Salut, un prieten are un Opel Omega B din 1996 2.0 16v , X20XEV , iar de ceva timp se confrunta cu o problema destul de grava. Masina nu mai sta la ralanti absolut deloc, ii scad turatiile brusc cand incetineste la semafor, trecere de pietoni, STOP etc. si ii moare motorul dar porneste imediat. A pus masina pe tester iar diagnoza a aratat debitmetru aer defect. A schimbat debitmetrul cu unul functional plus furtun admisie de la filtru' aer pana la clapeta pentru ca al lui era taiat. Dupa ce a pus debitmetrul si furtunul masina incepuse sa isi revina si sa nu ii mai moara motorul la ralanti dar dupa cateva zile problema s-a agravat si mai tare. Eu l-am sfatuit inainte sa mai schimbe si altceva sa curete EGR, clapeta acceleratie + regulator ralanti dar surpriza a fost ca atunci cand a vrut sa curete clapeta a gasit un cablu rupt, dar nu stie nici el si nici eu cum se numeste acest cablu si daca are legatura cu scaderea turatiilor, oscilarea la ralanti si oprirea motorului.
Stie cineva ce este , ce face si cum se numeste acest cablu ? Am sa las o poza mai jos.