cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
va rog dati-mi un sfat pt rezolvarea problemelor mele legate de pornire.
acestea constau in faptul ca pornirea e greoie uneori si in mare parte.iar alteori porneste la sfert fara nicio problema.
cind porneste greu se intimpla sa se aprinda becul din bord cel din stinga(nu cel care indica service),si o ajut cu acceleratia.
problema o am de ceva timp,am fost la 3 testere si nu a dat nicio eroare.
va rog daca imi puteti da un sfat ,chiar nu stiu ce as putea face.
opel astra ,2002 ,motor 1,6 Z16 SE
acestea constau in faptul ca pornirea e greoie uneori si in mare parte.iar alteori porneste la sfert fara nicio problema.
cind porneste greu se intimpla sa se aprinda becul din bord cel din stinga(nu cel care indica service),si o ajut cu acceleratia.
problema o am de ceva timp,am fost la 3 testere si nu a dat nicio eroare.
va rog daca imi puteti da un sfat ,chiar nu stiu ce as putea face.
opel astra ,2002 ,motor 1,6 Z16 SE
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi !
Vezi mesaje derisbogdan :
https://www.clubopel.com/vie...1850&start=20
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#148973
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#147239
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Invata sa folosesti functia CAUTARE, face minuni !
Poate fi si altceva, indicat ar fi o citire de cod eroare, in functie de oras iti putem recomanda un coleg.
In concluzie EGR si Throttle body pentru inceput, dupa asta mai vedem.
Sedere placuta pe forum si spor la citit.
Dan
Vezi mesaje derisbogdan :
https://www.clubopel.com/vie...1850&start=20
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#148973
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#147239
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Invata sa folosesti functia CAUTARE, face minuni !
Poate fi si altceva, indicat ar fi o citire de cod eroare, in functie de oras iti putem recomanda un coleg.
In concluzie EGR si Throttle body pentru inceput, dupa asta mai vedem.
Sedere placuta pe forum si spor la citit.
Dan
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ierima dorina
- *
- 4 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 1993 C16Nz
- Cluj
ierima dorina
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16Nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum. Nu uita sa citesti regulamentul inainte de a mai posta. Completeaza-ti datele masinii/locatia in profil ca stie lumea care ar putea/vrea sa-ti dea un sfat ce motor/caroserie ai si pe unde te afli ca sa-ti poata recomanda un service/coleg de forum pe aproape. In 93 pe Astra F se puneau 3 tipuri de motoare - C16NZ, C16SE si X16SZ. Recomandarile s-ar putea sa varieze in functie de tipul de motor.
Ar putea fi de vina chiar senzorul de temperatura (cel cu 2 pini, nu cel cu 1 pin). Trebuie masurata rezistenta intre pinii lui cind e motorul rece. Daca faci masuratoarea, nu uita sa-ti notezi si temperatura ambianta.
Ar putea fi de vina chiar senzorul de temperatura (cel cu 2 pini, nu cel cu 1 pin). Trebuie masurata rezistenta intre pinii lui cind e motorul rece. Daca faci masuratoarea, nu uita sa-ti notezi si temperatura ambianta.
- ierima dorina
- *
- 4 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 1993 C16Nz
- Cluj
ierima dorina
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16Nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
senzorul de temperatura este cu doi pini, l-am schimbat pentru ca am crezut ca el este de vina si am pus unul nou.S-ar putea oare sa-mi fi dat un senzor de la alt tip de masina?M-am uitat pe tabele la opel si la cielo si am vazut ca la aceeasi temperatura au valori diferite la rezistenta electrica a senzorilor.Cat despre motor este c16nz si am facut si testul cu scurcircuitarea pinului a cu b de la mufa de diacnoza si mi-a iesit codul de eruare 22- potentiometrul clapetei de acceleratie tensiune prea mica si 44-sonda lambda amestec prea sarac. Tot cu aceiasi problema am fost inainte cu vreo 6 luni la reprezentanta opel cluj sa fac testul motor dar acolo nu a gasit nimic decat a reglat potentiometrul de la clapeta de acceleratie si mi-a mai zis ca are aceste simtome inainte de a se duce modulul de aprindere.am schimbat de atunci si modulul si senzorul hall (din delcu) (noi).sSi pentru ca mai am o problema -se tureaza cateodata singura in relantiam schimbat si motorasul pas cu pas dar sh, de aceea am dat relantiul la minim probabil de aia am codul 22, si mai am si gplpe masina.
practic nu mai porneste daca nu scot mufa de la senzor.
practic nu mai porneste daca nu scot mufa de la senzor.
dictator
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2005
- Mesaj Privat
ierima dorina a scris:senzorul de temperatura este cu doi pini, l-am schimbat pentru ca am crezut ca el este de vina si am pus unul nou.S-ar putea oare sa-mi fi dat un senzor de la alt tip de masina?M-am uitat pe tabele la opel si la cielo si am vazut ca la aceeasi temperatura au valori diferite la rezistenta electrica a senzorilor.Cat despre motor este c16nz si am facut si testul cu scurcircuitarea pinului a cu b de la mufa de diacnoza si mi-a iesit codul de eruare 22- potentiometrul clapetei de acceleratie tensiune prea mica si 44-sonda lambda amestec prea sarac. Tot cu aceiasi problema am fost inainte cu vreo 6 luni la reprezentanta opel cluj sa fac testul motor dar acolo nu a gasit nimic decat a reglat potentiometrul de la clapeta de acceleratie si mi-a mai zis ca are aceste simtome inainte de a se duce modulul de aprindere.am schimbat de atunci si modulul si senzorul hall (din delcu) (noi).sSi pentru ca mai am o problema -se tureaza cateodata singura in relantiam schimbat si motorasul pas cu pas dar sh, de aceea am dat relantiul la minim probabil de aia am codul 22, si mai am si gplpe masina.
practic nu mai porneste daca nu scot mufa de la senzor.
practic nu mai porneste daca nu scot mufa de la senzor.
aceasi problema am si eu la vrectra mea c16nz. am vb cu un cunoscator si mi-a zis sa masor senzorul de temperatura. eu am schimbat din greseala senzorul de temp care da informatia la bord. si mie imi porneste greu dimineata la prima cheie si sta cam prost la relanti. eu am sch motoras pas cu pas si fise si bujii si delco si bobina dar aceeasi problema a relantiului instabil persista.
cum ai zis ca ai dat relantiul mai jos? ca din senzorul de clapeta nu prea ai cum sa il modifici. astept sa vad cum ai rez problema ta si te anunt daca am rez pe a mea.
- ierima dorina
- *
- 4 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 1993 C16Nz
- Cluj
ierima dorina
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16Nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- RazvanOpel
- *
- 30 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
RazvanOpel
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, deschid o discutie dupa ce tot am cautat prin forum si nu am gasit nici o rezolvare imi cer scuze pentru acest lucru (daca deranjez pe cineva)
Date tehnice Astra G 1,6 Cm3, climatromic
1. am probeme cu pornirea (la prima cheie) nu conteaza daca motorul este rece sau cald din cand in cand nu vrea sa porneasca la prima cheie daca ii dau pe a 2-a pleaca imediat nu face acest lucru in mod regulat am tinut 7-8 secunde chiar si nu a vrut sa plece alteori cand dupa 2,4,6 secunde cand vreau sa opresc demarorul si trec pe contactul normal, incepe sa se balbaie apoi porneste un pic cam greu (nu mai dau la cheie) la service (este in garantie) nu au gasit nici un cod de eroare
2. tot rar cand nu vrea sa porneasca, dupa ce isi face toate toate testele cand actionez demarorul acul de la indicatorul de benzina (rezervor) incepe sa tremure si trece pe minim (incet nu rapid) toate celelalte ace inclusiv cel de turatie sunt moarte dupa ce porneste motorul la 1,5 secunde "sare" turatia spre 2.000 ture apoi revine la normal (acest lucru il face cand vine anotimpul rece cand temperatura de afara estye sub +7 grade celsius
3. tot asa de rar mai apare senzatia de "inecare a motorului" cam de 1 secunda dupa care totul este ok......
asta apare cand este turat motorul pente 2.000 ture
am incercat sa vorbesc cu cineva de la service si dupa ce i-am descris problema mi-a spus ceva de schimbarea "kitului de prnire".....
va rog sa-mi dati si mie un raspuns la problemele ridicate aici.....
cu multumiri,
P.s. mentionez ca la "rateurile" respective nu am climatronic-ul pornit
Date tehnice Astra G 1,6 Cm3, climatromic
1. am probeme cu pornirea (la prima cheie) nu conteaza daca motorul este rece sau cald din cand in cand nu vrea sa porneasca la prima cheie daca ii dau pe a 2-a pleaca imediat nu face acest lucru in mod regulat am tinut 7-8 secunde chiar si nu a vrut sa plece alteori cand dupa 2,4,6 secunde cand vreau sa opresc demarorul si trec pe contactul normal, incepe sa se balbaie apoi porneste un pic cam greu (nu mai dau la cheie) la service (este in garantie) nu au gasit nici un cod de eroare
2. tot rar cand nu vrea sa porneasca, dupa ce isi face toate toate testele cand actionez demarorul acul de la indicatorul de benzina (rezervor) incepe sa tremure si trece pe minim (incet nu rapid) toate celelalte ace inclusiv cel de turatie sunt moarte dupa ce porneste motorul la 1,5 secunde "sare" turatia spre 2.000 ture apoi revine la normal (acest lucru il face cand vine anotimpul rece cand temperatura de afara estye sub +7 grade celsius
3. tot asa de rar mai apare senzatia de "inecare a motorului" cam de 1 secunda dupa care totul este ok......
asta apare cand este turat motorul pente 2.000 ture
am incercat sa vorbesc cu cineva de la service si dupa ce i-am descris problema mi-a spus ceva de schimbarea "kitului de prnire".....
va rog sa-mi dati si mie un raspuns la problemele ridicate aici.....
cu multumiri,
P.s. mentionez ca la "rateurile" respective nu am climatronic-ul pornit
- zbengosu2003
- **
- 130 mesaje
- din 05 Aug 2007
- Astra 1996 X16SZR
- Bucuresti
zbengosu2003
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2007
- Mesaj Privat
poate te ajuta raspunsul meu...sau macar sa ai o idee...eu am un astra din 96...si tot asa imi facea...dupa ceva timp din ce in ce mai rau...cand...deodata nu a vrut sa mai porneasca deloc...am schimbat bujii....fise...filtre...si ca sa vezi pana la urma am constatat ca era de la un amarat de releu..am masurat curentul de la pompa si nu venea cum trebe...cateodata nu venea deloc...am scos releu de la pompa de benzina...am curatat pe acolo...si ..acum merge brici...!
- RazvanOpel
- *
- 30 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
RazvanOpel
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salut iti multumesc pentru raspuns , am reusit dupa multe cautari sa fac rost de cartea tehnica pentru astra (modelele de la data de 03.1998) si am cautat rezolvari.Acolo aveau si ei trecut acest lucru ....sincer am desfacut cutia in care se afla releul.... si surpriza in carte spune ca este unul singur de culoare mov..... eu am gasit 2 de culoare mov
in prima faza de tatonare a terenului le-am scos (destul de greu) sa ma uit la ele credeam ca au lamelele oxidate sau murdare dar era totul ok... sincer nu am incercat sa fac nimic altceva si le-am pus la loc. cred ca o sa incerc sa fac mai multe acum si o sa incerc sa desfac (daca se poate ) mufa respectiva si carcasa releului sa vad daca se observa ceva o sa incerc sa mai strang contactele de la mufa si sa "ung" cu spray special pentru contacte lamelele respective... si o sa vedem...
cred ca o sa incep sa-mi "bag" nasul mai mult prin cartea lor tehnica sa aflu mai multe..... asta dupa ce o sa o scot la imprimanta )
multumesc mult de sfat....
in prima faza de tatonare a terenului le-am scos (destul de greu) sa ma uit la ele credeam ca au lamelele oxidate sau murdare dar era totul ok... sincer nu am incercat sa fac nimic altceva si le-am pus la loc. cred ca o sa incerc sa fac mai multe acum si o sa incerc sa desfac (daca se poate ) mufa respectiva si carcasa releului sa vad daca se observa ceva o sa incerc sa mai strang contactele de la mufa si sa "ung" cu spray special pentru contacte lamelele respective... si o sa vedem...
cred ca o sa incep sa-mi "bag" nasul mai mult prin cartea lor tehnica sa aflu mai multe..... asta dupa ce o sa o scot la imprimanta )
multumesc mult de sfat....
- zbengosu2003
- **
- 130 mesaje
- din 05 Aug 2007
- Astra 1996 X16SZR
- Bucuresti
zbengosu2003
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2007
- Mesaj Privat
nu stiu cum e la tine..dar la mine se desfacea si releu...acolo era problema..avea cva ca 2 platini...alea erau cam negre....le`am curatat si totu e ok....dar pana una alta e mai usor sa scoti bancheta si sa masori daca`ti vine tensiune la pompa....daca`ti vine...atunci pompa e problema...daca de la pompa pleaca benzen..atunci injectoru e problema..si tot asa ...sper pt tine sa fie un amarat de releu!
- RazvanOpel
- *
- 30 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
RazvanOpel
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
- zbengosu2003
- **
- 130 mesaje
- din 05 Aug 2007
- Astra 1996 X16SZR
- Bucuresti
zbengosu2003
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Mafi0tul
- **
- 165 mesaje
- din 07 Sep 2007
- Vectra 2002 Z18XE
- Dolj
Mafi0tul
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Mafi0tul
- **
- 165 mesaje
- din 07 Sep 2007
- Vectra 2002 Z18XE
- Dolj
Mafi0tul
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2007
- Mesaj Privat
- RazvanOpel
- *
- 30 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
RazvanOpel
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
pana o sa imi rezolve ei... incerc eu si asa am insistat mult pana sa-mi puna testerul si am vazut cum reactioneaza si cu alti clienti prina oara este ok pana la urma .... iar daca vad ca , clientul revine ii spune ca ii face programare peste 2 luni.... pana atunci ai toate sansele sa uitiiar a 2-a oara chiar daca este in garantie cer bani pentru testare aproximativ 100 RON ....... sa revenim la problema, am desfacut treaba cidata este ca am in acea cutie 2 relee asemanatoare ca marime care sunt pune diferit decat in poza din cartea tehnica, unul dintre ele are o siguranta mai am un soclu bagat acolo si care este cablat si care nu stiu ce rol are.... dar este acolo.... si mai este o chestie neagra dreptunghiulara mica.. care sincer nu stiu ce este
am desfacut numai cele 2 relee primul care este cel mai apropiat de botul masinii era foarte murdar (ma refer la contacte) l-am desfacut si le-am curatat cu un spray special care formeaza o zapada (ingheata pe la -18 grade) apoi gheata se topeste ssi ramane curat (cel putin teoretic) pentru ca am folosit si o carpa pentru a curata este special pentru contacte (mai profesional) .... al 2-lea era mai curatel .... dar daca tot l-am desfacut l-am aranjat si pe el.....
o chestie ciudata si discutata cu un specialist electronist (in care am mare incredere ) a fost referitor la bobinajul releului sarma cu care era bobinat avea culoarea rosiatica (pe care o are cuprul )dar spre marginile bobinei iar in centru era galbena (sarma) o prima concluzie ar fi ca este posibil sa fie scurt intre spirele bobinei si sa nu mai atraga bine lama respectiva sau bobinajul sa fie subdimensionat ( sa nu aiba cate spire trebuie) si sa forteze bobina ......
cred ca o sa iau 2 relee nu de alta dar daca ma lasa in pana pe la mama naibii sa am cum sa ajung acasa ... si de acasa mai vedem ce rezolvam ... ca atunci o sa fac gura mare la service deabia ii astept la interval ... mai ales ca mai am cateva chestii nerezolvate cu ei
acum dupa ce am curatat bine i-am dat cheie..... surpriza ...... chestia cu scaderea indicatorului de benzina cand este actionat demarorul a aparut i-am dat de 3 ori sa porneasca si a facut la fel..... a 4-a oara nu s-a mai comportat asa a ramas pe pozitie... ma gansesc ca o mai fi ramas lichid de la curatare....... nu stiu inca.... o sa mai vad zilele urmatoare cum merge (merg cu masina destul de mult) asa ca o sa am timp sa vad dca mai face vre`o fgura......
daca esti din bucuresti spune-mi si mie cateva magazine de unde pot sa cumpar piese pentru Opel
multumesc,
am desfacut numai cele 2 relee primul care este cel mai apropiat de botul masinii era foarte murdar (ma refer la contacte) l-am desfacut si le-am curatat cu un spray special care formeaza o zapada (ingheata pe la -18 grade) apoi gheata se topeste ssi ramane curat (cel putin teoretic) pentru ca am folosit si o carpa pentru a curata este special pentru contacte (mai profesional) .... al 2-lea era mai curatel .... dar daca tot l-am desfacut l-am aranjat si pe el.....
o chestie ciudata si discutata cu un specialist electronist (in care am mare incredere ) a fost referitor la bobinajul releului sarma cu care era bobinat avea culoarea rosiatica (pe care o are cuprul )dar spre marginile bobinei iar in centru era galbena (sarma) o prima concluzie ar fi ca este posibil sa fie scurt intre spirele bobinei si sa nu mai atraga bine lama respectiva sau bobinajul sa fie subdimensionat ( sa nu aiba cate spire trebuie) si sa forteze bobina ......
cred ca o sa iau 2 relee nu de alta dar daca ma lasa in pana pe la mama naibii sa am cum sa ajung acasa ... si de acasa mai vedem ce rezolvam ... ca atunci o sa fac gura mare la service deabia ii astept la interval ... mai ales ca mai am cateva chestii nerezolvate cu ei
acum dupa ce am curatat bine i-am dat cheie..... surpriza ...... chestia cu scaderea indicatorului de benzina cand este actionat demarorul a aparut i-am dat de 3 ori sa porneasca si a facut la fel..... a 4-a oara nu s-a mai comportat asa a ramas pe pozitie... ma gansesc ca o mai fi ramas lichid de la curatare....... nu stiu inca.... o sa mai vad zilele urmatoare cum merge (merg cu masina destul de mult) asa ca o sa am timp sa vad dca mai face vre`o fgura......
daca esti din bucuresti spune-mi si mie cateva magazine de unde pot sa cumpar piese pentru Opel
multumesc,
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat