- Gilbert20cm
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Dec 2017
- Astra 2005 Z16XEP
- Cluj
Gilbert20cm
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2017
- Mesaj Privat
Simptome: Nu intra antigel in radiator
Salut, sunt nou pe aici si nu prea ma descurc sper ca am scris unde trebuie..
am schimbat recent termostatul si pompa de apa, cand am pornit-o la service nu baga caldura, asta dupa ce am asteptat sa se incalzeasca motorul, am turat motorul si am incercat sa las capacul de la vasul de expansiune deschis, m-am gandit ca poate trebuie sa traga aer ca sa poata sa traga prin toate conductele(conductele de la radiatorul din masina erau reci) intr-un final a inceput sa se incalzeasca in masina..
dupa 10km cat am mers cu ea am incercat sa merg cat mai turat cu motorul si intr-o intersectie am vazut ca iesea aburde la vasul de expansiune, am oprit, am completat si m-am dus cu ea acasa..
astazi am ppornit masina sa vad ce se intampla, am verificat radiatorul si era rece, temperatura din meniul ascuns era de 78, am accelerat pana la 101, radiatorul tot rece, la 103 a inceput sa creasca nivelul apel in vas...
tin sa mentionez ca ventilatorul nu a pornit un mecanic zicea ca ventilatorul este doar pentru clima desi, o data am lasat masina pornita si a pornit si ventilatrul...
sper sa nu am garnitura de chiuloasa arsa, desi, nu am vazut pete in vasul de expansiune...
Puteti sa-mi spuneti care este temperatura de lucru optima a motorului sau la ce temperatura se deschide dermostatul?
Si cum se face aerisirea corect la acest tip de motor..?
Model: Astra
An fabricatie: 2005
Cod motor: Z16XEP
Salut, sunt nou pe aici si nu prea ma descurc sper ca am scris unde trebuie..
am schimbat recent termostatul si pompa de apa, cand am pornit-o la service nu baga caldura, asta dupa ce am asteptat sa se incalzeasca motorul, am turat motorul si am incercat sa las capacul de la vasul de expansiune deschis, m-am gandit ca poate trebuie sa traga aer ca sa poata sa traga prin toate conductele(conductele de la radiatorul din masina erau reci) intr-un final a inceput sa se incalzeasca in masina..
dupa 10km cat am mers cu ea am incercat sa merg cat mai turat cu motorul si intr-o intersectie am vazut ca iesea aburde la vasul de expansiune, am oprit, am completat si m-am dus cu ea acasa..
astazi am ppornit masina sa vad ce se intampla, am verificat radiatorul si era rece, temperatura din meniul ascuns era de 78, am accelerat pana la 101, radiatorul tot rece, la 103 a inceput sa creasca nivelul apel in vas...
tin sa mentionez ca ventilatorul nu a pornit un mecanic zicea ca ventilatorul este doar pentru clima desi, o data am lasat masina pornita si a pornit si ventilatrul...
sper sa nu am garnitura de chiuloasa arsa, desi, nu am vazut pete in vasul de expansiune...
Puteti sa-mi spuneti care este temperatura de lucru optima a motorului sau la ce temperatura se deschide dermostatul?
Si cum se face aerisirea corect la acest tip de motor..?
Model: Astra
An fabricatie: 2005
Cod motor: Z16XEP
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
termostatu deschide la 92 grade
se umple vasu pana la semnu de maxim ,pornesti motoru si-l tii turat la 1500-2000 rpm 2-3 minute apoi la relanti 5-10 minute,pana porneste electroventilatoru ,la un moment dat va creste apa in vas,opresti motoru si-l lasi 2-3 minute apoi iar pornit,
daca arunca ,,apa,,din vas la cateva secunde de la pornire nu mai insista,si pregatestete de o garnitura de chiulasa
in motor intra 6 litri de lichid 3 antigel 3 apa distilata
sau nu este buna pompa de apa
sau termostatu,este comandat de ecu motor sa deschida
se umple vasu pana la semnu de maxim ,pornesti motoru si-l tii turat la 1500-2000 rpm 2-3 minute apoi la relanti 5-10 minute,pana porneste electroventilatoru ,la un moment dat va creste apa in vas,opresti motoru si-l lasi 2-3 minute apoi iar pornit,
daca arunca ,,apa,,din vas la cateva secunde de la pornire nu mai insista,si pregatestete de o garnitura de chiulasa
in motor intra 6 litri de lichid 3 antigel 3 apa distilata
sau nu este buna pompa de apa
sau termostatu,este comandat de ecu motor sa deschida
- Gilbert20cm
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Dec 2017
- Astra 2005 Z16XEP
- Cluj
Gilbert20cm
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2017
- Mesaj Privat
- petertm
- **
- 102 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Astra 2009 Z17DTR
- Timis
petertm
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu inteleg ca nu le putem sti pe toate,dar e bine sa fim constienti de acest lucru si sa ne informam inainte de a da cu parerea pe un forum,unde neinitiatii cred totul... Termostat z16xep oferte ºi promoþii - PieseAuto.ro
https://www.pieseauto.ro/termostat-z16xep.htm
https://www.pieseauto.ro/termostat-z16xep.htm
- petertm
- **
- 102 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Astra 2009 Z17DTR
- Timis
petertm
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Gilbert20cm
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Dec 2017
- Astra 2005 Z16XEP
- Cluj
Gilbert20cm
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2017
- Mesaj Privat
faptul ca deschide la 105, afecteaza motorul?
multi imi zic ca nu este normal si ca ar trebuii sa se deschida pe la 90..
desi, pe termostatul vechi tot la 105 am vazut ca se deschidea...
cineva imi zise ca la vara sa-l schimb cu unul ce se deschide la 90 dar am vazut ca la diesel se deschide la 92...
plec la drum lung cu ea in urmatoarele zile si nu vreau sa ard garnitura de ghiuloasa..
stiti sa-mi spuneti la ce temperatura lucreaza motorul?
multi imi zic ca nu este normal si ca ar trebuii sa se deschida pe la 90..
desi, pe termostatul vechi tot la 105 am vazut ca se deschidea...
cineva imi zise ca la vara sa-l schimb cu unul ce se deschide la 90 dar am vazut ca la diesel se deschide la 92...
plec la drum lung cu ea in urmatoarele zile si nu vreau sa ard garnitura de ghiuloasa..
stiti sa-mi spuneti la ce temperatura lucreaza motorul?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In poza din link-ul colegului @big_electro61 termostatul pare a fi pur mecanic, cred ca ar putea fi influentat de calculator daca in partea cealalta ar exista un motoras electric care sa-l impinga presand arcul existent pe axul termostatului, dar... parca n-as crede Opel ca ar fi capabil de asa ceva pe vremea cand facea motoarele astea EURO4 prin 2003+. As zice ca mai degraba mufa respectiva este pentru senzorul de temperatura apa motor.
Cu riscul sa ma repet, poza din link te duce cu gandul la un termostat banal, clasic impreuna cu ,,termostat housing,, (nu stiu cum sa-i zic altfel pe limba româna, probabil corp termostat).
Cu riscul sa ma repet, poza din link te duce cu gandul la un termostat banal, clasic impreuna cu ,,termostat housing,, (nu stiu cum sa-i zic altfel pe limba româna, probabil corp termostat).
- Florin Luca
- *
- 25 mesaje
- din 30 Dec 2014
- Signum 2004 Y20DTH
- Alta tara
Florin Luca
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Alta tara
- Masina: Signum 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2014
- Mesaj Privat
ahappyuser are dreptate ,mufa respectiva este acolo ca sa deschida ventilatoarele.
http://www.youtube.com/watch?v=UC0O7q1wwps
http://www.youtube.com/watch?v=UC0O7q1wwps
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Termostatul la z16xep,are 2 praguri de lucru: a-105 grade,la relanty si sarcina usoara; b-90 grade,de la limita maxima a sarcinii usoare la sarcina maxima.Calculatorul poate manageria regimul termic,prin intermediul acelui element electric implementat in termostat... Nu ma deranjeaza cind cineva ma contrazice,dar m-as fi bucurat daca cineva ar fi consultat documentatia electrica a calculatorului motor z16xep si ar fi observat acel element comandat de calculator... E usor sa zici de o afirmatie ca nu-i adevarata...,asta e! @Gilbert,lasa termostatul sa-si faca treaba,iar tu informeaza-te cit mai mult si te vei linisti...
- Gilbert20cm
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Dec 2017
- Astra 2005 Z16XEP
- Cluj
Gilbert20cm
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2017
- Mesaj Privat
- Crisstinel
- *
- 7 mesaje
- din 10 Oct 2012
- Astra 2007
- Ilfov
Crisstinel
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor
Am un astra g 2007 z16xep cu AC și cu un singur ventilator;
acum câteva luni am obs cã temperatura apei e mai micã (83-85 in loc de 90-92 cât a stat ea de ani buni - asta în ceasul din bord); de curând mai și fierbe la relanti, atunci când stau pe loc; pe tester aratã 113-115 grade atunci când fierbe și crește apa în vas; abia acum pornește ventilatorul pe ultima treaptã cred pt cã este foarte turat.
Am mers cu Ac pornit pt a asigura o temp bunã motorului (și cu AC tot așa merge ventilatorul: f turat și pt perioade f scurte)
Am schimbat termostatul dar nu am rezolvat nici mãcar cu temperatura mai micã.
Din ce citesc ințeleg cã nu îmi funcționeazã ventilatorul la vitezele mai mici DAR am pe el mufã cu 4 pini și niciun fel de rezistențe, nici VERDE CERAMICÃ nici SPIRALE. Am doar o altã mufã verde în care intrã și fire dinspre AC cu mai mulți conectori. E prinsã fix sub suportul bateriei și se desface rotind un fel de rama rotundã a ei; din ea firele merg pe sub vasul de expansiune în instalația mașinii.
Sunt altfel de comenzi pt treptele inferioare ale ventilatorului? siguranțe, tranzistori mai vãd, etc?
Poate fi vreun senzor de temp defect? vãd unul pe radiator deasupra capacului de golire... mai e unul in carcasa termostatului care iese din calcul...
Care cum o fi rezolvarea la mine?!?!
Mulțumesc anticipat și din suflet ! pt eventuale sfaturi, sugestii
Scuze dacã nu am ”plantat” bine problema mea...
Am un astra g 2007 z16xep cu AC și cu un singur ventilator;
acum câteva luni am obs cã temperatura apei e mai micã (83-85 in loc de 90-92 cât a stat ea de ani buni - asta în ceasul din bord); de curând mai și fierbe la relanti, atunci când stau pe loc; pe tester aratã 113-115 grade atunci când fierbe și crește apa în vas; abia acum pornește ventilatorul pe ultima treaptã cred pt cã este foarte turat.
Am mers cu Ac pornit pt a asigura o temp bunã motorului (și cu AC tot așa merge ventilatorul: f turat și pt perioade f scurte)
Am schimbat termostatul dar nu am rezolvat nici mãcar cu temperatura mai micã.
Din ce citesc ințeleg cã nu îmi funcționeazã ventilatorul la vitezele mai mici DAR am pe el mufã cu 4 pini și niciun fel de rezistențe, nici VERDE CERAMICÃ nici SPIRALE. Am doar o altã mufã verde în care intrã și fire dinspre AC cu mai mulți conectori. E prinsã fix sub suportul bateriei și se desface rotind un fel de rama rotundã a ei; din ea firele merg pe sub vasul de expansiune în instalația mașinii.
Sunt altfel de comenzi pt treptele inferioare ale ventilatorului? siguranțe, tranzistori mai vãd, etc?
Poate fi vreun senzor de temp defect? vãd unul pe radiator deasupra capacului de golire... mai e unul in carcasa termostatului care iese din calcul...
Care cum o fi rezolvarea la mine?!?!
Mulțumesc anticipat și din suflet ! pt eventuale sfaturi, sugestii
Scuze dacã nu am ”plantat” bine problema mea...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Trebuie verificata existenta comenzilor din calculator la fiecare din cele 3 relee(3 viteze) ce comanda ventilatorul racire motor,prin incalzirea motorului sau folosirea unei rezistente variabile conectata in locul senzorului de temperatura motor. Fierberea lichidului de racire poate fi usor atinsa,deoarece o devalorizare cat de mica a senzorului de temparatura,poate porni ventilatorul(pe treapta mare de viteza),mai tarziu fata de momentul optim.In aceasta speta nu sunt functionale primele 2 trepte de viteza ale ventilatorului motor,cauza posibila fiind lipsa de comanda a releelor sau o problema in ansamblul rezistentelor(2 la numar).Ultima viteza(cea mai mare) este pe direct,nu trece prin nici o rezistenta... Rezolvarea acestei probleme necesita o pregatire tehnica minima necesara...!
- Crisstinel
- *
- 7 mesaje
- din 10 Oct 2012
- Astra 2007
- Ilfov
Crisstinel
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
Mersi mult big_electro61
Revin... am mai sãpat și am descoperit rezistența ceramicã verde întreruptã fix în locul cel mai solicitat, acolo pe unde trece curent la folosirea ambelor trepte... voi rezolva cumva asta;
Am verificat termocupla/senzorul de pe radiator și avea 4,8 Volți și 2,3 Kohmi rece... pe la 90 grade aproximez mai avea 340 ohmi; cred cã e ok... am obs cã ea c-dã prima treaptã a ventilatorului (agrafã in mufã și 3 becuri separate în mufa ventilatorului)
Pe cea din termostat mã bazez cã e nou termostatul.
Mai vãd una asemãnãtoare înainte de asta (între termostat și parbriz sã zic) care pare cã mãsoarã tot temp lichidului de rãcire...
Chestia e cã nimic nu mi-a comandat a doua treaptã a ventilatorului (turația mijlocie) pânã cãnd apa dãdea sã clocotescã în vas... pe treapta 3 nici atât ! doar prima treaptã era alimentatã; asta mã face sã cred cã am o problemã cu c-da treptei 2; am verificat siguranțe și relee de sub volan; siguranțele sunt ok mai puțin un releu verde de 30 A care era cald-fierbinte. Chiar și cu cheia scoasã din contact el tot clãnțãne când îl bag, cupleazã ceva... și rãmâne așa
O avea legãturã cu treapta 2 pe care eu nu o vãd mergând?!?!
Am mai obs ceva: cu apa la 90 și cu agrafã în mufa senzorului de pe radiator am pus contact - a pornit ventilatorul pe prima treaptã (becul meu...); când am pornit motorul a trecut juma de secundã pe 2 si apoi a rãmas pe 3, pe direct. Iar gândesc cã nu am c-dã pe tr 2 sau agrafa cu 0 ohmi l-a fãcut sã creadã cã e temp foarte mare în radiator și a dat turație maximã...
Oricum, rezolv ceramica verde de pe ventilator și testez iar în condiții reale
Totuși: ce rol are releul ãsta? e normal sã cupleze chiar și fãrã cheie în contact?
care sunt releele celor 3 trepte?
Ce alți senzori mai sunt pt temperatura lichidului de rãcire?
Ce senzor îmi c-dã ceasul de pe bord? poate ãsta s-a decalibrat și ceasul aratã mai puțin decât înainte
Mersi mult pt rãbdare, informații și scuzã-mi tupeul ! dar poate mã mai luminez puțin pe aici cã la service... Dorel îmi zice cã am o sg treaptã...
Revin... am mai sãpat și am descoperit rezistența ceramicã verde întreruptã fix în locul cel mai solicitat, acolo pe unde trece curent la folosirea ambelor trepte... voi rezolva cumva asta;
Am verificat termocupla/senzorul de pe radiator și avea 4,8 Volți și 2,3 Kohmi rece... pe la 90 grade aproximez mai avea 340 ohmi; cred cã e ok... am obs cã ea c-dã prima treaptã a ventilatorului (agrafã in mufã și 3 becuri separate în mufa ventilatorului)
Pe cea din termostat mã bazez cã e nou termostatul.
Mai vãd una asemãnãtoare înainte de asta (între termostat și parbriz sã zic) care pare cã mãsoarã tot temp lichidului de rãcire...
Chestia e cã nimic nu mi-a comandat a doua treaptã a ventilatorului (turația mijlocie) pânã cãnd apa dãdea sã clocotescã în vas... pe treapta 3 nici atât ! doar prima treaptã era alimentatã; asta mã face sã cred cã am o problemã cu c-da treptei 2; am verificat siguranțe și relee de sub volan; siguranțele sunt ok mai puțin un releu verde de 30 A care era cald-fierbinte. Chiar și cu cheia scoasã din contact el tot clãnțãne când îl bag, cupleazã ceva... și rãmâne așa
O avea legãturã cu treapta 2 pe care eu nu o vãd mergând?!?!
Am mai obs ceva: cu apa la 90 și cu agrafã în mufa senzorului de pe radiator am pus contact - a pornit ventilatorul pe prima treaptã (becul meu...); când am pornit motorul a trecut juma de secundã pe 2 si apoi a rãmas pe 3, pe direct. Iar gândesc cã nu am c-dã pe tr 2 sau agrafa cu 0 ohmi l-a fãcut sã creadã cã e temp foarte mare în radiator și a dat turație maximã...
Oricum, rezolv ceramica verde de pe ventilator și testez iar în condiții reale
Totuși: ce rol are releul ãsta? e normal sã cupleze chiar și fãrã cheie în contact?
care sunt releele celor 3 trepte?
Ce alți senzori mai sunt pt temperatura lichidului de rãcire?
Ce senzor îmi c-dã ceasul de pe bord? poate ãsta s-a decalibrat și ceasul aratã mai puțin decât înainte
Mersi mult pt rãbdare, informații și scuzã-mi tupeul ! dar poate mã mai luminez puțin pe aici cã la service... Dorel îmi zice cã am o sg treaptã...
- Crisstinel
- *
- 7 mesaje
- din 10 Oct 2012
- Astra 2007
- Ilfov
Crisstinel
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
el e; dimineațã cu el scos nu am sesizat nimic intrerupt
https://drive.google.com/ope...LcDZQGS3m8GzVnfWI
https://drive.google.com/ope...LcDZQGS3m8GzVnfWI
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Crisstinel a scris:
Pe cea din termostat mã bazez cã e nou termostatul.
Mai vãd una asemãnãtoare înainte de asta (între termostat și parbriz sã zic) care pare cã mãsoarã tot temp lichidului de rãcire.
Dorel îmi zice cã am o sg treaptã...
Incearca sa nu strici mai mult decat este...! Daca tu crezi ca pe termostat e un senzor de temperatura...,e trist! Dupa cum ai demarat lucrarea nu cred ca ai nici cea mai mica sansa de reusita. Eu nu pot remedia o asemenea speta daca nu as avea documentatia electrica a masinii,bineanteles ca trebuie sa stii s-o folosesti. Releele se gasesc intr-un tablou dedicat aflat sub capota,iar releul la care faci trimitere(poza),e releul luminilor interioare. Dumneata ai o scuza sa nu stii, ca nu ai meseria de electrician auto,dar unii ca Dorel,nu au nici o scuza ! Fereste-te de ei...!
Pe cea din termostat mã bazez cã e nou termostatul.
Mai vãd una asemãnãtoare înainte de asta (între termostat și parbriz sã zic) care pare cã mãsoarã tot temp lichidului de rãcire.
Dorel îmi zice cã am o sg treaptã...
- Crisstinel
- *
- 7 mesaje
- din 10 Oct 2012
- Astra 2007
- Ilfov
Crisstinel
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Crisstinel
- *
- 7 mesaje
- din 10 Oct 2012
- Astra 2007
- Ilfov
Crisstinel
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
Revin puțin... dupã ceva timp...
Rezistența ceramicã verde arsã a dus la funcționarea motorului la o temperaturã mai mare decât cea normalã iar asta A STRICAT SUPAPA CAPACULUI DE LA VASUL DE EXPANSIUNE. Toate comenzile sunt bune, termostatul deschide normal, ventilatorul pornește dupã ce se încãlzește radiatorul... doar cã toate astea nu mai apucau sã se întâmple deoarece lichidul de rãcire nu mai era sub presiune... la 100 grade clocotea și ieșea din vas...
Am pus capac GM... nu altã marcã și în niciun caz simplu, fãrã supapã.
Rãmân pe cap totuși cu releul luminilor interioare încins... de fapt vãd cã fãrã el lipsește doar lumina din portbagaj... dar ãsta e alt topic
Rezistența ceramicã verde arsã a dus la funcționarea motorului la o temperaturã mai mare decât cea normalã iar asta A STRICAT SUPAPA CAPACULUI DE LA VASUL DE EXPANSIUNE. Toate comenzile sunt bune, termostatul deschide normal, ventilatorul pornește dupã ce se încãlzește radiatorul... doar cã toate astea nu mai apucau sã se întâmple deoarece lichidul de rãcire nu mai era sub presiune... la 100 grade clocotea și ieșea din vas...
Am pus capac GM... nu altã marcã și în niciun caz simplu, fãrã supapã.
Rãmân pe cap totuși cu releul luminilor interioare încins... de fapt vãd cã fãrã el lipsește doar lumina din portbagaj... dar ãsta e alt topic