de informatii, poate am omis eu ceva, intreaba si iti voi raspunde.
Eu am motor 2.0 Turbo cu GPL. Consuma intre 15-17% GPL in Bucuresti, depinde de trafic, AC, cat de grabit sunt, etc.
Instalatii gasesti foarte bune pe la 2600-2800 lei sau mai ieftine (de buget) chiar si sub 2000 lei.
Am rezervor toroidal de 36 litri parca, dar nu intra niciodata mai mult de 31 in el. Aici ma cam doare ca nu am autonomie mare, dar e ok, imi ajunge pana pe Constanta chiar si fugarita. Consumul pe autostrada la 140 km/h cu masina plina si AC pornit, este cam de 12.5%
Majoritatea intalatiilor de GPL dau erori in bord datorita sondei lamba2, pe care putine ECU de GPL stiu s-o pacaleasca (posibil doar cele mai scumpe).
Vei simti o usoara scadere a puterii cand mergi pe GPL, insa nederanjant.
O revizie la GPL, pe mine ma costa 80 lei (implica schimb filtru gaz, diagnosticare si reglaj), pe care ar trebui s-o fac anual sau la 15.000 km, insa o fac la 2 ani, ca nu fac decat vreo 8000 km / an.
Se recomanda sa nu mergi preponderent cu masina in turatii mari cand esti pe GPL. Nu e o problema daca o turezi in depasiri sau ocazional mai tragi o forja, insa se cam prajesc supapele daca se merge doar in regim sportiv cu masina pe GPL. Vrei sportivitate, te muti pe benzina, oricum acolo ai performantele mai bune.
Unii spun ca masina pe GPL papa mai mult ulei decat pe benzina, sau ca daca mergi pe GPL trebuie sa faci schimbul de ulei mai des. E fabulatie, nimic adevarat, decat daca faci taxi cu masina, caz in care o freci doar in oras si e normal ca uleiul sa se deterioreze / consume mai repede.
Din punctul meu de vedere, merita 100% GPL-ul pe masina. Economisesti minim 40% din costurile cu carburantul si economia se vede foarte repede in buzunar.
Cum fac eu calculele: Un plin de GPL => 30 litri X 2.28 lei/ litru = 68 lei (e mai putin de fapt ca am card de fidelizare si mai iau un discount de 1 ban/litru). Cu un plin de GPL merg in medie cam 200 km in Bucuresti (cu AC folosit ocazional si mers relaxat). Ca sa merg 200 km in Bucuresti, mi-ar trebui minim 27 litri de benzina (consuma cam 13.5-14%), deci 27 X 4.60 = 124 lei. Diferenta 124 - 68 = 56 lei este de 45% economie pe GPL fata de benzina si in realitate este chiar spre 50% (reducere 1 ban pe litru GPL ca-s client fidel la o anume benzinarie, deci plinul ma costa in realitate 65 lei)
Daca mai ai nevoie de informatii, poate am omis eu ceva, intreaba si iti voi raspunde.
neroseu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia Sports Tourer 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut, ma intereseaza si pe mine sa montez o instalatie GPL pe Vectra mea C X18XER din 2008. Am inceput sa studiez problema si as avea urmatoarele intrebari:
1. Mai apare vreo eroare in afara de sonda Lambda 2? Ca si observatie, un coleg zicea ca a alimentat cu GPL din Austria si eroarea a disparut.
2. M-ar interesa o instalatie care stie "sa pacaleasca" ecu, asa cum zicea colegul FBogdan. Ce recomandati pentru modelul meu?
1. Mai apare vreo eroare in afara de sonda Lambda 2? Ca si observatie, un coleg zicea ca a alimentat cu GPL din Austria si eroarea a disparut.
2. M-ar interesa o instalatie care stie "sa pacaleasca" ecu, asa cum zicea colegul FBogdan. Ce recomandati pentru modelul meu?
4NDR3I
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2016
- Mesaj Privat
Am GPL pe motorul Z16XER...referitor la mersul turat pe gpl si la "legenda " ca prajesti supapele....SUPER FALS! in momentul instalarii la firma autorizata RAR si o instalatie cat de cat bunã...de la 2500 lei in sus....iti seteaza din calculatorul instalatiei ca dupa depasirea a 4000 turatii sa iti intre automat o pulverizare de benzina! Deci...la peste 4000 ture o sa iti intre si pulverizare cu benzina ceea ce ajuta supapele! Asa ca stai linistit Cosmin! Recomand ca firma pe cea de la Vernesti Buzau! Sunt f renumiti! Mergi cu masina acolo si o sa iti aleaga sau o sa iti recomande ce intalatie sa pui in functie de masina si motorizare!
- bcosmin2000
- OP
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
- patraulea80
- **
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat
Am instalat si eu de curand pe Zafira B , motor Z18XER o instalatie Prins, care nu a fost ieftina deloc(in jur de 3500 lei) la AGR Bucuresti. Referitor la ce zicea colegul de mai sus cum ca ar pulveriza benzina la peste 4000rpm -nu stiu sa imi fi zis de asa ceva inginerul de acolo.
Chiar m-a avertizat sa am grija la regimul de mers, adica intradevar la peste 3500 rpm, daca o folosesc constant, uzura e mai mare a supapelor si recomanda un sistem care ar pulveriza ulei, nu benzina in capul supapelor pt protectie. Cica ar costa vreo 1000 lei pt tipul asta de instalatie, sau ceva aftermarket sa zic asa, cu un rezervor separat de ulei la vreo 250 lei. Cine are mai multe informatii poate ne lumineaza si pe noi...
Chiar m-a avertizat sa am grija la regimul de mers, adica intradevar la peste 3500 rpm, daca o folosesc constant, uzura e mai mare a supapelor si recomanda un sistem care ar pulveriza ulei, nu benzina in capul supapelor pt protectie. Cica ar costa vreo 1000 lei pt tipul asta de instalatie, sau ceva aftermarket sa zic asa, cu un rezervor separat de ulei la vreo 250 lei. Cine are mai multe informatii poate ne lumineaza si pe noi...
- bcosmin2000
- OP
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
- patraulea80
- **
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Nu e legenda faptul ca se prajesc supapele mai repede pe GPL.
Tocmai am montat GPL pe o Honda si am cerut sfaturi si oferte de la 3 montatori de GPL (inclusiv AGR).
Toti au spus ca nu e recomandat sa mergi sportiv pe distante lungi cu masina functionand pe GPL. In principiu, masina trebuie tinuta sub 3500 rpm. Nu e nici o problema daca o turezi ocazional spre 5000-6000 rpm, atunci cand e necesar cu adevarat.
Mai mult, acum vreo 2 luni am cunoscut un inginer mecanic ce a lucrat pe la Mercedes, la Iveco si alte branduri mari, care are un Mercedes C-Klasse pe Gpl. Omul a studiat temeinic impactul Gpl asupra motorului si concluzia a fost ca un motor care e in parametri ok, rezista peste 100.000 km la functionarea cu acest carburant alternativ. In functie de cum e ingrijita masina si cum se merge cu ea, poate rezista mult mai multi km, insa deja dupa 100.000 de km ai economisit asa de multi bani, incat o segmentare de motor e acceptabila.
AGR vinde si monteaza niste kituri gpl cica dedicate pe modelul masinii. Aveti grija ca e pacaleala, va duce undeva peste 3500 lei si se gasesc instalatii foarte bune, Lovato, BRC, Zenith Pro, pana in 3000 lei (montaj inclus). Puteti monta si la AGR, dar acolo platiti in plus "brandul" si reclama agresiva pe care si-o fac.
Tocmai am montat GPL pe o Honda si am cerut sfaturi si oferte de la 3 montatori de GPL (inclusiv AGR).
Toti au spus ca nu e recomandat sa mergi sportiv pe distante lungi cu masina functionand pe GPL. In principiu, masina trebuie tinuta sub 3500 rpm. Nu e nici o problema daca o turezi ocazional spre 5000-6000 rpm, atunci cand e necesar cu adevarat.
Mai mult, acum vreo 2 luni am cunoscut un inginer mecanic ce a lucrat pe la Mercedes, la Iveco si alte branduri mari, care are un Mercedes C-Klasse pe Gpl. Omul a studiat temeinic impactul Gpl asupra motorului si concluzia a fost ca un motor care e in parametri ok, rezista peste 100.000 km la functionarea cu acest carburant alternativ. In functie de cum e ingrijita masina si cum se merge cu ea, poate rezista mult mai multi km, insa deja dupa 100.000 de km ai economisit asa de multi bani, incat o segmentare de motor e acceptabila.
AGR vinde si monteaza niste kituri gpl cica dedicate pe modelul masinii. Aveti grija ca e pacaleala, va duce undeva peste 3500 lei si se gasesc instalatii foarte bune, Lovato, BRC, Zenith Pro, pana in 3000 lei (montaj inclus). Puteti monta si la AGR, dar acolo platiti in plus "brandul" si reclama agresiva pe care si-o fac.
zarra68
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2009
- Mesaj Privat
valisor
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
- RDumitra-ioana
- *
- 2 mesaje
- din 18 Mar 2018
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
RDumitra-ioana
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2018
- Mesaj Privat
- bcosmin2000
- OP
- 73 mesaje
- din 01 Mai 2008
- Astra 2007 z18xer
- Alta tara
bcosmin2000
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2008
- Mesaj Privat
eolloe a scris:Salut!
Conversia, din punctul meu de vedere, merita. Eu mi-am amortizat investitia in 6-7 luni. Mers in Bucuresti, vara, AC, undeva pe la 15l/100km. Media mea e de 1000km/luna in Bucuresti, restul in afara. Masina este 2007 si motor Z18XER.
Ce trebuie sa iei in calcul, si sa nu te sperie, este ca vor aprea niste erori in functie de gazul pe care-l bagi si in functie de reglajul alimentarii pe care il fac cei care monteaza/serviseaza instalatia. Eu a trebuit sa citesc ceva romane pentru a-mi da seama ca apar erori ciclice in functie de temperatura exterioara, tipul gazului, regim de mers etc.
Conversia, din punctul meu de vedere, merita. Eu mi-am amortizat investitia in 6-7 luni. Mers in Bucuresti, vara, AC, undeva pe la 15l/100km. Media mea e de 1000km/luna in Bucuresti, restul in afara. Masina este 2007 si motor Z18XER.
Ce trebuie sa iei in calcul, si sa nu te sperie, este ca vor aprea niste erori in functie de gazul pe care-l bagi si in functie de reglajul alimentarii pe care il fac cei care monteaza/serviseaza instalatia. Eu a trebuit sa citesc ceva romane pentru a-mi da seama ca apar erori ciclice in functie de temperatura exterioara, tipul gazului, regim de mers etc.
Cum mai e cu GPL-ul merge ok masina, intre timp am o astra h z18xer si ma bate gandul sai pun Gpl, ceva probleme aparute , ca si consum care ar fi?
ms anticipat
Cruznik
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2018
- Mesaj Privat
Eu am instalatie Landi Renzo pe z18xer Vectra c de 3 ani nu am socotit consumul dar la mers linistit cu 100 lei pe gpl fac intre 420 si 450 km si oras si afara numai prin oras cam 370-400, sportiv nu am mers cu masina pe GPL am trecut pe benzina. Este foarte ok pe GPL te costa putin mai mult un ulei calitativ si buji speciale pentru gaz in rest nu am avut nici macar erori de la gpl,
- petrusha26
- **
- 50 mesaje
- din 29 Apr 2017
- Astra 2000 Y20DTH
- Moldova
petrusha26
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Moldova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2017
- Mesaj Privat
Salut la tuturor ! Am si eu un Opel Astra h z18xer de vreo 3 ani cam pe la 230000 km am instalat Gpl si acuma masina are 320000 instalatie da gaz STAG-4+ nu am avut nici o problemã cu ea .Dar am citit pe siteurile rusesti si beloruse si ei spuneau ca trebuie de schimbat inelele de la supape sa fie din altfel de aliaj special pentru gpl nu stiu este mif sau realitate.
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
Vectra C 2008 funcționeazã cu gpl din 2013. In 2019 am înlocuit ,,plãmân" și calculator, am parcurs și distanțe lungi pânã în Antalya, am circulat mult și prin București.
Nu sunt probleme. Mergeți la reglarea instalației la 6 luni, între sezoanele cald-rece și rece-cald.
Probleme sunt la ralanti dupã prima pornire, dar nu are legãturã cu gpl.
Nu sunt probleme. Mergeți la reglarea instalației la 6 luni, între sezoanele cald-rece și rece-cald.
Probleme sunt la ralanti dupã prima pornire, dar nu are legãturã cu gpl.
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut! Eu observ ca doar in sezonul rece, la prima trecere pe GPL dupã ce am pornit prima data motorul, acesta tinde sã moarã daca nu sunt atent sa-i dau un spritz din accelerație.
Mentionez ca instalația mea de GPL este setatã sã comute pe gaz atunci când motorul atinge 45 grade celsius. (Verificat cu computerul de bord si e foarte precisã comutarea).
Nu inteleg de ce doar in sezonul rece face asta, în sezonul cald nu se manifesta problema. Am fost la revizie cu ea si totul e ok pe tester, toti parametrii sunt normali, ambele filtre sunt schimbate, dar problema persista. Nu e deranjant, m-am obisnuit cu ea, însã ma întrebam dacã sunt alte cazuri similare si cum s-au rezolvat.
Mulțam!
Mentionez ca instalația mea de GPL este setatã sã comute pe gaz atunci când motorul atinge 45 grade celsius. (Verificat cu computerul de bord si e foarte precisã comutarea).
Nu inteleg de ce doar in sezonul rece face asta, în sezonul cald nu se manifesta problema. Am fost la revizie cu ea si totul e ok pe tester, toti parametrii sunt normali, ambele filtre sunt schimbate, dar problema persista. Nu e deranjant, m-am obisnuit cu ea, însã ma întrebam dacã sunt alte cazuri similare si cum s-au rezolvat.
Mulțam!