- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Sal tuturor.Pentru ca sunt nevoit sa fac drumuri scurte cu masina(iar motorul nu are timp sa ajunga la temperatura de regim,plus geamuri inghetate) m-am gandit sa montez un dispozitiv de preincalzire al lichidului de racire.Am gasit asta https://www.aliexpress.com/i...75b8d7f&tpp=1 .As vrea sa stiu ceva pareri in legatura cu acest sistem,daca sunt useri care il au montat/folosesc.In principal sunt interesat daca reuseste sa incalzeasca lichidul de racire macar pana la 50~60 in diminetile geroase.
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Merci de raspuns,intre timp am bricolat un astfel de incalzitor.N-am mai avut rabdare sa comand unul.iar de ca sa aflu cum sta treaba am considerat ca si unul homemade este bun in prima faza.E montat pe masina si in doua ore reuseste sa aduca motorul(mai precis partea de sus a motorului) de la 2grade+ la 70grade+(rezistenta are 1500W+pompa de recirculare Grundfos).Dar am observat ca dupa pornire scade temperatura motorului(vreo 5min)dupa care isi revine.Baniuesc(inca nu am verificat)ca uleiul din baia de ulei ramane destul de rece in comparatie cu restul motorului .O sa fac niste masuratori de temperatura in zilele care urmeaza ca sa aflu cat de mare este diferenta de temperatura intre parte de sus a motorului si baia de ulei.Nu stiu cat de mare este socul termic dupa pornire(uleiul rece urca si intra in contact cu piesele incalzite la 70grade+),dar banuiesc ca destul de mare...in atare situatie cred ca sistemul trebuie folosit pe temperaturi mai mici(ca sa diminuez socul termic)sau sa il completez cu inca o rezistenta de incalzire si in baia de ulei
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Iarna blanda...interes putin!Pana la urma am reusit sa masor si temperaturile in dimineata aceasta.Am conectat interfata de diagnoza si rezultatele aflate sunt destul de interesante.La temperatura exterioara de +1gradC motorul pastreaza o temperatura remanenta de +9gradeC iar uleiul din baie de +5gradeC.Am conectat instalatia de incalzire si am lasat-o pana lichidul de racire a ajuns la +50gradeC.Asa cum am banuit temperatura uleiului a ramas in urma,dar totusi,ia mai crescut temperatura si a ajuns la +8grade.Dupa ce am pornit motorul a durat 6minute pana a ajuns si uleiul la temperatura de +49gradeC,deci se pare ca nu exista un pericol real sa apara acel soc termic de care m-am temut.Acesta a fost un test scurt dar, probabil ca daca instalatia de incalzire functioneaza un timp mai indelungat se vor apropia si mai mult cele doua temperaturi.
Se pare ca locul unde am conectat dispozitivul este destinat din fabrica pentru montarea unui Webasto.
Se pare ca locul unde am conectat dispozitivul este destinat din fabrica pentru montarea unui Webasto.