dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, dețin un opel astra h GTC din 2005 cu cod motor z16xep si nu reusesc sa ii dau de capat cu ventilatorul de rãcire a radiatorului. Adicã merge doar o treaptã la 113 grade. Am verificat siguranta termica si e ok. Termostat nou, pompa noua... Am observat ca am a doua variantã de "cutie cu sigurante" in portbagaj si la motor am 1releu si o siguranta pt ventilator. Așadar, daca ma poate ajuta cineva cu schema releelor i-as fi total îndatorat.
Am cautat peste tot dar nu am gasit decat schema sigurantelor. Mulțumesc
Am cautat peste tot dar nu am gasit decat schema sigurantelor. Mulțumesc
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
dmx4ever a scris:Salutare tuturor, detin un opel astra h GTC din 2005 cu cod motor z16xep si nu reusesc sa ii dau de capat cu ventilatorul de rãcire a radiatorului. Adicã merge doar o treaptã la 113 grade. Am verificat siguranta termica si e ok. Termostat nou, pompa noua... Am observat ca am a doua variantã de "cutie cu sigurante" in portbagaj si la motor am 1releu si o siguranta pt ventilator. Asadar, daca ma poate ajuta cineva cu schema releelor i-as fi total îndatorat.
Am cautat peste tot dar nu am gasit decat schema sigurantelor. Multumesc
Am cautat peste tot dar nu am gasit decat schema sigurantelor. Multumesc
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Mulțumesc frumos. Mie imi porneste doar la 113°c, adicã cea dea doua treaptã.... Mentionez ca rezistența termica e probatã pe banc si e ok. Numai ca nu am toate releele ca la ceilalți colegi. Acum urmeazã sã mã documentez in privința releelor.
Mulțumesc încã o datã pt ajutor.
Am observat ca am un senzor pe radiator care nu il cunosc si nu vad ce ar cauta la acest tip de motor ,z16xep...
Mulțumesc încã o datã pt ajutor.
Am observat ca am un senzor pe radiator care nu il cunosc si nu vad ce ar cauta la acest tip de motor ,z16xep...
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Erori nu sunt. Se pare ca nu vine curent din tabloul de sigurante... Atasez o poza cu tabloul de sigurante, poate ma lumineazã cineva si pe mine.
Mentionez ca am AC, 1 singur ventilator pe radiator, rezistența termica cu 3 pini(verificata), cod motor z16xep din 2005.
Va rog sa ma ajutati ca nu stiu ce sa mai fac.
"Adilica" nu sunt sigur cã schema relee cu un singur ventilator e buna si pt mine, observ ca pe diagrama e cod motor z18xe...
Mentionez ca am AC, 1 singur ventilator pe radiator, rezistența termica cu 3 pini(verificata), cod motor z16xep din 2005.
Va rog sa ma ajutati ca nu stiu ce sa mai fac.
"Adilica" nu sunt sigur cã schema relee cu un singur ventilator e buna si pt mine, observ ca pe diagrama e cod motor z18xe...
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
Am avut si eu aceeasi problema cu ceva timp in urma. Eu am constatat vara; atunci cand porneam Ac-ul, ventilatorul pleca pe treapta maxima, iar dupa un timp imi decupla Ac-ul - probabil este o protectie a instalatiei AC. Am fost la service si mi-a schimbat rezistenta de pe radiator. Nu inteleg ce vrei sa spui prin: "rezistenta termica". Este cumva spira sau rezistenta modulului de pe radiator?
A mea tot un singur ventilator si releu are (14XEP).
Ultima modificare făcută de adilica la Mar 13 Mar, 2018 6:12 pm, modificat de 3 ori în total
A mea tot un singur ventilator si releu are (14XEP).
Ultima modificare făcută de adilica la Mar 13 Mar, 2018 6:12 pm, modificat de 3 ori în total
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
Totusi, verifica si releul la care face referire iulian1971.
Fuse layout, version A Several protect some functions fuses.
1 ABS 20 A
2 ABS 30 A
3 Interior fan climate control system 30 A
4 Interior fan, heating, air conditioning system 30 A
5 Radiator fan 1 30 A 40 A
6 Radiator fan 2 20 A 30 A 40 A Amperajul si existenta celui de
al doilea releu difera in functie de motorizare
7 Central locking system 20 A
8 Windscreen wash system, tailga te 10 A
9 Heated rear window, heated exterior mirrors 30 A
10 Diagnostics plug 7.5 A
11 Instruments 7.5 A
12 Mobile telephone, digital radio, Twin Audio, display 7.5 A
13 Courtesy light 5 A
14 Windscreen wiper 30 A
15 Windscreen wiper 30 A
16 Horn, ABS,brake lig ht switch,air cond itioning system 5 A
17 Diesel filter or air conditioning system 20 A
18 Starter 25 A
19 – –
20 Horn 15 A
21 Engine electronics 20 A
22 Engine electronics 7.5 A
23 Headlight range adjustment 5 A
24 Fuel pump 15 A
25 – –
26 Engine electronics 10 A
27 Heating, air conditioning system, air quality sensor 7.5 A
28 – –
29 Power steering 5 A
30 Engine electronics 10 A
31 Rear screen wiper 15 A
32 Brake light switch 5 A
33 Headlight range adjustment, light switch, clutch switch, instrument assembly, driver's door module 5 A
34 Control unit,steering column module 7.5 A
35 Infotainm ent system 20 A
36 Cigarette lighter, front socket 15 A
RELAYS.
R1 Radiator fan
R2 Radiator fan
R3 Headlight washer pump
R4 Fog lights
R5 Windscreen wiper (front), low/high speed
R6 Windscreen wiper (front), on/off
R7 Blower, Passenger Compartment
R8 Fuel filter heating (diesel)
R9 Starter
R10 Radiator fan
R11 Air conditioning compressor
R12 Engine control unit (ECU)
R13 Fuel pump
R14 Terminal "15
Fuse layout, version A Several protect some functions fuses.
1 ABS 20 A
2 ABS 30 A
3 Interior fan climate control system 30 A
4 Interior fan, heating, air conditioning system 30 A
5 Radiator fan 1 30 A 40 A
6 Radiator fan 2 20 A 30 A 40 A Amperajul si existenta celui de
al doilea releu difera in functie de motorizare
7 Central locking system 20 A
8 Windscreen wash system, tailga te 10 A
9 Heated rear window, heated exterior mirrors 30 A
10 Diagnostics plug 7.5 A
11 Instruments 7.5 A
12 Mobile telephone, digital radio, Twin Audio, display 7.5 A
13 Courtesy light 5 A
14 Windscreen wiper 30 A
15 Windscreen wiper 30 A
16 Horn, ABS,brake lig ht switch,air cond itioning system 5 A
17 Diesel filter or air conditioning system 20 A
18 Starter 25 A
19 – –
20 Horn 15 A
21 Engine electronics 20 A
22 Engine electronics 7.5 A
23 Headlight range adjustment 5 A
24 Fuel pump 15 A
25 – –
26 Engine electronics 10 A
27 Heating, air conditioning system, air quality sensor 7.5 A
28 – –
29 Power steering 5 A
30 Engine electronics 10 A
31 Rear screen wiper 15 A
32 Brake light switch 5 A
33 Headlight range adjustment, light switch, clutch switch, instrument assembly, driver's door module 5 A
34 Control unit,steering column module 7.5 A
35 Infotainm ent system 20 A
36 Cigarette lighter, front socket 15 A
RELAYS.
R1 Radiator fan
R2 Radiator fan
R3 Headlight washer pump
R4 Fog lights
R5 Windscreen wiper (front), low/high speed
R6 Windscreen wiper (front), on/off
R7 Blower, Passenger Compartment
R8 Fuel filter heating (diesel)
R9 Starter
R10 Radiator fan
R11 Air conditioning compressor
R12 Engine control unit (ECU)
R13 Fuel pump
R14 Terminal "15
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
adilica a scris:Am avut si eu aceeasi problema cu ceva timp in urma. Eu am constatat vara; atunci cand porneam Ac-ul, ventilatorul pleca pe treapta maxima, iar dupa un timp imi decupla Ac-ul - probabil este o protectie a instalatiei AC. Am fost la service si mi-a schimbat rezistenta de pe radiator. Nu inteleg ce vrei sa spui prin: "rezistenta termica". Este cumva spira sau rezistenta modulului de pe radiator?
A mea tot un singur ventilator si releu are (14XEP).
A mea tot un singur ventilator si releu are (14XEP).
Salutare. În primul rând doresc sa va multumesc pt interesul si ajutorul acordat.
Eu am pe ventilatorul de rãcire a radiatorului modelul de rezistența cu 3 pini,dar nu cu ceramica(este ca cea din imagine).A fost verificatã pe direct si functioneazã amândouã treptele de viteza( a fost alimentat direct din baterie pe rând pe cei doi pini de plus). Am verificat mufa de dupa carenaj si nu vine curent. Am schimbat toate releele si sigurantele si tot nimic. Ma gandesc sa nu fie dus tabloul de relee sau ECU...
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
adilica a scris:Totusi, verifica si releul la care face referire iulian1971.
Fuse layout, version A Several protect some functions fuses.
1 ABS 20 A
2 ABS 30 A
3 Interior fan climate control system 30 A
4 Interior fan, heating, air conditioning system 30 A
5 Radiator fan 1 30 A 40 A
6 Radiator fan 2 20 A 30 A 40 A Amperajul si existenta celui de
al doilea releu difera in functie de motorizare
7 Central locking system 20 A
8 Windscreen wash system, tailga te 10 A
9 Heated rear window, heated exterior mirrors 30 A
10 Diagnostics plug 7.5 A
11 Instruments 7.5 A
12 Mobile telephone, digital radio, Twin Audio, display 7.5 A
13 Courtesy light 5 A
14 Windscreen wiper 30 A
15 Windscreen wiper 30 A
16 Horn, ABS,brake lig ht switch,air cond itioning system 5 A
17 Diesel filter or air conditioning system 20 A
18 Starter 25 A
19 – –
20 Horn 15 A
21 Engine electronics 20 A
22 Engine electronics 7.5 A
23 Headlight range adjustment 5 A
24 Fuel pump 15 A
25 – –
26 Engine electronics 10 A
27 Heating, air conditioning system, air quality sensor 7.5 A
28 – –
29 Power steering 5 A
30 Engine electronics 10 A
31 Rear screen wiper 15 A
32 Brake light switch 5 A
33 Headlight range adjustment, light switch, clutch switch, instrument assembly, driver's door module 5 A
34 Control unit,steering column module 7.5 A
35 Infotainm ent system 20 A
36 Cigarette lighter, front socket 15 A
RELAYS.
R1 Radiator fan
R2 Radiator fan
R3 Headlight washer pump
R4 Fog lights
R5 Windscreen wiper (front), low/high speed
R6 Windscreen wiper (front), on/off
R7 Blower, Passenger Compartment
R8 Fuel filter heating (diesel)
R9 Starter
R10 Radiator fan
R11 Air conditioning compressor
R12 Engine control unit (ECU)
R13 Fuel pump
R14 Terminal "15
Fuse layout, version A Several protect some functions fuses.
1 ABS 20 A
2 ABS 30 A
3 Interior fan climate control system 30 A
4 Interior fan, heating, air conditioning system 30 A
5 Radiator fan 1 30 A 40 A
6 Radiator fan 2 20 A 30 A 40 A Amperajul si existenta celui de
al doilea releu difera in functie de motorizare
7 Central locking system 20 A
8 Windscreen wash system, tailga te 10 A
9 Heated rear window, heated exterior mirrors 30 A
10 Diagnostics plug 7.5 A
11 Instruments 7.5 A
12 Mobile telephone, digital radio, Twin Audio, display 7.5 A
13 Courtesy light 5 A
14 Windscreen wiper 30 A
15 Windscreen wiper 30 A
16 Horn, ABS,brake lig ht switch,air cond itioning system 5 A
17 Diesel filter or air conditioning system 20 A
18 Starter 25 A
19 – –
20 Horn 15 A
21 Engine electronics 20 A
22 Engine electronics 7.5 A
23 Headlight range adjustment 5 A
24 Fuel pump 15 A
25 – –
26 Engine electronics 10 A
27 Heating, air conditioning system, air quality sensor 7.5 A
28 – –
29 Power steering 5 A
30 Engine electronics 10 A
31 Rear screen wiper 15 A
32 Brake light switch 5 A
33 Headlight range adjustment, light switch, clutch switch, instrument assembly, driver's door module 5 A
34 Control unit,steering column module 7.5 A
35 Infotainm ent system 20 A
36 Cigarette lighter, front socket 15 A
RELAYS.
R1 Radiator fan
R2 Radiator fan
R3 Headlight washer pump
R4 Fog lights
R5 Windscreen wiper (front), low/high speed
R6 Windscreen wiper (front), on/off
R7 Blower, Passenger Compartment
R8 Fuel filter heating (diesel)
R9 Starter
R10 Radiator fan
R11 Air conditioning compressor
R12 Engine control unit (ECU)
R13 Fuel pump
R14 Terminal "15
Mulțumesc pt informații dar aceasta este versiunea "A" a tabloului de sigurante si relee. Eu am versiunea "B" si sunt total diferite. Dacã ai avea aceeași schema dar cu versiunea mea ti-as fi recunoscãtor. Mulțumesc
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
Nu sunt diferente intre A si B in cea ce priveste circuitul instalatiei de racire. Difera doar la componente electronice... cred. Verifica circuitele din schema postata. De la ECU, circuitele merg catre mufele; XE.. / pini... Pentru a accesa mufele XE, trebuie sa scoti placa cu sigurante si relee; este fixata in trei suruburi torx 25.
Exemplu: ECU - XE3/pin6. De acolo mergem catre Releu 1 (K12) /pin 85, apoi pin 87 sau facem punte intre 85 si 87 (ca poate releul este defect); mufa XE1/pin 3 catre pin 2, rezistente radiator. Ghideaza-te dupa codul culorilor (Wh - white; Bk - black, etc...}
Exemplu: ECU - XE3/pin6. De acolo mergem catre Releu 1 (K12) /pin 85, apoi pin 87 sau facem punte intre 85 si 87 (ca poate releul este defect); mufa XE1/pin 3 catre pin 2, rezistente radiator. Ghideaza-te dupa codul culorilor (Wh - white; Bk - black, etc...}
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Deci revin cu noi informații in urma unor verificari:
- am desfacut tabloul cu sigurante și relee,l-am dat cu spray de contacte,rezultat: nicio schimbare.
- am verificat instalația conform schemei electrice și am observat ca la ventilatorul de pe radiator , în rezistența aceea , pentru treapta 1 de viteza este o oarecare diferențã.
Adicã in figura alãturatã unde este încercuit cu roșu, pinul 3 este responsabil cu treapta1 de vitezã. La mine pe mașina pinul 2 este pentru treapta 1 de vitezã.
Deci întrebarea este : diferã z16xep de z18xer in ceea ce priveste instalația electricã de rãcire a radiatorului?
- am desfacut tabloul cu sigurante și relee,l-am dat cu spray de contacte,rezultat: nicio schimbare.
- am verificat instalația conform schemei electrice și am observat ca la ventilatorul de pe radiator , în rezistența aceea , pentru treapta 1 de viteza este o oarecare diferențã.
Adicã in figura alãturatã unde este încercuit cu roșu, pinul 3 este responsabil cu treapta1 de vitezã. La mine pe mașina pinul 2 este pentru treapta 1 de vitezã.
Deci întrebarea este : diferã z16xep de z18xer in ceea ce priveste instalația electricã de rãcire a radiatorului?
adilica
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2018
- Mesaj Privat
Daca zici ca ai verificat ambele rezistente pe direct si ai 2 trepte functionale, inseamna ca releul fie nu se alimenteaza, fie comanda lui nu ajunge la rezistenta sau este ars. S-ar putea sa ai dreptate si sa difere circuitele, dar astea erau in cartea pa care o am. Incearca sa masori tensiunea la intrarea si iesirea din relee, dar lichidul de racire sa aiba temperatura crescuta pt. a pune releele in regim de functionare.
Din ce vad in schema; pin3 este cel cu rezistenta, deci, treapta de viteza ar trebui sa fie mai mica, iar pinul 2 este pe direct si ,implicit, viteza sa fie mai mare.
Din ce vad in schema; pin3 este cel cu rezistenta, deci, treapta de viteza ar trebui sa fie mai mica, iar pinul 2 este pe direct si ,implicit, viteza sa fie mai mare.
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Așadar in urma unor cercetãri am constatat urmatoarele:
- senzorul di imagine este "comutator ventilator racire radiator ", are mufa cu 2 pini,deci comanda ventilatorul sa porneascã la 108°c adicã prima treaptã de vitezã.
- pentru a doua treaptã de vitezã comanda o primeste de la ECU, LA 113°C.
Dacã am dreptate , va rog sa va dati cu parerea.
- senzorul di imagine este "comutator ventilator racire radiator ", are mufa cu 2 pini,deci comanda ventilatorul sa porneascã la 108°c adicã prima treaptã de vitezã.
- pentru a doua treaptã de vitezã comanda o primeste de la ECU, LA 113°C.
Dacã am dreptate , va rog sa va dati cu parerea.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
daca nu-ti merge pe incet ventilatorul poti avea doua defecte - presupunem ca schema de mai sus este si pentru motorul tau
1. rezistenta care da treapta mica intrerupta - pinul 3 pe schema, acolo unde ai incercuit - inteleg ca la tine e de fapt pe pinul doi, e mai putin important asta, trebuie doar sa fie acolo, pe unul din pini.
2. releul k13 defect daca nu tacane deloc are o problema pe comanda - pinii 85 si 86, daca tacane dar ventilatorul nu porneste are probleme la contactul de forta - pinii 30 si 87.
poti sa-l probezi asa: il scoti de acolo, verifici sa vina plus in pinul 30 si daca vine pui o sirmulita (strap) intre 30 si 87.
daca nu ai probleme cu firele si cu rezistenta din pinul 3 (2 la tine, dupa cum ai zis) ar trebui sa porneasca ventilatorul pe treapta mica.
dupa schema de mai sus comanda treapta mare ti-o face acum ecu prin releul k12 - repet, sper ca e valabila si la tine.
tot ecu iti comanda si k 13 pe pinul 85, daca faci verificarea cu strapul si merge ventilatorul pe incet atunci probabil releu defect sau lipsa comanda din ecu sau fir rupt intre ecu si releu sau mufa ecu cu contact imperfect, fir sarit din spatele mufei releului k 13.
- ecu primeste informatii despre temperatura apei printr-un senzor - poate e ala de care zici tu, si da comanda ventilatorului in functie de temperatura detectata de senzor, daca asta e defect si ecu nu are informatii de acolo porneste ventilatorul direct pe mare, dar trebuie verificat.
personal suspectez din ce ai zis tu senzorul (sonda) sau rezistenta, restul componentelor - ecu sau relee sint facute robust si se strica mai greu, sau contacte proaste/fire ciupite,rupte din trepidatii.
daca nu-ti merge pe incet ventilatorul poti avea doua defecte - presupunem ca schema de mai sus este si pentru motorul tau
1. rezistenta care da treapta mica intrerupta - pinul 3 pe schema, acolo unde ai incercuit - inteleg ca la tine e de fapt pe pinul doi, e mai putin important asta, trebuie doar sa fie acolo, pe unul din pini.
2. releul k13 defect daca nu tacane deloc are o problema pe comanda - pinii 85 si 86, daca tacane dar ventilatorul nu porneste are probleme la contactul de forta - pinii 30 si 87.
poti sa-l probezi asa: il scoti de acolo, verifici sa vina plus in pinul 30 si daca vine pui o sirmulita (strap) intre 30 si 87.
daca nu ai probleme cu firele si cu rezistenta din pinul 3 (2 la tine, dupa cum ai zis) ar trebui sa porneasca ventilatorul pe treapta mica.
dupa schema de mai sus comanda treapta mare ti-o face acum ecu prin releul k12 - repet, sper ca e valabila si la tine.
tot ecu iti comanda si k 13 pe pinul 85, daca faci verificarea cu strapul si merge ventilatorul pe incet atunci probabil releu defect sau lipsa comanda din ecu sau fir rupt intre ecu si releu sau mufa ecu cu contact imperfect, fir sarit din spatele mufei releului k 13.
- ecu primeste informatii despre temperatura apei printr-un senzor - poate e ala de care zici tu, si da comanda ventilatorului in functie de temperatura detectata de senzor, daca asta e defect si ecu nu are informatii de acolo porneste ventilatorul direct pe mare, dar trebuie verificat.
personal suspectez din ce ai zis tu senzorul (sonda) sau rezistenta, restul componentelor - ecu sau relee sint facute robust si se strica mai greu, sau contacte proaste/fire ciupite,rupte din trepidatii.
dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
Mulțumesc pt informații "gabimilo1", deci recapituland:
-ventilatorul ok
- siguranta cu 3 pini(2viteze) ok
-instalația de la ventilator-tablou sigurante ok
- sigurante si relee verificate și schimbate de 3 ori
-pompa apa noua
-termostat nou.
SUSPECTEZ: termocupla de pe radiator(are 2 fire),dacã scot mufa apare ceck engine. Posibil sa fie defectã sau sa fi fost schimbat radiatorul si are termocupla necorespunzãtoare.
Am vãzut cã dupa schema fiecare releu primeste comanda din 2 locuri distincte. Cred ca releu de 113°c e comandat de ECU ca mãsurã de protecție iar releu de 108°c e comandat de termocupla de pe radiator.
Având un ventilator,un releu, o siguranta ,o termocupla cu 2 fire tind sa cred ca acolo e defectul. Cei care au 2 ventilatoare au 2 relee cu 2 sigurante(5si6)iar termocupla e cu 3 fire.
Senzorul de temperatura de pe carcasa termostatului da info la ECU dar pentru prima vitezã a ventilatorului cred ca este rãspunzãtoare termocupla.
Voi scoate mufa din termocupla si face un șunt intre pinii mufei, astfel ar trebui sã porneascã pe treaptã 1 de vitezã.
Azi cercetez la fața locului și va tin la curent.
-ventilatorul ok
- siguranta cu 3 pini(2viteze) ok
-instalația de la ventilator-tablou sigurante ok
- sigurante si relee verificate și schimbate de 3 ori
-pompa apa noua
-termostat nou.
SUSPECTEZ: termocupla de pe radiator(are 2 fire),dacã scot mufa apare ceck engine. Posibil sa fie defectã sau sa fi fost schimbat radiatorul si are termocupla necorespunzãtoare.
Am vãzut cã dupa schema fiecare releu primeste comanda din 2 locuri distincte. Cred ca releu de 113°c e comandat de ECU ca mãsurã de protecție iar releu de 108°c e comandat de termocupla de pe radiator.
Având un ventilator,un releu, o siguranta ,o termocupla cu 2 fire tind sa cred ca acolo e defectul. Cei care au 2 ventilatoare au 2 relee cu 2 sigurante(5si6)iar termocupla e cu 3 fire.
Senzorul de temperatura de pe carcasa termostatului da info la ECU dar pentru prima vitezã a ventilatorului cred ca este rãspunzãtoare termocupla.
Voi scoate mufa din termocupla si face un șunt intre pinii mufei, astfel ar trebui sã porneascã pe treaptã 1 de vitezã.
Azi cercetez la fața locului și va tin la curent.