Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • adystanley

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am un Opel Astra G Van, an 1999, cod motor X17DTL, 1.7, 68 CP, motor clasic GM.

Desi stiu ca la martorul Check Engine aprins de obicei se pune o diagnoza (eu nu am tester si nici pe nimeni prin zona), problema sta in felul urmator:

Dimineata, cand pornesc masina, dupa pornire, se aprinde martorul Check Engine in bord si sta pentru 15-20 secunde (fara sa accelerez masina, fara sa fac nimc), apoi dispare.

De la ce anume poate fi? Mentionez ca masina in rest functioneaza cum trebuie, trage bine etc.


PS: Am ingrosat dupa pornire ca sa faceti diferenta intre pornire si cheie contact in pozitia 2.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu știu dacã la tine merge testul cu pedalele(sau pseudo-agrafã), sã poți sã citești codul de eroare mãcar...Cautã, aici, pe forum, trebuie sã afli ceva...
  • adystanley

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Poate fi vorba de un check al bujiilor la masina mea, avand in vedere ca e an 1999? Sa fie vreo bujie arsa sau releu?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cum am spus mai sus. Restu-i can-can....sau pierdere de vreme...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
aproape sigur ai o bujie arsa. masoara cu un aparat rezistenta (desi nu este foarte concludent) sau cel mai bine scoti bujiile si le pui pe direct pe baterie pentru 5 maxim 10 secunde si care nu se aprinde este dusa sau daca se aprinde tot varful pana spre corpul ei iara nu este bine si trebuie schimbata...
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Este posibil sa fie o bujie sau 2 arse ,dar de obicei martorul galben cand exista bujii arse sta aprins dupa pornire cateva minute,acu la motorul tau nu stiu exact, la y17dt asa este.Dar eu banui egr care ramane intredeschis .Cand ai curatat egr-ul ultima data si bujiile cand le-ai schimbat ?
  • adystanley

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2014

  • Mesaj Privat
EGR nu am curatat, nici bujii nu am schimbat.
O sa verific bujiile si revin.
  • adystanley

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2014

  • Mesaj Privat
A fost o bujie arsa. Acum nu se mai aprinde.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
deci cum spuneam, cand ai bujie arsa asa iti apare. era bine sa schimbi toate bujiile pentru ca in curand o sa ti se arda si restul plus de asta cand schimbi numai una faci dezechilibru pe rampa de bujii si nu mai incalzesc cum trebuie cele vechi... sfatul meu este sa le schimbi pe toate Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Te rog sa explici in ce consta acest "dezechilibru" si cum se manifesta...! Multumesc anticipat!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Confirm si eu ce zice miky,bujiile se schimba toate odata,sau asa ar fi normal.Eu am schimbat una la 1.7 dti ul meu si nu am scapat de martorul aprins,chiar daca toate erau bune.Si asta pentru ca 3 erau Beru si cea noua Bosch,de unde si diferenta de rezistenta a lor,"dezechilibru" pe care ECU il sesiza si aprindea chek engine-ul la fel ca inainte cand una era arsa.Le am inlocuit pe toate 4 cu Beru noi si problema cu becul aprins a disparut.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Si eu sunt curios in ce consta acest dezechilibru ,eu am mers cu y17dt 5 ani cu 1 bujie si apoi 2 si apoi 3 bujii arse ,doar ca martorul se stingea dupa aprox.5 min .si nu am avut nici un dezechilibru .Le-am schimbat pe toate 4 dupa 5 ani si merg si acum la noul proprietar.
Puteam sa le schimb mai devreme dar am cumparat-o cu o bujie arsa si pornea la sfert si intre timp a mai picat cate una si iarna nu mai pornea usor, asa ca le-am schimbat.
Da corect Dane aici ai dreptate ,trebuie schimbate toate odata cu aceeasi marca ,altfel este posibil sa nu se stinga martorul din bord ,difera consumul bujiei fata de marca si ecu sesizeaza si zice ca e o problema aprinzand martorul.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Exact.Al meu y17dt a pornit dupa 4-5 secunde fara releu la bujii la -15 grade,dar nu-i ok sa mergi cu bujiile arse pentru ca se depune calamina pe ele si cand vrei sa le scoti,o sa fie mare bataie de cap.Eu am avut un fix sa nu mai vad dracia aia de check engine aprins timp de 5-10 minute,ca apoi se stingea singur cand bujiile erau scoase din functiune.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Dupa 5 ani am schimbat bujiile in 15 min.Dar recunosc ca imi tremurau un pic nadragii...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR