Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salutare! Detin aceasta masina de 3 ani, si desi in fiecare an m-am ocupat eu personal de mentenanta (admisie, clapeta, EGR, bujii, filtre, ulei, placute), lenea a dat peste mine anul acesta si am hotarat sa merg la service-ul care mi-a facut distributia, de incredere, pana astazi. Baietii au facut cele enumerate sus, dar la plecarea din service relantiul era tampit rau. Am zis ca trebuie sa invete ECU noile valori, asa ca in parcare acasa am urmat procedura: scos -, lasat 30 de minute, pus -, lasat contactul 30 de secunde si pornit. Surpriza, martor check engine, pseudoagrafa arata P0300, OP-COM nu arata nimic ca i-am golit PIC-ul, in fine...
Simptomele sunt relantiul instabil cu trepidatii, suierat in zona clapetei care coincide cu momentul in care scade turatia (scade intre 50 si 100 rpm ochiometric). Tare mi-e teama ca "profesionistul" ba a uitat garnitura, ba a ros un tub, ba a prajit clapeta. Martorul ramane aprins, nu clipeste, merge si in 6500 ture fara probleme, sub 2000 in schimb ii ia o secunda inainte sa accelereze dupa ce apas.
Avand in vedere ca am garantie, ma duc maine dimineata peste ei sau dau eu jos tot si vad ce si cum? Alte cauze pentru P0300? Bujii noi, nu cred ca sunt toate defecte din fabrica, bobina e buna, injectoare ok, schimbat si filtrul de benzina (oare l-a pus pe cel vechi infundat la loc? Smile)) )
Edit: cand am plecat spre service am si pus 50 de lei de benzina de unde pun de obicei, adevarul e ca pompa suna ciudat si nu simteam presiunea obisnuita in pistol, dar ma rog, poate bat campii. Coincidenta mai erau 2 litri de benzina "veche" si dupa fix 15-20 km a inceput sa faca figuri (fac cam 8/10 km cu un litru in oras), desi benzina ar trebui sa se fi amestecata...
Cod(uri) eroare: P0300
----
Model: Vectra
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Skip ads

  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Revin cu un update, dupa serviciu am avut timp sa ma mai uit la ea, s-o mai ascult etc... Am inceput sa aud o borboroseala infernala intre 1000 si 2000 de ture, asa ca am deschis busonul de la ulei si... surpriza! Saracul motor era inecat in ulei, axurile se balaceau in balta de ulei si fierbea la greu. M-am facut semafor la fata, am oprit tot si dupa 15 minute m-am uitat pe joja: daca ar mai fi doua linii in plus fata de cele patru standard, uleiul meu pe joja ar fi undeva pe la 5 liniute jumatate. Pe bon mi s-au trecut 4L de ulei, iar mie imi ramanea mereu aproximativ jumatate de litru cand schimbam cu bidonul de 4L. Chiar stiam ca in Z16XE intra maxim 3,5... Cred ca ma duc maine peste ei sa-i omor.
P0300 cu tot cu rateuri pot fi simptome?
  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Inca un update, a mai aparut si P0400 (EGR prajit). Am dat jos din ulei si tot asa face, deci probabil P0400 e cauza lui P0300. Ciudat ca a aparut mai intai P0300...
  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Revin cu rezolvarea, poate da cineva de aceasi problema, desi s-a mai discutat despre EGR.
- Rezolvasem clapeta scotand iar bateria si conectorul o noapte intreaga, si am lasat ECU sa invete putin despre ea. Plus ca am mai strans pe la coliere, una din doua a rezolvat clapeta.
- La scurt timp dupa, cateva minute actually, s-a aprins iar infectia de check engine, si pseudo-agrafa a aratat marele P0400. Pus EGR pe baterie, RIP. Curatat, izbit, nada. Am mers asa cu ea, am luat EGR nou Delphi la 450 de lei, l-am pus, sters eroarea, si acum masina merge ca noua.
- Uleiul "extra" pana la urma nu era incredibil de "extra", cand sa scot din el am scos abia un paharel.

Ce e de invatat din toate aventura asta? Ingrigiti-va clapeta de acceleratie si EGR-ul, etansati bine furtunile de admisie si vacuum, si uitati-va la omulet cand va face revizia Very Happy
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Buna seara! Va rog este cineva care ma poate ajuta?Am un Opel corsa c in trei pistoane an 2005 motor de 1000.Am o problema care.De ceva timp mi se aprinde martorul in bord,dar mi se aprinde doar când o forțez sau când ajunge la 120 km.Am duși la Servis am puso pe tester,iar la tester nu apare nimic Problema e când mi se aprinde cecul mașinã își pierde din sprint si merge târâș nu mai trage nu se mau turbeazã.Daca ii iau contactul si il pun cecul se stinge si masina merge normal.Daca vați întâlnit cu asemenea problema indrumatima ce pot face.Va mulțumesc.
  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
In primul rand as face testul pseudo-agrafa, apoi m-as duce la un tester serios. In momentul in care se aprinde martorul in bord, ECU stocheaza eroarea, deci este imposibil sa nu apara la diagnoza.
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Nu nu iese,am fost in vreo 3 locuri la tester si nu iese nimic si rãspuns mia fost dat ca din cauza benzinei,dar am urmat si sfaturile lor sa pun din alta parte benzina si tot aceleași sintome are
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Testul asta pseudo- agrar la ce se refera si unde trebuie sa il fac?
  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
In masina, fara contact, tii apasate pedalele de frana si acceleratie, impreuna. Pui contactul si tinand pedalele apasate numeri de cate ori clipeste martorul masinuta cu cheita.
Fiecare cod de eroare este alcatuit din 4 cifre, iar fiecare clipire a martorului corespunde cu o cifra.
Ex. Martorul clipeste de 10 ori, apoi de 3 ori, de 10 ori, de 2 ori ----> eroarea este 0302 (10 clipiri = cifra 0 - 1 clipire = cifra 1 etc)
Intre fiecare eroare (4 cifre) va fi o mica pauza.
Cand martorul ramane stins definitiv, nu mai sunt erori.
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Deci eu trebuie sa numãr de cate ori clipește acel motoraș cu clãpița,sau se oprește el din clipit dupã ce șterge erorile?
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Si pun doar contactul fara sa pornesc motorul?
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Si pun doar contactul fara sa pornesc motorul?
  • Sh4rX

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Doar contact, numeri de cate ori clipeste masinuta cu cheia (nu robinetul, motorul)
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Am fãcut chiar asta acum si a clipit de 10 a fãcut o mica pauza si de 3 ori si sa stins mașinuțã cu cheie,iar a sclipit de 10 ori a fãcut o mi ca pauza si iar se 3 ori.Trebuia sa repet de mai multe ori?
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Am fãcut chiar asta acum si a clipit de 10 a fãcut o mica pauza si de 3 ori si sa stins mașinuțã cu cheie,iar a sclipit de 10 ori a fãcut o mi ca pauza si iar se 3 ori.Trebuia sa repet de mai multe ori?
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Am frepetat din nou ceea cu cu pedala de frâna si accelerație acea mașinuțã a palpaint in mai multe rânduri si pânã la urma masinuta cu cheie sa stins si nu sa mai aprins,dar martorul(cecul) a rãmas aprins.E de bine?
  • NCatalin502

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Am frepetat din nou ceea cu cu pedala de frâna si accelerație acea mașinuțã a palpaint in mai multe rânduri si pânã la urma masinuta cu cheie sa stins si nu sa mai aprins,dar martorul(cecul) a rãmas aprins.E de bine?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR