BPetre
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
Salut, detin un opel astra g 1.7 dti si de ceva vreme am o problema cu turatia pana motorul se incalzeste. Am avut masina la reparat prin octombrie si de atunci 2 din 3 porniri ale masinii sunt anormale...pe langa faptul ca invarte de 3-4 ori pana o ia, sta 2-3 secunde in 400-500 si abia dupa ce o ajut eu cu acceleratia se duce la o turatie superioara. De asemenea cand motorul este rece nu sta la turatia corespunzatoare si are fluctuatii intre 600 si 1300. Checkul se aprinde cand vrea el si la fel se si stinge (in general porneste cand e motorul rece si se stinge cand e cald) . Cand era cald afara nu facea asa urat, dar acum ca a venit frigul e teroare. Tin sa precizez ca bateria este noua. Am auzit tot felul de variante de la multe persoane: debitmetrul, clapeta de acc sau sorbul din rezervor infundat... daca cineva imi poate da macar un indiciu as fi recunoscator!
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Salutare!
1. Astra G 1.7 DTI nu are clapeta de acceleratie sau clapeta de aer
2. Citeste codurile de eroare fie cu-n tester sau o interfata de diagnoza fie prin metoda "pseudoagrafa" si posteaza erorile aici, va fi mult mai usor de identificat problema.
Banuiala mea ar fi senzorul de turatii de pe vibrochen, debitmetru si s-ar putea si supapa de avans de pe pompa de injectie (asta e cu un mare semn de intrebare). Astea sunt banuieli, asteptam sa ne spuneti codurile de eroare.
Testul pseudoagrafa se face astfel:
Pe masinile cu cutie manuala:
1. Bagati cheia in contact
2. Cu motorul oprit (cheia in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
3. Rotiti cheia in pozitia II
4. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Pe masinile cu cutie automata:
1. Bagati cheia in contact
2. Rotiti cheia in pozitia II (nu porniti motorul)
3. Apasati si tineti apasata pedala de frina
4. Mutati selectorul in pozitia "D" (Drive)
5. Rotiti cheia in pozitia I si dati drumul la pedala de frina
6. Apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
7. Rotiti cheia in pozitia II (nu porniti motorul)
8. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
1. Astra G 1.7 DTI nu are clapeta de acceleratie sau clapeta de aer
2. Citeste codurile de eroare fie cu-n tester sau o interfata de diagnoza fie prin metoda "pseudoagrafa" si posteaza erorile aici, va fi mult mai usor de identificat problema.
Banuiala mea ar fi senzorul de turatii de pe vibrochen, debitmetru si s-ar putea si supapa de avans de pe pompa de injectie (asta e cu un mare semn de intrebare). Astea sunt banuieli, asteptam sa ne spuneti codurile de eroare.
Testul pseudoagrafa se face astfel:
Pe masinile cu cutie manuala:
1. Bagati cheia in contact
2. Cu motorul oprit (cheia in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
3. Rotiti cheia in pozitia II
4. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Pe masinile cu cutie automata:
1. Bagati cheia in contact
2. Rotiti cheia in pozitia II (nu porniti motorul)
3. Apasati si tineti apasata pedala de frina
4. Mutati selectorul in pozitia "D" (Drive)
5. Rotiti cheia in pozitia I si dati drumul la pedala de frina
6. Apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
7. Rotiti cheia in pozitia II (nu porniti motorul)
8. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
BPetre
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
BPetre
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
BPetre
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Da, e corect. Si da, din cauza lui poate face asa de urat masina deoarece pompa nu mai stie ce cantitate de motorina are nevoie pentru o buna functionare pentru ca senzorul nu mai citeste corect temperatura si emite date eronate catre calculatorul de inejctie al pompei. Odata cu defectarea acestui senzor creste si consumul de combustibil iar pornirea devine mai greoaie.
Eu recomand sa se verifice si cablajul, poate fi vorba de un fir rupt sau ros de vreun soricel (fara misto-uri, vorbesc serios).
Ca sa aveti o idee despre cum arata si unde este pozitionat am sa atasez doua poze.
Eu recomand sa se verifice si cablajul, poate fi vorba de un fir rupt sau ros de vreun soricel (fara misto-uri, vorbesc serios).
Ca sa aveti o idee despre cum arata si unde este pozitionat am sa atasez doua poze.
BPetre
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
BPetre
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2018
- Mesaj Privat
Am schimbat senzorul, am pornit masina de vreo 10 ori la intervale de 30 de secunde si a pornit bine. In aceasta seara nu este asa frig, am sa mai incerc maine de dimineata cand va fi o temperatura mult mai joasa. Acum am alta intrebare, eroarea aceea imi ramane in calculator pana cand o sa merg undeva sa mi-o scoata? Am facut pseudografa din nou dupa schimbarea senzorului si imi dadea acelasi cod.
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
dudulanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2006 17cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2019
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
MIlie46
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2022
- Mesaj Privat