4NDR3I
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2016
- Mesaj Privat
Davos
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2014 B16DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2017
- Mesaj Privat
Toate cele bune.
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Initial am vrut sa fac un topic nou pe tema schimbarii uleiului la servodirectie, dar nu cred ca este cazul. M-ar interesa si pe mine cum as putea sa golesc instalatia de ulei si sa-i pun altul nou, deoarece:
1. Actualul este sub nivelul minim;
2. Este de culoare rosie cand de fapt ar trebui sa fie de culoare verde.
3. Nu stiu cand a fost schimbat ultima data, am achizitionat masina de cateva zile si mna... Mai bine scap de grija lui acuma, nu cand imi "scartie" pompa de servo.
M-am gandit ca as putea sa-i golesc instalatie prin desfacerea conductei sau a conductelor (sunt 2 la numar) care merg in caseta de directie pentru ca alta varianta nu vad. Daca aveti careva alta varianta, mai simpla bineinteles, o astept cu mare drag.
EDIT:
In cartea de reparatii nu se vorbeste despre treaba asta, decat despre verificarea lui si atat. Dupa parerea mea e cam "saraca" in privinta informatiilor 😢
Pana atunci va doresc sanatate si numai bine. 😊
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Este vorba despre un Zafira B, motor Z19DT (100 CP) din 2006. Stiu ca este nevoie de ulei de servo de culoare verde deoarece este insemnat pe borcanul de la pompa, iar in manualul de reparatii al masinii este recomandat folosirea uleiului cu codul 93 160 548,iar acest ulei este de culoare verde.
Masina este adusa din Hamburg, Germania si are aproape 212.000 km.
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
La Astra G ma descurc sa fac cam orice, la Zafira e putin mai greu pana ma obisnuiesc si cu ea 😊
O rezolvare la intrebarea mea ai? 😃
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Ca tot e Craciunul, am mai mult timp sa ma documentez despre treaba asta. Eu m-am gandit in felul urmator si saptamana asta cel mai probabil joi voi face si operatiunea asta.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
M-am gandit sa desfac acel surub care tine cele doua conducte "legate" de pompa de servo si sa fac viraje complete stanga - dreapta pana nu mai curge ulei (insemnand vreo 3-4 de fiecare parte sau cate o fi nevoie pentru a goli instalatia cat se poate de mult), evident cu motorul oprit, iar la umplere, am sa adaug 100-200 ml ulei , am sa fac doua ture complete de volan stanga - dreapta pentru a aerisi instalatia, iar mai adaug si tot asa, pana nu mai scade deloc cantitatea de uleiul din borcan.
Adica la fel ca si la "batrana" Astra, vechea generatie, eu personal am facut la fel si la Astra si nu am intampinat nicio problema, inafara de faptu' ca dupa operatiune (masina fiind pe sol) imi simteam mainele de parca am venit de la sala 😊).
Poza nu-mi apartine, e luata de pe net doar pentru a va ajuta putin imaginatia 😃 .
Problema ar fi ca nu stiu exact cat ulei ar trebui adaugat, dar cred eu ca mai mult de 1L nu merge, dar va ramane sa vad la fata locului, iar apoi vin si va anunt cu ce am rezolvat, poate si cu poze 😊.
Ideea e ca nu are buson de golire, iar manualul de reparatii cred ca e facut de cineva care a vazut "fiarele" iar apoi si-a pus ideile si gandurile pe foaie despre cum ar crede el ca se face fara a oferi prea multe detalii ;(.
Daca aveti adaugari sau sugestii sau bineinteles alte ideei mai bune, va ascult cu mare drag. Pana atunci va doresc numai bine si inca o data.. Craciun fericit! 😊
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Dacã are careva nevoie de pașii de lucru vã pot ajuta cu mare drag. E puțin mai greu cu locul, dar se poate face treabã dacã ești ambitios. Voi reveni cu un mic tutorial in sectiunea corespunzatoare 😉