Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salutare,

Cum spuneam intr-un post anterior, sunt proaspat posesor de Zafira (cea din semnatura), si vin cu primele impresii dupa 2 saptamani si ~700km, jumatate prin oras si jumatate in afara orasului, pe drumuri de munte (Brasov - Transfagarasan - Rucar-Bran). Sper sa nu va plictisesc, eu am cautat destul de mult pareri inainte sa cumpar masina si din pacate sunt putine discutii despre acest model, asa ca poate ajuta pe cineva postul meu.

1. Confort
Masina este spatioasa; am facut un traseu de 7 ore in configuratia 5 adulti + 2 copii sub 8 ani, si a fost foarte OK; cei mici au avut loc in spate cu tot cu scaune de copii, iar pe randurile de adulti s-a stat foarte confortabil, fara senzatie de "cutie cu sardine"; habitaclul este mai mult decat decent, ofera loc suficient la cap, picioare si umeri.

Suspensia e sport conform producatorului, dar nu e foarte tare, nu simti gropile in coloana ca la alte masini sport; o simti cum se rigidizeaza pe curbe ca sa tina masina pe directie, dar pe drum denivelat e destul de flexibila, absoarbe bine socurile.

Climatronicul e OK, il tin aproape doar pe auto, se duce bine aerul si la scaunele din spate, nimic iesit din comun.

Farurile LED - minunate, schimba perfect faza lunga/scurta de capul lor, se adapteaza bine la curbe si la diferente de nivel, chiar vezi lumina cum se "lungeste pe sosea" ca sa acopere cat mai mult din drum; lumina este alba, rece, destul de odihnitoare; de departe asta e feature-ul de care sunt cel mai incantat la masina.

Infotainment - mi-am exprimat deja parerea si in celalalt post, feeling-ul e mixt:
- sunetul e bun dar browsingul de melodii necesita cam multi pasi,
- navigatia e OK ca si harti dar setarea unei destinatii e cam complicata daca nu ai adresa exacta si vrei sa sapi prin POI-uri (am preferat Waze),
- telefonul merge bine pe Bluetooth, dar daca vrei sa suni, mai bine butonezi direct in telefon decat sa suni din meniurile masinii;
- nu merge Android auto, nu se vede telefonul pe post de stick, dar poti pune muzica de pe telefon prin Bluetooth


2. Motor si transmisie
Masina are zvac; plecarea de pe loc nu e de raliu, dar de pe la 30km/h pana pe la 150km/h n-am simtit nici un moment ca imi lipseste puterea pentru depasiri sau accelerari mai bruste; se duce lejer in 180km/h, mai sus nu am ajuns dar nici nu ma intereseaza; oricum, simteam ca mai poate sa urce

Cutia de viteze e un pic cam rigida, schimbarile nu sunt chiar "line", se simt niste "praguri" la schimbare, opune un pic de rezistenta pana se "aseaza" in treapta, dar te obisnuiesti repede cu ea. Vin pe pe un Ford Focus 2 la care cutia imi placea mai mult, "aluneca" mai usor in viteze.
Primele trepte mi se par scurte, ceea ce e enervant in oras la viteze mici (cam trebuie sa schimbi des intre 2 si 3), dar treapta a 3-a e foarte lunga, duce fara probleme de pe la 35km/h pana spre 100km/h la nevoie; majoritatea virajelor de Transfagarasan si Rucar merg abordate intr-a 3-a, nu e nevoie sa macini in permanenta in cutie.
Masina cere pe bord schimarea vitezei la 2000turatii/min, dar motorul pare sa se simta mai bine daca schimbul se face undeva spre 2500turatii/min.

Start/Stop-ul functioneaza OK, dar prefer sa il tin oprit si sa il activez din buton doar cand simt ca merita. E un pic enervant ca nu se poate dezactiva din setarile masinii si trebuie sa il tai din buton la fiecare pornire, dar intra in reflex. In general sunt de acord cu ideea de Start/Stop si de reducere a poluarii, dar pe trasee foarte scurte cred ca mai mult chinuie motorul decat sa aduca vreo diferenta notabila la poluare si consum. Nu mi se pare OK sa opresc motorul de 10 ori in 3-4 km, de multe ori pentru 5-10 secunde; in plus, sunt obisnuit sa nu tin ambreiajul apasat la opriri in trafic, asa ca m-am mai trezit cu motorul "omorat" de vreo 2 ori fix la intrarea in giratorii Smile.
De obicei il activez din buton cand vad ca am mai mult de 30 sec de asteptat la semafor.

Cu DPF-ul si AdBlue-ul inca nu am ce spune, nu mi s-a aprins nici unul dintre ele pana acum, probabil ca la drumul mai lung masina si-a facut o regenerare (sper), dar nu am simtit nimic, si nici nu am pandit din meniul Eco daca a aparut dezaburirea la Top Consumers (am inteles ca asta e semnul ca ar face regenerare). Sunt un pic stresat de filtrul ala pentru ca stau destul de mult prin oras, dar sa speram ca nu va crea probleme.
La AdBlue am simtit un miros mai intepator cand am turat masina mai tare la viteze mici (niste garari cu spatele in panta pe drumuri inghesuite), probabil ca injecteaza mai mult cand "freci" masina.

4. Consum - in oras am cel mai prost traseu posibil, distante de doar 4-5 km, facute la ore de varf, si am un consum de 9.2l/100km la o viteza medie de 22km/h (masurat pe vreo 350km); - la drum lung, dar de munte (Brasov - Transfagarasan - Rucar - 350km) am scos 6.3l/100km cu o viteza medie de 55km/h, toate cele 7 locuri ocupate si A/C in permanenta. Mi se pare foarte OK, tinand cont ca motorul e maricel si masina e destul de grea (1750kg)

In concluzie, Zafira pare o alegere buna pentru cei care cauta o masina de familie de 7 locuri, dar care sa si ofere comportament sportiv la nevoie. Timpul va decide daca si pe partea de fiabilitate sta bine. Deocamdata nu s-au semnalat probleme mari pe forumurile de Zafira C (din ce am citit prin UK si Germania), dar povestile cu vechea Insignia si vechiul motor de 2.0 CDTi inca imi dau emotii.
Sa speram ca noul motor nu mai are "bube" ascunse care sa creeze daune costisitoare, si ca ma asteapta vreo 10 ani de drumuri fara probleme, cum am avut si cu vechiul Focus.

Zi faina!
Skip ads

  • cmihai

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2011

  • Mesaj Privat
sa o stapanesti sanatos..sa vedem si poze
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut

Folosirea climatizarii pe automat va comuta sursa de aer pe interior (automat) ceea ce poate aduce la drumuri lungi stari de somnolenta din cauza lipsei de O2.

Dupa fiecare folosire a climatizarii pe auto, trebuie sa selectezi sursa de aer pe exterior..... plus ca ai putea avea probleme cu dezaburirea avand numai aer din interior
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut, mersi de raspuns. Ce spui tu este ca functia Auto activeaza recircularea? N-am vazut sa se intample lucrul asta (cel putin nu mi se aprinde led-ul de pe butonul de recirculare). E drept ca la un moment dat incep sa se abureasca geamurile laterale, dar am presupus ca e din cauza vitezei mici cu care sufla aerul cand temperatura ajunge la valoarea setata. In orice caz, dupa ce trec de pe Auto pe o viteza fixa a ventilatorului, nu imi ramane activata recircularea, nu trebuie sa apas pe buton ca sa imi bage aer din exterior.

Mai observa cineva ceea ce spune jupijohn?

Legat de climatizare, am o alta intrebare. Ce se intampla daca stau in permanenta cu. AC-ul pornit? Compresorul va merge in continuu, sau il va porni/opri automat calculatorul masinii in functie de temperatura interioara? Voi cum faceti pe perioada iernii? Il tineti pornit mereu?
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
E suficient sa activezi automat, apoi sa dezactivezi prin crestere vitezei ventilatiei....

Apoi, incearca sa modifici setarea recircularii si vei observa pe displayul Navi 950 ca e activata recircularea in timpul folosirii controlului automat al climatizarii....

Nu trebuie sa confirme altcineva,,.... du-te si dai o cheie si joaca-te putin cu climatizarea....

Apropopo de martor vizul, bec aprins, este scris in manual ca la activarea ventilatiei catre parbriz se va activa AC fara sa se aprinda un martor vizual, bec....... nu este citat ci doar ce imi amintesc ca am citit.............. treaba cu climatizare este observatie personala...

Legat de AC... oricat m-as juca cu AC, nu stiu sigur daca ramane cuplat in permanenta....

Ce am mai citit despre AC este ca are un cuplaj magnetic si ca ar decupla cand temperatura in masina a ajuns la valoarea dorita si cupleaza din nou cand se modifica temperatura din interior si e necesar ajutorul AC-ului..... dar nu stiu exact cum face asta,...

Eu personal nu sfatuiesc pe nimeni sa foloseasca AC in permanenta.... deoarece, la una din fostele masini am capatat un miros specific sistemelor de climatizare... care se poate indeparta cu tratamente..... iar eu sunt de parere ca e mai bine sa previi decat sa tratezi.....

Cand folosesc AC, incerc sa-l dezactivez, de ex., cand intru in oras, dupa un drum lung, sau cu 5 minute inainte de ajungerea la destinatie.....

Ai sa observi pe partile cromate ale gurilor de ventilatie condens..... incerc sa las ventilatia pornita pana se usuca acele parti cromate....
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
"Apropopo de martor vizual, bec aprins, este scris in manual ca la activarea ventilatiei catre parbriz se va activa AC fara sa se aprinda un martor vizual, bec....... nu este citat ci doar ce imi amintesc ca am citit.............. treaba cu climatizare este observatie personala... "

Am recitit cate ceva din manual, incepand cu pagina 150:

- nu scrie ceea ce am zis eu, insa am observat (in vara) faptul ca la activarea ventilatiei catre parbriz se activeaza AC fara mator vizual (bec) aspect ce se poate corela cu faptul ca la activarea ventilatiei catre parbriz, iar motorul este in intervalul de oprireautomata, motorul va reporni în mod automat.
Conditiile opririi automate sunt la pag 165, setarile sistemului de climatizare este una din conditiile ce pot permite sau nu fenomenul (concluzia ar fi ca atunci cand AC functioneaza nu se permite oprirea motorului sau acesta va reporni).

-Dacã nu este necesarã rãcirea sau uscarea aerului, opriþi sistemul de rãcire pentru a economisi combustibil. Când sistemul de rãcire este oprit, sistemul de climatizare nu va solicita nici o repornire a motorului în timpul unei opriri automate. pag 156

- tot in vara am observat ca ma simteam obosit, somnoros...... si aveam climatizarea pe Auto.... atunci am observat ca dupa dezactivare mod Auto ... inca aveam recircularea activata, desi nu aveam becul aprins......

ABalint.... ai observat si tu cele mentionate?
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Da, am mai citit si eu si se pare ca AC-ul pe Auto poate activa recircularea. Deci e indicat sa nu ramana tot timpul activ. Ce observ e ca daca nu stau pe Auto nu mi se mai aburesc geamurile, deci se cam leaga lucrurile.

In legatura cu decuplarea automata a AC-ului, nu stiu cum e, bunul simt ar zice ca masina ar trebui sa il cuplezen/decupleze singura in functie de temperatura setata, dar am inceput sa il tin si eu oprit cand nu imi trebuie.
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Eu cred ca modul auto in sine, independent de starea AC, implica comutarea pe recirculare... dar mai incerc si revin

Am probat in masina.... daca butonezi destul de repede observi chiar modificarea pe display cand apesi pe auto si trece pe recirculare fara sa se aprinda becul.... independent de Ac, auto este cel care comuta pe recirculare... ...
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Stiu ca masina are un senzor pentru calitatea aerului. Asta activeaza teoretic recircularea cand calitatea aerului de afara e nasoala, ca sa nu intre in masina. Nu stiu exact ce si cum masoara, dar oare nu functioneaza si invers, sa opreasca recircularea cand scade calitatea aerului din habitaclu? Poate modul Auto activeaza recircularea, dar ea se mau dezactiveaza din cand in cand in functie de ce spune senzorul asta. Doar presupun pe aici, nu am apucat sa ma documentez mai bine.
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Nu am gasit nimic despre un senzor pentru calitatea aerului...... Poate stie vreun coleg de forum mai multe.....

Tot ce am gasit in manual tine de personalizarea autovehiculului prin submeniul "climatizare si calitate aer", prin care poti stabili:

Turaþie maximã ventilator automat;

Mod aer condiþionat:

Dezaburire automatã:

Dezaburire automata luneta.
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Senzorul asta se pare ca genera probleme pe ZafiraB, sunt mai multe posturi destre el pe net. Ma indoiesc ca senzorul nu mai exista in versiunea mai noua:
https://youtube.com/watch?v=WYlSENu0eQA

Un articol mai amplu despre recirculare automata e aici. Articolul e de la WV Golf, dar cred ca aceeasi functionare e pe la toate sistemele de climatronic
https://www.my-gti.com/1267/...tion-and-location
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Chiar nu stiam despre existenta lui.... dar acum este cert ca nu as fi putut gasi in manual... ci in alte surse..... Inca un lucru de studiat.....

Totusi, exista un avertisment in manual care spune ca funtionarea in modul recirculare reduce fluxul de aer admis in habitaclu...... calitatea aerului din interior se deterioreaza, ceea ce poate cauza somnolenta pasagerilor.....

Nu stiu daca asta are vreo legatura cu senzorul de care spuneai.... dar putem cerceta......
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR