Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Antara
  • bog_dan

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2007 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

sunt relativ nou posesor de Opel Antara 2007 motor Z20DMH 4x4. Sunt foarte multumit de masina cu observatia ca, asa cum spun mai multi aici, consumul este destul de mare.
Acum sa venim la problema pentru care m-am hotarat sa scriu: De ceva timp am inceput sa aud unele zgomote care par a fi de la caseta de directie. Zgomotele sunt de tipul unor pocnituri (nu foarte puternice) insotite de unele mici socuri in volan care apar la viraje mai ample, de exemplu la manevrele de parcare/garare.
Am cautat pe net si piesele ce se gasesc sunt de la firmele Lauber, ERA Benelux si/sau Opel original (OPEL/ Radacini Piese auto).
La cei de la LAUBER sunt 4 sau 5 coduri diferite care teoretic s-ar potrivi pe masina mea iar preturile variaza intre 1300 si 1700 lei. Am mai remarcat ca exista variante cu sau fara SERVOTRONIC... Am mai vazut de asemenea ca la unele casete se specifica "pt. producator directie: SAGINAW / var.racordare arbore de intrare: nedintat".

La Radacini (Opel) diferentele de pret sunt foarte mari de la simplu la dublu iar pentru (aparent) acceasi piesa (selectat dupa caracteristicile generale si anul de fabricatie) apar urmatoarele coduri:
DW95488651 - SR23232 (ERA Benelux ) (Pentru Serii A**********)
95488651 CASETA DIRECTIE - AN / 4818783
94567347 CASETA DIRECTIE ANTARA / 4817547
95026283 GEAR UNIT / 4818671

Credeti-ma ca sunt total "in ceata". Cel mai sigur ar fi daca s-ar putea determina care este codul OEM al piesei montate pe masina mea, iar in acest caz as sti ce anume sa caut.

Stie cineva daca exista undeva pe net un catalog care sa-mi spuna clar ce cod de piesa am montat in functie de VIN-ul masinii?
Sau aveti cumva idee unde este stantat (daca este stantat) codul original pe caseta (intreu sub masina si il citesc...)?
Sau, cineva din forum are o alta idee cum anume se poate determina exact codul piesei montate actualmente pe masina?

Am inteles, tot de aici de pe forum, ca problemele casetei de directie ar fi ceva specific acestei masini. De asemenea, cineva spunea ca dupa schimbarea casetei originale, se pare ca aceste probleme dispar, deci s-ar fi rezolvat ulterior. De aici am tras concluzia ca, daca tot schimb, ar fi bine sa schimb in asa fel incat sa scap de problemele viitoare (macar in aceasta zona). La fel de bine as incerca varianta reconditionarii daca exista cineva cu experiente pozitive in acest sens. Daca stiti un service serios, care chiar lucreaza bine, va rog sa-mi spuneti si mie.
Sper sa fie posesori de Antara cu experienta iar pentru orice sfaturi si sugestii sunt recunoscator!

Bogdan
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ptr recondiționare, cautã, aici, pe forum, la Publicitate, este un topic dedicat, un bun meseriaș(Trami), dupã recomandãri, din Târgoviște, cred...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1607
  • bog_dan

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2007 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc. Iau legatura cu el.
  • Giulestina

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am avut exact sunetele pomenite de tine si tot la caseta de directie m-am gandit insa surpriza, era doar un capat de bara, ala facea asa!
  • bog_dan

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2007 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu update a situatiei, astfel: am fost la service TUREAL in Bucuresti unde s-a facut o constatare gratuita a sistemului de directie si suspensie fata.
Concluzia: un cap de bara cu joc si caseta de directie cu joc. Deschidem comanda de lucru, suim masina pe rampa si incepem demontarea. Dupa 30 minute caseta jos de pe masina si desfacut burdufuri. Gasim ulei in burdufuri! Se desface caseta mai departe si gasim cremaliera si restul pieselor metalice in stare buna fara uzuri vizibile (am venit suficient de repede fara a produce avarii semnificative).
De aici a durat circa 2 ore si jumatate schimbarea tuturor elementelor de uzura (garnituri si alte simeringuri), asamblare la loc a cutiei si probabil test "uscat". S-a montat caseta inapoi pe masina cu burdufuri, bielete si capete de bara noi. Montaj caseta pe masina apoi reglaj unghiuri. Totul s-a petrecut intre ora 09.00 si 15.00.
Am plecat cu masina si toate zgomotele si socurile in volan au disparut! Pe drum am auzit insa un zgomot teribil ca de tabla desprinsa care vibreaza pe partea stanga, zgomot care nu era... M-am intors si am verificat imediat concluzia fiind: un surub de la o tabla se rigidizare sub masina nestrans!. S-a remediat imdeiat si acum totul este in perfecta stare!
Am ramas placut impresionat de dotarile si competenta lor. In discutiile pe care le-am avut cu cei din service au mentionat ca, din cate stiu ei, singurele ateliere care lucreaza cu adevarat bine in domeniul acesta este TRAMI in Targoviste si inca un atelier in Sighisoara (a aparut in discutia cu cineva care venise din Sibiu). Pentru mine atelierul din Bucuresti a fost mai la indemana altfel as fi mers la Targoviste.
Concluzie (pentru ca desi am cautat nu am vazut o afirmatie clara in acest sens): pentru ANTARA 2.0 D150 cp 4x4 am reparat caseta de directie la TUREAL in Bucuresti si rezultatul (pana in acest moment) este perfect. Nu este reclama, este doar o informatie pentru "colegi de suferinta" care sper sa-i ajute. O sa revin daca in timp apar probleme.
Sper sa ajute asta si alti posesori de opel Antara.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Antara

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR