Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • DragaCornel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994 1.7 TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat capul planetarei din partea dreapta de la roata. Pana sa schimb capul aveam in viraje un troncanit continuu. Intr-adevar capul era terminat. Dupa ce l-am schimbat , planetara nu mai troncane in viraje dar se aude un zgomot destul de puternic sub masina undeva in zona cutiei de viteza.Acest zgomot nu este continuu si mai cu seama se aude la viteze mai mici.Jocul axial al planetarei in cutie este de aproximativ 4mm. Ce e de facut pentru oprirea zgomotului?
Skip ads

  • MARYAN_1967

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
si eu am schimbat capul de planetara ca tine dar nu are joc, eu o repar singur si din cate stiu nu trebuie sa aiba joc, verifica daca nu cumva nu a intrat bine planetara in cutie
  • DragaCornel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994 1.7 TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
nu am umblat deloc la partea dinspre cutie,am schimbat numai capul de catre roata dreapta.la deva la reprezentanta mi-au cerut 1500RON pe un cap nou comanda germania,eu am montat unul italian nou cu 170RON.eu zic ca l-am montat corespunzator,burduf,vaselina,siguranta din interior asezata pe canal,coliere la burduf.acum zgomotul se aude undeva in zona cutiei partea dreapta.oare ce sa fie?zgomotul nu se aude tot timpul,dar cind se aude te doare sufletul.planetara din partea dreapta are un joc axial de vreo 4mm intre capul de catre roata si cutie.este normal acest joc?catre cutie are un cap asemanator cu cel de catre roata?ala cum se schimba?va multumesc anticipat si imi cer scuze daca v-am plictisit.CORNEL .
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ce masina?
si eu am schimbat un cap de planetara la astra si a fost nevoie sa dau planetara jos.
190ron pret cap original.
  • bogdansbg

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
aveti idee de unde se pot lua capete de planetara pt Opel Corsa C ?

Pentru cei care mai au probleme dupa schimbul capului de planetara, verificati si caseta de directie, sa nu aibe ea probleme. Stiu ca se rezolva cu o bucsa.
  • nicumatis

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Care sunt operaþiunile de schimbare a capului de planetarã de cãtre roatã? Aº dori un rãspuns pe etape ºi de la cineva care a facut aceastã operaþiune. O alta problemã la roata din dreapta este cã dupã ce am schimbat discurile ºi plãcuþele de frânare, aceasta rãmâne puþin frânatã.La drum mai lung se incãlzºte foate tare.
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
DragaCornel a scris:nu am umblat deloc la partea dinspre cutie,am schimbat numai capul de catre roata dreapta.la deva la reprezentanta mi-au cerut 1500RON pe un cap nou comanda germania,eu am montat unul italian nou cu 170RON.eu zic ca l-am montat corespunzator,burduf,vaselina,siguranta din interior asezata pe canal,coliere la burduf.acum zgomotul se aude undeva in zona cutiei partea dreapta.oare ce sa fie?zgomotul nu se aude tot timpul,dar cind se aude te doare sufletul.planetara din partea dreapta are un joc axial de vreo 4mm intre capul de catre roata si cutie.este normal acest joc?catre cutie are un cap asemanator cu cel de catre roata?ala cum se schimba?va multumesc anticipat si imi cer scuze daca v-am plictisit.CORNEL .


S-ar putea sã fie capul planetarã cutie ... ºi eu am pãþit la fel ... se aude sub turaþii mai mici de 2000 când apãs acceleraþia la fund sau în frânã de motor tot sub 2000 de ture !
  • mizzoi25bebe

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
M-am lasat de mecanica acum 10 ani si mai bine, dar... Din cate tin minte, o bataie de planetara poate fi inselatoare: adica, sa ai senzatia ca bate din dreapta de exemplu si de fapt sa fie din stanga. Cea mai buna metoda pentru a detecta o bataie de planetara este sa iti iei un prieten cu urechi de nadejde, tu sa te urci in masina si sa faci viraje relativ scurte catre drepta si ulterior catre stanga cu volanul tras la maxim catre directia respectiva. Amicul trebuie sa steaa aproape de masina in timpul virajelor luate si sa asculte de unde bate. De fapt, mai bine, sa asculte pe parti: iei virajul catre dreapta pe o distanta de 4-5 metri, el sa stea si pe dreapta si pe stanga si va auzi cu siguranta bataia planetarei de pe partea de unde bate. Tin minte ca eu insumi am patit ca auzeam si implicit banuiam ca e planetara de pe stanga si cand colo era pe dreapta. Acest lucru inselator sa-i zic asa il pot pati atat la auto cu planetare de dimensiuni egale gen dacia, cat si inegale ca dimensiuni inegale cum sunt opelurile noastre. Sper ca va e de folos.
  • mizzoi25bebe

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
DragaCornel a scris:nu am umblat deloc la partea dinspre cutie,am schimbat numai capul de catre roata dreapta.la deva la reprezentanta mi-au cerut 1500RON pe un cap nou comanda germania,eu am montat unul italian nou cu 170RON.eu zic ca l-am montat corespunzator,burduf,vaselina,siguranta din interior asezata pe canal,coliere la burduf.acum zgomotul se aude undeva in zona cutiei partea dreapta.oare ce sa fie?zgomotul nu se aude tot timpul,dar cind se aude te doare sufletul.planetara din partea dreapta are un joc axial de vreo 4mm intre capul de catre roata si cutie.este normal acest joc?catre cutie are un cap asemanator cu cel de catre roata?ala cum se schimba?va multumesc anticipat si imi cer scuze daca v-am plictisit.CORNEL .

1. Jocul axial pe care il are axul planetarei intre capurile de planetara stg-dr este unul normal si nu este din cauza uzurii ci dintr-o anumita toleranta pe care trebuie sa o aiba planetara in timpul virajelor. Deci, nici o problema.
2. Daca este asemenator capul de planetara dinspre cutie cu cel dinspre roata este o chestiune mai delicata in sensul ca d.p.d.v al principiului de functionaare este identic, insa constructiv, sunt diferente destul de mari fata de cel dinspre roata pentru ca trebuie sa fie mai puternic (satelitii sunt de exemplu mai mari la capul dinspre cutie) dar mai putin mobil (unghiurile pe care le suprota satelitii dinspre cutie ai capului sunt mult mai mici fata de cei dinspre roata, unde clar, virajele impun o mobilitate crescuta). Deci, constructiv, difera destul de mult. Si clar, nu pt fi schimbati intre ei.
3. De schimbat este relativ identic cu cel dinspre roata din cate mai tin minte eu. Dupa ce ai dat jos planetara, ai prinzi axul intr-o menghina (fireste, cu capul dinspre cutie usor inclinat in sus). Desfaci coliere burdufelor, tragi burduful in jos (sau il tai daca nu ai chef de delicatezuri... ca oricum, daca este un cap de planetara nou cel pe care l-ai luat, cat-de-cat serios, va veni cu burduf, coliere, vaselina, etc). Inclini capul planetarei la maximum si rotesti de el pana vei vedea capetele sigurantei pe care fireste, va trebui sa o dai jos. De regula, sunt sigurante tip potcoava, care intra pe un canal si au gauri de destins la capetele potcoavei, pentru a fi demontate cu clestele de sigurante. Dupa ce ai scos siguranta, iei un ciocan si cu o bucata de lemn bati usor in partea capului de planetara care care este fixat pe ax, pe caneluri. Va iesi nu foarte usor, dar nici prea greu, capurile fiind introduse prin presare pe ax. Montajul este invers demontarii. Din pacate, explicarea scrisa neinsotita de imagini este mai putin benefica, dar sper ca te ajuta sau va ajuta pe cei care vor mai citi aceasta discutie. Poate voi resuri sa pun niste foto, sper insa sa nu fie nevoie sa o fac pe masina-mi proprie, inca o data Very Happy .
  • dani4you

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2011

  • Mesaj Privat
salutari la toata lumea. am o problema nu stiu daca este de la cap planetara, pentru ca mi se aude si fara sa iau viraje.daca poate cineva sa explice problema rog frumos sa-mi raspunda. opel vectra b 16 16v 1998.multumesc frumos
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Partea care intra spre roata spate(dupa burduf) e destul de rugnita, dar nu am zgomote sau alte simptome. Ar trebui sa o schimb ? Atasez poze.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
nu trebuie schimbat nimic, Ibanias
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Merci, florinianc. Sa inteleg ca rugina aia e doar un strat superficial si capul ala e destul de solid ca sa patrunda mai departe?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
exact
  • rkO.MihaiL

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut, am un Opel Astra G-CC Z16XEP si astazi am fost la mecanic si mi-a spus ca trebuie sa schimb capul de planetara fata pe partea dreapta. Masina este dotata cu ABS.
Eu am gasit spre exemplu RUVILLE si TRISCAN:
- RUVILLE Detalii produs
Partea de montare: spre roata
Tip articulatie: Articulatie planetara
Dinti exteriori, spre roata: 33
Dinti interior, spre roata: 22
Diametru simering [mm]: 52
Diametru exterior: 81

- TRISCAN Detalii produs
Partea de montare: spre roata
Diametru [mm]: 90
Dinti exteriori, spre roata: 33
Dinti interior, spre roata: 25
Diametru simering [mm]: 52
Numar dinti , inel ABS: 29

M-a cam bagat in ceata "inel ABS" si "Dinti interior, spre roata" (22 ruville si 25 triscan), Tin sa mentionez ca masina are ABS,
Voi ce imi recomandati?
Ce cap planetara ar trebui sa iau, cu ABS sau fara ABS?
Colierele de la burduf ce marimi au? as vrea sa iau dinalea cu surub, am inteles ca-s mai bune.

Multumesc, o zi buna, numai bine!
  • Chitu Razvan

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare corsari! Poate sã-mi spunã cineva cu siguranțã dacã vibrațiile la viteze mai mari(peste 120km/h) pot apãrea din cauza uzurii capetelor de planetara spre cutie sau de la tripoda? Am fost cu mașina în service și cei de acolo asta au spus.Am echilibrat toate rotile și tot așa face crezând cã vor sã mã pãcãleascã.Multumesc
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ai putea incerca si cauciucurile, eu asta am patit cu cauciucuri care s-au deformat intr-o luna de la achizitie, a trebuit sa le arunc.
  • Chitu Razvan

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2015

  • Mesaj Privat
nu cred sa fie de la cauciucuri pentru ca sunt chiar bune(gama de top) plus ca vibreaza si cu cele de vara si cu cele de iarna
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
În cazul ãsta, mult mai probabil este cã ai o problemã la capetele de planetarã, în principiu cele dinspre c.v., dar oricum se impune o inspecție amãnunțitã a planetarelor...Nu trebuie pierdut din vedere cã unele planetare au montate contragreutãți(cele lungi), care au cãzut de-a lungul timpului, generând vibrații parazite...
  • Chitu Razvan

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Capetele dinspre roata sunt schimbate amândouã.....rãmân doar cele de la CV.....contragreutãțile acelea unde sunt mai exact? Sa știu sã mã uit și dupã ele sa fie acolo.Ms pentru rãspunsuri...o zi buna sã ai
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR