FYRE_WALL
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2017
- Mesaj Privat
Salut.
Am observat o chestie ciudata zic eu la functionarea acestui sistem. In momentul in care masina ruleaza cu X km/h si este activat cruise control-ul , o scot din viteza (fara sa apas pedala de frana, apas doar ambrej ) motorul se tureaza singur cu aproximativ 1000 rot/min peste numarul de rotatii care erau la momentul respectiv. Imediat dupa turarea excesiva automata (fara rost) revine in turatia de relanti.
Nu am martori in bord aprinsi sau altceva anormal. Masina Astra K /2017/manuala / noua, 5000km. Situatia se intampla la oricare scoatere din viteza a masinii atunci cand cruise control-ul este activat.
Poate testa careva la masina lui acest scenariu....incerc sa aflu daca asa functioneaza sistemul sau am eu o problema pe undeva.
Din ce vad eu softul care mentine viteza constanta in cruise control nu primeste feedback de la schimbator ( pozitia lui) ci ar primi feedback de la incarcarea motorului (load / sarcina pe motor). Corect ar fi fost din punctul meu de vedere ca cruise control-ul sa se dezactiveze cand schimbatorul este in pozitia neutra.
Daca are cineva alte detalii sau rezultate , feel free to share.
Multumesc
Am observat o chestie ciudata zic eu la functionarea acestui sistem. In momentul in care masina ruleaza cu X km/h si este activat cruise control-ul , o scot din viteza (fara sa apas pedala de frana, apas doar ambrej ) motorul se tureaza singur cu aproximativ 1000 rot/min peste numarul de rotatii care erau la momentul respectiv. Imediat dupa turarea excesiva automata (fara rost) revine in turatia de relanti.
Nu am martori in bord aprinsi sau altceva anormal. Masina Astra K /2017/manuala / noua, 5000km. Situatia se intampla la oricare scoatere din viteza a masinii atunci cand cruise control-ul este activat.
Poate testa careva la masina lui acest scenariu....incerc sa aflu daca asa functioneaza sistemul sau am eu o problema pe undeva.
Din ce vad eu softul care mentine viteza constanta in cruise control nu primeste feedback de la schimbator ( pozitia lui) ci ar primi feedback de la incarcarea motorului (load / sarcina pe motor). Corect ar fi fost din punctul meu de vedere ca cruise control-ul sa se dezactiveze cand schimbatorul este in pozitia neutra.
Daca are cineva alte detalii sau rezultate , feel free to share.
Multumesc
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cruise controlul ar trebui sa se dezactiveze cand apesi frana sau ambreiajul - sunt niste contactori la cele 2 pedale.
La H daca incercai sa dai resume la viteza memorata dar cutia era pe punctul mort se tura putin motorul apoi revenea la turatia de relanti.
Banuiala mea e ca la tine contactorul de la ambreiaj nu functioneaza corect.
Tempomatul nu are nici o legatura cu pozitia schimbatorului . El memoreaza o viteza pe care incearca sa o mentina indiferent de treapta de viteza
La H daca incercai sa dai resume la viteza memorata dar cutia era pe punctul mort se tura putin motorul apoi revenea la turatia de relanti.
Banuiala mea e ca la tine contactorul de la ambreiaj nu functioneaza corect.
Tempomatul nu are nici o legatura cu pozitia schimbatorului . El memoreaza o viteza pe care incearca sa o mentina indiferent de treapta de viteza
- bibu16v
- *******
- 6,846 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,846
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
jancsi
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2012
- Mesaj Privat
E in garantie---> du-o inapoi.
Cere verificarea contactorului de la ambreiaj asa cum au scris colegii.
In afara de automate restul nu stiu direct pozitia schimbatorului doar din calcule. La tine calculeaza, deci merge bine, dar ii lipseste un semnal.
Ia scrie ce face daca il scoti din viteza fara a folosi ambreiajul. Se mai tureaza?
Cere verificarea contactorului de la ambreiaj asa cum au scris colegii.
In afara de automate restul nu stiu direct pozitia schimbatorului doar din calcule. La tine calculeaza, deci merge bine, dar ii lipseste un semnal.
Ia scrie ce face daca il scoti din viteza fara a folosi ambreiajul. Se mai tureaza?
ZAMRA80
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2017
- Mesaj Privat
jancsi
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2012
- Mesaj Privat
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
@ZAMARA80 din manual:
Dezactivarea automatã:
● Viteza autovehiculului sub aprox.
30 km/h.
● Viteza autovehiculului scade mai
mult de 25 km/h sub viteza
setatã.
● Pedala de frânã este apãsatã.
● Pedala de ambreiaj este apãsatã
câteva secunde
https://www.opel.ro/content/.../Astra_K_MY16.pdf
pag 179 / 289
Dezactivarea automatã:
● Viteza autovehiculului sub aprox.
30 km/h.
● Viteza autovehiculului scade mai
mult de 25 km/h sub viteza
setatã.
● Pedala de frânã este apãsatã.
● Pedala de ambreiaj este apãsatã
câteva secunde
https://www.opel.ro/content/.../Astra_K_MY16.pdf
pag 179 / 289
- Doadrian
- **
- 160 mesaje
- din 22 Aug 2016
- Astra 2017
- Bucuresti
Doadrian
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2016
- Mesaj Privat
jancsi
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2012
- Mesaj Privat
FYRE_WALL
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2017
- Mesaj Privat
- florin23i
- **
- 343 mesaje
- din 09 Mar 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Ialomita
florin23i
- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2010
- Mesaj Privat
FYRE_WALL
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2017
- Mesaj Privat
FYRE_WALL
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2017
- Mesaj Privat
- florin23i
- **
- 343 mesaje
- din 09 Mar 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Ialomita
florin23i
- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2010
- Mesaj Privat
Am probat si eu. Daca tii apasat ambreiajul se dezactiveaza pilotul si nu se mai tureaza, asa cum s-a scris si mai sus. Daca mergi cu pilot activat si scoti din viteze, se tureaza pana aproape de 2500 si apoi scade, ceea ce din nou spun, ca mi se pare normal pt ca intuieste ca vrei sa schimbi treapta fara sa pui piciorul pe acceleratie . Asa cred ca e gandit computerul, nu e nimic anormal..
La multi ani!
La multi ani!
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
@ FYRE_WALL
Am verificat astazi....pilotul automat activat , viteza de croaziera 120 km/h- treapta 6 , am apasat ambreiajul , am scos maneta la "punctul mort" ( fara sa dezactivez pilotul si fara sa actionez asupra franei ) , iar turatia a scazut imediat/progresiv pana la turatia de ralanti , fara sa se tureze asa cum ai specificat !
Am verificat astazi....pilotul automat activat , viteza de croaziera 120 km/h- treapta 6 , am apasat ambreiajul , am scos maneta la "punctul mort" ( fara sa dezactivez pilotul si fara sa actionez asupra franei ) , iar turatia a scazut imediat/progresiv pana la turatia de ralanti , fara sa se tureze asa cum ai specificat !
- DANASTRA
- **
- 149 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Astra 2017 B14XFL
- Brasov
DANASTRA
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
"@ FYRE_WALL
Am verificat astazi....pilotul automat activat , viteza de croaziera 120 km/h- treapta 6 , am apasat ambreiajul , am scos maneta la "punctul mort" ( fara sa dezactivez pilotul si fara sa actionez asupra franei ) , iar turatia a scazut imediat/progresiv pana la turatia de ralanti , fara sa se tureze asa cum ai specificat ! "
confirm, exact la fel face.
nici daca schimb viteza cu cruise-control activat nu se accelereaza deloc iar dupa eliberarea ambreiajului revine la viteza setata. Cruise -control se dezactiveaza doar daca tii apasat ambreiajul cateva secunde ( la mine aprox cand turatia scade aproape la relanti) si,bineinteles, daca calci frana sau actionezi butonasul de dezactivare. Dar in nici un caz probat de mine, motorul NU S-A TURAT DUPA ACTIONAREA PEDALEI DE AMBREIAJ. Singurul moment cand motorul creste in turatii este cand, de ex., am pus cruise-control in viteza a sasea la 100km/h, am schimbat in viteza a cincea, am eliberat pedala de ambreiaj si atunci motorul se tureaza pentru a reveni la viteza de 100km/h setata anterior, dar e normal sa se tureze ca doar nu o sa mearga cu aceleasi rotatii la 100km/h in a cincea ca in a sasea!
LA MULTI ANI TUTUROR!
Am verificat astazi....pilotul automat activat , viteza de croaziera 120 km/h- treapta 6 , am apasat ambreiajul , am scos maneta la "punctul mort" ( fara sa dezactivez pilotul si fara sa actionez asupra franei ) , iar turatia a scazut imediat/progresiv pana la turatia de ralanti , fara sa se tureze asa cum ai specificat ! "
confirm, exact la fel face.
nici daca schimb viteza cu cruise-control activat nu se accelereaza deloc iar dupa eliberarea ambreiajului revine la viteza setata. Cruise -control se dezactiveaza doar daca tii apasat ambreiajul cateva secunde ( la mine aprox cand turatia scade aproape la relanti) si,bineinteles, daca calci frana sau actionezi butonasul de dezactivare. Dar in nici un caz probat de mine, motorul NU S-A TURAT DUPA ACTIONAREA PEDALEI DE AMBREIAJ. Singurul moment cand motorul creste in turatii este cand, de ex., am pus cruise-control in viteza a sasea la 100km/h, am schimbat in viteza a cincea, am eliberat pedala de ambreiaj si atunci motorul se tureaza pentru a reveni la viteza de 100km/h setata anterior, dar e normal sa se tureze ca doar nu o sa mearga cu aceleasi rotatii la 100km/h in a cincea ca in a sasea!
LA MULTI ANI TUTUROR!
FYRE_WALL
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2017
- Mesaj Privat
florin23i a scris:Am probat si eu. Daca tii apasat ambreiajul se dezactiveaza pilotul si nu se mai tureaza, asa cum s-a scris si mai sus. Daca mergi cu pilot activat si scoti din viteze, se tureaza pana aproape de 2500 si apoi scade, ceea ce din nou spun, ca mi se pare normal pt ca intuieste ca vrei sa schimbi treapta fara sa pui piciorul pe acceleratie . Asa cred ca e gandit computerul, nu e nimic anormal..
La multi ani!
La multi ani!
Da, asa am concluzionat si eu, masina "crede" ca urmeaza sa schimbi treapta si anticipeaza ca sarcina ar fi mai mare pentru motor si creste turatia.......sarcina nu apare la motor si reduce singura. Undeva pe aici e concluzia.
Multumesc de feedback.
La multi ani
FYRE_WALL
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2017
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor celor care au testat si au revenit cu o concluzie.
Cine a testat si spune ca nu se tureaza , nu produce scenariul complet: 1 se tine ambreiajul prea mult motiv pt care pilotul se dezactiveaza, 2 masina ruleaza pe plan aproape perfect drept ( exista sarcina mica pe motor, deci motul nu "tragea" masina ) , 3 schimbul se face lent sau sunt alte conditii diferite de cele intalnite de mine. Ideea e ca nu sunt singurul care a observat comportamentul masinii in cruise cntr. motiv pentru care cred ca nu este un defect izolat ci este vorba de proiectarea masinii.
Daca rulezi pe un plan inclinat (panta moderata spre mica, sau 4 persoane in masina) motorul "trage" . Pe autostrada sau plan drept cand motorul are sarcina f mica , se tureaza f putin ( daca esti la 1000/1500 ) turarea suplimentara nu se observa prea mult. Am zis mai sus ca situatia se produce dupa 2000 dar dupa alte teste se pare ca nu conteaza turatia momentului cat conteaza sarcina pe motor.
Pentru cine inca nu crede ca motorul se tureaza singur in unele situatii....incercati un drum in panta si seteaza masina sa "tina" 60km/h ( asteapta ca masina sa traga nu sa mearga 90% din inertie) si dupa scoate din viteza( relativ repede nu in stilul babutei de duminica). Sa scoti masina din viteza se face relativ repede nu incet ca atunci cand bagi in viteza.
Situatia nu reprezinta o problema pe ansamblu , doar ca m am astepta ca masina sa "stie" cand e pe liber in secunda 0,01 ca doar e electronica anului 2017 nu e vorba de roti dintate sau pietre . Ar fi trebuit sa fie o separatie clara, dar o acceptam asa cum a fost proiectata. Pe ansamblu sunt f multumit de masina/consum/putere /confort/dotari.
La multi ani la toata lumea!
Cine a testat si spune ca nu se tureaza , nu produce scenariul complet: 1 se tine ambreiajul prea mult motiv pt care pilotul se dezactiveaza, 2 masina ruleaza pe plan aproape perfect drept ( exista sarcina mica pe motor, deci motul nu "tragea" masina ) , 3 schimbul se face lent sau sunt alte conditii diferite de cele intalnite de mine. Ideea e ca nu sunt singurul care a observat comportamentul masinii in cruise cntr. motiv pentru care cred ca nu este un defect izolat ci este vorba de proiectarea masinii.
Daca rulezi pe un plan inclinat (panta moderata spre mica, sau 4 persoane in masina) motorul "trage" . Pe autostrada sau plan drept cand motorul are sarcina f mica , se tureaza f putin ( daca esti la 1000/1500 ) turarea suplimentara nu se observa prea mult. Am zis mai sus ca situatia se produce dupa 2000 dar dupa alte teste se pare ca nu conteaza turatia momentului cat conteaza sarcina pe motor.
Pentru cine inca nu crede ca motorul se tureaza singur in unele situatii....incercati un drum in panta si seteaza masina sa "tina" 60km/h ( asteapta ca masina sa traga nu sa mearga 90% din inertie) si dupa scoate din viteza( relativ repede nu in stilul babutei de duminica). Sa scoti masina din viteza se face relativ repede nu incet ca atunci cand bagi in viteza.
Situatia nu reprezinta o problema pe ansamblu , doar ca m am astepta ca masina sa "stie" cand e pe liber in secunda 0,01 ca doar e electronica anului 2017 nu e vorba de roti dintate sau pietre . Ar fi trebuit sa fie o separatie clara, dar o acceptam asa cum a fost proiectata. Pe ansamblu sunt f multumit de masina/consum/putere /confort/dotari.
La multi ani la toata lumea!